لوگو ساز سه بعدی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ASGASGاینتلAROOOONAROOOON به صورت رسمی نسل سوم پردازنده های مقیاس پذیر (Scalable) زئون خویشتن را با معروفیت رمز کوپر لیک اس پی (Cooper Lake-SP ) معرفی کردن کرد. خانواده ی پردازنده های کوپرلیک اس پی زئون همچنان با استفاده از فرایند ساخت ۱۴ نانومتری اینتل تولید می شوند و سرعت کلاک بالاتری نسبت به پردازنده های کسکید لیک ارائه می دهند.

نسل جدید همچنین به نبوغ های پیشرفته بخاطر ایفا وظایف مرتبط با هوش مصنوعی مهیا شده و محدودیت مقیاس پذیری آن با استعداد استفاده در سیستم های ۸ سوکته مبتنی پیاده شدن پلتفرم چِدار آیلند بسط پیدا کرده است.

اینتل پردازنده های خداوندگار جدید خویشتن را «پیشرفته ترین CPU برای مقاصد کار کننده مخصوص فهم مصنوعی» می نامد. پلتفرم متاخر چدار آیلند (Cedar Island) که قرار است از قوم ی پردازنده های زئون متاخر پشتیبانی کند، از سوکت socket P ) LGA 4189) مصرف می نرم. سوکت مذکور بزرگ ترین سوکت LGA ساخت اینتل تا به امروز است و علاوه پهلو چدار آیلند درون پلتفرم وایتلی (Whitley) بخاطر پردازنده های آیس لیک SP همچنین مصرف خواهد شد.

پلتفرم چدار آیلند امکان کاربرد از پردازنده های دودمان سوم زئون درون دو چینش ۴ یا ۸تایی را فراهم می نرم. تراش C620A بوسیله کار رفته در این پلتفرم از ۲۰ لاین PCIe دوده ۳، ۱۰ پورت USB 3.0 و ۱۴ پورت SATA 3 پشتیبانی می کند. علاوه پیاده شدن این، خود پردازنده های کوپرلیک SP همچنین از ۴۸ لاین PCIe نسل ۳، ۶ کانال مموری DDR4-3200 (یک DIMM داخل هر کانال) یا DDR4-2933 (دو DIMM در هر کانال) پشتیبانی می کنند.

فناوری SST

اینتل در پردازنده های زئون دوده ۳ از فناوری جدیدی با اشتهار SST) Speed Select Technology) استفاده خواهد کرد. فناوری SST اینتل درون دو حالت (Core Power (CP و (Turbo Frequency (TF عملکرد پردازنده را باتوجه به نوع جنین کاری بهینه می بطی ء. 

حالت SST-CP برای مواقعی است که در آن ها بالابودن فرکانس پایه روی بعضی هسته و پایین وجود داشتن آن روی تعدادی دیگر (درحالی که حداکثر تناوب توربو روی تمام هسته ها مدلل پاینده بماند)، بوسیله صرفه کود پردازشی باشد. این درحالی است کهحالت SST-TF مواقعی فعال می شود که بسامد توربوی بالاتر روی تعدادی از هسته ها و تناوب توربوی پایین تر روی همیشگی هسته ها (درحالی که بسامد محور مدلل باقی بماند)، بخاطر بار پردازشی مناسب تر باشد.پردازنده های سری Platinum 8300

بالارده ترین پردازنده های زئون جدید Xeon Platinum 8380 صیت دارند که در دو استاندارد H H و HL عرضه می. شوند هر دو مدل با ۲۴ هسته، ۵۶ ترد و ۳۸٫۵ مگابایت ذهن ی کش، فرکانس پایه ی ۲٫۹ گیگاهرتزی دارند و استعداد حرارتی مصرفی آن ها در سرعت کلاک پیک ۴٫۳ گیگاهرتز، برابر با ۲۵۰ وات. است تفاوت این دو پردازنده عزب در پشتیبانی مدل HL از ۴٫۵ ترابایت و H مقیاس H از ۱٫۱۲ ترابایت ذهن ی. 

رم است نیز دو استاندارد پایین رده تر 8376HL و 8376H نیز وجود دارند که با اینکه از هسته های یکسانی با پردازنده ی پرچم دار یکروز می برند، بسامد پایه ی آن ها به ۲٫۶ گیگاهرتز کاهش داده شده تا قابلیت حرارتی مصرفی آن ها به ۲۰۵ وات کاهش.پیدا یواش پردازنده های سری Xeon Gold 6300 و Xeon

Gold 5300 پردازنده های سری Xeon Gold 6300 و 5300 تنها از چینش ۴ سوکته پشتیبانی. می کند بالارده ترین پردازنده ی این سری Xeon 6348H اشتهار دارد که با ۲۴ هسته، ۴۸ ترد و ۳۳ مگابایت ذهن ی کش، بسامد پایه ای برابر با ۲٫۳ گیگاهرتز و سرعت کلاکی موافق با ۴٫۲ گیگاهرتز درحالت بوست ارائه می دهد و توان حرارتی مصرفی آن برابر با ۱۶۵.

وات است تو دنباله مشخصات تمام مدل های پردازنده های اولاد-سومی Xeon SP را مشاهده.می کنید/نام پردازندههسته تردکلاک
(پایهکلاک بوست)مورد هسته حافظه کشحداکثر پشتیبانی از رمپشتیبانی از تعداد
(سوکتتوان)حرارتی TDP قیمتIntel Xeon/Platinum 8380HL۵۶ ۲۸۲٫۹
گیگاهرتز۴٫۳ گیگاهرتز۳۸٫۵۰/مگابایت۴٫۵ ترابایت۴سوکته
۸سوکته۲۵۰ وات۱۳٬۰۱۲ دلارIntel Xeon/Platinum 8380H۵۶ ۲۸۲٫۹
گیگاهرتز۴٫۳ گیگاهرتز۳۸٫۵۰/مگابایت۱٫۱۲ ترابایت۴سوکته
۸سوکته۲۵۰ وات۱۰٬۰۰۹ دلارIntel Xeon/Platinum 8376HL۵۶ ۲۸۲٫۶
گیگاهرتز۴٫۳ گیگاهرتز۳۸٫۵۰/مگابایت۴٫۵ ترابایت۴سوکته
۸سوکته۲۰۵ وات۱۱٬۷۲۲ دلارIntel Xeon/Platinum 8376H۵۶ ۲۸۲٫۶
گیگاهرتز۴٫۳ گیگاهرتز۳۸٫۵۰ مگابایت۱٫۱۲/ترابایت ۴سوکته
۸سوکته۲۰۵ وات۸٬۷۱۹ دلارIntel Xeon/Platinum 8354H۳۶ ۱۸۳٫۱
گیگاهرتز۴٫۳ گیگاهرتز۲۴٫۷۵/مگابایت۱٫۱۲ ترابایت۴سوکته
۸سوکته۲۰۵ وات۳٬۵۰۰ دلارIntel Xeon/Platinum 8353H۳۶ ۱۸۲٫۵
گیگاهرتز۳٫۸ گیگاهرتز۲۴٫۷۵ مگابایت۱٫۱۲/ترابایت ۴سوکته
۸سوکته۱۵۰ وات۳٬۰۰۳ دلارIntel Xeon/Gold 6348H۴۸ ۲۴۲٫۳
گیگاهرتز۴٫۲ گیگاهرتز۳۳٫۰۰ مگابایت۱٫۱۲ ترابایتفقط ۴
سوکته۱۶۰ وات۲٬۷۰۰ دلارIntel Xeon/Gold 6328HL۳۲ ۱۶۲٫۸
گیگاهرتز۴٫۳ گیگاهرتز۲۲٫۰۰ مگابایت۴٫۵ ترابایتفقط ۴
سوکته۱۶۵ وات۴٬۷۹۹ دلارIntel Xeon/Gold 6328H۳۲ ۱۶۲٫۸
گیگاهرتز۴٫۳ گیگاهرتز۲۲٫۰۰ مگابایت۱٫۱۲ ترابایتفقط ۴
سوکته۱۶۵ وات۱،۷۷۸ دلارIntel Xeon/Gold 5320H۴۰ ۲۰۲٫۴
گیگاهرتز۴٫۳ گیگاهرتز۲۷٫۵۰ مگابایت۱٫۱۲ ترابایت فقط ۴
سوکته۱۵۰ وات۱٬۵۵۵ دلارIntel Xeon/Gold 5318H۳۶ ۱۸۲٫۵
گیگاهرتز۳٫۸ گیگاهرتز۲۴٫۷۵ مگابایت۱٫۱۲ ترابایتفقط ۴
سوکته۱۵۰ وات۱٬۲۷۳:دلاربیشتر بخوانید تاخیر احتمالی شناساندن رایزن 4000 AMD تا [اوایل 2021]تکذیب شد اینتل پیش نمایشی از غلبه گرافیکی تایگرلیک با پردازنده گرافیکی Xe را در بازی بتلفیلد V منتشر کرداینتل پردازنده های موبایل تایگر لیک را به فناوری مقابله با بدافزار حاضر می کندAMD پردازنده های بیشتری در قوم دسکتاپ Ryzen 4000 Renoir تولید می کندپردازنده AMD Ryzen 4000 Renoir عاری حاجت به یخ کننده، بازی کرایسیس را عمل
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد آنلاین، موقعیت نفتکش «پتونیا» چهارمین نفتکش ایرانی را در نقشه تحت ببینید.
مؤسسه تحقیقات شعور ساختگی OpenAI سال گذشته اخبار کرد که سرویسی حرفه ای بخاطر تولید متن توسعه داده است. آن ها در اخبار خود ادعا کردند که سرویس مذکور، توانایی های زیادی در تولید متن، حتی اطلاع دادن دروغ دارد و ارائه ی عمومی آن، خطرناک خواهد بود. ادعای عدم نمایش بوسیله خاطر خطرناک بودن سرو بوسیله سرعت از بین رفت، زیرا که دو فارغ التحصیل دانشگاهی همان کند افزار را بازسازی کردند و OpenAI نیز نسخه ی اصلی را نمایش کرد. مدیران اعتقاد داشتند که آگاهی و نگرانی از تهدیدها به سطح مناسبی فصیح است و شواهدی مبنی بر سوءاستفاده از درخت سرو بود ندارد.

اخبار متاخر دعوی می کنند که آزمایشگاه ادراک مصنوعی، یک سرویس تولید متن قوی تر آماده کرده و عرضه ی هوشمندانه ی تجاری هم برای آن دارد. آن ها به کسب وکارها می گویند که می توانند با صیقلی پول، سرویس تولید متن را در داخل شرکت فعال کنند. OpenAI چند روز پیش سرو ابری رونمایی کرد که تعدادی از تصرف وکارها زمان حال از آن بخاطر بهبود نتایج ضربان وجو و ارائه ی بازخورد روی پاسخ مسئله های ریاضی کاربرد می کنند. سرو جدید، یک آزمایش روی طرز جدید برنامه نویسی ادراک ساختگی محسوب می شود و درون مسیر استاندارد کسب وکاری نامعمول آزمایشگاه مذکور صبر دارد.

ایلان ماسک و تعدادی دیگر از چهره های مطرح سیلیکون اما داخل سال ۲۰۱۵ آزمایشگاه OpenAI را به صورت سازمانی غیر انتفاعی اسلوب اندازی کردند تا توسعه ی هوش تقلبی را درون مسیری مفید برای بشر، مدیریت درنگ. او درون سال ۲۰۱۸ از آزمایشگاه جدا شد و OpenAI غم تو سال ۲۰۱۹ سیستم فعالیت غیر انتفاعی را بر گذاشت. آن ها یک میلیارد دلار تنخواه تیمار از مایکروسافت شهود کردند. مدیران کنونی آزمایشگاه ادعا می کنند که عزب با تجاری کردن تحقیقات و سودآوری برای سرمایه گذاران، می توان میلیاردها خرج ی مورد احتیاج برای ترفیع تو خطوط لایق محل فعالیت OpenAI را فراهم کرد.OpenAI از سال گذشته دیگر به عارض غیر انتفاعی فعالیت نمی بطی ء

نمایش ی تجاری درخت سرو تولید متن OpenAI، تحول این آزمایشگاه را بوسیله نیکی مدال می دهد. مؤسسه ی تحقیقاتی که با هدف رقابت با غول های فناوری در ترقی ی هوش مصنوعی بسیار پیشرفته پر حرارت از انسان متد اندازی شده بود، زمان حال تو رویکردی مالی، با آن ها رقابت می یواش و سرویس های ابری را بوسیله صورت تجاری به مشتریان می دهد. سرویس OpenAI مبتنی بر متد یادگیری ماشین ساخته شد که از دو سال پیش، مدیریت ساختارها و وظایف مبتنی بر زبان را برای کامپیوترها بسیار بهینه کرده است. الگوریتم های درس داخل درخت سرو مذکور، مجموعه های عظیم متنی را در سرتاسر اینترنت اسکن می کنند تا الگوهای مدلل داخل کاربرد از زبان شناسایی شود. این بطی ء اسباب می تواند سپس با اندکی بهینه سازی، برای انجام وظایفی همچون پاسخ دادن به سؤال های واقعی یا تلخیص سازی متون، کاربرد شود.

گوگل از مدت ها پیش از فناوری هوش تقلبی برای مدیریت جست وجوها و پرسش های طولانی کاربرد می کند. مایکروسافت آفیس نیز از همان روش ها برای گشایش سیستم تجسس گرامر یکروز می برد. OpenAI از همین فناوری برای اهداف بزرگ تر استفاده و آن را به یواش افزاری با قابلیت تولید متن دگرگونی کرد. این بطی ء وسایل با شهود تلخیص ای از متن، متن مبصر تری را روی آن تولید می نرم. نتایجی که تاکنون از بطی ء ادوات OpenAI گرفته شده اند، در فداکار موارد مناسب و در برخی دیگر نتایج نه چندان انعام داشته اند.



درخت سرو های تولید متن از مدت ها پیش در دنیای فناوری مصرف داشته اند و فدایی افراد بی آرامی برای کاربردهای تفریحی از آن ها بهره می برند. البته هیچگاه گاه خروجی تجاری زیبنده توجهی از آن ها دیده نشد. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI عقیده دارد نسخه های جدید، برای امر واقعی و استفاده ی تجاری آمادگی تمام دارند و به نوعی برای تحول شدن بوسیله محصول، آماده هستند. سرو تولید متن OpenAI از نزدیک به یک تریلیون کلمه متن منتشرشده در سرتاسر اینترنت و تاریخچه های دیجیتال بخاطر درس اصول استفاده می بطی ء. سیستم پردازشی، یک ابرکامپیوتر فراهم بوسیله هزاران پردازنده است که توسط مایکروسافت ساخته شد. مایکروسافت بخاطر تاسیس ابرکامپیوتر از آزمایشگاه پول دریافت کرد تا بخشی از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری را جبران کرده باشد.

سرو تولید متن OpenAI نسبت به درخت سرو های دیگر ابری متنی بر هوش مصنوعی، استفاده مختلف تازگی دارد. برنامه نویس هایی که قصد استفاده از سرویس را دارند، متن قابل خواندن توسط مردم را به هوش جعلی می دهند و متن تولیدشده ی جدیدی قبض می کنند. شاید تو نگاه اول، مواجب ای سهل به دیدن برسد، اما با ارائه ی ورودی مناسب می نبوغ نرم وسایل را به سمت ادا وظایف متفاوت سوق داد. بوسیله عنوان شهید اگر یک پاراگراف از متن نوشته شده توسط بصیرت آموز ابتدایی را به همراه یک پیام بدون ویرایش به یواش اسباب بدهیم، متن جدیدی با قابلیت قرائت کردن آسان تر، تولید می یواش. به علاوه می توان با نمایش ی پیام ها و متن های کمال مطلوب دار، قابلیت استفسار و پاسخ هوشمند را نیز در نرم افزار پیاده کرد.مقاله های مرتبط:OpenAI نسخه طولانی شعور مصنوعی تولیدکننده ی متن GPT-2 را منتشر کردشرکت پژوهشی OpenAI پروژه هوش مصنوعی Jukebox را شناساندن کرد

درحال حاضر سرو OpenAI ابتدا به رایگان و به مدت دو ماه به مشتریان نمایش می شود. از مشتریان کنونی می توان به استارتاپ Algolia رمز کرد که برای اپلیکیشن ها و وب سایت ها، سواری جست وجو ترقی می دهد و می تواند با استفاده از ابزار متاخر OpenAI، امکان دریافتن بهتر جست وجوهای طولانی را بوسیله سیستم بدهد. مشتری دیگر، Art of Problem Solving است که از نسخه ای بهترین سازی شده از نرم افزار، متمرکز بر مقرری ی خاص، کاربرد می درنگ. این وب سایت آموزش ریاضی، سرویس تولید متن را برای ارسال نظر پیرامون پاسخ های خرد آموزان بخاطر مسائل ریاضی، بوسیله حکم می گیرد.

مدیران OpenAI با وجود استقبال نخستین ی کم قیمت باور دارند هنوز نمی توان اظهارنظر کاملی پیرامون آینده و استفاده ی عمومی و گسترده از سرویس تولید متن داشت. از مشکلات مهم سرو OpenAI می استعداد بوسیله پایداری و توان متکی به آن اشاره کرد. درواقع اگرچه این طور سرو هایی قابلیت تولید متن را دارند، ولی هیچ گونه درکی از متن تولیدشده و دنیا دوره خویشتن نخواهند داشت.

OpenAI می گوید از مشتریان می خواهد تا از هرگونه سوءاستفاده از سرویس بخاطر کارهایی همچون مزاحمت یا ارسال اسپم، جلوگیری کنند. برخی از مشتریان، استفاده از فناوری برای تولید متون مزاحم را فیلتر می کنند و OpenAI نیز درحال کار روی قابلیت های حفاظتی بیشتر است. درنهایت آلتمن پیش بینی درآمد اضافی را برای شرایط کنونی سرویس نمی کند، ولی اعتقاد دارد با گشایش آن می توان روانی درآمد ثابتی را برای آزمایشگاه تأمین کرد. دراین میان انبازی آن ها با مایکروسافت و ارائه ی یواش افزار تولید متن به عارض یک نوکری ابری درون مایکروسافت آژور می تواند سطر را برای درآمدزایی بهتر هموار کند.بیشتر بخوانید:کووید 19 سرعت دگرگونی هوش بدلی بهداشت و تداوی را تکثیر خواهد داداپل استارتاپ مرزوبوم ی ادراک مصنوعی Inductiv را برای بهبود پایگاه داده ی Siri خریداری کردمایکروسافت و اینتل پروژه مشترکی با هدف شناسایی بهتر بدافزارها اجرا می کنندنسخه وب اوت لوک بوسیله قابلیت پیش بینی کلمات فراهم می شودمایکروسافت چگونه ماهانه بیش از ۳۰ هزار باگ را داخل سرویس های خود مدیریت می کند؟
ASGازAROOOON زمانی که «قناعت رفتاری» بوسیله عنوان شاخه ای از علم صرفه جویی تک توجه صبر گرفت، زمان اضافی نمی گذرد. ریچارد تِیلر نویسنده ی تاریخ کج رفتاری در این حوزه، جستار و مطالعات زیادی داشته و مرجع زیبنده اطمینانی داخل اقتصاد رفتاری به حساب می آید. اقتصاد رفتاری، ترکیبی از خرد اقتصاد و روانشناسی است که عوامل مؤثر بر گزینش های اقتصادی و موجب های رفتاری آدم ها درون حوزه ی تجاری را بررسی می کند و تک مطالعه راحتی می دهد. آنچه که در علم اقتصاد به فراموشی سپرده شده است، روبه رو بودن با انسان هایی است که ذهن و روان پیچیده ای دارند و صرفاً با محاسبات ریاضی و اقتصاد خشک نمی توان رفتارهایشان را پیش دماغ کرد. شاید آنچه تو علم اقتصاد سنتی تاکنون بیشتر تک توجه قرار گرفته، آدم هایی خیالی تحت نشانی انسان های اقتصادی بوده است، نه انسان های واقعی روی جبر ی زمین. اقتصاد رفتاری یک تغییر در طرز فکر کردن اقتصادی با دستیار تزریق زورمند روان شناسی و علوم مدنی دیگر در معرفت صرفه جویی است.معرفی کتاب کج رفتاری

شاید با تکیه و تمرکز بر عبارت «ناراست رفتاری» تصور کنید که ریچارد تیلر تو کتابش قصد دارد رفتارهای آدم ها را ذاتاً مغلوط و کج بپندارد و بکوشد داخل رفتار مردم های عادی دگرگونی ایجاد یواش. درحالی که اینطور نیست. ریچارد تیلر در تاریخچه «کج رفتاری» از تباین دانش اقتصاد امروز با رفتارهای حقیقی آدم ها حرف می زند و معتقد است اقتصاد، به جای انسان های واقعی، فرضیات و نظری هایش را براساس انسانی وهمی به اشتهار انسان اقتصادی Economic Human بنا گذاشته است. بوسیله همین دلیل خیلی جاها پیش بینی هایش نادرست از آب درمی آید و بوسیله دردسر می افتد. آدم اقتصادی انسانی است هیچ گاه انتظار پیشکش برای سالگرد وصلت خواه کادوی تولد ندارد. رفتارهایش هیچگاه گونه سوءگیری ندارد و کاملا با برهان و عقل و منطق تصمیم گیری می کند. احساسات و همینطور هواهای نفسانی درون زندگی او هیچ جایگاهی ندارد. اما بیایید بپذیریم که ما در دنیای انسان های اقتصادی زندگی نمی کنیم، بلکه درون دنیای آدم ها زندگی می کنیم. تا اینکه خودِ اقتصاددان ها بی قراری انسان اند.بیع تاریخ با کد تخفیف zoomit

معیار های رسمی صرفه جویی براساس این برداشت نادرست از رفتار انسان ها بوسیله علم اقتصاد، عرض و شهرتی همچون قوی ترین علوم اجتماعی می دهد. البته که معرفت اقتصاد از رویت علمی چنین است، اما پیش تخیل هایی که علم اقتصاد پهلو آن ها استوار است، ناقص اند. زیرا که مردم عادی هیچگاه گاه عاری سوءگیری تا اینکه درون یک خرید ساده سوپرمارکتی بی قراری تصمیم گیری نمی کند. انتخابی که او تو خریدش ارتکاب می دهد، لزوماً از دیدگاه اقتصادی، انتخاب نیکوترین و مطلوبی نیست. مسائل باطراوت تیز مشابه برگزینی شغل، بناء و حتی تفویض شوهر همچنین است.



البته طولانی این صحبت ها بوسیله آن معنا حلق که هر چیزی را که درباره ی عملکرد صرفه جویی و بازار می دانیم، باید دور بریزیم. نظریه های مبتنی پیاده شدن انسان اقتصادی، نباید نوظهور خمود شوند. این نظریه ها به عنوان نمونه های مناسب مرطوب و معقول، ارزشمندند. ولی باید به موقعیت های خاصی که انسان اقتصادی و انسان عادی برهم منطبق می شوند، بوسیله نظر موقعیت های استثنایی نگاه کنیم، نه روال. در دانش اقتصاد، زمانی که پیش بینی باریک بین و مشخصی ایفا می شود و این پیش دماغ بوسیله امتحان ی اقتصادی افراد بستگی دارد، دردسر خلق می شود. اینجا جایی است که بوسیله طور شهید باید هم کشاورزان روستایی و رعیت را درنظر گرفت و هم شرکت های مواد غذایی بین المللی را. زیرا که تجربیات اقتصادی و الگوی رفتاری این دو قسمت قسمت کردن بوسیله هیچ وجه درون یک انتخاب مشابه، یکسان حلق. خلاصه ای از کج رفتاری

دیدگاه قناعت سنتی، انسان های اقتصادی را درنظر می گیرد. اما ریچارد تیلر در تحقیقاتش باخبر شد این انسان اقتصادی همان انسان طبیعی و واقعی حلق و با او اختلافات بسیاری دارد. همگی ی ما بوسیله نشانی انسان، چه در معامله بلیت سیر تکاملی و چه در هر تصمیم اقتصادی دیگر، تصمیماتی می گیریم که با استانداردهایی که خرد اقتصاد تخیل کرده، داخل تناقض است. بوسیله عبارت دیگر، ما کج رفتاری داریم و نکته ی مهم زیرفون این است که این کج رفتاری پیامدهای جدی به پشت دارد. این چیزی بود که اقتصاددانان تو ابتدا آن را جدی نگرفتند و به عنوان یک موضوع صوری بوسیله آن نگاه کردند. ولی اکنون تجسس ی پیش بینی های سهو درباره ی انسان ها و تأثیرات آن بر خرد تجارت باعث شده تصمیم های بهتری تو عمر و کسب وکار و قضا و قدر اندوهناک شود. 

در تاریخچه کج رفتاری، شهید های فراوانی از انواع کج رفتاری های انسانی را می خوانیم. این شهید ها باعث می شوند مفهوم صحبت های اقتصادی و علمی نویسنده، بخاطر رامشگر ی عام، بهتر جا بیفتد. جایی که معرفت اقتصاد و روانشناسی با هم ادغام می شوند، مطالب، ژرف تیز و سرگرم کننده اند. 

ریچارد تیلر، پر حرارت ی جایزه نوبل که حرفه اش را صرف معاینه روی نظریه ای بنیادی داخل بصیرت اقتصاد کرده است، مردم های سزاوار سرزنش پیش دماغ و کج رفتار را عوامل مرکزی مؤثر در صرفه جویی می داند. به خشکی امدن همین اساس، او می کوشد نگرش متفاوتی را پیاده شدن آنچه ما تو مورد اقتصاد و خودمان و دنیا فکر کردن می کنیم، حاکم کند. او در جایی از کتابش می گوید:ما نباید ابداع مدل های ذهنی ای را که رفتارهای مردم های اقتصادی خیالی را توصیف می کنند، راکد کنیم. ولی باید این فرضیه را که آن معیار ها، توصیف صحیحی از رفتار انسان هستند، راکد کنیم. همچنین باید تصمیم های سیاستی براساس آنالیزهای معیوب را نیز ایستا کنیم. ما باید به فاکتورهای به پیدا نامربوط یا SIFs بپردازیم.مقاله های مرتبط:جایزه ی نوبل اقتصاد سال ۲۰۱۷ بوسیله ریچارد تالر لله دانشگاه شیکاگو رسیداقتصاد دیجیتال چیست و چگونه باعث رشد کشورها می شود؟

عزم تیلر از فاکتورهای به صریح نامربوط، آن عواملی است که ازنظر علم اقتصاد، ممکن است هیچگاه ربطی به تفویض افراد نداشته باشند، ولی در لب و روان مردم ها در انتخابشان اثر خویشتن را می گذارند. مثالی که دراین باره مطرح می شود، آزمونی است که ریچارد تایلر تو مقام استادی دانشگاه از دانشجویانش می گیرد. او سوالات سختی بخاطر مسابقه کوفتن دانشجویان طرح می کند و نمره را از ۱۰۰ تشخیص درنظر می گیرد. میانگین امتیاز ی کلاس چیزی حدود ۷۰ می شود. دانشجویان همه از امتحان ناراضی هستند و به محنت آن عقیده دارند. تایلر غرض می گیرد کچل تشخیص را از ۱۳۷ درنظر بگیرد. میانگین کلاس به حدود ۹۰ می رسد. اگرچه رتبه بندی دانشجویان تغییری نکرده است، اما تأثیر قضیه این کار باعث شده دانشجویان راضی زیرفون باشند و دیگر از سختی امتحان شکایت نکنند. بوسیله رویت می رسد فاکتورهای بوسیله ظاهر نامربوطی تو این ماجرا دخیل است.

کتاب کج رفتاری به خوبی نشان می دهد که چطور تفریق های اقتصاد رفتاری رویه های جدیدی را بخاطر نگرش جدید بوسیله هر چیزی (از امور مالی خانواده اندوهناک تا تخصیص ساختمای جدید به دفاتر اساتید دانشگاه و مجموعه های تلویزیونی و کسب وکارهایی در مقابل اوبر) باز می نرم. تیلر به احسان  توانسته است این محل جدید را ازطریق بازگوکردن کلکسیون ای از داستان های همدستی و همچنین جنگیدن با اقتصاد سنتی برای خنیاگر ی کتاب رمزگشایی کند.

درباره سخن سنج

ریچارد اچ تیلر Thaler, Richard H H متولد ۱۹۴۵ را می توان یکی از مراجع پا بر جا قناعت رفتاری Behavioral economics. دانست او اقتصاددان برجسته و استاد دانشکده ارشد دانشگاه شیاکاگو و همینطور مدیر مرکز تحقیقات غرض گیری و رئیس اتحادیه اقتصادی آمریکا AEA. است تیلر در سال ۲۰۱۷ جایزه نوبل قناعت را به خویشتن خاص عدل و تو ماخذ ی اقتصاد و امور مالی رفتاری همواره پیش گام بوده. است شهرت وی بوسیله بعد از دریافت این اجرت برمی. گردد او پیش تر، کتاب (Nudge) سقلمه را تو سال ۲۰۰۸. نوشت این کتاب درباره ی عواملی است که تفویض های ما آدم ها را دامن تأثیر قرار می. دهند تاریخ مجهز آخرین کتاب تیلر است که داخل ماخذ ی اقدام اقتصادی نوشته و دیدگاه حاکم بر آن برگرفته از کتاب Nudge. است همچنین مقالات متعددی داخل این باب بوسیله خامه او منتشر شده. است آنچه که اقتصاد سنتی مطالعه می کند، انسان های اقتصادی اند؛ اما آنچه من وارسی می کنم، آدم ها با احتمال خطا و دارای احساسات.اند درباره

تاریخچه تاریخچه :Misbehaving the making of behavioral‬‬ economics در سال ۲۰۱۵ بوسیله طبع. رسید سه انتشارات متنوع در ایران با ترجمه های مختلف این کتاب را چاپ و منتشر کرده. اند تاریخچه حاضر نخستین جنین با «عنوان کج رفتاری شکل گیری قناعت» رفتاری با ترجمه ی بهنام شهایی از لفظ پاشیدن مشفق داخل سال ۱۳۹۶ فیپا. گرفت از این کتاب تصحیح جدیدی در سال ۱۳۹۷ با ویراستاری ابراهیم صفار کاخکی چاپ و منتشر. شد همچنین انتشارات دنیای قناعت آن را با «عنوان: کژرفتاری ادبیات شکل گیری اقتصاد» رفتاری  و برگردان ی امیرحسین ابوطالبی در سال ۱۳۹۷ منتشر کرده. است انتشار هورمزد که نشری کوشا در حوزه ی کسب وکار به حساب می رود، کتاب misbehaving را با «عنوان کج» رفتاری و ترجمه ی علیرضا فندرسکی و صدیقه مومن و ویراستاری شهین خاصی در سال ۱۳۹۸ چاپ و منتشر کرده.

است ازآنجاکه کتاب کج رفتاری به رفتارهای اقتصادی مردم از جنبه های روانشناسی رویت دارد، ازنظر موضوعی درون فهرست تاریخچه های روانشناسی و اقتصاد اشکوب بندی شده. است این تاریخ داخل سیاهه نامزدهای اجر ی سال کتاب های تجاری مکنزی و فایننشیال تایمز استراحت.

دارد دیدگاه های

دیگران جاناتان. ای نی درون روزنامه ی نیویورک تایمز، کتاب کج رفتاری را تاریخ ای تعجب انگیز و تاحدودی متروک کننده از حرفه ی اقتصاد برشمرده. است اظهارنظر جالب توجه مالکوم گلدول درباره ی این تاریخ و ادیب اش این طور:است این کتاب، داستان پنهان بعضی از عمده ترین محل ها درون دنیای قناعت مدرن را بیان می. نرم اگر مجبور می شدم با یک روشنفکر داخل آسانسور انسداد بیفتم، حتماً ریچارد تیلر را گزینش می.کردم خرید کتاب با کد تقلیل

zoomit روبرت. جی شیلر برنده ی اجر ی نوبل اقتصاد و نویسنده ی تاریخچه Finance and the Good Society می:گوید ریچارد تایلر مرکز انقلاب هایی است که در سی سال اخیر در علوم اقتصادی شاهد آن. هستیم این تاریخچه فریبنده، شواهد اقتصاد رفتاری را ترسیم می نرم و شرح می دهد که چرا ایستادگی یدکی در برابرش وجود داشته. است کج رفتاری را. بخوانید هیچ راهنمای بهتری بخاطر این اقتصاد جدید و جذاب وجود.

ندارد کتاب کج رفتاری درون آمازون حدود.۴ ۶ ستاره از ۵ و درون گودریدز متجاوز از ۴ ستاره از خوانندگانش قبض کرده. است برخی از خوانندگان، این تاریخ را اولین کتاب واقع گرایانه درباره ی چگونگی عملکرد صرفه جویی در دهه های اخیر می. دانند بخاطر بسیاری از آن ها تاریخ کج رفتاری تجربه ی وقار از آموختنِ بسیاری از مسائل تو حوزه ی اقتصاد رفتاری بوده.است سخن

پایانی خراج ی سال ها رسیدگی ریچارد تایلر و تمرکز او بر شکاف میان علم روانشناسی و اقتصاد، صرفه جویی رفتاری را بوسیله وجود آورده. است او را می توان پدر بصیرت اقتصاد رفتاری. دانست انسانی که مطالعه و حرفه اش را به اقتصاد رفتاری و افت های قناعت سنتی به برهان توجه نکردن بوسیله خطاهای انسانی اختصاص داده. است تیلر بخاطر توضیح نگرش های اقتصادی اش از نمودارها و محاسبات ریاضی استفاده نکرده. است بلکه برای هر مفهوم، یک تصویر را بوسیله جزئیات کامل پیش رویتان فراغت داده است و آن را شرح می. دهد بنابراین چنانچه قصد خواندن این تاریخ را دارید، باید بخاطر دگرگونی نگرش و وضع تفکرتان نسبت به اقتصاد، آماده.

باشید نظر شما درباره بینش قناعت و اقتصاد رفتاری چیست؟ لطفاً دیدگاه خود را با زومیت درمیان. بگذارید نظرات شما برای ما ارزشمند.است بیشتر:بخوانید معرفی تاریخ برند محبوب اثر روبرتز کوینمعرفی «کتاب حرکت بوسیله سوی اقیانوس» آبی اثر چان کیم و رنه مابورنیامعرفی کتاب هفت عادت تبعه طرز کار اثر استفان کاویمعرفی «تاریخچه رهبران آخر غذا می» خورند تصنیف سایمون سینکمعرفی «تاریخ قدم زدن روی ماه با» اینشتین اثر جاشوا
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه نشست امروز شورای شهر تهران با حضور داخل جمع خبرنگاران در پاسخ بوسیله پرسشی در خصوص بازخورد صحبت های روزهای اخیرش در خصوص ترقی ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: باید منتظر باشیم و ببینیم چه فکری برای حمل ونقل عمومی در شهرها بوسیله ویژه کلانشهرها می شود. از دولت تدبیر و امید شوق می رفت نسبت به حمل ونقل عمومی حساس تر باشند و تدبیر بیشتری نسبت به تامین اتوبوس و واگن برای حمل ونقل عمومی به خاص در شهر تهران شود.

وی با اشاره به کنفرانس هم اندیشی بامداد امروز اعضای شورای خانه دادن تهران، گفت: بحث امروز غم اندیشی درباره باغات بود؛ چراکه سوءتفاهماتی مطرح حیات و بر بن قوانین و آیین نامه هایی که در سال های اخیر تغییر کرده و جایگزین شده و فروزان نیست، باعث شده است تا مردم نسبت بوسیله روانی رسیدگی به بایگانی های باغات نگرانی هایی داشته باشند.

رئیس شورای ولایت تهران افزود: تعداد پرونده هایی که درون کشش سال رسیدگی می شود و اینکه چند درصد باغ و چند درصد غیرباغ و مدت زمان رسیدن به خراج و معطلی مردم و اصلاحات قوانین از جمله مواردی وجود که تک مناظره و بررسی راحتی گرفت و ان شاءالله طی ماه های آینده نتایج آنها را خواهیم دید.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از سال ۱۳۸۹ تاکنون هر ماه مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به احصائیه افراد مجهز در لیست راه اندازی هدفمندی یارانه ها واریز می شود که موافق آخرین اعلام مسوولان دولتی حدود ۷۸ میلیون نفر یعنی بالای ۹۰ درصد پری ایران را در پیاده شدن می گیرد.

این مسکوک هر چند کم سالانه هزینه سنگین بیش از ۴۲ هزاره میلیارد تومانی را برای شانس ها به همراه داشته که در مقاطعی  تا اینکه به دلیل کسری منابع در مطمئن خرج آن، استقراض از بانک مرکزی همچنین صورت گرفته است؛ در عین حال که موجب شده سهم پاره های دیگر از جمله تولید یا هزینه های مربوط به بخت داخل منابع هدفمندی یارانه ها عجیب محزون شود.

به هر صورت بخاطر واداشتن از ایجاد کسری بیشتر منابع و هدر رفت آن، چند سالی است که در ضابطه بودجه الزام حذف سه گانه دهک بالای درآمدی از جمعیت گسترده یارانه بگیر بود دارد، ولی اقبال در مقاطعی رسما اطلاع دادن می کرد که توانایی چنین حذفی را ندارد و درون مواردی بی آرامی که نسبت بوسیله آن اقدام کرد با اعتراض مواجه شده و نتیجه چندان مثبتی به همراه نداشت.

داخل سال گذشته اقبال اعلام کرد که برای انجام تکلیف بودجه در  حذف سه دهک رفعت ادخال کرده و از شهریور ماه ۱۳۹۸ وجود که حذف را آغاز کرد، ولی طولی نکشید که ظاهرا این وقوع نصف کاره باقی ماند؛ بوسیله طوری که اعلام شد حدود یک میلیون نفر حذف شدند و با توجه بوسیله ابعادی که می توانست بوسیله دنبال داشته و نگرانی های در بین مردم از جهت حذف یارانه بگیران ساختن شود، ظاهرا برنامه قضا و قدر برای اجرای قاعده تکمیل نشد و آخرین اظهارات از پرداخت یارانه به همان حدود ۷۸ میلیون نفر حکایت داشت.

این در حالی است که براساس شیوه بودجه امسال همچنین اقبال موظف بوسیله حذف سه دهک بالای درآمدی شده است و اخیرا هیات وزیران آیین روزنامه مربوط به تبصره هدفمندی را تدوین کرد که طبق آن وزارت تعاون، امر و شادکامی مدنی موظف شد تا با استعمال از کلیه بانک های اطلاعاتی نسبت به شناسایی سه دهک بالای یارانه بگیران اقدام درنگ.

بوسیله هر رخساره نفقه سنگین پرداخت یارانه های نقدی و کسری منابعی که در یارانه و تو حال حاضر تو بودجه قضا و قدر حیات دارد موضوعی است که حذف یارانه ها را الزامی می کند ولی تجربه گذشته مدال داده که تضمینی برای حذف سه دهک ارتفاع و اجرای شیوه بودجه وجود ندارد؛ آنهم در شرایطی که اقدام شانس در اجرای طرح معاون معیشتی نشان داد که به سهولت می تواند بخاطر این سه دهک پرداختی ادا ندهد.

تو سال گذشته و با اجرای طرح کمک معیشتی که با ارامش قیمت بنزین داخل رخصت کار استراحت گرفت، اقبال از بین ۷۸ میلیون یارانه بگیر، ۶۰ میلیون نفر را گزینش کرد تا به آنها کمک معیشتی پرداخت یواش که این نشان می رحم می تواند به صبر ۱۸ میلیون همیشگی مانده که معتقد بود تو دهک های بالا فراغت دارند را حذف بطی ء ولی تاکنون درباره انباشتگی یارانه بگیران چنین اقدامی عمل نداده و در حذف این  گروه ملاحظه کرده است.

برای ۱۸ میلیون نفر در یک سال حداقل ۱۰ هزاره میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه نقدی لازم است که البته خانوارها نیازی نیز بوسیله دریافت آن ندارند، اما در شرایط موجود کسری بودجه می تواند کمکی بوسیله منابع اقبال باشد.

اخیرا نیز نوبخت - رئیس سازمان پروگرام و بودجه- با اشاره به وضعیت کنونی بودجه ای و کسری منابع و نیز اضطرار برای تامین جایگزین های درآمدهای نفتی به یارانه های پرداختی اشاره کرده و گفته که در حال مهیا ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت آشکار و پنهان یارانه پرداخت می شود که باید بتوان درصدی از آن را برای منابع دولتی استفاده کرد.

این تو شرایطی است که از ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداختی در سال حداقل ۷۰ هزار میلیارد آن به قیافه نفدی است که ۴۲ هزاره میلیارد تومان یارانه نقدی ۴۲ هزاره و ۵۰۰ تومانی و حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت کمک های معیشتی پرداخت می شود که در قیافه صیقل هدفمند این منابع به دسته های شعار مقابل بانکهای اطلاعاتی که دولت اعلام کرده در جوانمردی دارد، می تواند داخل زمان فعلی کمکی بوسیله مطمئن منابع باشد. نوزادانی که گیتی بیایند یارانه نمی گیرند؟ | پرداخت یارانه متولدین جدید مشروط شد
شیائومی ساعاتی پیش به صورت رسمی تأیید کرد که سرود دارد دست بند سلامتی می بند ۵ (Xiaomi Mi Band 5) را روز ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۲ خرداد ۱۳۹۹) رونمایی کند. بینایی های اخیر می گویند این دست سد هوشمند شیائومی بوسیله کاربر امکان خواهد انصاف از راه دور با گوشی عکس بگیرد، درواقع می بند ۵ خواهد توانست در نقش دکمه ی شاتر دوربین گوشی ظاهر شود. همچنین طبق ادعای رسانه ها، شیائومی می سد ۵ دارای حسگری خاص بخاطر تخمین سطح اشباع اکسیژن خون خواهد بود، از دستیار صوتی الکسای آمازون پشتیبانی خواهد کرد و به NFC غم فراهم خواهد شد. گفته می شود نسخه ی جهانی می سد ۵ غصه از NFC پشتیبانی می کند. 

شیائومی صفحه نمایش می بند ۵ را قدری مبصر تر از قبل کرده و کمیت ی آن را ۰/۹۵ اینچ به ۱/۲ اینچ ارتقا داده است. به علاوه درون دوروبر ورق نمایش می بند ۵ حاشیه های کمتری بوسیله چشم می خورند. حدس می دهیم کاهش حاشیه ها بدین عزیمت صورت گرفته باشد که شیائومی بتواند صفحه ارائه مبصر تر می بند ۵ را تو همان فرم فاکتور مدل های پیشین جای دهد.

مدتی پیش تماشاگر پیدا شدن تصاویر می بند ۵ داخل دنیای واقعی بودیم. در این تصاویر دیدیم که می بند ۵ استراحت است شارژری جدید داشته باشد. گرچه داده ها رسمی در این بنیاد منتشر نشده اند، اما گفته می شود می بند ۵ برچسب نرخ ۲۰۰ یوآن (قطع تقریبا ۲۸ دلار) را یدک می کشد. مقاله های مرتبطتصاویر واقعی شیائومی می سد 5 منتشر شدشیائومی می بند 5 با نمایشگر ۱.۲ اینچ و NFC ارائه می شودمشخصات متخصص و تاریخچه عرضه دستبند صلح و صفا شیائومی Mi Band 5 نمودار شد

درکنار این ها گفته می شود شیائومی می بند ۵ دارای پنج حالت جدید به منظور رهگیری فعالیت های ورزشی کاربر است که شامل یوگا، وسیله الپتیکال، وسیله روئینگ، دوچرخه ی ثابت و طناب بازی هستند. خبرگزاری ها به نقل از منابعی آگاه می گویند می سد ۵ نسبت به طایفه گذشته عمر باتری بهتری نمایش می دهد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این شالوده دارید؟بیشتر بخوانید:مشخصات و قیمت سری ردمی 9 شیائومی فاش شدمقایسه سامسونگ گلکسی A30s با شیائومی Redmi Note 8 و هواوی Y9sشیائومی ساخت دانگل استریم Mi TV Stick را تأیید کردشیائومی فعالیت خویشتن را روی 5G متمرکز می کند؛ نگاه به آینده با سرمایه گذاری در 6Gردمی شیائومی از اولین نمایشگر خود بخاطر رایانه های انحصاری رونمایی کرد
همشهری آنلاین_ راحله عبدالحسینی:   قصه هایی که به قریحه شنیدنش بزرگ و کوچک پای رادیوی مسکن جمع می شدیم و خیال را تو دنیای متلون اسطوره ها تصعید می دادیم. «محمدرضا سرشار» مشهور بوسیله «رضا رهگذر» بیش از نیم صد از عمر 67 ساله خویشتن را در حوزه شعر گذرانده و گستردن 150 جلد تاریخ و 36 دستمزد ملی را درون کارنامه خود دارد. بوسیله گفته خودش اما جمله آدم جامعه خیر بخاطر تألیف و برگردان و نویسندگی بلکه به خاطر راوی قصه تعاقب جمعه بودن بوسیله او دلبستگی دارند. رضا رهگذر هم شبیه همه ما روزهای کرونایی را در بناء است و می گوید که از فرصت دوری از هیاهو می توانیم برای فکر کردن بهره ببریم. فرصتی که تو زندگی پرشتاب روزمره کمتر پیش می آمد.  

 روزهای کرونایی و ساختمان نشینی را چگونه می گذرانید؟  
ما که همگی عمرمان کرونایی و مسکن نشین بودیم. (با خنده)

 چطور؟  
غیر از یک دوروبر کوتاهی که در مرزوبوم هنری مجبور بودم آستان مستقیم داشته باشم، اغلب کار موظف سالانه به صورت نوشتن تاریخچه و مقالات و پژوهش داشتم که تو ساختمان انجام می دادم. از سال 1391 هم که بازنشسته شدم به طور کامل خانه نشین هستم.  

 پس از دید وضعیت کاری، برای شما این روزها فرقی نکرده است.  
همین نعوظ است. ولی حس متفاوتی دارد. انسان وقتی آزاد است که هر مکان می خواهد برود و بیاید حس دیگری دارد. حتی اگر در خانه بنشیند و جایی هم نرود، با موقعی که بداند نمی تواند برود، بی اندازه متفاوت است. تا اینکه همین ماسک ها هم احساس نفس تنگی بوسیله من می دهد. پندار می کنم افرادی که در بیمارستان ها شبانه روز از آن کاربرد می کنند، آن غم نه این جنس ماسک که ما می زنیم، بلکه ماسکی چندلایه و پوشیدن لباس های محافظ چقدر دشوار است. هر روز بخاطر کسانی که درون خط مقدم مبارزه با کرونا در کشور مبارزه می کنند دعا می کنم.  

 شما را به عنوان نویسنده حوزه کودک و نوجوان اندوه می شناسیم. از دیدگاه شما والدین چطور می توانند روزهای خانه نشینی و تعطیلی مدارس را برای صغیر ها غیرتکراری و جذاب کنند؟  
انصافاً یکی دیگر از دسته هایی که در خط شروع مبارزه با کرونا محضر دارند مادران هستند. چون درون گذشته خانه ها حیاط داشت، خردسال ها اوقات آزاد را در حیاط خواه کوچه می گذراندند، الان این امکانات در شهرهای ارشد برای کودک ها اصلاً نیست خواه کمتر هست. نگهداری نوزاد ها در بناء و کنترل آن انرژی های متراکمی را که باید تخلیه شود و چنانچه نشود دچار ناهنجاری تو اقدام می شوند، امر بسیاری محظور برای مادرهاست. باید از مادران بی قراری تشکر کرد و در برابرشان پاسداری کرد. برای نوزاد ها تا انتها دبستان هیچ چیز جای دوست و همسن و سال را نمی گیرد. بهترین سرگرمی ها و برنامه های تلویزیونی را برایشان فراهم کنی، اما یک دوست همبازی پیدا کنند، آن دوست را بر همگی این ادوات بازی ها و مشغولیت ها ترجیح می دهند. بنابراین با احترام گذاردن نکات بهداشتی در مجتمع های آپارتمانی هستند، بهتر است دوستانی هم فکر کردن و حزن ادب و برابر بخاطر طفل ها باشند تا ساعاتی به خشکی امدن حزن باشند و وقتشان را با یکدیگر بگذرانند. نمی شود و نباید بچه هارا از صبح تا شب در مسکن نگه داشت. قطعاً طفل ها دچار ناهنجاری و شاق می شوند و با تخریب و لجبازی عکس العمل نشان می دهند. بعضی بازی ها که داخل فضای سپرده امکان انجام آن هست. فضای مجازی خوبی حزن دارد که با یک جست وجوی ساده می شود ورزش هایی را مشخص کرد که درون آپارتمان ها بوسیله صورت جمعی قابل انجام است. بازی های فکری هم گزینه خوبی است. بازی بنیانی ترین ابزار تجربه آموزی برای بچه هاست. بازی برای نوزاد ها فقط مشغولیت نیست، داخل بازی های جمعی روش زندگی اجتماعی و تحمل همدیگر را یاد می گیرند. کمک به یکدیگر و کار گروهی را فرا می گیرند. به فرمان انداختن حافظه برای قدرت پهلو منافی را یاد می گیرند. افراد گروه ها با غصه جابه جا می شوند که تمرین مداراست. بزرگ ترها باید اشتباهات و تخریب بچه ها را طاقت کنند.  
تعدادی خانواده هایی که درون شهرک ها عمر می کنند، آخر شب با طفل ها تو صحن شهرک دامنه می زنند. نوزاد ها دوچرخه سواری و با بی آرامی ورزش می کنند. روزها شلوغ است و بچه ها درکی از رعایت فاصله مدنی ندارند. اما تو شب با تامل راحت می شود در فضای باز با بچه ها ورزش کرد.  

 قصه ها چطور دنیای کودک ها و ما را می سازند؟  
قصه ها اعم از اینکه پا بر جا باشند خواه نیمه اصلی خواه تخیلی، نخست از همه باعث سرگرمی مخاطب است. پس ازآن از آن اوقات لهو رقم می زند و تجربیاتی را بوسیله مخاطب منتقل می نرم. هرچه سن مخاطب کمتر باشد، عمق و وسعت این تجارب برای او بیشتر است. قصه ها کوشا کردن پیل تخیل مخاطب را به کار می گیرد. ادبیات که صرفاً کلمه است و شبیه هنر سینما شکل، طعم جزیی و صدا را به مخاطب نمی دهد، بیشترین به کارگیری تخیل را تو مخاطب بوسیله حکم می گیرد. مخاطب واژه را به واقعیت تبدیل می کند. هر کلمه تصویری در ذهن مخاطب ایجاد می کند و سپس آمیختگی این تصاویر با هم چه دنیای رنگین و پرسر و صدایی را در ذهن مخاطب خلق می کند. داستان علاوه پیاده شدن فرض به مخاطب می گوید فضاهای خالی را خودت لبالب کن. مثلاً می گوید پیرمرد، به تعداد مخاطبان شمایل پیرمرد در ذهن بود دارد. بچه ها با استماع ادبیات های هنگفت انباره تخیل موجودی را به فرمان می گیرند. صغیر ای که در سنین پایین داستان زیاد می شنود و می خواند، تو بزرگسالی ذهنش متجاوز خلاق نمدار است. روان شناسان به این کشف رسیده اند که عمده اختراعات توسط افرادی پدید آمده که قدرت فرض بالایی داشته و در کودکی رمان و افسانه متجاوز شنیده اند.  

 محال است گفتگو از قصه و قصه گویی شود یاد «قصه دنبال جمعه» نیفتیم؛ برنامه ای رادیویی که 24 سال قصه گویی آن را برعهده داشتید و جزو خاطره پرسنل یک دودمان حیات.  
 24 سال راوی برنامه قصه پشت جمعه بودم. از سال 1396 تکرار همان داستان ها از رادیو پخش می شود. بیش از 150 تاریخ اعم از تألیف و ترجمه و تحقیق و شعر نوشتم. همه آن کتاب ها به وزن برنامه قصه ظهر جمعه در جلب محبت مردم بوسیله بنده تأثیر نداشت. یک نکته جالب اینکه دوستانی دارم که از رویت دیدگاه های دیپلماتیک با یکدیگر همسو نیستیم ولی این باعث نمی شود که از ابراز محبت نسبت به این پروگرام خودداری کنند. افسانه ظهر جمعه این قدر تأثیر عاطفی روی مخاطب داشت.  

 بوسیله واسطه این برنامه که از سال 1384 هم دیگر ایفا نمی کنید همچنان بازخورد می گیرید؟  
انگار مرا بوسیله واسطه قصه ظهر جمعه عضوی از خانواده خویشتن می دانند. وقتی مردم با من برخورد می کنند، گویی با یک آشنای باستانی برخورد کردند. با اینکه بخاطر اولین کود است ما از نزدیک همدیگر را می بینیم. بخشی از این موافقت به تامل اعجاز شعر است. یعنی چنانچه من این همگی سال داستان نمی گفتم و فرمان دیگری را این همگی سال جبران می کردم، این رفاقت و دلربایی بخاطر مخاطب را نداشت. تا قبل از بدوی تصویر من، مخاطبان تمثال معنی داشتند. این به بخت گوینده بستگی دارد که تا چه وزن تک اجابت مخاطب قرار پژمرده باشد. صدا و تأثیر آن روی مخاطب موضوع عجیبی است.  



 تهران لبریز قصه است. هر برزن و خیابانش داستانی دارد. عزم ندارید اسطوره های تهران را روایت کنید؟  
تعلق مند به اسطوره های تهران هستم ولی فرصتش را ندارم که بخواهم قصه های تهران را روایت کنم. شاق امثال من که بوسیله سن و سالی رسیده اند این است که اصلاً نمی دانیم که چقدر وقت داریم. با نگاه دینی باید فکر کنیم هر لحظه آخرین دم عمر است. مجبور می شویم عمده ترین کار را گزینش کنیم. مثل شباب نیست که فکر کنیم هرکاری را می توانیم انجام دهیم. خواه چند کار را. در این سن وسال انسان به تفکری درباره قناعت زندگی می رسد که در این فرصت باقیمانده چه کاری راانجام دهد. انبوهی از نوشتنی بر زمین باقی مانده دارم. چنانچه این اطمینان را داشتم که می توانستم در امر آنها، قصه های تهران را هم روایت کنم، حتماً این امر را غم می کردم.  

 تعامل شما با تبعه محله چطور است؟ قطعاً از روی نوا شما را می شناسند.  
دوده جدید که از اسطوره پشت جمعه خبر ندارد و مرا نمی شناسد. اما آن نسلی که قصه گوش می کرد، همیشه به من بروز محبت می کنند. مخصوصاً چنانچه از همسایه ها باشند. نعمتی بخاطر من است که محبت مردم را دارم. من سپاسگزار این بذل هستم.  
  دوستی بیشتر بچه ها و تاریخچه 

بخشی از روز می تواند کتابخوانی خانوادگی باشد. این رسمی است که در گذشته که تلویزیون نبود، یا حداقل این عرض برای مخاطبانش جذابیت نداشت در برخی خانواده های تبعه فرهنگ مرسوم وجود. ساعتی از شب را کتابی دست می گرفتند، یکی از بچه ها یا ارشد ترهای خانواده که اقتدار خواندن بهتری داشت، شروع می کرد به خواندن و بقیه گوش می دادند و تبادل نظری می کردند. به نظر من ودیعه به سن و سال بچه ها و تحمل شان بین 10 تا 30 دقیقه را می شود هر شب به رمان خوانی کنار قوم اختصاص داد. خویشتن این بهانه ای است بخاطر دور حزن وجود داشتن برای اینکه تا یک مدتی جعبه جادوی تلویزیون را خاموش کنیم. درون هنگام خواندن این داستان ها سؤالاتی غم برای طفل ها پیش می آید که بهترین وقت برای تبادل معلومات و احاله تجریبات به نعوظ غیرمستقیم و به شکل غیرتحمیلی به کودک هاست و سبب خلط بیشتر بین اعضای خانواده و تبادل احساسات و عواطف می شود. بیان خاطرات بسرنوشت شوم دچار کردن مهمی از علایق کودک هاست. مبصر ترها اگر بدانند که در این خاطرات زیاد ساده که از نظر خودشان ممکن است هیچگاه نکته مهمی هم نداشته باشد، اما برای طفل ها که آن روزها و شرایط را ندیده اند بیش جذاب است و می تواند وهله آموزشی داشته باشد. این خاطره گویی می تواند جای کتابخوانی را بگیرد یا در کنار آن باشد.  
  پیشنهادهای آقای قصه گو بخاطر کتابخوانی 

رضا رهگذر تقدم می دهد از تازه های نشر تاریخ معرفی بطی ء و معتقد است کتابخوانی در روزهای بلند خلع بهار که با خانه نشینی تیمار عجین شده، یکی از بهترین راهکارهای مشغولیت است. اولین پیشنهاد او کتاب «فرمانروای مه» نوشته « مهدیه ارطایفه» است. داستان بلند 600 صفحه ای که بخاطر جوانان جذاب خواهد بود. دومین پیشنهاد داستان علمی تخیلی با عنوان «زایو» است که «مصطفی رضایی» آن را نوشته. پیشنهاد سرانجام غم آخرین کتاب خودش با عنوان زندگینامه پیامبر(ص) است که درون چند جلد برای نوجوانان نوشته شده. تازه ترین جلد که دون چاپ است و به زودی راهی میدان می شود «سالیان سخت» نام دارد و به زمانه محاصره در شعب ابی متقاضی می پردازد. برخی از آثار او نیز تا بوسیله حال به فیلمنامه تغییر شده است.  
  ساختمانی نشینی؛ فرصت زرین برای فکر کردن

تو زندگی روزمره قبل از کرونا فرصت خاطر کردن نداشتیم. یکسری کارهای یومیه را به لباس ماشینی ایفا می دادیم و اغلب تیمار از کارها تعاقب بودیم. الان فرصت طلایی برای فکر کردن پدید آمده است. فرصت تجدید نظر تو زندگی است. جهان که با این سرعت درون سراشیبی سقوط یک رقابت مادی مهلک افتاده بود، ترمز کرد و آرام گرفت. چون همه با هم لول نمی کنیم کسی نمی تواند بگوید ظهر افتادیم. به خودمان و نیازهای روحی خودمان توجه کنیم. به جای اینکه این قدر از این ویروس زشت بگوییم می شود انعام ها را بیشتر نظر. قدر همدیگر را بیشتر بدانیم. پهلو جای پا یک غفلت عمومیت یا بوسیله دلیل سنگدلی به همنوع خودمان توجهی نداشتیم. این کمک کردن ها خدمتی است به شخصی که کمک می کند و سازندگی اش بخاطر خویشتن اوست. هشدار بزرگی بود که ما را آبدیده و استعداد معنوی انسان را آشکار کرد.   دلبستگی به اسطوره مبصر و کوچک ندارد

تو داستان نویسی یک مدح خاصی از قصه داریم که مقداری با تعریف ادبیات متفاوت است. بنابر تعریف لغات قصه خبری است از اخبار گذشتگان که یکی پس از دیگری می آید. ردجویی و پیگیری اثر. قصه ستون فقرات ادبیات است. قصه از خود زندگی نشئت می گیرد. تعلق جنس بشر به این معنی است که موضوعی را از نخست تا انتها دنبال کند ببیند بعدش چی شد. این به اندکی در خلقت بشر عین دارد که با کمی مبالغه می توانیم بگوییم علاقه بشر بوسیله اسطوره فطرتی است. این دلبستگی در بچه ها به مراتب از آدم های بزرگ شدیدتر است. به این دلیل که آنها تجارب کمتری از زندگی دارند. جهان برای بچه هاگویی جادویی است و همگی چیز برایشان اسرارآمیز است. خردسال ها در سنین پایین دوست دارند هر داستانی را بارها و بارها بشنوند. به دلیل قدری تجربیاتشان هر داستانی را که می شنوند بخشی از آن را درک می کنند، بارها و بارها باید آن داستان را بشنوند تا تمام ابعاد آن ادبیات را درک کنند. به همین برهان هیچ دم برایشان تکراری نمی شود. بچه ها با استماع داستان علاوه کنار اینکه سرگرم می شوند و با قهرمان داستان همذات پنداری می کنند، نکات بسیاری می آموزند. بچه ها از جزئیات شعر بی قراری امتحان می آموزند.  
دنیای تصرف و کار تغییرات بسیار زیادی کرده است. دیگر آن زمان گذشته است که مدیران به فکر کردن خرید محصولات به مشتریان بودند و امروزه دیگر نمی توان بوسیله مشتریان به مثابه ماشین طبع پول نگاه کرد. همچنین، درباره ی کارمندان همین قضیه صادق است. درون گذشته هایی خیر چندان دور، بوسیله کارمندان نگاهی ابزاری می شد و این رویکرد کارمندان را به آینده ی سازمان بی تفاوت می کرد؛ حال آنکه ادامه ی حکم کارمندان به دنباله ی حکم سازمان و سرپابودن آن وابسته بود.

امروزه، این نوع نگاه در حال محوشدن است و سازمان ها تقلا می کنند کارمندان احساس معاشرت و ربط بیشتری بوسیله سازمان کنند؛ اما این رویکرد بوسیله سادگی به دست نمی آید. برای ایجاد چنین رویکردی درون سازمان، حاجت است رهبران به کارمندان به چشم انسان نگاه کنند خیر ابزار.

سایمون سینک، ادیب ی کتاب «مدیران آخر خوردنی می خورند»، در این کتاب مجاهدت کرده با نگاهی نو بوسیله مسئله ی رهبری، برداشت رایج از مفهوم رهبری را تا حدودی نقد کند و بینشی جدید در این زمینه به خوانندگان ارائه دهد. اگرچه نمی توان گفت کامل مطالب این کتاب ابتکاری و جدید هستند، سایمون سینک تا حدود یدکی توانسته است با جمع آوری شهید ها و مطالب علمی مختلف دیدگاهی جامع درباره ی مطلبی عرضه دهد که مشیت دارد آن را ارجاع دهد.خلاصه ی تاریخچه

معروفیت کتاب «رهبران آخر غذا می خورند» از رسمی تو نیروی دریایی آمریکا محزون شده است. در بین تفنگداران دریایی، رسم است افراد رده پایین زودتر از همه غذای خود را بگیرند و بوسیله تزیین بوسیله افسران عالی رتبه طعام داده شود تا جایی که بالاترین درجه از رهبران آخر از همه طعام می خورند. سایمون سینک منظور دارد با استعمال از این اشتهار گذاری بوسیله ما یادآور شود رهبری همواره درکنار فداکاری و عفو و خطرپذیری معنا روبرو می کند، چه تو مقام رهبر سرباز و چه در مقام رهبر تجاری.فروش کتاب با کد تخفیف zoomit

کتاب «رهبران اختتام طعام می خورند» از هشت فصل مختلف تشکیل شده است که درادامه، آن ها را معرفی کردن می کنیم.۱. نیاز ما به احساس امنیت

همه ی ما به احساس کنف حاجت داریم. کارمندان و از آن بنیانی تر بصیرت آموزان حاجت دارند از فراز حراست شوند تا شادمان و مولد باشند و در مقام خود ایفای نقش کنند. در اداره هایی که این احساس امنیت خلق کردن شود، کارمندان بوسیله سازمان احساس علاقه خاطر می کنند و نوآوری هایشان شکوفا می شود؛ درون غیراین صورت، دچار پارانویا و بدبینی خواهند شد و درنهایت منافع شخصی را بوسیله منافع سازمان ترجیح خواهند داد. در عزل اول، این سؤال رادیکال را باید مطرح کرد: آیا داخل محل کار شما عاطفه ایمنی وجود دارد؟

۲. نیروهای قدرتمند

هورمون ها و مواد شیمیایی که بدن تولید می کند، نقش بسزایی تو لباس گیری عمر ما دارد. در این پاره از کتاب، با چهار نوع ماده ی شیمیایی آشنا می شویم که به صورت خودکار در بدن مردم تولید می شوند:

اندروفین: پوشش دهنده ی دردهای فیزیکی است و هنگام ورزش و فعالیت های سخت باعث می شود احساس خوبی به ما مشت بدهد.

دوپامین: دوپامین بوسیله ما برای تمرکز و پیشرفت انگیزه می دهد. این ماده اعتیادآور و اعتیاد به قمار و نوشیدنی های الکلی و کار بی وقفه از اثرهای ترشح آن است.

سراتونین: سراتونین هنگامی که سایرین از کارمان تعریف می کنند، احساس نخوت و فخر کردن درون ما ابداع می کند.

اکسی توسین: اکسی توسین عاطفه دوستی و عشق و اعتماد در ما خلق و با اعتیاد مبارزه می درنگ.

اندورفین و دوپامین بوسیله طورطبیعی در بدن ما تولید می شوند و در کوتاه مدت بوسیله ما علت ی کافی برای شروع فعالیت ها را می دهند؛ ولی این دو هورمون بوسیله تنهایی نمی توانند ضامن ادامه ی فعالیت ها باشند؛ چراکه در بلندمدت ما را داخل الحاق بوسیله اهدافمان قلب سرد می کنند. سراتونین و اکسی توسین بوسیله ما جهت ی کافی برای مطلع فعالیت گروهی را می دهند. برای اینکه سایرین تأییدمان کنند و احساس تکیه گاه و عشق کنیم، مجبوریم در دسته های دیگر قد شویم؛ گروه هایی که در آن ها احساس تعلق خاطر کنیم، به ارزش هایمان جاه گذاشته شود، استعدادهایمان شکوفا و توانایی هایمان دیده شود.

کورتیزول هورمون دیگری است که درون بدن تولید و هنگام مواجهه با خطر رسوخ و باعث کاهش اکسی توسین می شود. هر رهبری وظیفه دارد اوضاع واحوال سازمان را بوسیله گونه ای مهیا درنگ که هورمون های کم قیمت به استاندارد کافی ترشح و انگیزه های افراد برای اهداف سازمان هدایت شود.۳. واقعیتمقاله های مرتبط:مغایرت رهبری و مدیریت در کسب و کار چیسترهبری اشتراکی؛ خداحافظی با مدیریت سنتی

اعتماد به ثانیه از امتحان می آید. یکی از وظایف قطب درون سازمان ساختن درک اعتماد به نفس و شهامت داخل کارمندان است. کارمندان باید احساس کنند تو موسسه به آن ها اعتماد می شود. در اینجا است که احساس دلبستگی خیال به سازمان شکل می گیرد. تکیه متشابه روغن کاری راه اندازی است که بعد از آن سایر فعالیت های سازمان بدون اصطکاک اجرا می شود.۴.چگونه به این ایستگاه رسیدیم؟

انسان اعداد نیستند. سپس از جنگ جهانی دوم در آمریکا دو بمب جمعیتی خلق شد: بمب مقدمه افرادی بودند که بعد از اتمام جنگ جهانی متولد شده و بمب دوم فرزندان همین دوده بودند. این انفجار جمعیتی باعث شده بود نیروی کار متجاوز اضافی در کشور امریکا به وجود آید و این موضوع درنهایت باهم اتحاد کردن ها را به سمت نوعی استفاده ی ابزاری از نیروی حکم سوق داده بود. بااین حال، امروزه با تخصصی نم شدن کارها و کاهش جمعیت فعال، آن رویکرد جواب گو حلق. تمام فصل چهارم این کتاب درباره ی این موضوع صحبت می کند که دیگر نمی توان با انسان ها به مثابه اعداد و ارقام برخورد کرد.۵. چالش انتزاعی

چندی مدیران درحالی که داخل دفترکار خود نشسته اند، مشکلات راه اندازی را برطرف می کنند. در این فصل، اشتباه بودن این نگرش مطالعه می شود. مدیران باید از دفتر خود خارج و با مشکلات به طورمستقیم و تو واقعیت مواجه شوند. باید باشگاه ای از کارمندان را دور خود ابداع کنند تا صدای تمام آن ها را بشنوند و سپس بخاطر محلول مشکلات آن ها اقدام کنند. تنها داخل این صورت است که می قابلیت مطمئن بود مشکلات واقعا رفع می شوند نه معنی و مجرد.۶. ثروت ویرانگر

درون این فصل، دبیر با ارائه ی مثال های متعدد مثبت و منفی سعی کرده است تضاد های بنیادین تو نزاکت دایره های مختلف را نشان دهد. همچنین تو فصل حاضر، پنج پرورش مهم ارائه شده است: ۱. فرهنگ سازمانی مثبت و قدرتمند ۲. رهبرانی که سایرین را در توانایی خود سهیم می کنند یا قدرت را در بین زیر دستان خویشتن پخش می کنند؛ ۳. داشتن اصول اخلاقی؛ ۴. داشتن مراودات انحصاری در محل کار؛ ۵. رهبری انسان ها نه اعداد.۷. جامعه ی معتادان

درون فصل هفتم، سخن سنج باردیگر نگاه انتقادی خویشتن را بوسیله اجتماع ی آمریکا معطوف می کند؛ جامعه ای که تخیل می نرم اختلال کم توجهی بیش فعالی دارد؛ درحالی که به تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی خودمانی است. دبیر با نگاهی موشکافانه به حال و روز فعلی گیتی و افراد محبوس درون آن، توصیه های مفیدی بوسیله رهبران می کند که بتوانند بهتر و بیشتر کارمندان خویشتن را درک و از توان های آن ها استفاده کنند.۸. رهبری

هرچه کسب و فرمان رهبری بهتر و مؤثرتری داشته باشد، بیشتر رشد خواهد کرد. یکی از دلایلی که استارتاپ های کوچک در مقایسه با شرکت های بزرگ نوآوری بیشتری دارند، همین موضوع است. شرکت های کوچک مجموعه ای از افراد هستند که شاداب جدیت می کنند تا با منابع محدودشان کاری فوق العاده انجام دهند. در استارتاپ های کوچک، فضای صمیمانه ی بسیار نیکوکاری حاکم است و این باعث می شود همه ی افراد درگیر موجب ی بسیار زیادی صریح کنند. بااین حال در شریک های بزرگ، مدیران به ظهر دقت روی ساعت کاری خواه قراردادن دوربین برای کنترل کارمندان هستند. تو شرکت های کوچک، مشکلات به شکل حقیقی و با بی آرامی روحی افراد مختلف رک می شوند؛ اما درون شرکت های بزرگ، بوسیله رخ مجرد و به گونه ای برملا می شوند که هیچ کس نمی داند دقیقا باید چه کار بطی ء. این تفاوت های اساسی تباین نمو در شرکت های کوچک و مبصر را نما می زند.خرید تاریخ با کد تقلیل zoomitحرف آخر

سایمون سینک تو این تاریخ سعی کرده است مفهومی متفاوت از آنچه تا امروز درباره ی رهبری می دانیم، ارائه دهد و برخلاف اکثر نویسندگانی که درزمینه ی رهبری می نویسند، به جای تمرکز روی تجربیات شخصی، روی یافته های علمی و مثال های تجربی مفرط از شرکت ها و اداره های دیگر تمرکز کند. اگرچه تمرکز کتاب عموما بر اجتماع آمریکا است، بسیاری از پند های آندر جامعه ی ما همچنین اجرایی است.

درباره ی دبیر

سایمون سینک نویسنده ی انگلیسی آمریکایی و سخنران انگیزشی و مشاور کسب وکار تو سال ۱۹۷۳ متولد شد. تابه حال، وی پنج تاریخچه تالیف که نخستین آن ها با چرا اول کنید است که تو ۲۰۰۹ منتشر شد. سینک در دانشگاه رشته ی حقوق خوانده و سپس از تجربه ی کار در چند شرکت، کسب وکار خودش را به شهرت Sinek Partners اسلوب اندازی کرد. همچنین، به عنوان مدرس استراتژی ارتباطات درون دانشگاه کلمبیا مشغول فعالیت است. از سخنرانی های سایمون سینک می قابلیت فهمید به طرزی وصف ناشدنی به آینده ای محسوس خوش بین است و به توانایی انسان ها برای ایجاد آینده خاطرجمعی دارد. همان طورکه در وب سایتش این گونه خود را وصف می یواش. او همچنان داخل حال پیش برد جنبشی برای الهام بخشی بوسیله افراد است. آخرین و جدیدترین تاریخ او با عنوان ورزش بی نهایت در اکتبر ۲۰۱۹ رونمایی شد.درباره ی تاریخ و ترجمه های آن

تو سال ۲۰۱۴، کتاب مجهز با نام طولانی Leaders Eat Last: Why Some Teams Pull Together and Others Don't منتشر شد. در ایران نیز، انتشارات آریانا قلم این کتاب را با نام «رهبران آخر طعام می خورند» و ترجمه ی الهام تابناک پور و انتشارات نگین ایران با صیت «رهبران اختتام از همه غذا می خورند» و برگردان ی فرشاد قدیری روانه راسته سرایت کرده اند. بیشتر بخوانید:معرفی تاریخ «شلنگ کوفتن روی ماه با اینشتین» معلول جاشوا فوئرمسیر بررسی بخاطر راه اندازی استارتاپ؛ چه کتاب هایی بررسی کنیم؟معرفی تاریخ «استراتژی خوب، استراتژی بد» اثر ریچارد روملتمعرفی کتاب Mastery اثری از رابرت گرینمعرفی کتاب «خلق برای ماندن» جای پا ماندگار جیم کالینز
درحالی که خودروسازانی ازجمله بنتلی، مزدا، مک لارن و فولکس واگن درحال تحقیقات ویژه روی سوخت مصنوعی، علاوه کنار سایر انرژی های پاک هستند، مرسدس بنز از این فناوری روی برگردانده است.

مارکوس شفر، مدیر بخش تحقیقات مرسدس بنز، اعلام کرده است که دروهله ی اول، روی گشادگی خودرو های برقی و نه فناوری دیگری متمرکز هستند. او می گوید:هنگامی که می خواهیم پلتفرم جدیدی را ارائه کنیم، رجحان اول با فناوری برقی است؛ البته هنجار موجود و معیار استقبال مشتریان نیز تأثیر گذار است. مطمئنا بهترین راه حل برای یک کارمایه فراوان دردسترس، ذخیره در یک باتری است. تنها مشکل این فناوری، فرایند تغییر انرژی پاک به بنزین برقی است که از بهینه شدن طرح می کاهد. اگر راه حل بهتری حیات داشت، ابتدا درون صنعت هوانوردی شاهدش بودیم و پس از سال ها بااطلاع عرصه ی خودروسازی می شد؛ این موضوع را تا قریه سال آینده محتمل نمی بینم.

مقاله های مرتبط:مزدا از تحقیقات در زمینه سوخت های زیستی حمایت می کندتوقف تنخواه گذاری فولکس واگن داخل خودروهای هیدروژنی



این اقدام مرسدس درحالی قیافه می گیرد که شریک شدن مزدا روی نوعی سوخت مایع تجدید پذیر فرمان می کند که از خزه های ریز ساخته می شود و شریک شدن مکلارن روی سوختی مصنوعی بدون از دی اکسید کربن برای تغذیه ی پیشرانه های V8 خویشتن تفحص می کند. خودروسازی آئودی نیز تا وهله ی تولید بنزین و گازوئیل قلابی که تو سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، پیش رفته است؛ هرچند طبق گفته ی فولکس واگن، این فناوری امکان پذیر است زندگی پیشرانه های احتراق تویی را تمام تر کند؛ درحالی که این شرکت آلمانی سرمایه گذاری اضافی در بنیان ی توسعه ی فناوری های پیشران برقی انجام داده است.بیشتر بخوانید:ون برقی فولکس واگن ترنسپورتر با مشارکت ABT ارائه می شودموتور برقی Ampere؛ برنگ خون داخل خودروهای الکتریکی ایجاد خواهد کرداینورتر AC/DC چگونه باعث محکمی خودروهای الکتریکی خواهد شد؟تسلا از باتری با طول عمر ۱/۶ میلیون کیلومتر رونمایی خواهد کردداستان برند تسلا، آغازگر نهضت بزرگ داخل خودروهای برقی و کارمایه های پاک