لوگو ساز سه بعدی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فیلم سینمایی «جنایت بی دقت» یکی از سه پلیس سینمای ایران تو هفتادوهفتمین عید بین المللی فیلم ونیز بود؛ فیلمی که در بخش «افق ها» روی پرده رفت و توانست اجرت بهترین فیلمنامه اورژینال از سوی انجمن منتقدان ول را برای نسیم احمدپور و شهرام مکری نویسندگان فیلمنامه این فیلم به ارمغان بیاورد. مشروح گفتگو با شهرام مکری را به بهانه توفیق «جنایت بی دقت» در اولین حضور بین المللی خویشتن در ادامه می خوانید. پیش از صحبت درباره محضر در مهمانی ونیز، ابتدا می خواهم درباره فیلم سینمایی «قتل بی دقت» گپ کنید اینکه فضای این فیلم تا چه اندازه از دید ساختاری (سکانس پلان) و محتوایی مشابه کارهای قبلی شما است که طبیعتاً مخاطبان اختصاص خود را غم در سینمای ایران دارد.

این فیلم سینمایی به هر حال شبیه و ادامه کارهای سابق است که انجام داده ام، البته شاید بگویم که از دید اینکه فیلم در یک پلان ائتلاف بیفتد مثل کارهای قبلی نیست و روایتش در یک پلان ممتد و بلند زدودن. می توان گفت فیلم از این نظر متفاوت با ساخته های قبلی من است و پلان های متعدد و متنوع و لوکیشن های مختلفی دارد. اما از دید اینکه آیا بوسیله شمارش ساختار و خواه دغدغه های موجود در فیلم شبیه فیلم های قبلی است، می گویم بله همین روش است.

شاید همان استاندارد شباهتی که میان «اشکان، خاتم متبرک و چند داستان دیگر» با دو فیلم «ماهی و گربه» و «هجوم» وجود دارد. می استعداد گفت «جنایت بی دقت» نیز در نسبتی با این فیلم ها قرار گرفته است. به زبان دیگر اندیشه می کنم اگر مخاطب فیلم «جنایت بی مداقه» را ببیند، می تواند حدس بزند که همان کارگردانی که آن فیلم های قبلی را باریک آن را کارگردانی کرده است، اما معنایش این نیست که بازهم فیلم در یک پلان روایت شده است. این فیلم برای اولین بار تو جشنواره فیلم ونیز ارائه داشته و به تعبیری رونمایی شد؛ برداشت خودتان از بازخورد مخاطبان خارجی نسبت به این فیلم چگونه بود؟

خلال مراحل فنی پایانی فیلم «قتل بی دقت» فرصتی علنی نشد که بتوانم فیلم را با مخاطب و یا مخاطب آزمایشی در ایران ببینم، فقط بچه هایی که کارهای فنی فیلم را انجام می دادند، فیلم را دیده بودند و با آنها امتحان مشترک تماشای فیلم را داشتم و همانطور که می دانید چنین تجربه هایی خیلی نمی تواند تجربه های دقیقی برای ارزیابی حکم باشد. به این دلیل که کسانی که کارهای فنی فیلم را ایفا می دهند، بوسیله هر حال بریده منقطع و مرتبط با حوزه فعالیت خویشتن جزء هایی از فقره را دیده اند.

به همین برهان «جنایت بی مداقه» را واقعاً بخاطر اولین وهله با تماشاچیان خارجی داخل فستیوال ونیز دیدم و از این بابت که فیلمم را بخاطر اولیه بار درون پهلو تماشاچی غیرایرانی می دیدم، این تجربه بخاطر من هیجان انگیز بود. چرا که نمی دانستم مدل ارتباط آن ها با فیلم چگونه خواهد وجود. فیلم به گونه ای است که داستانی از تاریخ معاصر ایران را یادآوری می بطی ء و از طرف دیگر تو این فیلم با جزئیاتی که تماشاگر ایرانی مفرط با آن آشنا هست، فقره کرده ام و نمی دانستم فیلم می تواند با مخاطب غیرایرانی ارتباط استوار کند یا خیر.

خوشبختانه اتفاق نیکوکاری که درون فستیوال ونیز رخساره داد، این وجود که فهمیدم جنبه ای از فیلم که جنبه های مربوط به خود «سینما» است، به دلیل اینکه یک زبان مشترک بین ملت های جهان است، با تماشاچی غیرایرانی بستگی منت برقرار کرد. از این بابت خیالم مرده شد که فیلم این امکان را دارد که در فستیوال هایی در بیرون از ایران و خواه نمایش هایی در خارج از ایران به نمایش دربیاید، یکی دیگر از معیارهایی که آدم می تواند بفهمد که فیلم با مخاطب غیر ایرانی ارتباط برقرار کرده است یا خیر، پخش کننده های اجنبی هستند که امکان پذیر است برای اکران یا قرارداد فیلم بیایند و بروز کام کنند که می خواهند فیلم را تو کشورشان پخش کنند.  که این اتفاق خوب برای «جنایت بی دقت» رخ انصاف...

بله در کشش برگزاری عید و نمایش فیلم داخل ونیز، مادام میرشب پخش کننده بین المللی فیلم قراردادی با یک شریک فرانسوی از طریق شریک شدن «دیریم لپ» امضا کرد که ائتلاف خیلی انعام بود و به نظر غلام این یک نشان دیگری است برای غلام که فیلم می تواند با مخاطب بین المللی وابستگی برقرار کند، از طرف دیگر خیلی بوسیله ارتباط فیلم با تماشاچی ایرانی امیدوار هستم و فکر می کنم که مطابق معمول احتمالاً نظرات موافق و نقیض بخاطر فیلم شکل می گیرد ولی فیلم برای مخاطب ایرانی می تواند جنبه های جذاب بیشتری داشته باشد.  شما درون جشنواره ونیز در کنفرانس تولید مشترک غم حضور داشتید و از مزایای تولید مشترک با سینمای ایران صحبت کردید، بخشی در این باره توضیح دهید و پندار می کنید در وضعیت فعلی که ایران دچار تحریم های بسیاری شده است، این کنفرانس و مصاحبت هایی که درون آن رد و بدل شد تا چه اندازه معاون بوسیله جذب سینماگران اجنبی بخاطر تولید فیلم در ایران می کنند؟

یکی از سیاق هایی که سینمای امروز دنیا بر بنیاد آن فعالیت می یواش تولید مشترک است؛ تولیدات مشترک از دو گنجایش زیاد مهم هستند، یکی اینکه باعث چرخش اقتصادی بزرگ تری در سینما می شود و تولید مشترک غالباً بین چند کشور، باعث می شود وضعیت اکران دشت نهایی بین مخاطبان چند سرزمین مورد بررسی استراحت گیرد. از طرف دیگر مراودات فرهنگی که بین کشورها بخاطر تولید مشترک شکل می گیرد حائز اهمیت است؛ از نظر نیروی کار و تبادل نیروهای متخصص گرفته تا آشنایی با اتیکت کشورهایی که فیلم در آن ها فیلمبرداری می شود. این ها بسیار مهم است.

از این دو جنبه تولیدات مشترک در گیتی هنگفت مطرح است. از طرف دیگر به نظر می رسد به لحاظ الگوهای تولیدی، ساختار سینمای ایران شبیه بوسیله ساختار سینمای اروپا است و همان نحو رفتار می کند، اراده من این است که مشابه سینمای هندوستان یا آمریکا خواه کشورهای آسیایی مثل الزام جنوبی و ژاپن، تولیدات تو ایران کمپانی محور نیست و از این نظر شاید نزدیک بوسیله مدلی است که مثلاً در فرانسه خواه درون آلمان، انگلستان و یا ایتالیا حتی کشورهای مانند سوئیس و سوئد وجود دارد. داخل این کشورها بی آرامی تولیدات سینمایی کمپانی محور نیستند.

ما با یک نگاه بوسیله کشورهای اروپایی می بینیم که الگوی آن ها تو این سال ها پهلو اساس تولیدات مشترک لباس گرفته و تولیدات مشترک داخل این کشورها بی نهایت قوی هستند. هنگفت پربار در این حوزه فرمان می کنند. به همین دلایل به نظرم مشارکت درون یک میتینگ تخصصی که صبر بود در آن داخل تک تولیدات مشترک حرف زده شود و امکانات و پتانسیل ایران تو آن شناساندن می شد، فرصت خوبی حیات. فرصتی که حداقل در آن از جذابیت ها و ظرفیت های تولید مشترک درون سینمای ایران گفتگو کردیم. ولی بدبختانه فکر نمی کنم مولود این طور نشست هایی تا زمانی که نتوانیم مراودات مالی و فرهنگی با دنیا داشته باشیم، چندان کارساز باشد. فعلاً شاید مقدمات و اساس چینی اولین است و قبل تر از آن باید تصمیم های بزرگ تری تو کشور ما اندوهناک شود به لحاظ اینکه مشخص شود در مرزوبوم رابطه مالی و فرهنگی بستگی کشور ما با جهان چه وابستگی ای است.

اینها شروع باید ستایش شود و پس ازآن تو دل این ربط است که تولیداتی می تواند درون سینما لباس بگیرد که این تولیدات وابسته به روابط هستند، وقتی که روابط قطع است خیال می کنم که شاید همدستی کردن در این میتینگ ها و در چنین نشست هایی صرفاً بوسیله دیگران یادآور ی می کند که شاید باید زودتر قدمی در این مورد برداشته شود.  از بین سه فیلم ایرانی که در ونیز نمایش داده شد، فرصت کردید فیلم های دیگر را هم رصد کنید، بازخوردها درباره نمایندگان سینمای ایران چگونه بود.

قبل از جشنواره از طریق دوستانی که با فستیوال ونیز مرتبط بودند می شنیدم که فیلم های ایرانی امسال خیلی مورد توجه هیات انتخاب فستیوال ونیز قرار گرفته اند و دوستانی که در هیات برگزینی فستیوال ونیز بودند درباره فیلم های ایرانی به نشانی فیلم هایی که امسال قدرتمند هستند و انتخاب را باطراوت می کنند دست افزار می زدند. از طرف دیگر انتخاب سه فیلم ایرانی در بخش های اصلی این رویداد جزو اتفاق های کمینه سابقه حیات بوسیله همین دلیل شاید بتوانیم بگوییم فیلم های ایرانی امسال در مرحله انتخاب، طالع منت در ونیز داشتند، از طرف دیگر در مقدر شدن جوایز نیز اتفاق خوبی که افتاد این وجود که هرکدام از فیلم ها کارمزد ای را گرفتند که مهمتر از همه فیلم «علیه آرام» احمد بهرامی بود که جایزه حقیقی جزء «افق ها» را گرفت که جایزه زیاد مهم و معتبری است و می توانم بگویم بزرگترین جایزه امسال فستیوال ونیز را درون میان فیلم های ایرانی فیلم «دشت معقول» گرفت.

عطیه ای که بازیگر نوجوان فیلم آقای مجیدی گرفت و پاداش فیلمنامه «جنایت بی مداقه» که بوسیله من و نسیم احمدپور داده شد از دیگر جوایزی بود که فستیوال ونیز به آثار ایرانی داد، فکر می کنم که مجموعه این جوایز نشان می دهد که سینمای ایران حضور نواخت در جشنواره فیلم ونیز داشته است. فارغ از داوری ها و جوایز بازخورد اشتراکی مخاطبان عید چگونه بود؟

بازخوردها تا آنجا که من رصد کردم بازخوردهای مثبت زیادی در مورد فیلم «دشت خاموش» و «جنایت بی دقت» وجود چرا که من بیشتر جوایز مدخل افق ها را رصد می کردم چرا که فیلم خودم نیز در این مقدر شدن بود و بیشتر آن ها را می دیدم و می خواندم، از طرف دیگر این را می دانم که منتقدان آمریکایی که البته تو فستیوال محضر نداشتند و از سر فضای مجازی موفق به دید فیلم آقای مجیدی شده بودند، در تک فیلم وی مطالب مثبت زیادی نوشتند و بازخوردهای آن همچنین در فضای مجازی ایران دیده شد. در کچل فکر می کنم برای فیلم های ایرانی تو فستیوال ونیز اوضاع بی شمار خوب بود.



شاید به پندار اینکه احمد بهرامی خودش در روزهای آخر درون فستیوال حضور نداشت آن طور که باید فضاسازی رسانه ای برای «میوه خاموش» موافقت نیفتاد کمی بازتاب خبر فیلمش تو مطبوعات و رسانه های ایران هم کمرنگ تیز بود، اما فکر می کنم که فیلم به تدریج جای خود را بین مخاطبان ایرانی باز می بطی ء و کنجکاوی ها را برمی انگیزد و امیدوارم زودتر فیلمش در ایران اکران شود.  با توجه به شرایط فعلی اکران تو ایران چه پروگرام ای بخاطر عرضه «جنایت بی مداقه» دارید؟ آیا در سال جاری گمان اکران اشتراکی و خواه آنلاین فیلم وجود دارد؟

درباره اکران فیلم «قتل بی دقت» باید بگویم، خوشبختانه پخش کننده هایی درون ایران فیلم را دیده اند و ابراز غبطه برای پخش فیلم داخل ایران کرده اند. فکر می کنم شرایطی که کرونا به سینماها تحمیل کرده است در بکلی دنیا شرایط یکسانی است و امیدوارم سینمای ایران که بی اندازه وابسته است بوسیله مخاطبانی که در سینما فیلم را می بینند، زودتر به حالت عادی بازگردد تا همه بتوانند راجع به وضعیت اکران فیلم هایشان تصمیم بگیرند.

راستش ما به اکران آنلاین این فیلم خیال نکرده ایم و امیدوارم فیلم را روی پرده سینما نمایش دهیم اما راجع بوسیله زمان اکران اصلاً نمی توانم نظر دقیقی بدهم و این ابتلاء است که همه فیلم های ایرانی دارند و احتمالاً در هفته آینده یک تصمیم قطعی لطافت تو این زمینه می گیریم چرا که فیلم در فستیوال های بین المللی دیگری عرضه داده می شود که به تدریج اخبار آن را اخبار می کنیم.



ولی باید دید که اکران های ایران همپوشانی با فستیوال های خارجی نداشته باشند. بسیار خوشبین هستم که بتوانیم این فیلم را در سال جاری تو ایران اکران کنیم. یعنی بوسیله سال پس ازآن و اکران آنلاین و شلوغی احتمالی سال بعد گره نخوریم، از همین الان می دانم که تولیدات سال آینده سینمای ایران متعدد تولیدات پرهیجانی برای گواه ایرانی است، چرا که کارگردانان ارشد و بنیادی سینمای ایران تو حال پیش تولید و تولید فیلم های خود هستند، در نتیجه منتظر ماندن بخاطر بازار اکران در سال آینده یک ریسک ارشد است و باید همین امسال تلاشمان را برای اکران کنیم.  برنامه تان برای امتداد درگاه فیلم در جشنواره های تویی و خارجی چیست؟

داخل مورد عید های داخلی باید بگویم که دستور کار ای بخاطر نمایش این فیلم تو جشنواره های تویی نداریم. البته مهمانی ای بی آرامی در حال مهیا نداریم که بتوانم فیلم را در آن نمایش دهم، جشنواره بین المللی فیلم فجر موقعی که فیلم من مقدور بود تو آن به نمایش درآید تکلیفش معین و پرونده آن ودیعه شد، اما برای فستیوال های خارجی برنامه خوب و منظمی داریم. همان طور که گفتم خانم میرشب پخش کننده فیلم هستند و با کمپانی «دیریم لپ» توافقات خوبی را برای حضور تو فستیوال های خارجی سپرده است.

همچنین با یک پخش کننده فیلم در فرانسه برای عرضه فیلم داخل این کشور به توافق رسیده اند و پخش کنندگان دیگری همچنین تو حال مباحثه است که اخبار آن بوسیله زودی اعلام می شود. فکر می کنم داخل حال حاضر با توجه به شرایطی که کرونا بر فستیوال ها تحمیل کرده است، فیلم «ترور بی دقت» خوش نوبت بوده که توانسته در فستیوال ونیز بوسیله نمایش درآید و احتمالاً در ماه های آینده در فستیوال های دیگری نیز نمایش داشته باشد و امیدوارم این توفیق ها کمکی شود که مخاطب ایرانی بیشتر ترغیب به تماشای فیلم در ایران شود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، فریدون حیدری، شهردار منطقه ۵ تهران درباره اینکه دستور کار اصلی این منطقه بخاطر توسعه حمل و نقل اشتراکی چیست، گفت: تمرکز حقیقی توسعه حمل و نقل عمومی پهلو پیدایش و سیاق اندازی ایستگاه های مترو است. هفت ایستگاه از خط ۶ مترو تهران تو منطقه ۵ باریک شده است؛ این ایستگاه ها از اشرفی اصفهانی آغاز شده و تا کوهسار ادامه دارد و با نحو اندازی این ایستگاه ها، مقدر شدن عمده ای از منطقه ۵ تحت پوشش مترو استراحت می گیرد.

وی درباره ترقی خط ۴ مترو، بیان کرد: آخرین جایگاه خط ۴، فردوس سبز است که درون این طرح چهار ایستگاه جدید به این خط اضافه خواهد شد و انتهای خط از محدوده پلید آباد جنوبی تا بزرگراه همت را پوشش خواهد عدل.

شهردار منطقه ۵ تهران در ادامه از توسعه شیار ۷ مترو اطلاع داد و افزود: ادامه خط ۷ نیز، خیابان سیمون بولیوار را پوشش می دهد. درون حال مجهز خط ۷ در میدان تاریخ منطقه ۲ عاقبت فاش می بطی ء که توسعه آن علت اتصال راسته کتاب به سیمون بولیوار تقاطع جنت آباد درون منطقه ۵ می شود. این توسعه برابر با سه رله مترو خواهد بود.

به گفته حیدری، حفاری شیار ۱۰ متروی تهران به تری شروع شده است که بخشی از ایستگاه های این خط تو منطقه ۵ قرار دارد.

شهردار منطقه ۵ تهران درباره پیشرفت های فیزیکی این خطوط، گفت: پیشرفت فیزیکی خط ۶ برابر با ۹۵ درصد و شیار ۴ طبق با ۵۰ درصد است. همچنین تجهیز کارگاهی خط ۷ آغاز شده است.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، سیدحجت اجتماعی  افزود: توزیع سرگین ابگونه از مطلع مردادماه سیال طبق مصوبه کشوری از طریق ثبت نام متقاضیان در سامانه اینترتنتی با استعمال از حجم و زیرساخت های بانکی عارض می گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح با مرام پیشگیری از سودجویی، اضافه خودسرانه قیمت گاز مایع، جلوگیری از میدان سیاه، قاچاق رخت و تکثیر خرسند استفاده کنندگان گاز مایع اجرا می شود، گفت: مصرف کنندگان حقیقی گاز چیز ابکی تو استان خانوارهای روستایی هستند که از گاز غریزی برخوردار نبوده و از گاز مایع و نفت سفید برای مطمئن گرما و گرمی نگرش سکونت و خواه پخت و پز استعمال می کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقهاردبیل اظهارداشت: دومین پاره مصرف کنندگان وافعی گاز سهل وساده واحدهای صنفی از جمله شرکت های صندوق طرح های ایزوگام واحدهای مسکونی هستند که می توانند با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سامانه سدف) و ثبت ارج گار مایع مصرفی خود اقدام کنند.

مدنی گفت: طرح توزیع گاز پول شدنی برای مصرف کنندگان غیرخانگی و دارای پروانه کسب داخل استان از عادت ثبت درخواست متقاضیان و  مصرف کنندگان در سامانه تجارت استان و توسط اتاق اصناف، سازمان صمت و شرکت نفت عارض می گیرد.

وی افزود: پس از ثبت نام متقاضیان گرفتن مدفوع مایع صنعتی و صنفی موضوع از روال دایره صنعت، معدن و تجارت درون جهیز تجسس و ثبوت شده و فدایی اوقات نیز بلحاظ ضرورت، موضوع در همدستی نفت بررسی و نسبت به تایید سیستمی اقدام می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل توضیح کرد: افراد واجد شرایط می توانند با رجوع بوسیله تاسیسات یا عاملین گاز مایع با کارت بانکی نسبت به مطمئن مدفوع پول شدنی با قیمت مصوب ۹۷ هزار ریال به ازای دریافت سیلدرهای گاز چیز ابکی ۱۱ کیلوگرمی اقدام کنند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میدل وقفه آی، چند روز پس از حکم رئیس امارات بخاطر آخر دادن به تحریم تجاری اسرائیل، یکی از برندهای مشهور لباس های شوهردار در سرزمین های اشغالی با مقیاس و مانکن خود راهی دبی شد تا بخشی از پروژه عکاسی تبلیغاتی را روی شن های داغ این امیرنشین امارات به اختتام برساند.



مقیاس اسرائیلی همراه با یک استاندارد روسی مقیم امارات با ستاندن درفش های رژیم صهیونیستی و امارات در دستان خود و پوشیدن شکل های این شرکت جلوی دوربین عکاسان قرار گرفتند تا نخستین حضور رسمی اسرائیل در راسته تجاری دبی کلید بخورد. این در حالی است که دارندگان ویزا اسرائیلی هنوز نمی توانند رسما بیدار گور امارات شوند ولی استاندارد برند فیکس با گذرنامه اروپایی بوسیله قلمرو حاشیه خلیج فارس سفر کرد.



مشارکت تبلیغاتی که پروژه شریک فیکس را ادا می کند، با توجه به معیارهای پذیرفته شده اجتماع مسلمان نشین امارات از معیار های اسرائیلی و روسی عکاسی کرد. هر چند ممکن است تو آینده طریق بازاریابی آنها عوض شود. مقام های اسرائیلی امیدوارند مقیاس بازرگانی با امارات تو سه تا پنج سال آینده به چهار میلیارد دلار برسد.



پروازهای تجاری از تل آویو به نشانه امارات درون آینده نزدیک جماز می شود و مقام های بزرگ دو بانک بسیار بزرگ اسرائیلی تا پیش از ته تابستان به ابوظبی و دبی سیر تکاملی می کنند. این در حالی است که بسیاری از اعراب بوسیله ویژه ساکنان فلسطین به آینده عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات خوشبین نیستند.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از پلیس، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: سی و یکم خرداد ۹۹ پرونده ای با موضوع جعل هویت درون دادسرای سرزمین ۶ تهران تشکیل و با دستور قاضی دادسرا، پرونده برای تفحص تخصصی بوسیله موجودی سوم نماینده آگاهی ارجاع شد.

وی گفت: مفاد ضبط حاکی از آن بود، شاکی پرونده اداره ثبت احوال ایالت تهران است و اقرار می دارد انحصاری ناشناس، از هویت یکی از شهروندان که م. س نام دارد سوء استعمال کرده و با دریافت کارت ملی، علاوه بر سکونت در ایران به مدت ۲۵ سال بوسیله همین هویت جعلی وصلت نیز کرده است.

این مقام انتظامی گفت: وارسی موضوع در اصالت تیم جعل و کلاهبرداری گیرایی سوم پاسبان آگاهی راحتی گرفت، در گام مقدمه تحقیقات پلیسی در بررسی سیستمی برملا شد، شخص جاعل سپس از زناشویی مجدداً طلاق گرفته است و حالا یک فرزند مشترک دوشیزه دارد.

وی گفت: مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی های قضائی در ۳۱ مقصد ۹۹ داخل مخفیگاهش درگیر شد، متهم اظهار کرد صیت اصلی او جمال و بومی ملک افغانستان است که حدود ۲۵ سال پیش بخاطر عمل فعالیت های اقتصادی و اداری بااطلاع ایران شده است و کارت ملی قلابی تمهید کرده و پس از باز کردن حساب مشغول به فعالیت شغلی شده است و زناشویی کرده است.

رئیس پایگاه سوم پاسبان آگاهی تهران گفت: با تکمیل بایگانی متهم برای سیر مراحل قانونی داخل اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
همراه با معرفی کردن سری گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ، مشارکت اکراه ای از نسخه ی جدیدی از رابط کاربری اختصاصی خود، OneUI 2.5 نیز رونمایی کرد. داخل رسوم معرفی درفش داران جدید انبازی اجبار ای، مقامات سامسونگ، ارائه ی رابط کاربری OneUI 2.5 بخاطر محصولات قدیمی نم ازجمله سری گلکسی اس ۱۰، گلکسی نوت ۱۰، گلکسی نوت ۹ و گوشی های تاشو گلکسی فولد را تأیید کردند.

حال، به نظر می رسد که شریک کره ای نمایش آپدیت رابط کاربری OneUI 2.5 برای مدل های سری گلکسی اس ۱۰ را ابتدا کرده است و اندوه زمان حال دارندگانگلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و S10e می توانند به روزرسانی متاخر را با حجمی نزدیک به ۱ گیگابایت دانلود و بعد گمارش کنند. گزارش ها نشان می دهد که آپدیت مبدا برای کاربران کشور آلمان عرضه می شود و در مدت زمان کوتاهی دردسترس کاربران مناطق دیگر نیز قرار خواهد گرفت.

آپدیت متاخر برای گلکسی اس ۱۰ و ۱۰ پلاس با نسخه فرم وِر G973FXXU8DTH7 و G970FXXU8DTH7 و برای مقیاس گلکسی S10e نیز با نسخه فرم وِر G975FXXU8DTH7 نمایش می شود. رابط کاربری OneUI 2.5 نه تنها به بهبود عملکرد شیرهدار ادوات و افزایش سرعت ناوربری دستیار می کند؛ بلکه امکان پشتیبانی از سامسونگ دکس به صورت بی سیم را نیز مجهز می سازد.

سامسونگ دکس، قابلیتی است که امکان نمایش محتوای ورقه نمایش گوشی هوشمند داخل نمایشگری ارشد نم مانند تلویزیون را مهیا می سازد. برقراری ارتباطات Wi-Fi هوشمند همچنین از دیگر مزایای رابط کاربری متاخر سامسونگ است. درواقع چنین ویژگی، میزان چونی ارتباطات Wi-Fi موجود در گرداگرد گوشی هوشمند را نشان داده و همچنین امکان به ابونمان صبر اعطا کردن اشاره عبور Wi-Fi میان مایه های دیگر سامسونگ را مجهز می سازد.مقاله های مرتبط:سامسونگ گلکسی A42 5G و گلکسی تب A7 و شارژر بی سیم Trio را معرفی کردگلکسی A51 سامسونگ؛ پر فروش ترین گوشی میان رده اندرویدی تو نیمه مبدا ۲۰۲۰

درکنار مزایای اشاره شده، اپلیکیشن دوربین نیز ویژگی های بیشتری ازجمله برخورداری از امکانات جدید برای حالت فیلم برداری حرفه ای برخوردار شده است. امکان تغییرات گسترده در حالت فوکوس نیز به اپلیکیشن دوربین اضافه شده و دوربین به التماس کاربر می تواند روی چندسوژه بوسیله صورت بی قراری زمان فوکوس کند.

درصورتی که از دارندگان گوشی های هوشمند سری گلکسی اس ۱۰ هستید و هنوز آپدیت رابط کاربری OneUI 2.5 را دریافت نکرده اید، به رخساره دستی ازطریق تنظیمات، گزینه آپدیت نرم افزاری می توانید نمایش به روزرسانی جدید برای گوشی هوشمندتان را چک کنید.بیشتر بخوانید:تیزر تبلیغاتی از گوشی تاشوی موتورولا ریزر 5G منتشر شدهواوی از اینجوی 20 و 20 پلاس رونمایی کردگلکسی فیت 2 سامسونگ معرفی شدسامسونگ الکترونیک برای توسعه فناوری UTG با کورنینگ همکاری می کندگلکسی بوک فلکس 5G سامسونگ با خراش تایگر لیک معرفی شد
براساس اعلام توییتر، رکورد پرلایک ترین توییت تاریخ بوسیله تازگی جابه جا شده است. این شبکه ی مدنی رسما تأیید کرده است آخرین توییت حساب کاربری چادویک بوزمن فقید، بیشتر از هر توییت دیگری در تاریخ لایک شده است. آخرین توییت این حساب کاربری را خانواده ی بوزمن منتشر و اطلاع کوچیدن او را اعلام کرده اند. تعداد لایک های توییت خاتمه حساب کاربری ستاره ی فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) تا آخرین ساعات ۲۹ آگوست ۲۰۲۰ (۸ شهریور ۱۳۹۹) متجاوز از ۷٫۷ میلیون مرحله لایک و بسیار از ۲ میلیون وهله ری توییت شد. البته بوسیله دید می رسد تعداد لایک های توییت یادشده در ثانیه ی نگارش این خبر کاهش ظاهر کرده است.

روز ۲۹ آگوست ۲۰۲۰ (۷ شهریور ۱۳۹۹)، خبری حزن انگیز طرفداران فیلم و سریال را شوکه کرد: چادویک بوزمن که سال ها است بازیگری می کرد و بیشتر بوسیله دلیل نقش پلنگ سیاه شناخته می شد، در ۴۳ سالگی براثر سرطان روده ی بزرگ از دنیا رفت. او چهار سال با سرطان مبارزه کرد و متأسفانه درنهایت جانش را از دست داد. بوزمن تا پیش از مرگ، ابتلا به سرطان را به طور عمومی اعلام نکرده بود و خبر اجل ناگهانی اش همه را شوکه کرد.

داخل پی درگذشت بوزمن، بسیاری از افراد تو شبکه های مدنی قلق خویشتن را از این ائتلاف ابراز کردند. افراد و قسمت قسمت کردن های اسمی نیز خودشان را با غم خانواده ی بوزمن شریک دانستند که از بین آن ها می توانیم به دوئین جانسون و آکادمی اسکار و گروه حقوق بشری NAACP اشاره کنیم. برخی از پروژه های پایان بوزمن در پلتفرم نتفلیکس پخش شدند که از بین آن ها می توانیم بوسیله Da 5 Bloods بوسیله کارگردانی اسپایک لی و Ma Rainey’s Black Bottom اشاره کنیم که هنوز اکران نشده است.

قطعا سران توییتر از اینکه رکورد تعداد لایک های پلتفرمشان بدین ضابطه شکسته شده است، چندان خوشحال نیستند و خودشان همچنین به برهان درگشت بوزمن ناراحت اند. رکوردهای پیشین پرلایک ترین توییت عموما مربوط بوسیله توییت های بودند که مضمون شادتری داشتند و حساب های کاربری افراد و دسته هایی نظیرباراک اوباما،آریانا گرانده و BTS آن ها را منتشر کرده بودند. جابه جاشدن رکورد پرلایک ترین توییت به صراحت رشد جامعه ی کاربران توییتر را بوسیله عارض می کشد، آن غم تو دورانی که شبکه های اجتماعی قدرتمندی همچون اینستاگرام و جهش تاک و فیسبوک مشغول فعالیت هستند. 

بوزمن هفده سال در سینما فعالیت و داخل فیلم های متعددی بازی کرد. منتقدان سینما هموار مدعی بودند که بوزمن می تواند به نیکوکاری تصویری از آدم های واقعی را در جهان سینما مدال دهد.بیشتر بخوانید:کدام پلتفرم ها سنت گردش محرم را آنلاین پخش می کنند؟یک چهارم از ۱۰ هزار سایت بزرگوار جهان درحال استفاده از اسکریپت انگشت نگاری مرورگر هستنداپل درصدد طرز اندازی موتور جستار برای ازدورخارج کردن گوگل است؟میانگین سرعت 5G داخل ایالات متحده به ۵۱ مگابیت برثانیه رسیدوای فای هواپیما چگونه امر می بطی ء و چه فردی هایی دارد؟
سامسونگ ۵ آگوست ۲۰۲۰ (۱۵ مرداد ۱۳۹۹) مراسم عمده گلکسی آنپکد را برگزار کرد تا جدیدترین دستاوردهای خویشتن را در حوزه ی فناوری بوسیله عرضه بگذارد. تو عادات گلکسی آنپکد سامسونگ، گوشی های خانواده ی  گلکسی نوت ۲۰ شامل معیار عادی و مدل  اولترا،  گلکسی تب S7،  گلکسی تب S7 پلاس، گلکسی بادز لایو،  گلکسی واچ ۳ و  گلکسی Z فولد ۲ (Samsung Galaxy Z Fold 2) شناساندن شدند. بااین حال، گلکسی Z فولد ۲ در آن زمان کامل رونمایی نشد و صرفا جزئیات بدوی اش دردسترس رسانه ها قرار گرفت.  سامسونگ در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرده است که نیت دارد دومین بخش از مراسم گلکسی آنپکد امسال را اول سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۱ شهریور ۱۳۹۹) ساعت ۱۸:۳۰ به لمحه تهران برگزار کند. 

سامسونگ امروزه دو خانواده از گوشی های تاشدنی دارد و متجاوز از هر شریک شدن دیگری تو دنیا، به بازار تاشدنی ها بزرگی داده است. خانواده ی اول گوشی های سری گلکسی فولد هستند که همچون کتاب تا می شوند. درمقابل، محصولات خانواده ی گلکسی Z فلیپ را داریم که فرم فاکتور آن ها به پوسته صدفی معروف است. سراب نخست گلکسی فولد گوشی موفقی نبود. قیمت بسیار گران و مشکلات شیرهدار افزاری بدوی باعث شدند گلکسی فولد فروش مناسبی امتحان نکند. فراموش نکنید گلکسی فولد آغازگر فرم فاکتور جدیدی در گوشی های هوشمند بود و برای اولیه بودن، باید هزینه انصاف. سامسونگ با معرفت به این موضوع تو دنیای تاشدنی ها ورود کرده و همچنان به خلق نوآوری ادامه می دهد.

سامسونگ می گوید گلکسی Z فولد ۲ درمقایسه با نسل مطلع صفحه عرضه اجنبی مبصر لطافت دارد تا امتحان ی کاربری بهتری ارائه دهد. سامسونگ فعلا قیمت گوشی را اطلاع دادن نکرده است؛ اما مقابل ادعای برخی منابع، قیمت این دستگاه تاشدنی ۱،۹۸۰ دلار است. سامسونگ ابعاد صفحه نمایش خارجی گلکسی Z فولد ۲ را ۶٫۲ اینچ اعلام می کند. در حوالی صفحه عرضه خارجی گلکسی فولد حاشیه ی یدکی دیده می شد؛ اما زد فولد ۲ حاشیه نویسی ی زیاد کمی دارد. تو هر دو صفحه عرضه گلکسی زد فولد ۲ از حفره برای دوربین سلفی استفاده شده است. ناگفته نماند نسل جدید گوشی های تاشدنی سری گلکسی فولد انشقاق (ناچ) صفحه نمایش ندارد. مقاله های مرتبط:گلکسی Z فولد 2 سامسونگ با فرم فاکتور آشنا رونمایی شدگلکسی زد فولد 2 از قلم موی خودتمیزشونده برای لولاها استفاده می کند

گلکسی زد فولد ۲ درون رنگ های برنزی ( Mystic Bronze) و مشکی (Mystic Black) عرضه می شود و پنل پشتی آن مات است و لولایش بهبودهای محسوسی به خود دیده تا مستقر تر باشد. رسانه ی ورج مدعی است که سامسونگ گوشی گلکسی زد فولد ۲ را بهتراشه ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس مجهز می کند که پرچم دار جدید کوالکام است و از اسنپدراگون ۸۶۵ قدرتمندتر.

معادل ی ورقه ارائه اصلی گلکسی زد فولد ۲، ۷٫۶ اینچ و هر دو صفحه ارائه آن از جنس پنل AMOLED است. گفتنی است گلکسی زد فولد ۲ بوسیله صفحه نمایشی با الماس ی علو باریک همچنین مجهز شده است. اطلاع دیگر اینکه سامسونگ از حضور حالت فلکس (Flex Mode) گلکسی زد فلیپ تو گلکسی زد فولد ۲ خبر می دهد.

گلکسی Z فولد ۲ سامسونگ درمقایسه با طایفه اول مصنوع تر شده است و طبق اخبار رسمی، ضخامتش به ۶ میلی متر می رسد. همچنین، بور ی بین دو صفحه عرضه گوشی هنگام بسته شدن، کاهش پیدا کرده است. بیشتر بخوانید:شیائومی سال ۲۰۲۱ گوشی هوشمندی با دوربین مخفی شده زیر نمایشگر عرضه می کندوان پلاس گوشی هوشمند پایین رده با تراش اسنپدراگون ۴۶۰ کوالکام می سازدهرآنچه از آیفون 12 اپل می دانیمشیائومی جزئیات فناوری استعمال شده در دوربین می 10 اولترا را توضیح کردپتنت اوپو به یک گوشی کشویی با امکان گسترش نمایشگر اشاره می بطی ء
مرسدس بنز X کلاس دیگر تولید نمی شود؛ اما تیونر کان دیزاین ارائه مدلی تیون شده نشان می دهد که هنوزهم زندگی برای این وانت پیک آپ تمام نشده است. کان دیزاین این نسخه از مرسدس بنز کلاس X را «Army Chic» می نامد. این شریک شدن ۸۴،۵۵۲ دلار طبق ارزش ارز فعلی برای این خودرواز مشتریان درخواست می کند.



قسمت قلب با سپر محافظ فلزی لوله ای و جلوپنجره ی اصلاح شده با برش های عمودی پوشیده است. گِل گیرهای ارشد تر مجموعه ای از رینگ های ۲۲ اینچی با پنج مجموعه پره ی دوگانه و قطعات سوراخ شده داخل پرگیر رینگ ها را پوشش می دهد. رکاب جانبی نیز در دامن درها وجود دارد. طولانی جثه خودرو با رنگ مشکی جلاکاری شده و دارای طرح سه اینده پوشیده می شود.

اگر خریداران بخواهند نظم نسخه ی «Army Chic» را برجسته زیرفون کنند، کان دیزاین الماس ی ضدگلوله ی آپشنال را ارائه می دهد. این همکاری تقاضا می بطی ء که مواد مصرف شده در ساخت شیشه ی ضدگلوله، سبک زیرفون از مواد موجود در خودروهای زره پوش است.

کان دیزاین تو درون کابین باردیگر صندلی ها را با چرم باکیفیت پوشش می دهد. این انبازی از روکش های دولایه به همراه دوخت متضاد باریکه در بکلی کابین برای ترتیب تمام قسمت ها استفاده می درنگ. همچنین، نوارهای قرمزی در کابین وجود دارد که جلوه ی بصری بیشتری به فضای داخلی می بخشد.

مقاله های مرتبط:مرسدس بنز X کلاس با تیونینگ کان دیزاینکان دیزاین از نسخه سفارشی لندرور دیفندر، رونمایی کرد

مرسدس بنز بوسیله دلیل تقاضای اندک، وانت کلاس X را از خط تولید خارج کرد. این خودروساز اظهار کرد که وانت کلاس X تو برخی از بازارها زیاد گرانبها بها بوده و تنها در سال ۲۰۱۹ موفق شده است ۱۵،۳۰۰ مایه در سراسر دنیا بفروشد. این مشارکت بوسیله ظهر کاهش هزینه ها بود و رهاکردن چنین خودرو کمینه فروشی بخشی از این تصمیم به شمار می رفت.

قبل از خروج کلی X-Class از شیار تولید، مرسدس بنز در نظر دارد که تو آینده، تغییراتی در این وانت ایجاد کند. تصاویر جاسوسی نشان می دهد که این خودروساز قصد دارد نسخه ای با کفی ارشد تیز ارائه کند که باعث افزایش فضای بار می شود. این شرکت منظور دارد پیشرانه ی خورجینی هشت سیلندر را برای وانت کلاس X ارائه دهد.



خواهش نداشته باشید مرسدس بنز پس از ناکامی وانت کلاس X، تلاش درخورتوجه دیگری در این بازار کند. گمان اعاده نسخه ی جدید مرسدس G63 AMG 6x6 بسیار متجاوز است؛ اگرچه این خودرو احتمالا تیراژ تولید کم و قیمت زیاد گرانی داشته باشد.بیشتر بخوانید:استقبال ناچیز همانند آدم گره از خودرو برقی ۴ هزار دلاریلوناز از دو خودروی کلاسیک برقی رولزرویس رونمایی کردپورشه تایکان ۲۰۲۱ و کیت بدنه پرایر دیزان معرفی شدنداسکوتر برقی خودمتعادل و تاشو UrmO معرفی شدابرخودروی دلاژ D12 رونمایی شد