لوگو ساز سه بعدی

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

تو طول چهار دهه ی گذشته، ایده هایی که درزمینه ی ستایش و نحوه ی تنظیم استراتژی پذیرفته شده، به ندرت تغییر کرده است. ایستایی و مدلل ماندن مفاهیم استراتژی یک دشوار جدی محسوب می شود بجای ما تو دنیایی عمر می کنیم که از زوایای مختلف، دائماً داخل حال دگرگونی است. درواقع باید این جریان را فراتر از یک «مشکل» ببینیم، چراکه تحقیقات متعددی نیز به نرخ بالای انقراض استراتژی های فعلی رمز دارند. بااین حال ما رویکردهای سابق استراتژی را ادامه می دهیم، درحالی که می دانیم با این روش ها به نتیجه ی مثبتی نمی رسیم. علت بنده ماندن درون تله رویکردهای سنتی، ۱۰ افسانه ی استراتژی یا باورهای نادرست فراگیری است که داخل مملکت ی استراتژی بود دارد و به عنوان اصول پایه ای فراگیری و انجام می شوند. در این یادداشت روی نهمین افسانه ی استراتژی متمرکز می شویم: «تنظیم استراتژی مستلزم نیروها و منابع خارج از اداره است.»

اسطوره

اسطوره ی نهم، رویکردی بی سابقه است که تقریباً درون تمام جهان، به صورت یک میزان سازمانی ایفا می شود: هرسال یک بار، رهبران کلیدی شرکت نشست ی مهمی را در خارج از محیط شرکت یا موسسه (بخاطر مثال لابی هتل یا نظیر آن) با نشانی انتظام استراتژی برگزار می کنند. آن ها داخل این نشست به دستیار یک مشاور، یک ماتریس تجزیه وتحلیل SWOT را توسعه می دهند و بوف مقیاس کسب وکار چندین سال اخیر را ترسیم می کنند. بعدازظهر همان روز، مدیران، برخی از اعضای تیم را دورهم جمع می کنند تا درباره ی نتایج بوسیله دست آمده صحبت کنند و البته، قدری باهم نزدیکی داشته باشند و دلگشا بگذرانند! درون ته روز، همگی ی اعضا باانرژی و پرانگیزه بوسیله خانه می قضیه و روز بعد، مکرر به باهم اتحاد کردن بازمی گردند و کارهای هرروزه ی خود را ادا می دهند. استراتژی یادشده، تا سال پس ازآن و کنفرانس ای مشابه، به دست فراموشی امانت می شود.

شاید سازمان های مختلف، مجمع ی تنظیم استراتژی خود را با کمی تفاوت های جزئی برگزار کنند. البته توصیفاتی که ما از این مجمع اعتراف کردیم، بخشی فانتزی و کاریکاتورگونه است، ولی داخل واقعیت مغایرت چندانی با این داستان ندارد. بنابراین طبق افسانه ی نهم، انتظام استراتژی «می تواند» و «باید» خلال یک یا دو روز، در محیطی خارج از محدوده ی شرکت انجام شود. خروج از محیط سازمانی، باعث می شود مدیران و آویشن ها، از حال و هوای پایا خارج شوند و خلاقیت و تمرکز بیشتری داشته باشند.

چرا این ایده خبط است؟

ایده ی تنظیم استراتژی بوسیله شیوه ی فوق، واقعاً جذاب است. بمنظور ما دربند فعالیت خاصی هستیم که با امور هرروزه ی کسب وکار، تباین دارد. ولی اسطوره ی نهم حداقل بوسیله پنج دلیل، ایده ی کاملاً اشتباهی است:

۱- جدایی فعالیت انتظام استراتژی از سایر فعالیت های کسب وکار: اساسی ترین عمه ی قوت قصه ی نهم، یعنی برگزاری نشست ی تنظیم استراتژی داخل محیطی خارج از محدوده ی فیزیکی سازمان، در ادا به یکی از نکات ضعف کلیدی این رویکرد تغییر می شود. افسانه ی نهم، وابستگی ی انتظام استراتژی و کسب وکار را به معنای واقعی قطع می کند و باعث می شود استراتژی، ماهیتی خاص و منحصربه بی نظیر داشته باشد. یکی از مشکلات همیشگی استراتژی این است که پیوند محکمی با عملیات روزانه ی دایره ها ندارد و ایده ی افسانه ی نهم (میتینگ ی بیرون از اداره) فقط این مشکل را تشدید می کند. به بیان ساده، اگر شما قوانین و تسهیلاتی را بخاطر تقویت تمرکز کارمندان فراهم کنید، هیچ نیازی به برگزاری مجمع ی بیرون از شریک ندارید.

۲- همه ی افراد نمی توانند تو طراحی استراتژی جناب داشته باشند. دستور کار هایی که خارج از سازمان ایفا می شوند، کارمندان را به دو گروه تقسیم می کنند: افرادی که می توانند در جلسه شریک کنند و افرادی که نمی توانند تو فعالیت فوق حضور داشته باشند. همان طور که در قسمت های قبل تأکید کردیم، نقش همه ی اعضای همکاری تو طراحی و توسعه و اجرای استراتژی ضروری است. افسانه ی نهم به این مشکل نیز دامن میزند؛ مخصوصاً زمانی که افراد حاضر در جلسه، در تک اتفاقاتی که رخ داده است، صحبت نمی کنند. این کار نه عزب به گفتمان های مؤثر منجر نمی شود، بلکه باعث رونق گرفتن شایعات، گمانه زنی ها و حرف های بی بنیان نیز می شود.



۳- نشست ی خارج از شرکت، مبتنی بر توهم آگاهی است. اگر فرض کنیم که یک گروه برگزیده از مدیران می توانند در کشش یکی دو روز و درون جلسات خارج از شرکت، استراتژی مؤثری انتظام کنند، بیش لغزش کرده ایم. استراتژی در زمره ی پیچیده ترین موضوعات یک سازمان قرار دارد. در یکی از تقدیر های قبل، گفتیم که استراتژی را نمی نبوغ سهل سازی کرد. اینجا هم تظاهر به اینکه برگزاری جلسات خارج از شرکت برای انتظام استراتژی کافی است، مقوله ی استراتژی را بیش ازحد سهل سازی می کند. البته تأکید می کنیم که خلق کردن یک استراتژی مؤثر، بوسیله تعامل با دنیای بیرون نیاز دارد، زیرا در تعاملات خارجی نکات مهم زیادی شنیده، آزمایش و درک می شود.

۴- ایده های خوب به رخساره تدریجی مصنوع می شوند. فعالیت های Offsite یا خارج از سازمان، عمدتاً پهلو مبنای جلسات تندباد مغزی و ورکشاپ های فشرده پیش می روانی. مسلماً این برنامه ها الهام بخش و سرگرم کننده هستند، اما نیکوترین ایده ها با این رویکرد حاصل نمی شوند. بوسیله اشعار ساده، ایده های کارآمد به قیافه ناگهانی و طی یک جلسه ی بیرون از سایت، ظهور نمی کنند. ایده های تأثیرگذار، به عارض تدریجی و بوسیله عنوان آثار جانبی کارهای یومیه ی افراد برملا می شوند. بهترین ایده ها معمولاً در فرصت های کوتاه فراغت (پس از دوره های رقیق امر)، به حافظه افراد خطور می کند؛ یعنی پس ازاینکه ذهن نصف هشیار خواه ناخودآگاه ما، مسئله ای را پردازش کرده و حالا حافظه خودآگاه، آن را ساماندهی می درنگ.

۵- استراتژی یک فرایند مداوم است، نه یک رویداد بلافاصله. جلسات خارج از شرکت، تنظیم استراتژی را یک رویداد فرض می کنند، زیرا در آن ها زمان فاتحه و پایان یک فعالیت سالانه مشخص می شود. شاید ما نیز در طول زمان، بوسیله این عقیده فصیح باشیم که استراتژی داخل یک رویداد یا نشست ی متوقف تنظیم می شود. اما واقعیت ِاستراتژی این طور نیست. طراحی و اجرای استراتژی یک فرایند مداوم است که تو ۳۶۵ روز سال، ادامه دارد. فراموش نکنیم که همه ی سازمان ها و دنیای اطراف همچنین همیشه درون حال تغییر و حرکت هستند. بخاطر اطمینان از اینکه استراتژی ما دائماً به روزرسانی و به نعوظ مؤثر اجرا می شود، بوسیله یک رویکرد پیوسته و مداوم احتیاج داریم.مجموعه مقالات افسانه های استراتژی۱۰ افسانه نادرست درباره استراتژیافسانه های استراتژی؛ شماره یک: استراتژی حول پایه جنگ نقشه کشی می شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۲: استراتژی معادل پروگرام ریزی استافسانه های استراتژی؛ عده ۳: استراتژی با اهداف آغاز می شودافسانه های استراتژی شماره ۴: استراتژی باید در سطوح بالا انتظام شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۵: استراتژی باید میسر باشدافسانه های استراتژی؛ عده ۶: استراتژی توسط مدیران مبصر تنظیم می شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۷: استراتژی را مشاوران تنظیم می کنندافسانه های استراتژی؛ عده ۸: استراتژی از داده مشتق می شودحرف آخر

برگزاری جلسات گروهی و گفتگو کردن پیرامون استراتژی، اصلاً بد حلق. درواقع صرف رویت از اینکه استراتژی را چگونه تنظیم می کنیم، مباحثات جمعی داخل این تک قدیم ارزشمند است. اما همان طور که پنج نکته ی اوج ثابت می کنند، گفتگوهای گاه به گاه و ایزوله ی خارج از سازمان، هیچ مزیت و فایده ی خاصی ندارند.

اگر نکاتی را که در این مطلب ذکر شد، درکنار نتایج هشت افسانه ی قبلی بگذاریم، به آرامی گزینه ی جایگزین را دریافتن می کنیم. رویکرد جایگزین استراتژی مؤثر، فرایندی باقی است که همه ی اعضای راه اندازی را پوشش می دهد. استراتژی نه یک فعالیت اختصاص و مجزا، بلکه اندکی از فعالیت روزانه ی همگی ی پرسنل است.  بیشتر بخوانید:افسانه های استراتژی؛ شماره ۸: استراتژی از داده مشتق می شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۷: استراتژی را مشاوران تنظیم می کنندافسانه های استراتژی؛ شماره ۶: استراتژی توسط مدیران ارشد تنظیم می شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۵: استراتژی باید ساده باشدبرای پیروزی تو رقابت پرمخاطره، از تصمیم گیری سریع العمل اجتناب کنید
اندرو هاردی روی اسکوتر برقی خویشتن از خیابانی در مرکز بخانه برگشتن لس آنجلس گذر می کرد که خودرویی با سرعت ۸۰ کیلومتربرساعت به او اصابت و حدود ۴ متر داخل هوا پرت کرد؛ هاردی سرش به پیاده رو برخورد کرد و بیهوش شد. شکستن دو استخوان درون هر کدام از پاها و استخوان ران به همراه کشکک زانو، آسیب دیدگی یکی از ریه ها، شکستن سه مهره گردن به اضافه آسیب دیدگی موکد سر بالغ ۲۶ ساله، از یکسره عواقب این تصادف سهمناک بودند.

هاردی که کلاه پناه نپوشیده بود، گفت:برادرم فرض کرد من اسودگی ام.

پزشکان بوسیله هاردی گفتند که او احتمالاً تا آخر عمر شل شده است. پنج ماه بعد، او آموخت که دوباره سیاق برود. اما اندرو هاردی می گوید دیگر هرگز سوار اسکوتر نخواهد شد. هاردی گفت:اسکوتر نباید در دسترس انسان باشد. استفاده از این چیزها مانند آرزوی مرگ است.

از آنجا که اسکوترهای الکتریکی در بیش از ۱۰۰ شهر سراسر جهان تک مصرف استراحت می گیرند، بسیاری از افرادی که روی آن ها سوار می شوند در بخش اورژانس درمانگاه ها با صدمات قطعی روبه رو می شوند و درون این حالت بوسیله سر می برند. برخی دیگر همچنین در همان لحظات اولیه کشته شده اند. اگرچه آمار جامعی از مرگ ومیر ناشی از تصادم اسکوتر در دسترس نیست، اما حساب سرانگشتی خبرگزاری آسوشیتدپرس از گزارش های رسانه ها نشان می دهد که از ابتدای سال ۲۰۱۸، حداقل ۱۱ مورد اجل ومیر اسکوترسواران در ایالات متحده به ثبت فصیح است. ۹ نفر از این افرد سوار به خشکی امدن اسکوترهای کرایه ای و دو نفر دیگر سوار پهلو اسکوتر شخصی خود بودند.



با نزدیک شدن به تابستان، این آمارها بدون شک رشد خواهند کرد؛ زیرا افراد بیشتری سوار کنار اسکوتر به خیابان ها می مسئله. با وجود خطرات بالقوه، تقاضا برای اسکوترهای دوچرخ که توسط باهم اتحاد کردن های محبوب لایم (Lime) و بِرد (Bird) نمایش می شوند، همچنان افزایش می یابد. به گفته انجمن ملی حمل ونقل شهری، عزب داخل ایالات متحده طی سال ۲۰۱۸، حدود ۳۸/۵ میلیون سیر با اسکوتر اجاره ای انجام گرفت.

کاربران این وسیله احساس پرواز آزاد با اسکوتر را که به صورت محور به کمیت اسکیت برد هستند، تمجید می کنند و می توانند با آن ها بوسیله سرعت حدود ۲۵ کیلومتربرساعت برسند. اسکوترها همچنین مفت و راحت هستند و هزینه ای حدود ۱ دلار بخاطر باز کردن قفل آن ها با پروگرام کاربردی روی گوشی هوشمند و حدود ۱۵ تشریفات در هر دقیقه برای اتومبیل پیاده شدن جا می گذارند. در بسیاری از شهرها پس از اینکه اسکوترسوار به مقصد خود می رسد، می تواند آن ها را در هر نقطه ای پارک بطی ء.

ولی عابرین پیاده و رانندگان خودرو درون نیکوترین حالت اسکوتر را عامل مزاحمت و در بدترین حالت سربزرگی تلقی می کنند.  درون نسب حال، شهرها به ماندگی می توانند با اسکوترها سازگاری پیدا کنند. در بسیاری از موارد شرکت های کرایه اسکوتر، عاری هشدار آن ها را شب ها عاری هیچگاه اسلوب هشداری تو پیاده روها راحتی می دهند.



مقررات از هر محل بوسیله محلی دیگر متفاوت است. در نیویورک و کالیفرنیا، قرار دادن اسکوترهای الکتریکی در جاده و پیاده رو های عمومی غیرقانونی هستند، هرچند که سواران به طور معمول ضابطه را رعایت نمی کنند. هفته گذشته و دقیقاً یک روز پس از آن که اسکوتر در شهر هلسینگ بورگ سوئد ارائه شد، یکی از اسکوترسواران با خودرو سانحه کرد. به ظهر مرگ اسکوترسوار، فوری درخواست فوری برای ممنوعیت مصرف از آن ها درون هلسینگ بورگ نمایش شد. در قصبه نشویل ایالت تنسی آمریکا، به متعاقب کشته شدن یکی از اسکوترسواران، شهردار آژیر انصاف که اپراتورهای ارائه اسکوتر، ۳۰ روز بخاطر قانونی کردن اقدامات خویشتن یا روبه رو شدن با پیشنهاد ممنوعیت استفاده فرصت دارند.

آن هایدالگو، شهردار پاریس درون پاسخ به مشاهده هزاران اسکوترسوار در خیابان های پایتخت فرانسه، روز پنج شنبه هفته گذشته مقررات جدیدی برای محدود کردن اپراتورهای اسکوتر و محدودیت سرعت ۸ کیلومتربرساعت در مناطق دارای ترافیک سنگین وضع کرد. شهرداری پاریس همچنین جریمه ۱۳۵ یورو (۱۵۰ دلار) برای هر کسی که در پیاده روها اسکوترسواری کند، راحتی انصاف.

ایزابل آلبرتین، پیانیست اپرای مشهور گارنیه داخل پاریس، به عقب سرگذشت چند ماه پیش با اسکوتر، دو شکستگی تو مشت راستش ایجاد شد. آلبرتین مقامات شهری را مادون پیگرد قانونی راحتی رحم و کارمند برای ردیابی ممنوعیت استعمال از اسکوتر در بطرف خانه ایجاد کرد. او به روزنامه لوپاریسین گفت:پیاده روهای پاریس، یک تیمارستان طولانی است. ما عابرین پیاده کاملاً ناامن هستیم.

دستیابی به اطلاعات مربوط به صدمات یا تلفات ناشی از اسکوتر باتوجه به اینکه صنعت بسیار جدیدی به شمار می رود، دشوار است. داخل آستین دهکده تگزاس، مقامات بهداشت اشتراکی که با مراکز کنترل مصیبت شریک شدن می کنند، ۱۹۲ مورد تلفات مربوط به اسکوتر خلال سه ماه در سال ۲۰۱۸ گزارش کردند. تقریبا نیمی از آسیب ها مربوط به ضابطه افراد بود؛ از عموم می توان به ۱۵ درصد آسیب های مغزی مشابه کبود شدگی و خونریزی رمز کرد. اندک از ۱ درصد اسکوترسواران آسیب دیده، تاج ایمنی داشتند.



دکتر تاراک تریودی، پزشک اتاق اورژانس لس آنجلس می گوید:بِرد بوسیله نشانی یکی از بزرگ ترین شرکت های دربست اسکوتر، در سپتامبر ۲۰۱۷ اسکوترهای خود را راهی خیابان های سانتا مونیکا کالیفرنیا کرد؛ در عرض چند ماه تعداد زیادی از اسکوترسواران راهی حجره اورژانس شدند. من پندار نمی کنم جاده های ما برای ورود اسکوتر آماده باشد.

سال بعد، تریودی و همکارانش ۲۴۹ آسیب ناشی از تصادف اسکوتر را گزارش کردند که بیش از ۴۰ درصد آن را آسیب های سر تشکیل می داد. تنها ۴ درصد از اسکوترسواران آسیب دیده تاج ایمنی داشتند.

بِرد و لایم هر دو بوسیله اسکوترسواران توصیه می کنند که از کلاه ایمنی استفاده کنند و ده ها هزاره کلاه حمایت نیز به رخساره مجانی تحویل سواران دادند. اما سال گذشته بِرد با پیشنهاد دهات کالیفرنیا بخاطر جبری کردن کاربرد از کلاه امنیت توسط اسکوترسواران مخالفت کرد. بِرد توقع می کرد که اسکوترسواران باید از قوانین مشابهی با رانندگان موتورسیکلت الکتریکی تابعیت کنند؛ زیرا آن ها نیازی به مصرف از کلاه ایمنی مخصوص ندارند. 

بِرد توقع می کند که الزامات کلاه ایمنی برای اسکوترسواران ناخوشایند است و می تواند بوسیله کاهش تعداد اسکوتر در جاده ها منجر شود. بِرد تقریبا به طور خلاف روند معمول استدلال می نرم که به جای تعداد کمتر، بهتر است اسکوترسواران بیشتری در جاده حضور داشته باشند، زیرا تعداد بیشتر رانندگان را مجبور بوسیله توجه به آن ها می کند.



پل استیلی وایت، مدیر پناه و سیاست ایمنی بِرد در این مبنا گفت:امنیت با افزودن تعداد افراد (حاضر تو خیابان) مرتبط است؛ هنگامی که رانندگان بدانند مردم بیشتری تو خیابان هستند، بنابراین آن ها بیشتر توجه و مراقبت می کنند.

اضطرار مردم بخاطر نهفتن تاج ایمنی، خویشتن یک چالش است. اسکوترسواران نمی خواهند در معرض شپش ها یا میکروب هایی قرار بگیرند که می توانند تو کلاه های امنیت مشترک حیات داشته باشند و بسیاری از آن ها بی جوانمردی تصمیم هایی می گیرند. به همین علت هنگام سواری با اسکوتر کلاه کنف نمی پوشند.  شرکت های کرایه اسکوتر بوسیله نعوظ طاسی سوار شدن روی این ابزار نقلیه را بوسیله کسانی که ۱۸ سال یا بالاتر دارند، محدود می کنند. اما فدایی کودکان خواه والدین آن ها اسلوب های دیگری را امتحان کرده اند. پسری پنج ساله در اوکلاهما که با مادرش روی اسکوتر سواری می کرد، پس از حادثه با خودرو و جان سپرد. 



بِرد و لایم در حال تلاش برای ایمن خلق اسکوتر هستند. پس از مشاهده موارد مرگ ومیر مرتبط با اسکوتر، بِرد ارائه خدمات خویشتن پس از شقه شب را متوقف کرد. لایم نیز تو برخی شهرها اجاره اسکوتر را درون شب متوقف کرد، ولی حزن اکنون اسکوتر در بیشتر مناطق هنگام شب داخل دسترس هستند.مقاله های مرتبط:اسکوتر برقی بی ام و رونمایی شدآلمان تردد اسکوتر برقی در جاده های اشتراکی را قانونی می کند

لایم همچنین طراحی اسکوتر خویشتن را به روزرسانی کرده است و آن ها را با پایه چرخ بزرگ تر و تعلیق و ترمز بهتر نمایش می دهد. بِرد نیز ترمزهای بادوام تر و ابدار افزار تحکیم شده برای جلوگیری از نواقص احتمالی نمایش کرده است.

هر دو شرکت، مسئولان شهرها را بخاطر ساخت خطوط حرکت دورانی و زیرساخت های بهتر تحت فشار راحتی داده اند، برای اینکه سواران آن ها در جاده ها و ترافیک طبق شرایطی که بخاطر خودرو و کامیون طراحی شده اند، تردد می کنند.

لایم در این مبنا گفت:واقعیت این است که خودروها سالانه بیش از هر نوع وسیله حمل و نقل دیگری، انسان ها را به قتل می رسانند. ما باید این موضوع را با مسئولان شهرها تو میان بگذاریم، افراد را از وسایل نقلیه خویشتن بیرون بکشیم و شهرهایی خلق کنیم که ابتدا مردم را بوسیله کاربرد از زیرساخت های هوشمند برای حراست از سواران، مجبور می کنند. بیشتر بخوانید:خرید محصولات تفریحی: هلی شات، کوادکوپتر و اسکوتر برقیگزارش نگران کننده کانسیومر ریپورتس از زنهار اتوپایلوت تسلاولوو برای افزایش ایمنی، به پروژه گروه عملیاتی داده اروپا می پیونددهر آنچه باید درباره سیستم معاون هوشمند سرعت خودرو بدانیددولت هند به قفا تکثیر فروش موتورسیکلت و اسکوترهای برقی است
2019 E3 به عنوان ارشد ترین رویداد مرزوبوم ی گیمینگ داخل حال برگزاری است. زومجی نیز موافق ضابطه هرساله ی خود پوشش جامعی از این رویداد و بخاطر علاقه مندان دنیای گیم دارد. برای تجسس ی تمامی اعلام این رویداد، می توانید بوسیله صفحه ی E3 2019 درون زومجی مراجعه کنید.

اما یکی از جزء های دوست داشتنی E3 2019 برای تعلق مندان به فناوری، جلسه اختصاصی AMD با معروفیت Next Horizon Gaming است تا در اندک از یک ماه از کامپیوتکس ۲۰۱۹ و معرفی پردازنده های جدید رایزن، حالا تبار متاخر پردازنده های گرافیکی خویشتن با معماری Navi را بوسیله صورت رسمی شناساندن کند. مقابل اخبار منتشر شده، امشب تماشاگر چندین کارت گرافیک جدید خواهیم بود که درکنار توان پردازشی بیش بالا، قیمت مقرون بوسیله صرفه ای را نیز به همراه دارند تا به مرحمت اقتدار به چالش کشیدن محصولات انویدیا را داشته باشند.

چنانچه بوسیله دنیای بازی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم پوشش زنده ی زومجی از جلسه یوبی سافت که از ساعت ۰۰:۰۰ صبح آغاز شده است را تماشا کنید. دقایقی پس از اتمام این کنفرانس، مدیران AMD در سالنی دیگر بوسیله روی سن خواهند رفت تا جدید ترین دستاورد های خود را معرفی کنند. این کنفرانس به رخ حی و راس زمانه ۲:۳۰ بامداد در همین ورقه پخش خواهد شد. با زومیت همراه باشید.

در صورتی که موفق بوسیله تماشای حی ی کنفرانس AMD نشده اید، در ادامه می توانید خلاصه ی این رویداد را مشاهده کنید:

دانلود از آپارات

بیشتر بخوانید:AMD رایزن 9 3950X با ۱۶ هسته پردازشی معرفی شد؛ قوی ترین پردازنده دسکتاپ جهانکارت گرافیک AMD رادئون 5700 و 5700XT با هدف تسلط پیاده شدن بازار میان رده ها معرفی شدندزوم کست: بررسی دنیای پردازنده های کامپیوتر و عملکرد شریک شدن های AMD، اینتل، انویدیا و کوالکامشراکت AMD و سامسونگ پردازنده های گرافیکی رادئون را وارد دنیای موبایل می کندنسل چهارم PCIe به مادربردهای سراب قبل AMD راه نمی یابد
بخش زیادی از پروگرام ریزی های تابستانی حزن بخاطر کودکان و نوجوانان درون نهایت بوسیله حلقه های ورزشی ختم می شود. در بین ورزش ها طبیعتا پرطرفدارترین آنها برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان اسب سواری است. به همین دلیل مدارس فوتبال معمولا پرجمعیت ترین مراکز ورزشی کودکان و نوجوانان تو تابستان هستند. هرچند که در مازندران باشگاه های کشتی و در چند سال اخیر کمیسیون های رزمی تیمار تعداد اضافی از کودکان و نوجوانان را جذب می کنند، اما مدارس فوتبال یکی از گزینه های اصلی و پاینده قوم ها و فرزندانشان برای گذراندن اوقات استراحت در تابستان هستند؛ مدارسی که درون سال های اخیر حرف و حدیث های زیادی در مورد آنها مطرح و نقدهای زیادی بوسیله آنها متوجه شد و رسانه ها منتشر کردند، اما این مدارس اسب سواری حاشیه دار و غیرمجاز با وجود در دیدن گرفتن تمهیدات قانونی توسط هیات پیاده روی مازندران، هنوز تو شهرهای مختلف استان دایر هستند و این روزها برای جذب کودکان و نوجوانان تعلق مند به فوتبال پروگرام ریزی می کنند. هیات فوتبال مازندران درون تکاپو است با پیگیری موضوع و کمک خواستن از نهادهای نظارتی و قضایی، جلوی فعالیت این مدارس را بگیرد. شعارهای پوشالی فوتبالی

 ضعف نظارت کنار مدارس پیاده روی و رشد قارچ گونه این مراکز داخل سراسر مازندران سبب شد که مسئولان ورزش استان بوسیله فکر اسلوب چاره ای بخاطر ساماندهی این مدارس فوتبال بیفتند. صدور مجوز و قرار شهود عرشه چتر نظارتی هیات اسب سواری مازندران و همچنین سازمان طاس ورزش و جوانان استان یکی از این راهکارها بود که طی چند سال اخیر تلاش شد، ارتکاب شود. این ساماندهی ها کمک می بطی ء که فوتبال استان روند رو بوسیله رشدی داخل پیش بگیرد.

نایب رئیس هیات اسب سواری مازندران در گفت وگو با همشهری پهلو ضرورت توجه خانواده ها بوسیله قانونی بودن این مراکز ورزشی اصرار کرد و گفت: اولیه موضوعی که باید هنگام ثبت نام کودکان و نوجوانان داخل مدارس هندبال تک توجه قرار بگیرد، مجوزدار وجود داشتن است. ما از قوم ها می خواهیم به عنوان نخستین حلقه نظارتی به این موضوع توجه داشته باشند و به موجب شعارهای فداکار مدارس اسب سواری خواه عناوین و نام هایی که برای تبلیغ استفاده می کنند، فرزندشان را بوسیله این مراکز غیرقانونی نسپارند.

«هادی خلردی» با بیان این که امسال بخاطر جلوگیری از فعالیت مدارس فوتبال غیرمجاز با ادارات ورزش و جوانان و همچنین اداره اماکن شهرستان ها و شهرداری های متنوع استان مکاتبه کردیم، اظهار کرد: مشکل بزرگ ما در این زمینه، همکاری نکردن فدایی نهادها و مایه های نظارتی است. بارها در این مورد با نهادهایی مانند شهرداری ها، ادارات ورزش و جوانان و اداره اماکن مکاتبه کرده ایم، اما اقدامی برای جمع آوری این مجتمع های غیرقانونی که در واقع متخلف هستند، انجام نشده است. آکادمی نداریم

وی با اشاره بوسیله نصب برخی بنرهای تبلیغاتی مدارس هندبال با عنوان آکادمی فوتبال در مناطق متنوع مازندران تصریح کرد: بوسیله همگی خانواده ها و مسئولان استان اخبار می کنیم که در هیات فوتبال مازندران هیچ کلکسیون آموزشی فوتبالی با عنوان آکادمی ثبت نشده است. یعنی اصلا در مازندران آکادمی پیاده روی نداریم و همه این تبلیغاتی که انجام می شود، غیرقانونی است. با شهرداری ها در این زمینه مکاتبه شده و این موضوع را اطلاع دادن کرده ایم. شهرداری ها باید برای نصب بنرهای تبلیغاتی تو ازای مبلغی که دریافت می کنند، هویت و سلامت طرز کار آن کلکسیون را نیز جویا شوند و خویشتن را در مقابل آینده و امنیت کودکان و نوجوانان مسئول بدانند.

نایب رئیس هیات هندبال مازندران بیان کرد: در استان حدود ۸۰ مدرسه فوتبال دارای مجوز داریم که مورد تایید هیات فوتبال استراحت دارند، اما هیچ کدام آکادمی هندبال نیستند. ضمن این که متاسفانه هنوز با بود همه پیگیری هایی که داشتیم، بوسیله سبب بی توجهی برخی نهادها، بین ۳۰ تا ۴۰ دبستان فوتبال غیرقانونی در استان فعالیت می کنند.  وی ادامه داد: ما ضابط قضایی نیستیم که قدرت برخورد و تعطیل کردن این مدارس را داشته باشیم، اما موضوع را بارها به ادارات بازی و جوانان و نیز اداره اماکن اعلام کردیم تا با هماهنگی مراجع قضایی، نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام کنند.

بارها اطلاع دادن کردیم که فعالیت این مدارس فوتبال پیامدهای نگران کننده ای می تواند داشته باشد که متاسفانه مدل هایی از این پیامدها را نیز دیده ایم. خلردی با ابرام بر این که مدارس پیاده روی غیرمجاز از خدمات پوششی هیات پیاده روی و هیات پزشکی ورزشی برخوردار نیستند، تصریح کرد: خانواده ها باید بدانند که این مدارس به دلیل غیرقانونی بودن و مجوز نداشتن نمی توانند از خدمات حمایتی و بیمه ای برخوردار شوند. تا اینکه اگر بیمه داشته باشند نیز از طرف هیات فوتبال به هیات پزشکی ورزشی معرفی نمی شوند. افرادی بودند که درون این مدارس پیاده روی دستخوش حادثه شدند و نتوانستند از خدمات بیمه ای و پزشکی هیات استفاده کنند. بارها هم این موضوع را اخبار کردیم، اما هنوز بسیاری از قوم ها توجهی بوسیله این موضوع نمی کنند. تخلف فداکار ادارات ورزش و جوانان

وی با انتقاد اکید به ادارات بازی و جوانان فداکار شهرستان های مازندران به دلیل ارائه خدمات به این باشگاه های غیرمجاز گفت: ما از دوستان و همکاران خود در ادارات بازی و جوانان استان و دایره کل گلایه داریم که علاوه به خشکی امدن بی توجهی به هشدارها و تذکرهای هیات فوتبال، گاهی در عمل از این مدارس حمایت غصه می کنند.  خلردی افزود: مدرسه فوتبالی که مجوز فعالیت ندارد بر چه رادیکال باید از زمین هندبال رسمی یک ایالت برای برگزاری اطراف های آموزشی استعمال کند؟ هر اداره یا مسئولی بوسیله این مدارس غیرقانونی، خدماتی ارائه دهد، قطعا به فرزندان این قلمرو خیانت کرده است. درون این مورد به اداره بازی و جوانان شهرستان مربوطه مجله زدیم و خواستار توقف ارائه خدمات شدیم. قطعا اگر با چند دبیرستان فوتبال به این شکل با قاطعیت برخورد شود، بوسیله مرور مشکل برطرف خواهد شد.

نایب رئیس هیات فوتبال مازندران از خانواده ها گرایش به قانونی بودن و مجوز داشتن مدارس فوتبال توجه کنند و گفت: موعظه ما بوسیله قوم ها این است که فرزندانشان را تا ۱۰ سالگی بوسیله بازی های پایه مثل ژیمناستیک بفرستند و از ۱۰ سالگی به پس ازآن بخاطر مدارس پیاده روی برنامه ریزی کنند، البته مدارسی که مربیان کارکشته و آشنا به دانش هندبال این بازی را تدریس کنند. این مسئول ادامه داد: فوتبال امروز یک دانش پیچیده و یک ادب است. نمی توان روی هر کسی که مدتی هندبال ورزش کرده به نشانی مربی و استعدادیاب حساب باز کرد. این افراد هم توان کودکان را می کشند و هم ممکن است به برهان شیوه های نامناسب تمرین، روی فیزیک و جسم کودک واکنش منفی بگذارند. استعدادهای پا بوسیله توپ

مازندران بدون این که استعدادیابی خاص و گسترده و ساماندهی شده ای در استان ایفا شود، در فوتبال ناحیه دهات ها بازیکن متمایز دارد؛ بازیکنانی که عمدتا با تلاش و دشواری هایی که در دست خط ورزشی شان ظهر ضابطه گذاشته اند توانسته اند بوسیله جایگاه کنونی برسند و حتی ۳ اندام از آنها چهره های مدلل تیم ملی هندبال ایران درون ابگینه جهانی باشند. «اللهیار صیادمنش» که چند روز پیش بدوی گل ملی اش را مقابل سوریه بوسیله دشت رساند، یکی از همین استعدادهای فوتبال مازندران است. تردیدی تراشیدن که اگر استعدادیابی های ورزشی تو استان به صورت رسمی و گسترده و علمی ارتکاب شود، فوتبال مازندران رشدی چشمگیر و محسوس را تجربه خواهد کرد.
فریلنسر یا آزادکار به فردی گفته می شود که بدون استخدام یا عضویت تو شرکتی، ازطریق انجام پروژه تصرف درآمد می کند. تو سال های اخیر در سرتاسر جهان، این استیل کارگر با استقبال بسی همراه بوده و در آینده نیز، فرصت هایی بهتر بخاطر فریلنسرها را شاهد خواهیم بود.

شرکت دیلویت، از بزرگ ترین مشارکت های حسابرسی جهان، در جدیدترین گزارش خویشتن از دنیای کسب وکار اخبار کرد اشتغال های ساختارشکن و متاخر همچون فریلنسری و کارهای قراردادی و کارمندان قناعت گیگ را در مسیر تحول به پیکر ی اصلی دنیای اشتغال راحتی دارند. به علاوه، اشتغال های استخدامی مبتنی پیاده شدن مهارت، کاهش تقاضا را در سال های اخیر تجربه کرده اند.مقاله های مرتبط:اعضای فریلنسر تیم خود را با این راهکارها راضی نگه داریدچگونه یک آزادکار حرفه ای شویم

با نگاهی به آمارهای منتشرشده، بوسیله این نتیجه می رسیم که شرکت ها در خوش نویسی استراتژی های رشد خود، بیش ازپیش به گوناگون متنوع استخدام و جذب نیرو دقت می کنند. آن ها روش های جایگزین یکروز برداری از نیروی انسانی همچون فریلنسرها و نیروهای قراردادی خواه دورکار را درون استراتژی های نیروی انسانی خود لحاظ می کنند.

آمارها علامت می دهد تا سال ۲۰۲۰، تعداد افراد خوداشتغال داخل آمریکا بوسیله ۴۲ میلیون نفر خواهد رسید. در آماری دیگر، جامعه ی فریلنسرها زیادترین نرخ رشد را در میان نیروی انسانی بریتانیا ازآنِ خود کرده اند. بسیاری از سازمان ها نیز برای اجرا وظایف صنف ای خود، از جریان جدید داخل بوسیله کارگیری نیروی انسانی بهره می برند.

گزارش دیلویت با نظرسنجی از ۱۰ هزار نفر در ۱۱۹ سرزمین گیتی نوشته شد که ۳۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند در سازمان خود از قراردادهای کاری جدید برای مقدر شدن IT مصرف می کنند. همچنین، ۲۵ درصد بخاطر کارهای عملیاتی و ۱۵ درصد برای بازاریابی و ۱۵ درصد همچنین برای جستار و ترقی از نیروی انسانی حرفه ای زیرفون یکروز می برند. 



به نشانی قدری از نیروی محرکه ی روند ایجادشده در به کارگیری فریلنسرها، وب سایت های بازارچه ی فریلنسری همچون Upwork و Fivver را می توان صیت برد. این پلتفرم ها تمرکز اضافی روی جذب کارفرمایان حرفه ای و فریلنسرهای بااستعداد کرده اند. اتصال نمایش و مطالبه در پلتفرم های این چنینی باعث شد مسئله به کارگیری فریلنسرها بوسیله مرور تسهیل شود. امروزه، سازمان ها با مراجعه به این طور وب سایت هایی می توانند افراد متجاوز بااستعداد را برای کارهای خود جذب کنند. به علاوه، پلتفرم های عام برای برخی وظایف همچنین ابداع شده اند که از این میان، می توان بوسیله Kaggle اشاره کرد. پلتفرم سابق الذکر با تمرکز روی وظایف علوم داده فعالیت می درنگ و درون سال ۲۰۱۷، گوگل آن را خریده است.پلتفرم های مشارکت با فریلنسرها با سرعت زیادی رشد می کنند

برخی سرو های فریلنسری روی قسمت قسمت کردن ای رک از افراد تمرکز می کنند. به عنوان مثال، نمونه هایی مخصوص وظیفه خور ها یا افراد هنرمند خانه دار درون اینترنت فعالیت می کنند. از میان این سرویس ها می توان The Mom Project و The Second Shift و WeGoLook را نام برد که حالا حدود دومیلیارد دلار پروژه داخل آن ها اجرا می شود.

دیلویت در بخشی دیگر از گزارش خویشتن بوسیله شبکه های استعدادی درحال رشد اشاره می بطی ء. همین شریک دستور کار ای به نام Pixel اجرا می کند که به سازمان ها امکان می دهد ایده های خود را ازطریق جمع سپاری و پیداکردن نیروی انسانی گیگ با استعداد خاص مدنظر اجرا کنند.

درون بخش دیگری از گزارش، به سرمایه گذاری تمام روی استخدام نیروهای فریلنس خواه قراردادی پرداخته شد. ۴۲ درصد از شرکت کنندگان اعتقاد داشتند چنین رویکردی حتما باید عمل شود. کارشناسان دیلویت اعتقاد دارند این شرکت ها روند جدید را مهیب می دانند و تخیل می کنند فرصت ها با سرعت اضافی خلق می شوند و نباید از روند موجود عقب ماند. البته، تنها ۲۸ درصد از شرکت ها برای این طور تغییری آماده و عزب ۸ درصد زیرساخت های داخلی بخاطر مدیریت نیروی کار مدرن را ایجاد کرده بودند. گفتنی است اکثر مشارکت ها هنوز فرایندهای داخلی همچون ابزارهای ارتباطی و امنیتی لازم بخاطر کوچ به نیروی انسانی جدید را ترقی نداده اند.



جذب نیروی امر فریلنسر و بهره برداری حداکثری از استعدادهای آن ها، علاوه پیاده شدن زیرساخت و افزار بوسیله فرهنگ حاجت دارد؛ فرهنگی که پذیرای این نیروی فقره متاخر باشد و شرکت آن ها را با کل سازمان تسهیل نرم. استیون هاتفیلد، از مدیران دیلویت، درباره ی نزاکت پذیرای فریلنسری می گوید:شرکت ها باید بوسیله تعاقب روش هایی برای جذب قابلیت خاص موردنیاز خود باشند؛ اما آیا آن ها محیطی طراحی کرده اند که برای کارمندان این چنینی دوست داشتنی باشد؟ درواقع، مهاجرت بوسیله استیل موثر جدید به ترکیبی از جذب نیروهای ویژه و آماده سازی محیطی برای جذب آن ها نیاز خواهد داشت. چنین افرادی فقط زمانی برای شما کار خواهند کرد که ادب سازمانی را بپسندند و کارکردن با شرکت نیز برایشان آسان باشد.جذب نیروی فریلنسر علاوه پیاده شدن ابزار به بهبود نزاکت سازمانی اندوه نیاز دارد

اجرای نیکوترین ی فرایند جذب نیروهای فریلنسر نتایجی زیاد برجسته بخاطر سازمان به همراه خواهد داشت. دیلویت تو گزارش خویشتن توقع می بطی ء روند جدید روزی وری شرکت ها را افزایش می دهد. به نشانی مثال درون همکاری بوش، مشاوران ارشد آزادکار بها رضایتی ۹۲ درصدی از مشتریان خویشتن دریافت می کنند. درادامه ی گزارش، دیلویت ادعا می کند چنانچه حتی همکاری ها هنوز آماده ی پذیرش نیروی کار مدرن نباشند، غبطه آن ها برای تغییر حروف می تواند فرصت های اضافی برایشان ایجاد درنگ.

یکی از حوزه هایی که با تقاضای بسیار راسته برای فریلنسرها همراه خواهد شد، نقش های مشترک هستند. چنین نقش ها و استعدادهایی را بوسیله نام ابَرشغل غصه می شناسند. روند تکثیر تقاضا برای استعدادهای چندکاره فرصت های درآمدزایی را برای فریلنسرهای متخصص افزایش می دهد و با دنیایی از فرصت های جدید روبه رو می شوند که فرصت کارکردن در موضوعات دلخواهشان را زیاد ازپیش افزایش می دهد.

درنهایت، با نگاهی به آمارهای ذکرشده در این یادداشت می توانیم آینده ی فریلنسرها را روشن بدانیم. آن ها با افزایش تقاضای همکاری ها روبه رو خواهند شد و قطعا فرصت های درآمدزایی نیز بیشتر می شوند. دراین میان، فریلنسرها حزن باید با تمرکز روی یادگیری، افزایش مهارت را به عنوان مستمری ای همیشگی بدانند و برای فرصت های متاخر آماده باشند تا درون بازار پررقابت آینده، خود را از دیگر همکارانشان شاخص کنند.بیشتر بخوانید:چه مهارت هایی داخل دنیای اتوماتیک آینده کاربرد خواهند داشت؟همه چیز درباره روزنامه نگار شدن: سخت و شیرین دنیای اخبارآیا زمان ترک شغل فرا گویا است؟آیا برای آزادکاری آماده اید؟همه چیز درباره ی گرافیست شدن: درآمدزایی از دنیای رنگ و طرح
براساس تحقیقات، میگرن یکی از مرسوم ترین بلای ناگهانی های موجود در دنیاست. این بیماری می تواند افراد متنوع خانواده از کودک تا بزرگسال را توقیف کند. بوسیله عنوان شهید در آمریکا حدود ۱۲ درصد مردم از سردردهای میگرنی رنج می برند؛ اما چه روش هایی بخاطر درمان این بلای ناگهانی می شناسید؟ برای آشنایی با سیاق های درمان سریع میگرن با این مقاله همراه باشید. حتما بخوانید:از کجا بفهمیم سردرد داریم یا میگرن؟درمان میگرن؛ ۶ نکته موثر برای اینکه بوسیله جنگ سردردهای میگرنی برویدبرای پیشگیری از میگرن و سردرد میگرنی چه بخوریم و چه نخوریم؟

سردرد میگرنی یک سردرد اکید میسر نیست. میگرن نوعی بیماری خشمناک است که می تواند علائم زیر را داشته باشد: حالت تهوع؛ استفراغ؛ مورمور شدن یا بی حسی مشت و پا؛ تغییرات بصری؛ حساسیت بوسیله صدا، پرتو یا رایحه.

درواقع میگرن نوعی بلای ناگهانی ناتوان کننده و مزمن است که می تواند زندگی روزانه فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

داروهای مختلفی بخاطر درمان و پیشگیری از میگرن وجود دارد، ولی بسیاری از افراد اولویت می دهند که از درمان های طبیعی به عنوان جایگزین یا مکمل علاج های پزشکی خود استفاده کنند. درمان طبیعی میگرن

در ادامه، بوسیله ۱۵ سیاق یرای درمان سریع میگرن اشاره شده است که می توانید با مشورت پزشک آن را امتحان کنید. ۱. طب فشاری



در طب فشاری لازم است که بوسیله بخش های خاصی از بدن تنگ کردن بااطلاع کنید. تحریک نقاط خاصی از بدن در این روش سبب می شود که انقباض از روی ماهیچه ها برداشته شود و درد آرام پدیدار کند.

یکی از مد ترین نقاط فشار نقطهٔ ال ۱ تا ۴ (L 1-4) در فضای بین انگشت شست و انگشت رمز مشت چپ است.

با مصرف از مشت مخالف (دست راست) به مدت ۵ دقیقه نقطهٔ مورد دید را به حالت دورانی، به صورتی که دردی نداشته باشد، تنگ کردن دهید. این کار می تواند به دنج سردرد شما دستیار نرم.

بررسی ای که در سال ۲۰۱۲ پهلو روی ۴۰ بی همتا مبتلا به میگرن جاهل عصبی (میگرن بدون اورا) ارتکاب شد، مدال می دهد که فشار منطقهٔ معلول سی ۶ ( PC6)، که حدود ۳ انگشت بالاتر از ساعد در قسمت تویی مشت قرار دارد، به درمان حالت تهوع یا استفراغ شاگرد از سردردهای میگرنی کمک می کند. ۲. تحول رژیم غذایی

استفاده تعدادی از غذاها می تواند عامل ایجاد میگرن درون افراد مستعد باشد.

غذاهای متداولی که باعث میگرن می شوند: غذاهای فراوری شده؛ شکلات؛ نوشیدنی های حاوی کافئین.

اطلاع از عوامل محرک میگرن ضروری است. تعدادی از افراد برای آگاهی از عوارض احتمالی غذاها از مجلات مربوط به طعام یا میگرن استعمال می کنند.

تحول رژیم یا الگوی غذایی می تواند به پیشگیری از ابتلا به میگرن در آینده کمک کند. ۳. مصرف از روغن

چربی ها معمولا به عنوان درمان های طبیعی یا آنتی باکتریال برای پاکدامن کردن محصولات شوهردار استفاده می شود.

روغن اسطوخدوس یکی از روغن هایی است که معمولا بخاطر تداوی استرس، سست شدن و سردرد استفاده می شود. مطالعه ای که تو جمعیت آماری کوچکی اجرا شد و داخل مجله اعصاب اروپا منتشر شد علامت می دهد که بو کردن روغن اسطوخدوس به درمان سردردهای میگرنی بعضی از افراد معاون می کند.

هرچند که این نتایج بسیار عالی است اما لازم است تا در جامعه آماری بزرگتر و روی تعداد افراد بیشتری مطالعه شود. ۴. زنجبیل



داخل سال ۲۰۱۴ با حضور ۱۰۰ شرکت کننده، مقایسه ای بین مصرف پودر زنجبیل با داروی سوماتروپتین که بخاطر میگرن دیپلم می شود، ادا شد. بررسی ها نشان داد که جای پا زنجبیل به طور معنی داری با سوماتروپتین شایان مقایسه است و افراد می توانند از زنجبیل برای درمان مصرف کنند. از طرفی چنانچه فرد بوسیله زنجبیل آلرژی نداشته باشد، مصرف این ماده زیان بخش نیست و عوارض جانبی ندارد. ۵. مدیریت استرس

استرس یکی از عوامل مرسوم ایجاد میگرن است. استرس نوعی چرخهٔ ناقص ایجاد می کند؛ بوسیله طوری که استرس جهت میگرن می شود. بعد با خلق کردن درد میگرن، استرس بیشتر می شود و همین عامل، میگرن را بیشتر می کند.

روش هایی بخاطر علاج استرس پیدا کنید. به نشانی مثال قرائت کردن تاریخچه و مجله، ورزش کردن یا مدیتیشن می تواند از استرس و ابتلا به میگرن جلوگیری یواش.

همچنین افراد می توانند از کلاس های مدیریت استرس استعمال کنند. علاوه براین با استفاده از دوش آب گرم خواه شنوایی اعطا کردن بوسیله موسیقی استرس را از خویشتن دور کنند.

با استفاده از این متد های مثبت فرد گزینش می کند که روی واکنش های بدنِ خود نسبت بوسیله موقعیت های استرس زای زندگی کنترل داشته باشد. ۶. انجام یوگا خواه استعمال از حرکات کششی

یوگا به بهبود سیلان خون و کاهش انقباضات عضله کمک می بطی ء که می تواند علائم میگرن در افراد را کاهش دهد.

داخل بررسی ای در سال ۲۰۱۴ مولود ٔ علاج میگرن به همراه خواه بدون استفاده از تمرینات منظم یوگا معاینه شد.

نتایج نشان داد که افرادی که علاوه پیاده شدن علاج میگرن بوسیله طور مرتب تمرینات یوگا را اجرا می دادند در مقایسه با گروهی که فقط از روش های درمانی میگرن به تنهایی استفاده کرده بودند نتایج بهتری به دست آورند. ۷. درمان بیوفیدبک یا پس خوراند زیستی (Biofeedback therapy)

بیوفیدبک تراپی روشی درمانی است که افراد با کاربرد از آن گرفتگی عضلات را ول و آرام می کنند.

بیوفیدبک درمانی بوسیله تمرین و آموزش حاجت دارد. سنسورهایی پیاده شدن روی عضله های اندوهناک قرار دارد و بوسیله یک مانیتور همواره است که میزان گرفتگی عضلات را به عارض بازخوردهای درجا (بی بطی ء) علامت می دهد و بوسیله بهتر شدن گرفتگی عضلانی کمک می نرم.

استراحت دادن سنسورها روی پیشانی، خط فک یا عضله های ذوزنقه ای کت می تواند به کاهش درد میگرن کمک کند. ۸. طب سوزنی



درسال ۲۰۱۲ اثر طب سوزنی برای درمان میگرن و سایر بیماری ها بررسی شد. براساس وارسی ها طب سوزنی برای درمان افراد مبتلا به سردردهای میگرنی مؤثر است. هرچند که ممکن است عوامل دیگری تیمار داخل این نتایج تأثیرگذار باشد. افرادی که از این روش برای درمان میگرن مصرف می کنند، حتما باید بوسیله فردی متبحر و کاربلد رجوع کنند. ۹. ماساژ

ماساژِ ماهیچه های گردن و شانه (کتف) می تواند به خلاصی انقباض و درمان درد میگرن دستیار کند. ماساژ همچنین استرس را کاهش می دهد.

برای این فرمان بی نظیر می تواند بوسیله فنی ماساژ رجوع بطی ء. از طرف دیگر، یک راه کم هزینه تر این است که خودتان با کاربرد از توپ تنیس، کتف و تعاقب تان را ماساژ دهید. ۱۰. مکمل های گیاهی

شوک بابا انسان جنگلی (Butterbur) و گل مینا (feverfew) دو مکمل گیاهی هستند که بوسیله کاهش درد میگرن و تکرر آن کمک می کند.

براساس مطالعاتِ سازمانِ میگرنِ آمریکا مصرف یومیه ۱۵۰ میلی گرم (ml) از گیاه بابا آدم جنگلی به مدت ۳ ماه تعداد دفعات ابتلا به میگرن را به طور مؤثری کاهش می دهد.

تراب مینا نسبت بوسیله گیاه بابا آدم جنگلی معلول کمتری دارد. با این حال می تواند بخاطر بعضی از افراد مؤثر باشد.

مصرف این گیاهان در موارد نادری می تواند خطرساز باشد و قبل از استعمال از این گیاهان باید با پزشک کیاست کرد. ۱۱. منیزیم



افت منیزیم که ازجمله مواد معدنی ضروری برای بدن است می تواند سبب ایجاد میگرن عصبی (اورا) یا سردردهای میگرنی پرگیر ای شود. میگرن تندخو (میگرن اورا) یک اختلال بصری است که در زمان میگرن اتفاق می افتد. همهٔ افراد مبتلا به میگرن این مورد را امتحان نمی کنند. تحقیقات علامت می دهد که کاربرد مکمل حاوی منیزیم می تواند به کاهش دفعات ایجاد میگرن در چندی افراد کمک بطی ء.افراد باید درباره استفاده مکمل منیزیم با پزشک خود مشورت کنند. به خصوص اگر علاوه پیاده شدن میگرن مصیبت های دیگری دارند. میگرن عادت ای (basilar)

میگرن می تواند آن اعتبار موکد باشد که اختلالات بصری ایجاد کند. زمانی که این اتفاق می افتد، به آن میگرن قاعده ای می گویند. ۱۲. ویتامین های گروه بی (B-complex)

ویتامین های B می توانند تعداد دفعات ابتلا به میگرن و شدت آن را کاهش دهند. ویتامین های B در تنظیم نوروترانسمیتر (واگذاری دهنده) های مغز نقش دارند. ویتامین های B حل در آب هستند. بوسیله این مجرد که میزان زیادی آن همراه با شاش تهی سازی می شوند و در بدن پس انداز نمی شوند.

بدن به سرعت ویتامین B را دفع می کند. به همین برهان فرد می تواند به میزان زیاد آن را استفاده بطی ء. با این حال باید قبل از مصرف روزانهٔ ویتامین B با پزشک خود مشورت کنید. بررسی ها روی نحوهٔ اثر ویتامین B در کاهش استرس های شغلی که بی تا حین کار امتحان می کند، در حال ایفا است. ۱۳. آب کافی

ننوشیدن آب کافی یکی از اساسی ترین انگیزه های خلق میگرن و سردرد است و کمبود آب بوسیله تنهایی می تواند جهت ایجاد سردرد شود. افراد با نوشانیدن آب کافی می توانند از کمینه آبی جلوگیری کنند. افراد مشغول به اندک آبیِ جدی باید از حل های خوراکی آب رسان بخاطر جایگزینی الکترولیت های ازدست رفته استفاده کنند. معمولا نوشانیدن آب درون طول روز و حفظ رژیم غذاییِ سالم بخاطر حفظ کردن آب بدن کافی است. ۱۴. راحتی



بی خوابی و خواب بسیار ازاندازه هر دو می توانند علت ساختن سردردهای میگرنی شوند. رویا شب هنگام بین ۷ تا ۹ روزگار می تواند به کاهش استرس و جلوگیری از میگرن معاون کند. ۱۵. استعمال از کمپرس سرد و گرم

بعضی از افراد با گذاشتن کمپرس سرد خواه گرم روی سرشان آرام می شوند و این حکم بوسیله کاهش درد میگرن شان کمک می درنگ. بعضی از افراد کمپرس سرد را اولویت می دهند، اما هر دو نوع کمپرس، چه سرد و چه گرم، مؤثر است.

این طرز درمانی مالیات جانبی کمی دارد. افراد مبتلا به مشکلات گشت خون، دیابت و ناراحتی های پوستی نباید از کمپرس های بی شمار سرد یا فراوان گرم (تباین دمایی زیاد) استعمال کنند. کلام آخر

تا اینکه در زمان استفاده از درمان های طبیعی لازم است که بی همتا با پزشک متخصص مشورت کند. وارسی در تک میگرن کمک می کند تا بیشتر با عوامل ایجاد آن و طرز های مؤثر برای درمان میگرن آشنا شوید. داخل ادامه بخوانید: علائم سردرد خوشه ای، علل، روش های تشخیص و علاج آن

مقاله صوتی

مدت ۲ زمانه و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری حجم ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری ها



صلح و صفا ارزشمندترین دارایی آدم است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
صبحانه مهم ترین وعدهٔ غذایی است که باید از موادغذایی انواع و مغذی تشکیل شده باشد تا انرژی لازم برای ایفا فعالیت های روزمره را تأمین کند. صبحانه انگلیسی صبحانه ای شامل سوسیس سرخ شده، بیکن، گوجه فرنگی سرخ شده و … است. صبحانه انگلیسی غذای سالمی است و برای سلامت بدن همچنین خواصی دارد که در دنباله این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. علاوه بر این تو دنباله رویه تهیه صبحانه انگلیسی را می آموزید که تا ساعت ها شما را سفر نگه می دارد. حتما بخوانید:صبحانه پروتئینی؛ ۱۵ پیشنهاد فوق العادهبدترین خوراکی هایی که می توانید برای صبحانه مراد کنیدآشنایی با فواید صبحانه برای سلامتی و کنترل اندازه فواید صبحانه انگلیسی بخاطر سلامتی

هریک از مواد تشکیل دهندهٔ این صبحانه، انفراد ها و خواص مفیدی دارند. یعنی می توانید بدون احساس لواط و عذاب وجدان این صبحانه را صدای زیر مردانه کنید. برای نمونه، لوبیای کاردان دارای نرخ زیادی اسیدفولیک، منیزیم، آهن، روی و پتاسیم است و می تواند بوسیله خلوت و بهبود آرتروز وعلائم نقرس کمک درنگ. البته این فقط لوبیای پخته محو که بخاطر صلح و صفا مفید است و سایر مواد موجود در این صبحانه همچنین فردی ها و خواص مفیدی دارند. گوجه فرنگی

پیاده شدن بنیاد مجلهٔ نورولوژی (Neurology) گوجه فرنگی بوسیله لطف مادهٔ مغذی اصلی خود، یعنی لیکوپن (lycopene)، علت کاهش ظن ابراز سکتهٔ مغزی تا ۵۵ درصد می شود. جالب است بدانید که لیکوپن موجود در سس گوجه فرنگی بیشتر از گوجه فرنگی خام است. بنابراین چنانچه علاقه ای به استفاده گوجه فرنگی سرخ شده ندارید، می توانید با مصرف سس گوجه فرنگی از این مزیت برخوردار شوید.

به تازگی فاحش شده است که برای کاهش مخاطره بروز حمله قلبی می توان به جای آسپرین از مکمل گوجه فرنگی استعمال کرد. بیکن



پژوهشگران در دانشگاه کیوتو دریافته اند که مصرف این مادهٔ گوشتی محبوب در کاهش چربی بدن مؤثر است، برای اینکه بیکن سرشار از کوآنزیم Q1 است. وقتی استفاده کوآنزیم Q1 با حرکت و ورزش همراه شود، موجب تکثیر سوخت وساز بدن می شود. داخل واقع استعمال ۶ ورق بیکن سوزاندن چربی را ۲ مقابل می کند و یک برش بیکن حاوی حدود ۱۰ گرم پروتئین است که انرژی لازم بدن برای بازی را تأمین می کند.

علاوه بر این، پژوهشگران به تازگی دریافته اند که برضد آنچه درون گذشته تصور می شد، مصرف گوشت قرمز علت افزایش فشار خون و کلسترول خون نمی شود. بنابراین می توانید با فکر کردن آسوده گوشت قرمز مصرف کنید. چای

فنجان چایی که همراه صبحانه استعمال می کنید نیز فواید فراوانی دارد. پژوهشگران در دانشگاه سائو پائولو دریافته اند که خوردن ۳ فنجان چای در صبحانه جهت افزایشآدرنالین تا ۱۰ درصد می شود و افزایش ترشح آدرنالین نیز موجب می شود که مرده تیز بتوانیم عضله بسازیم. حتما بخوانید: خواص چای سیاه؛ ۱۱ نفوذ کردن این نوشیدنی گرم و دلچسب طرز تمهید صبحانه انگلیسی مواد لازم برای یک نفر ۲ عدد سوسیس؛ ۲ خواه ۳ صفحه بیکن؛ ۲ عدد قارچ؛ ۱ خواه ۲ عدد گوجه فرنگی رسیده؛ ۱ برش ضخیم از پودینگ سیاه (black pudding)؛ ۱ عدد تخم مرغ بزرگ؛ ۱ تکه نان تست. مراحل تهیهٔ صبحانه ۱. تابه را روی دما فراغت دهید

تابه را روی حرارت پایین راحتی دهید. اگر اندازهٔ تابه بزرگ است، می توانید آن را روی دو خاکستر گرم قرار دهید. سپس با برس آشپزی روی آن قدری چربی زیتون بمالید. ۲. سوسیس ها را آماده کنید

نخست سوسیس ها را بپزید. پس ازآن آنها را روی تابهٔ داغ (در صورت امکان، یخ ترین قسمت آن) صبر دهید و رخصت بدهید که بوسیله مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به آرامی بپزند. گاه به گاه سوسیس ها را بچرخانید تا زرین شوند. پس از ۱۰ دقیقهٔ اول و پیش از شروع پخت سایر مواد اولیه، دما را تا درجه متوسط اضافه دهید. اگر درون تابه جای کافی ندارید، می توانید سوسیس ها را کاملا بپزید و آنها را در بشقابی تو فر صبر دهید تا گرم بمانند. ۳. ورق های بیکن را سرخ کنید

چند برش کوچک در لبهٔ چرب ورق های بیکن ابداع کنید و آنها را مستقیما روی تابه استراحت دهید. هر طرف بیکن را به مدت ۲ تا ۴ دقیقه (خواه تا زمانی که بیکن به تردی موردنظرتان روان است) سرخ کنید. بیکن قرمز شده را نیز می توانید مانند سوسیس ها در بشقابی درون فر قرار دهید تا گرم بماند. ۴. قارچ ها را سرخ کنید



برای پاکدامن کردن قارچ ها از برس شهد پزی استفاده کنید و بعد ساقهٔ قارچ ها را هم سطح قسمت قانون قارچ ببرید. به قارچ ها کمی نمک و فلفل بزنید و روی آنها کمی روغن زیتون بپاشید. جانب ساقهٔ قارچ ها را روبه فراز روی تابهٔ گریل قرار دهید و پس از ۱ تا ۲ دقیقه آنها را برگردانید و سمت دیگر را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه حرارت دهید. در زمان پخت قارچ، آنها را بیش از حد جابه مکان نکنید، در مقابل این فرمان موجب خارج شدن آب تو قارچ ها و نرم و غیربرشته شدن آنها می شود. ۵. گوجه فرنگی را آماده کنید

گوجه فرنگی ها را بوسیله صورت حلقه ای و از قدر برش بزنید. چنانچه از گوجه فرنگی آلویی (سیلندر ای شکل) استفاده می کنید، آنها را از طول به دو سرنوشت بریدن بزنید. با چاقوی تر و کوچکی تقدیر سبز بالای گوجه فرنگی را استثنا کنید. روی گوجه فرنگی ها نمک وفلفل و کمی روغن زیتون بپاشید. جانب برش زده را روی تابهٔ گریل فراغت دهید و بدون اینکه آنها را تکان دهید، به مدت ۲ دقیقه بپزید. بوسیله آرامی گوجه فرنگی ها را برگردانید و دوباره روی آنها نمک و فلفل بپاشید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقهٔ دیگر نیز آنها را گرمی دهید تا زمانی که کند و خبره شوند، اما نباید لباس خود را از مشت بدهند. ۶. پودینگ سیاه را سرخ کنید



پودینگ سیاه (نوعی سوسیس) را به ۳ یا ۴ تکه شکاف بزنید و پوست آن را جدا کنید. سپس آنها را روی تابه بگذارید و هر جانب آنها را به مدت ۱٫۵ تا ۲ دقیقه گرمی دهید تا قدری ترد شوند. نکته

ازآنجا که انواع متنوع سوسیس مصرف شده درون این دستور، مخصوص مناطق ایرلند و انگلستان هستند، می توانید به جای آنها تنها از یک معیار سوسیس استفاده کنید. ۷. نان تست را قرمز کنید

بخاطر سرخ کردن نان، آن را روی ماهی تابهٔ دیگری قرار دهید. بهتر است از نانی مصرف کنید که چند روز باقی مانده است. ماهی تابه را با دما ملایم گرم کنید و کف آن روغن بریزید. نان را روی ماهی تابه قرار دهید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هر طرف آن را دما بدهید تا ترد و طلایی شود. اگر ماهی تابه خیلی خشک شد، مقداری روغن افزایش کنید. برای اینکه نان ها مزهٔ بهتری داشته باشند، وقتی تکهٔ نان را برمی گردانید قیمت کمی کره روی آن بریزید. ۸. تخم مرغ را آماده کنید

برای آماده کردن بذر مرغ آن را مستقیما تو ماهی تابه بشکنید و بگذارید به مدت ۳۰ ثانیه حرارت ببیند. مقداری اضطرار افزودن کنید و وقتی جبر آب شد، به آرامی آن را روی تخم مرغ بریزید. تخم مرغ را به میزان بیرونی یا بپزید و روی آن نمک و فلفل بریزید و سپس با استفاده از کفگیر بوسیله آرامی آن را بردارید. ۹. صبحانه را سرو کنید

پس از پختن کامل مواد، آنها را همراه با مقداری سس گوجه فرنگی یا سس قهوه ای (brown sauce) روی بشقابی گرم، درخت سرو کنید و از نوشانیدن آن کیف ببرید. در ادامه بخوانید: خواص زنجبیل در صبحانه؛ چرا باید صبح تان را با زنجبیل مبدا کنید ؟
با رشد شهرنشینی در جهان، فقدان فضاهای طبیعی می تواند پیامدهای دائمی برای اشتی گویا ما داشته باشد. گذراندن دوران کودکی درون مباشرت فضاهای سبز با نتایج بهتر سلامت مرتبط است و نتایج مطالعه ی جدیدی نشان می دهد این اثرها می توانند در طاس زندگی جریان داشته باشند. پژوهشگران مؤسسه ی بهداشت جهانی بارسلونا با جمع آوری داده ها ۳,۶۰۰ بی مانند از چهار کشور اروپایی دریافته اند این تجارب عهد طفولیت با عاطفه عصبانیت و افسردگی در بزرگ سالی ارتباط دارند. ویلما زیلما، هماهنگ کننده ی این معاینه می گوید:این نتایج جلال فضاهای سبز و آبی را بی قراری ازنظر ارزشمندی سرشت و غم ازنظر تأثیر بر شرایط سلامت رسا داخل بزرگ سالی مدال می دهد.

تو این مطالعه، مبدا از شرکت کنندگان درباره ی میزان مواجهه با صنع در دوران کودکی، مثلا بازی کردن در پارک ها، پرسیده شد. سپس، برای سنجش معیار عواطف هیبت و ملالت و خستگی در ماه گذشته، از آن ها خواسته شد آزمون های روان شناسی بدهند. نتایج علامت می دهد شرکت کنندگانی که در آزمون های سلامت روان نمره ی کمتری کسب می کردند، در دوران کودکی کمتر درمعرض طبیعت قرار گرفته بودند و تو این زمینه، میزان بودن در سرشت در بزرگ سالی تأثیری نداشت. علاوه براین، به نظر نمی رسید این دسته از باهم اتحاد کردن کنندگان بوسیله طورکلی چندان به فضاهای طبیعی بزرگی دهند. میریام پرویس، یکی از پژوهشگران مطالعه، توضیح می دهد:به طورکلی، شرکت کنندگانی که در کودکی کمتر درمعرض خلقت راحتی گرفته بودند، بزرگی کمتری برای محیط های طبیعی قائل بودند.

البته، پژوهشگران به این نکته نیز رمز می کنند که این پژوهش، تنها وجود همبستگی ها را نشان می دهد و نمی تواند رابطه ی علت ومعلولی را آشکار کند. انبازی کنندگان با نگاهی بوسیله گذشته، تجربیات بچگی خویشتن را گزارش کردند و ممکن است یادآوری خاطرات گذشته آن ها دچار سوگیری بوده باشد.

برای نشان اعطا کردن این بستگی بوسیله انجام مطالعات طولی احتیاج است که داخل آن ها، به قیافه عینی میزان رویارویی با طبیعت درون زمان بچگی و نیز معلومات صلح و صفا در سرتاسر عمر کمیت گیری و ثبت شود. مطالعه ای ملی در دانمارک مدال انصاف مناطق مسکونی دارای فضای سبز کمینه با خطرهای بیشتر اختلالات سیلان داخل بزرگ سالی همراه هستند. مطالعه ای دیگر در آمریکا نیز تماس بین مواجهه با فضای سبز تو زمان کودکی و کاهش خطر بروز افسردگی تو ارشد سالی را نشان داده است. همچنین مطالعه ای که سال گذشته منتشر شد، نشان رحم مواجهه با فضای سبز با تغییرات ساختاری در ترقی ی عدد کودکان مرتبط است. مارک نیونهیسن، پژوهشگر این وارسی گفت:این فقط نوعی فرضیه است. فکر می کنم ارتباطات عصبی در مغز مردم زمانی ساختن می شد که او هنوز درون خلقت بوده است. تنها چندصد سال است که از طبیعت به شهرها هوشیار شده ایم و عدد ما با این شرایط سازگار نشده است. وضعیت جدید نوعی استرس ساختن می کند و درضمن، جزء مهم ی ترقی ی مغز در سنین طفولیت اتحاد می افتد.



بوسیله طورخلاصه، می نبوغ گفت شواهد قانع کننده ای حیات دارد که علامت می دهد سر ی طراحی شهرها می تواند به اشتی روند تبار های آینده آسیب مخبر بزند. نویسندگان این پژوهش از سیاست مداران می خواهند تقلا کنند فضاهای سبزی برای کودکان فراهم کنند و مبحث نهاد دایره وار را در برنامه های آموزشی آن ها بگنجانند.

در حال حاضر، ۷۳ درصد از مردم اروپا در مناطق شهری به سر می برند که تا سال ۲۰۵۰، این رقم به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید. تعیین اینکه چقدر طبیعت کافی است، بغرنج است؛ ولی با نمو شهرها و کاهش فضاهای طبیعی، تا اینکه یک فضای سبز کوچک نیز بخاطر حفظ صلح و صفا ما عمده خواهد بود. نویسندگان تو مقاله ی خود می نویسند:در بیشتر کشورها، فعالیت درون طبیعت اندکی از دستور کار های آموزشی دبستان نیست. بر این اساس، کودکانی که فرصت برقراری تعامل با طبیعت را ندارند و درون محیط ساختمانی نیز از مواجهه با طبیعت محروم اند، اقبال قدری بخاطر تجربه ی ارتباط با فطرت دارند.

نتایج این تجسس در مجله ی International Journal of Environmental Research and Public Health منتشر شده است.بیشتر بخوانید:استرس می تواند باکتری های کار کننده روده را متخاصم بدن کند؟هوش مصنوعی گوگل موفق بوسیله شناسایی سرطان شش شدتأثیر مثبت نوشیدن قهوه روی رودهارتباط تنگاتنگ التهاب با افسردگیمعرفی بزرگ ترین استارتاپ های شکست خورده حوزه پزشکی
آمازون بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی داخل دنیا محسوب می شود و اخیرا جف بزوس، صاحب این انبازی بزرگ اینترنتی، ثروتمندترین بی مانند درون دنیا شناخته شده است. تو تاریخ «فروشگاه همگی چیز» مطالب جالبی درباره ی چگونگی لباس گیری این غول خرده فروشی آنلاین و تصادم جف بزوس می خوانید.

چنانچه بخواهیم تاریخچه «فروشگاه همه چیز» را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم مستندی عالی از عمر نامه ی جف بزوس، بنیان گذار آمازون است که با استناد به بسیار از ۳۰۰ مصاحبه با کارمندان و مدیران سابق و فعلی آمازون و اعضای خانواده ی مؤسس و حقایقی آشکار نوشته شده است. البته نگاشتن این کتاب حکم ساده ای نبوده است. آمازون یکی از محرمانه ترین انبازی های گیتی است و قطعا مصاحبه با مؤسس چنین شرکتی و اطرافیان و اعضای خانواده اش بخاطر جمع آوری اطلاعات غیرممکن بوسیله دیدن می رسد. بااین حال، برد استون این فقره شاداب را بوسیله ته رساند و موفق شد تاریخچه «فروشگاه همه چیز» را با معاون مصاحبه ها بنویسد.

اختصار ی کتاب

کتاب «فروشگاه همگی چیز» درباره ی رؤیاهای جف بزوس و چگونگی دنبال کردن آن ها است. در کتاب می خوانیم که چطور جف بزوس آویشن همراهش را برای تحقق رؤیاهایش زیرفشار قرار می دهد. او در فرمان فوق العاده جدی و شیرهدار انسداد است و اعتقاد دارد اگر چشم انداز اهمیت در شیوه می پرورانید، باید برای آن فرمان کنید و رقیق بکوشید. پیچیدگی و طرزفکری که پشت آمازون ملبس است، بوسیله انعام می استعداد در این تاریخچه فهمید.مقاله های مرتبط:سیستم بازرسی پهلو کارگران مخزن آمازون مجوز اخراج خودکار داردعملکرد آمازون طی زمستان ۲۰۱۹ از پیش بینی خوشبین ترین کارشناسان نیز اعلی وجود

بیش از ۲۰ سال پیش، آمازون فروشگاه عادی آنلاین کتاب در دریای عمیق اینترنت وجود. بارها وبارها ورشکستگی آن را پیش بینی کرده بودند و باور داشتند انبازی هایی متشابه وال مارت آن را زمین خواهند زد و طرفداران گوگل و Ebay هرگز بوسیله آن نخواهند الحاقیه. بااین حال، این پیش دماغ ها مستحکم از آب درنیامد؛ چرا که جف بزوس چشم انداز وسیع تری داشت و فقط به فروش کتاب قانع نشد. او می خواست فروشگاه آنلاینش را به مکانی برای معامله همه چیز تعمیم بدهد. این دوراندیشی و نگرش ژرف بوسیله آینده ی اینترنت، دنیای خرده فروشی آنلاین را تحرک داد. آمازون بوسیله مبصر ترین فروشگاه اینترنتی دگرگونی شد که علاوه پیاده شدن کتاب، هر چیزی را در آن می توان ابتیاع و معامله کرد.

خوش نویسی حکم با آمازون بدین شکل است که فروشندگان مراحل سودا وسایلشان را خودشان انجام می دهند. همچنین، طولانی مراحل خرید از اول تا پایان برعهده ی مشتری است. آمازون بستری را فراهم کرده که در آن خرید بخاطر خریدار و بیع برای فروشنده مایه تسلی و بی دردسر باشد. علاوه براین، با کمک نظر کاربران و خریداران، کاربر سایت بهتر می تواند برای تفویض کالای دلخواهش تصمیم بگیرد. در آمازون برای هر میوه یا کالایی که برای فروش قرار داده می شود، تعداد زیادی بازخورد ثبت می شود. این بازخوردها بوسیله تصمیم مستقر سایر کاربران معاون فراوانی می کند. اصل خریدار مداری تو آمازون پایه تمام فعالیت ها راحتی خمود است.



به طورکلی اصولی که جف بزوس در تأسیس و اداره ی شرکت آمازون به کار برده، می استعداد داخل سه اصل خلاصه کرد:

۱. خدمت بوسیله مشتریان نباید هیچ محدودیتی داشته باشد

بخاطر مثال، زمانی که آمازون فقط فروش آنلاین کتاب را عمل می داد، غرض گرفت اندکی از کتاب ها را برای مرور کتاب، پیش از ابتیاع دراختیار مشتری فراغت دهد. ناشران کتاب ها با این کار مخالف بودند؛ بااین حال مخالفت ناشران مانعی بخاطر آمازون نبود. آمازون به هرحال این استراتژی را در پیش گرفت؛ چون می دانست به مشتریان دستیار می کند تصمیم سفت تازگی بگیرند. ازآنجاکه رصدکردن اقدام مشتریان به رخ آنلاین امر راحتی است، می توان گفت درباره ی هر محصول، قدیم نیکوترین توصیه ها را ازطریق دیدگاه های مشتریان گرفتن می کنید. این موضوعی است که آمازون برای بهترین سازی آن سخت تلاش می نرم. آمازون هیچ گاه ادعای روشنی نکرده که می خواهد بزرگ ترین شرکت مشتری پایه در جهان باشد؛ اما درعمل، موسسه ی شریک براساس اصل خریدار مداری از اهداف اصلی جف بزوس است و این همان عامل واقعی موفقیت آمازون بوسیله حساب می آید. این کار ملت فلسفه ی فکری است که بسیاری از صاحبان شرکت های بزرگ قبول دارند: همه چیز بخاطر مشتری.

۲. نباید به فردا یا یک ماه آینده فکر کرد؛ بلکه باید به ۲۰ سال آینده اندیشید

جف بزوس یکی از سرسخت ترین طرفداران تفکر بلندمدت در دنیا است. او بارها در کارهایش این جنس تفکر را منعکس کرده است. زمانی که سرمایه گذاران آمازون سراسیمه کمبود بودجه بخاطر حجم سنگین کارهای شرکت بودند، جف بزوس چشم بوسیله آینده دوخته بود؛ چون متقی بود داشتن اولین خرده فروشی آنلاین درون جهان، یعنی چاپ پول و راست هم با او بود. چه در زندگی و چه در کار، تمرکز خود را پهلو کوتاه مدت (چه یک روز خواه یک ماه یا حتی یک سال) نگذارید و بدانید آنچه امروز انجام می دهید، بر آینده ی شما در ۱۰ یا ۲۰ سال بعد تأثیر خواهد گذاشت. با این محل می توانید در طولانی مدت به موفقیت برسید و در کوتاه مدت بی قراری گام های مثبت و پیروزمندانه ای بردارید.



۳. DIY (خودت انجامش بده)

آمازون قوانین اختصاص خودش را درباره ی اصل DIY دارد. این اصل که در زبان انگلیسی به رخ DIY (مخفف کلمات Do It Yourself) گفته می شود، حاکی از آن است که آمازون به خودکفایی عقیده راسخی دارد. این تفکر سپس از آن جرقه زده شد که آمازون به دلیل تنخواه گذاری روی استارتاپ های درمعرض ورشکستگی، میلیون ها دلار از دست داد؛ اتفاقی که بعد از آن دیگر هرگز جبران نشد.مقاله ی مرتبط:داستان برند: آمازون فروشگاهی برای همگی چیز

به جای آنکه روی سایرین تمرکز کنید؛ چرا نوآوری را در ساختمان ی خودتان استفاده نمی کنید؟ جف بزوس وارد شد باید تمرکز را روی ساختن دشت خودش قرار دهد، نه سرمایه گذاری روی کارهای سایرین. این اصل باعث ایجاد موفقیت های جای پا درپی بخاطر آمازون شد.

امیدبستن بوسیله بلیت های طلایی و بخت آزمایی، سهام ها و تا اینکه خریدن نرم افزاری خاص برای همدستی خود، امیدی واهی و غلط است. درعوض، سرمایه گذاری روی ساخت علیه منحصربه بی نظیر خویشتن با مصرف از خلاقیت های درونی اتفاقی بود که آمازون را به جانب غول شدن پیش برد.

اینک آمازون ثانیه و خرج ی متجاوز اضافی صرف کردن ساختن محصولات موردنیازش می نرم.  «فروشگاه همگی چیز» درباره ی رخداد مردی شگفت انگیز است که نام مشارکت قدرتمندش، آمازون را در چند دهه ی آینده بوسیله دامنه ی واژگان بسیاری از آدم جهان خواهد افزود.درباره ی کتاب

کتاب «فروشگاه همه چیز؛ جف بزوس و عصر آمازون» (The everything store, Jeff Bezos and the Age of Amazon) در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این کتاب پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و مجله ی وال استریت است که بوسیله ۲۶ تعبیر زنده ی جهان ترجمه شده است. درون همان سال، «فروشگاه همه چیز» پر حرارت ی عطیه ی گلدمن ساکس از فایننشیال تایمز در دسته بندی کتاب های تصرف وکار شد. انتشارات نوین توسعه (نشر نوین) این تاریخ را به تازگی با ترجمه ی امیر بیرانوند طبع و منتشر کرده است. این کتاب در دسته بندی کتاب های کسب وکار و کارآفرینی و سرگذشت روزنامه قرار دارد.

درباره ی برد استون

برد استون (Brad Stone) تو وب سایت شخصی اش، خود را سخن سنج و نامه نگار سیلیکون ولی معرفی کردن کرده است. او نوشتن تاریخچه «فروشگاه همه چیز» را در سال ۲۰۱۳ بوسیله پایان رساند. اخیرا برد استون درباره ی شرکت های نوپا شبیه اوبر که با ظهور خود گیتی را تغییر دادند، تاریخ نو ای منتشر کرده است. درحال حاضر، او مدیر ارشد گروهی ۵۰نفره از گزارشگران مجله ی بلومبرگ است که اطلاع دادن فناوری را از شرکت های ارشد فناوری و همکاری های نوپا و استارتاپ ها درون بکلی جهان پوشش می دهند.مایه تسلی برنده این است که آینده را ابداع کنیم تا اینکه پیش گویی کنیم (جف بزوس)

در سال های اخیر، برد استون به عنوان نویسنده ی هفته نامه ی کسب وکار بلومبرگ، مقاله هایی تصنیف که درباره ی برندهای معتبری برای اینکه اپل، گوگل، آمازون، فیسبوک و توییتر گفتگو می کند. مقاله های او همه یادداشت اول مجله است و به عنوان یادداشت اصلی با عکس روی جلد مرتبط است.دیدگاه های سایرین درباره ی فروشگاه همگی چیز

تاریخ «فروشگاه همه چیز» را نامه های اسمی زیادی قرین فوربز مطبوع و آن را جزو بهینه تاریخچه ها درزمینه ی بازرگانی و کسب وکار دانسته اند. این تاریخچه بهترین کتاب سال واشنگتن پست شده است. کاربران آمازون زیاد از ۴.۵ ستاره از ۵ ستاره را به آن داده و حدود ۱۴۰۰ دیدگاه درباره اش ثبت کرده اند. خوانندگان کتاب درون گودریدز اندوه به طورمشابهی به این کتاب واکنش نشان داده اند.

بسیاری از خوانندگان کتاب «فروشگاه همه چیز» آن را کارگر و جالب توصیف کرده اند و از آشنایی با تاریخچه و فرهنگ سازمانی آمازون خوشحال اند. داخل ورق ی تاریخ تو وب سایت آمازون، خواندن دیدگاه هایی درباره ی آمازون و دیدگاه های کاربرانی که خودشان مستخدم آمازون بوده یا هستند، موضوع جذابی است. نکته ای که در این کتاب به آن اشاره می کنند، پژواک آن وجه از شخصیت جف بزوس است که او را مدیری زیاد سخت گیر و بی توجه به سایر گنجایش های انسانی و احساسات انفراد اش نشان می دهد؛ رجولیت که فقط بوسیله کار اهمیت می دهد و رویکرد بی رحمانه ای به تجارت و کسب وکار دارد. او پیشرفت در حکم را حاصل تلاش زیاد و توجه صِرف به امر می داند و کارمندانش را زیرفشار صبر می دهد تا مشتریان را به هر شکل ممکن شادمان نگه دارد.

یکی از سؤالاتی که حول کتاب «فروشگاه همگی چیز» مطرح می شود، این است که درباره ی مدیری قرین جف بزوس چه فکر می کنید؟ تمایل دارید کارمند چنین مدیری باشید؟ باتوجه به اطلاعاتی که درباره ی استاندارد مدیریتی و شخصیتی جف بزوس به دست آورده اید، چه نظری درباره ی او دارید؟ دیدگاه خود را با خوانندگان زومیت داخل میان بگذارید.بیشتر بخوانید:کتاب معرفی کنید، از زومیت جایزه بگیریدمعرفی کتاب سر گرگ اثر جردن بلفورتمعرفی کتاب هک فروش جای پا مکس التچولرمعرفی تاریخچه «از خوب به برجسته» اثر جیم کالینزمعرفی کتاب هرگز سازش نکنید جای پا کریس واس