لوگو ساز سه بعدی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

شماری از طرفداران مایکروسافت متصل از این انبازی التماس کرده اند امکان مصرف از والپیپرهای روزانه ی موتور جست و جوی بینگدر جهیز عامل ویندوز را ازطریق اپلیکیشنی مستقل حاضر نرم. پس از مدت ها انتظار، فرجام ردموندی ها به درخواست های بی اندازه کاربران گوش دادند و اپلیکیشنی وارسته برای این حکم منتشر کردند. این اپلیکیشن که از آن با اشتهار بینگ والپیپر (Bing Wallpaper) یاد می شود، بوسیله شما امکان می دهد والپیپرهایی که به صورت روزانه در موتور جست و رود بینگ قرار می گیرند، بوسیله طورخودکار به ویندوز بیاورید تا رایانه تان همچنین به رخ روزمره والپیپر خویشتن را بوسیله روز یواش.

بینگ والپیپر اپلیکیشن ساده ای است که امکان دانلود آن با مراجعه به وب سایت رسمی مایکروسافت وجود دارد و تو کمال تعجب، ازطریق فروشگاه آنلاین این همکاری عرضه نشده است. این اپلیکیشن پس از نصب روی رایانه، به بسرنوشت شوم دچار کردن سینی سیستم (System Tray) تکثیر می شود که پنجره ای کوچک تو سمت راست منوی تسکبار است و آیکونی مثل به فلش روبه رفعت دارد.

بوسیله لطف این اپلیکیشن، والپیپرهای ویندوز به رخساره خودکار با والپیپرهای بینگ همگام سازی می شوند. ناگفته نماند مایکل شکتر، مدیرکل واحد رشد و توزیع موتور ضربان و رود بینگ در شرکت مایکروسافت، با پراکندن توییتی رسما آغاز بوسیله کار اپلیکیشن Bing Wallpaper را اعلام کرده است.



پس از نصب بینگ والپیپر، آیکون این اپلیکیشن به منو System Tray افزایش می شود.

مایکروسافت درباره ی این اپلیکیشن جدید می گوید: اپلیکیشن Bing Wallpaper مجموعه ای از تصاویر زیبا از سراسر جهان را شامل می شود که روی ورقه ی واقعی سواری خیز و رود بینگ قرار خمود اند. با نصب این اپلیکیشن، نه تنها بوسیله صورت یومیه والپیپرهای جدیدی روی ورقه ی دسکتاپ رایانه مشاهده خواهید کرد؛ بلکه می توانید اطلاعاتی درباره ی والپیپرها تصرف کنید و بفهمید متعلق به کجا هستند.

در نظر داشته باشید اپلیکیشن جدید مایکروسافت در مراحل نصب از شما می خواهد صفحه ی پا بر جا مرورگر و البته اتومبیل نبض و رود پا بر جا را به بینگ تحول دهید. اگر می خواهید والپیپرهای روزانه ی بینگ بوسیله صفحه ی دسکتاپ رایانه تکثیر شوند؛ اما تمایلی بوسیله استعمال از بینگ ندارید، می توانید بوسیله استراحت تیک دو گزینه ی مربوط بوسیله آن را بردارید. با این همه ، گوش فرادادن مایکروسافت به درخواست کاربران و اضافه کردن رسمی این قابلیت اتفاقی خوشایند است. ردموندی ها پیش مرطوب رویکردی مشابه برای مایکروسافت لانچر (Microsoft Launcher) در سیستم عامل اندروید اتخاذ کرده بودند. درون مایکروسافت لانچر تنظیمات خاصی حیات دارد که با اتکا پیاده شدن آن ها می نبوغ والپیپر گوشی را با والپیپرهای روزانه ی بینگ همگام سازی کرد.

ناگفته نماند پیش خیس ازطریق اپلیکیشن Bing Desktop نیز امکان اضافه کردن والپیپرهای بینگ به ورقه ی دسکتاپ وجود داشت؛ ولی این اپلیکیشن توان های دیگری همچنین ارائه می داد که از بین آن ها می توانیم به امکان جست و مجرا در بینگ بدون نیاز بوسیله مرورگر و ازطریق خود اپلیکیشن و انتظام فید خبری رمز کنیم. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی اپلیکیشن Bing Wallpaper چیست؟بیشتر بخوانید:قرارداد باهم اتحاد کردن NBA و مایکروسافت برای ساخت سرو پخش زنده انحصاری سازی شدهپلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با چه بانوا نمایش خواهند شد؟مایکروسافت تا نوامبر ۲۰۲۰ به پشتیبانی از نسخه ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ ادامه می دهدتوسعه دهندگان موفق به اجرای ویندوز 10 روی گلکسی S8 شدندسرفیس بوک 3 مایکروسافت احتمالا به ۳۲ گیگابایت رم مجهز می شود
اگر از تعلق مندان به ورزش های رایانه ای آنلاین هستید، قطعا واژ ه ی پینگ را شنیده اید؛ ولی پینگ به چه معنا است؟ چه عواملی پهلو کاهش پینگ مؤثر است؟ چگونه پینگ را کاهش دهیم؟ سرویس های کاهش پینگ چگونه امر می کنند؟ تو مقاله ی «پینگ چیست؟» کاملا درباره ی اینکه پینگ چیست و چگونه می توان آن را وزن گیری کرد، بحث شده است. پیشنهاد می کنیم پیش از بررسی ی این یادداشت نیم نگاهی به آن بیندازید.



به طورخلاصه، پینگ علامت دهنده ی تأخیر بین ارسال یک پکت (بسته داده) از مایه میزبان به دستگاه مقصد (سرور) و شهود پاسخ آن است. این تأخیر با حسب پینگ اندازه گیری می شود و گزارش آن با واحد میلی ثانیه (ms) است. همان طورکه احتمالا می دانید، بحث Latency یا تأخیر در بازی های ویدئویی آنلاین نقش مهمی ایفا می کند. شرکت های سازنده ی بازی سرورهایی برای یگانگی کاربران منطقه ی جغرافیایی خاص در آن منطقه تعبیه می کنند و هرچه فاصله ی بین ارسال درخواست و پاسخ آن از سرور کمتر باشد، تأخیر کمتر و درنتیجه نفوذ های تند تری در ورزش گواه خواهیم وجود. تو مقاله ی «بررسی جلال پینگ تایم داخل ورزش های آنلاین» مشروح به این موضوع پرداخته شده است.راهکارهای کاهش پینگ

پینگ و تأخیر به چونی اینترنت و فاصله ی مکانی سرور و کاربر یا میزبان و مواردی از این دست ارتباط زیادی دارد؛ اما بیایید چند راهکار پیش روی برای بهبود شرایط پینگ را بررسی کنیم.۱. به روتر نزدیک شوید

اگر از شبکه ی Wifi استفاده می کنید، کاهش بور ی بین کامپیوتر یا دستگاه بازی با روتر باعث افزاش قدرت سیگنال دریافتی و احتمالا پینگ شما خواهد شد. شاید این کار را پیش از این عمل داده باشید؛ ولی داخل غیر این صورت اقدام مثبت کوچکی برای گشایش پینگ شما محسوب می شود. دیوار یا پله یا موانع فیزیکی قدرت سیگنال وایرلس شما را کاهش می دهد و پیاده شدن کیفیت کلی اینترنت شما تأثیر منفی می گذارد.۲. برنامه ها و وب سایت های اجراشده تو پس زمینه را ببندید

فدایی اپلکیشن ها مشابه یوتیوب، نتفلیکس، سرو های تورنت و استریم و بازی های دیگر اجراشده در پس زمینه قاتل پهنای باند اینترنت شما هستند و تأثیر یدکی بر اضافه پینگ شما می گذارند. این جریان تنها به گیمینگ و پینگ مربوط نیست و چنانچه ندانسته سرویس های هموار زیادی ایفا کرده باشید، ازنظر سرعت ستاندن و ارسال داده ها نیز، به بغرنج برخواهید خورد. 

چنانچه در حال دانلود هستید، حتما بخاطر کاهش پینگ آن را ایستا و ادامه ی آن را به زمان دیگری موکول کنید. شاید برنامه هایی که بوسیله اینترنت نیاز ندارند، پینگ شما را تحت تأثیر صبر ندهند؛ اما برای امتحان ی کیف بخش و روان در بازی، حتما از امانت وجود داشتن آن ها و آزادبودن منابع سیستم مطمئن شوید.

۳. کاهش تعداد کسانی که بی قراری زمان از WiFi استعمال می کنند

روترها می توانند اینترنت را میان تعداد اضافی از کاربران بوسیله ابونمان بگذارند؛ اما یکدلی تعداد زیادی کاربر بوسیله آن درست است؟ احتمالا برای شما نیز پیش آمده است حین ورزش آنلاین، اعضای دیگر قوم نیز از اینترنت استفاده کنند و شما بوسیله یک باره با لگ هایی در بازی مواجه می شوید. بله، درست است. تکثیر تعداد کاربران روتر باعث کاهش سرعت ارتباط و افزایش پینگ می شود. اگر موبایل یا لپ تاپ شما به اینترنت بی سیم مذکور متصل است، حتما آن را غیرفعال کنید.۴. مصرف از سرورهای منطقه ای

همکاری های سازنده ی بازی بسته بوسیله سیاست های تجاری خود سرورهایی در مناطق مختلف جهان برای کاربران آن منطقه درون دید می گیرند. بدیهی است اتصال بوسیله سرورهای نزدیک تر پینگ بهتری برایتان بوسیله ارمغان می آورد. بوسیله عنوان مثال، فداکار ورزش های تو منطقه ی خاورمیانه سرور اختصاصی دارند؛ بوسیله همین دلیل، همراهی بوسیله سرورهای اروپا یا تا اینکه آمریکا کار منطقی نیست. البته فداکار بازی ها امکان تفویض سرور و منطقه ی جغرافیایی را ندارد.



برخی کاربران از خالی بودن و انتظار بیشتر داخل سرورهای منطقه ی خود گلایه می کنند؛ اما قطعا کیفیت بهتر نرخ این صبرکردن را خواهد داشت. خوشبختانه اکثر بازی ها سرورهای نزدیک نم را بوسیله شما پیشنهاد می دهند و کیفیت پینگ و تأخیر را نیز با نماد های میله ای (همانند آنتن دهی گوشی موبایل) به کاربر علامت می دهند تا بهینه سرور را تفویض کنند.۵. استعمال از کابل Lan و راه اندازی دوباره ی مودم و روتر

تقریبا ابد همراهی کابلی پینگ بهتری از همراهی بی سیم ارائه می کند. اگر این فرمان پینگ شما را کاهش نداد، احتمالا مشکل بستگی اینترنت شما از ISP و چونی آن یا حتی بغرنج روتر است. گاهی اوقات ممکن است به دلیل استفاده ی طولاتی مدت و پیوسته، مودم یا روتر به نیکوکاری ارتکاب نکند. لطفا دستگاه را برای چند ثانیه خاموش و بعد دوباره روبرو کنید. دقت کنید بازگشت دوباره ی ارتباط اینترنت پس از فرایند روشن کردن، چند نفس طول می کشد؛ پس صبور باشید.

۶. تماس با ارائه دهنده ی اینترنت و تحول نوع سرویس

اگر تمام مراحل قبل را انجام دادید و هنوز خراج ای نگرفتید و حتی در ارتباط با سرورهای منطقه ای نیز مشکل دارید، زمان آن فرارسیده است که با ISP خود تماس بگیرید و از آن بخواهید شرایط سرو شما را از دیدن تأخیر تجسس بطی ء. برخی از نمایش دهندگان اینترنت داخل کشورمان شاید سرو های مخصوص ورزش با پینگ بهتری به شما پیشنهاد دهند و درصورت دشوار کلی تو بهبود وضعیت پینگ دستیار کنند. اگر با وجود تغییرات سرویس دهنده هنوز تبدیل درون پینگ مشاهده نمی کنید، بهتر است سراغ راهکارهای دیگر شبیه تعویض درخت سرو دهنده بروید.

ناگفته نماند پینگ و کیفیت پیوند اینترنت وابستگی زیادی به زیرساخت های آن در سرزمین دارد و جریان ی زیرساخت هنوز از مشکلات پا بر جا تو ایران است. چنانچه بازی کردن برایتان اولویت دارد و ارائه دهنده ی کنونی شما راهکاری بخاطر بهبود چونی پینگ شما ندارد، تغییر سرو دهنده راهکار نهایی است.۷. تعویض روتر و مودم

ممکن است ویرانه شدن یا قدیمی وجود داشتن روتر خواه مودم شما یکی از دلایل کیفیت (قدرت و سرعت و پایداری) درمانده یکدلی به اینترنت و پینگ زیاد باشد. پیش از خرید روتر جدید، حتما درباره ی تطابق آن با نیازهایتان جستجو کنید. روترهای گیمینگ یکی از گزینش های پیش روی کاربران است که بوسیله خاص در اتصال غم زمان چند کاربر به یک شبکه راهگشا خواهد بود.۸. استفاده از سرویس های کاهش پینگ

احتمالا شما نیز معروفیت درخت سرو کاهش پینگ را شنیده اید که عموما برای کاهش پینگ خارجی مصرف می شوند. اصطلاح پینگ خارجی عموما برای اتصال به سرورهای بیرون از سرزمین مصرف می شود و پینگ داخلی نیز به تأخیر در مناسبت بین سیستم میزبان و یک سرور درون کشور (مثلا تهران) اشاره می کند. این سرویس ها عموما ادعایی تو کاهش پینگ داخلی ندارند و تنها بخاطر بهبود شرایط پینگ اجنبی مصرف می شوند. کاربران کنسول ها همچنین با داشتن لپ تاپو استفاده از روش های وجه اشتراک مجله اینترنت می توانند از این درخت سرو ها استفاده کنند.



ناگفته نماند اثربخشی این طور سرویس هایی به مؤلفه های متنوعی مناسبت دارد و ابتدا ایفا مراحل یادشده به نشانی راهکار توصیه می شود. برخی از این سرویس ها به کاربر امکان می دهند پیش از خرید آن را بیازمایند؛ از این رو، حتما اثربخشی آن را آزمایش کنید. فداکار کاربران کاهش پینگ را با ادا مراحل گفته شده امتحان خواهند کرد؛ ولی این راهکارها امکان پذیر است مولود ی سلیقه شما را به همراه نداشته باشد. 

شما کاربران برومند زومیت چه نظری درباره ی این موضوع و مشکلات شاگرد از آن دارید؟ دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران زومیت بوسیله پول اعانه بگذارید.بیشتر بخوانید:پینگ چیست و چگونه آن را معادل گیری کنیم؟چگونه بفهمیم اپلیکیشن ها با macOS کاتالینا متجانس هستند؟آموزش حذف خواه غیرفعال سازی شمار کاربری اینستاگرامآموزش انتصاب نسخه طولانی ویندوز 10 روی رزبری پایچگونه شبکه ی دوستی مناسبی تو لینکدین بسازیم؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اطلاع دادن کرد: با همه گیری بیماری کووید-۱۹ بیش از ۲۲ هزاره نفر از کادر درمان در ۵۲ کشور و منطقه در جهان به این بیماری آلوده شده اند.

بنابر اعلام این سازمان، گزارش های منتشر شده تا هشتم ماه جاری میلادی حاکی از آن است که ۲۲ هزاره و ۷۳ نفر از موارد ابتلا به بلای ناگهانی کووید-۱۹ داخل میان کادر درمان بوده است. هرچند این احتمال وجود دارد که آمار مرتبط با ابتلای کادر علاج به این بیماری بیش از این رقم باشد چرا که تاکنون گزارش دهی تزیین مند از موارد ابتلا بوسیله بیماری کووید-۱۹ در میان کادر درمانی وجود نداشته است.

بررسی های مقدماتی حاکی از آن است که اعضای کادر درمانی در محل فقره و تو جامعه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می شوند.

بوسیله گزارش خبرگزاری شینهوا، اداره جهانی بهداشت به منظور حفظ کردن سلامت و جان کادر درمانی بر استفاده بی عیب از برگ حفاظت شخصی همچون ماسک، عینک و گان تاکید کرده است.

بهرام پارسایی نماینده شیراز ۱۹ فروردین ماه در باشگاه داخل قدری از اظهاراتش گفت: قشر جامعه پزشکی بدون تعارف بیشترین مبتلایان و تلفات را ما در کادر درمانی کشور داریم. این آماری است که خوشبختانه مستقیم داخل فضای مجازی پخش می شود و کسی هم نمی استعداد آن را ابا کند. این نکته دو موضوع را مدال می دهد، شیوع بالای مصیبت در کشور و یا لیس تهیه امکانات بدوی بخاطر بند نخستین این دفاع.
موافق برنامه ی قبلی، گرایش می رفت آنر دو گوشیهوشمند جدید سری پلی ۴ تی را معرفی کردن کند و بوسیله نظر می رسد همدستی چینی بوسیله وعده ی خود ادا کرده است. امروز آنر، یکی از زیرمجموعه های هواوی، دو گوشی هوشمندآنر پلی ۴ تی (Honor Play 4T) و آنر پلی ۴ تی پرو (Honor Play 4T Pro)را رونمایی کرد. هر دو محصول جدید سری گوشی آنر پلی ۴ تی دوربین های اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و ۴،۰۰۰ میلی آمپرساعتی دارند.مقاله های مرتبط:افزایش ۵۰۰ درصدی خرید گجت های پوشیدنی آنر در سال ۲۰۱۹آنر 30 اس با کرین 820 و پشتیبانی از 5G رونمایی شد

درون آنر پلی ۴ تی پرو نمایشگر ۶/۳ اینچی با پنل آمولد و رزولوشن FHD دیده می شود. در بالای نمایشگر محصول متاخر برند آنر انشقاق وجود دارد که درواقع جایگاه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است. درون پنل پشتی آنر پلی ۴ تی پرو نیز، ماژول سه گانه ی دوربین راحتی پژمرده است که از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربینی ۲ مگاپیکسلی با نبوغ عبرت عمق تشکیل می شود. جالب است بدانید حسگر اسکنر اثرانگشت در ثمر جدید برند آنر با نمایشگر ادغام شده است.

درون دل جثه ی آنر پلی ۴ تی پرو که دربرابر نفوذ قطرات آب مقاوم است، از تراشه ی کرین ۸۱۰ استفاده شده است. تراشه ی ساخت های سیلیکون با لیتوگرافی هفت نانومتری تولید می شود و حافظه رم ۶ گیگابایتی همچنین آن را اتصال می کند؛ البته برای کاربرانی که بوسیله حافظه ی رم بیشتری داشته حاجت باشند، مدلی با ۸ گیگابایت حافظه ی رم ارائه خواهد شد.



همان طور که گفته شد، آنر پلی ۴ تی پرو از باتری ۴،۰۰۰ میلی آمپرساعتی با استعداد شارژ زننده ۲۲/۵ واتی کاربرد می یواش. مراد می رود نمونه فراهم به ۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی پس انداز سازی آنر پلی ۴ تی پرو با زیاده چرب یا شیرین قطع ۱۹۵ یورو و مدل دیگر با حافظه ی رم ۸ گیگابایتی و ذهن ی ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی با نفیس معادل ۲۲۰ یورو روانه ی راسته شوند.

در آنر پلی ۴ تی همچنین از نمایشگر ۶/۳ اینچی استفاده شده است؛ ولی بوسیله جای پنل آمولد، پنلی از سنخ IPS LCD را گواه هستیم که رزولوشن HD را به کاربران ارائه می دهد. درون بالای نمایشگر نیز حفره ای برای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. آنر پلی ۴ تی از دوربینی دوگانه دربرگیرنده دوربین حقیقی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی برای عبرت عمق برخوردار است. علاوه به خشکی امدن ماژول دوربین اصلی، حسگر اسکنر اثرانگشت را نیز می توان تو پنل پشتی نسخه ی معیار سری آنر پلی ۴ تی مشاهده کرد.



آنر پلی ۴ تی بوسیله تراشه ی کرین ۷۱۰ ای و ۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی فراهم است. گفتنی باتری ۴،۰۰۰ میلی آمپرساعتی این گوشی هوشمند از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند. ارزش گوشی آنر پلی ۴ تی قیمتی ۱۵۵ یورو اعلام شده است. گوشی های متاخر خانواده ی سری آنر پلی ۴ تی دوم اردیبهشت به بازار چروک نمایش می شوند؛ آنر زمان ارائه ی این گوشی ها را به بازارهای دیگر دنیا هنوز مشهود نکرده است.بیشتر بخوانید:فهرست کامل گوشی های هوشمند قبض کننده اندروید 10افزایش ۵۰۰ درصدی بیع گجت های پوشیدنی آنر در سال ۲۰۱۹شرکت های چینی زیادترین تعداد پتنت را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده اندکارت اعتباری هواوی به معروفیت هواوی کارت معرفی شدویژن ایکس 65؛ نخستین تلویزیون OLED هواوی معرفی شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  در اثر ترویج نامه انتقادی غلامحسین غیب پرور رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین به رئیس دایره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیرامون نحوه عمل و محتوای فدایی از برنامه ها و سریال های رسانه ملی، سردار سرتیپ دوم مستحفظ رمضان شریف ناطق و مسئول روابط اشتراکی کل سپاه پاسداران قیام اسلامی اظهار کرد: بی شک اهتمام و همت جهادی رسانه ملی تو مملکت های متنوع درون انعکاس نفس به لحظه بسیج ملی و همه جانبه دولت، مردم و نیروهای مسلح داخل عرصه مدیریت، پیشگیری و مقابله با بیماری منحوس کرونا و نمایش حماسه ایثار، قربانی و از خودگذشتگی پزشکان، پرستاران و آحاد مجاهدان و مدافعان اشتی تو کشور، نقطه عطف درخشانی داخل نقش آفرینی های مورد انتظار از سازمان ندا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به احصائیه می رود.

وی با اشاره بوسیله آرایش رسانه ای شایان صداوسیما بخاطر ایفای نقش های هوشمندانه و طرز کار در آگاهی بخشی به جامعه و بکارگیری خلاقیت و نوآوری داخل آموزش، تولید سرگرمی و ارتقای انگیزه و توانمندی اتصال مردم با مطالبات و توصیه های ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا درون نحوه رویارویی با این بیماری از جمله تو حوزه "فاصله گذاری اجتماعی" در پروگرام های متنوع رادیویی و تلویزیونی تصریح کرد: گند پاسداران انقلاب اسلامی سخت کوشی رسانه ملی در این روزها را شایان تعریف و درخور سپاس قلمداد و بر خود وظیفه می داند از تقلا های مجاهدانه، مسئولانه و بی دریغ رئیس، مدیران و کارکنان متعهد و رسالت آشنای رسانه ملّی داخل این عرصه و مقطع تاریخی که با تولید و پخش گزارش خبری و مستندهای واقع بینانه و طراحی و اجرای پروگرام های تاثیرگذار و مثال زدنی و نیز اطلاع رسانی به موقع و برخط قیافه پذیرفته و انسان را نیز تو کمک بوسیله عبور از این وضعیت همراه ساخته است، قدردانی و سپاسگزاری نماید. انتقاد تند سردار غیب پرور از مهتر صداوسیما ؛ این تذهبون؟ | کلاف امر از دست شما خارج شده است

سخنگوی سپاه در خصوص نامه انتقادی غلامحسین غیب پرور به مهتر سازمان صدا و سیما نیز تاکید کرد: محتوای این مجله هر چند با علت مشفقانه نگاشته شده باشد، موضع سپاه پاسداران تنش اسلامی تلقی نمی شود و بدیهی است این نهاد انتقادات و پیشنهادات خود نسبت به موضوعات و برنامه های متنوع نوا و اهنگ را از قانون فرآیندهای ملتزم به رسانه ملی منعکس کرده و می نرم.
همشهری آنلاین- زینب زینال زاده / فاطمه عسگری نیا: انتشار خبر بازگشت معتادان بوسیله کلونی های اعتیاد و ابراز نگرانی شهروندان از احتمال انتقال فراخ بلای ناگهانی کرونا از سوی معتادان افسون شده شده، ما را راهی محل تجمع معتادان در مرکز دهکده کرد. این بناء به دوشان در هر عمه ای از تهران دیده می شوند،اما محله های «شوش» و «مولوی» که ازدیرباز به کلونی های اعتیاد در پایتخت شهرت دارند، این روزها بیش از سایر نقاط میزبان آنهاست.



درون یک عصر بهاری راهی راسته رویه آهن می شویم. بومی های کوچه از این محدوده به عنوان «پشه تهران» یاد می کنند، پاتوق قدیمی معتادان بومی و غیر اهل! کمرهای خمیده پای بساط اعتیاد، ساک های کهنه و لباسهای اثر جزیی و رو رفته همه مشترکات معتادان اهل و غیر اهل سرگردان تو پرگیر میدان راه آهن است.  

رد پایشان را می شود از حاشیه راسته رویه آهن تا محله های منتهی بوسیله پایانه اتوبوس های شهری و پیاده شدن دیوارهای سوخته از آتش شب هنگام شان دید. کرونا آدم را ساختمانی نشین کرده و روستا خلوت و باثبات است.همین طور که در خیابان بهداری گام می زنیم مردی ژنده پوش با موهای بلند و دستهایی پینه سپرده و سیاه از آلودگی های خانه دادن توجهمان را جلب می کند.خودش را «رضا» معرفی کردن می بطی ء. حدود ۵۰ سال دارد و برخلاف ظاهر در حزن ریخته اش تدبیر بیان انعام دارد، می گوید: «با شیوع بیماری کرونا، تعداد معتادان میدان راه آهن زیاد شده است. بعضی ها شب که می شود راهی گرمخانه ها می شوند و تعدادی غم چون مواد مصرف می کنند، ماندن بر خیابان را به گرمخانه ترجیح می دهند. » خودش شب ها را در بخاری سپری می کند: «به محض ورودمان به گرمخانه لباس هایمان را عوض می کنیم و دستکش و ماسک می گیریم. غذای گرم می خوریم و اختصار محل عطا است.»رضا خرامان خرامان به راهش دنباله می دهد تا خود را به گرمخانه برساند. همین طور که می جوی دستی تکان می دهد و می گوید:«نمی دانید تو مولوی چه خبر است!»



مولوی داخل کسب معتادان

 با دست افزار رضا راهی خیابان مولوی می شویم .راست می گفت تعداد معتادان بی خانمان تکیه زده بر دیوارهای حاشیه خیابان «مولوی» بی شمار بیشتر است. اکثرشان در قالب اجتماعات ۳ تا ۱۰ نفری، گرد آتشی که شعله هایش از سطل حلبی اپرا کنان خارج می آید نشسته اند. برخی هایشان هم درون دورهمی پر دود و دمشان مشغول کاربرد مواد مخدر هستند. همه داشته هایشان را وسط ریخته اند از سرنگ های چند وعده کاربرد گرفته تا پایپ های شیشه و ورقه های آلومینیوم سوخته و پا بوسیله پای بی آرامی عمرشان را می سوزانند.  
هراسی از آدمهایی که به سادگی از کنارشان می گذرند ندارند. با ملاحظه وارد کانون ۳ نفری داخل یکی از محله های خیابان مولوی می شویم. نه از سست شدن داخل میانشان خبری است نه از گریختن و جمع کردن بساطشان.همینطور که سرگرم دلخوشی های میان بساطشان هستند کنارشان می نشینیم و از حال و روزشان سئوال می کنیم. نگاهی به یکدیگر می اندازند. «خواهش»، کبیر ۳۰ ساله با چهره ای سیاه و موهای ژولیده، عهده دار پاسخ گویی می شود و با لبخندی تلخ که پیاده شدن گوشه لب خشکیده اش می نشیند می گوید: « حال روزمان بخاطر همه صریح و مشهود و باطن ما یکی است. شب و روزمان کنار بساط مواد می گذرد و کارمان جمع آوری خاکروبه است. » می پرسیم شب را کجا سر می کنند؟ پک استقامت به سیگار شقه و نیمه اش می زند و می گوید: «کنار خیابان، داخل پارک ها، روی صندلی ها، زیر درخت ها .چه فرقی می درنگ آدمهایی مثل ما شب را چگونه بامداد می کنند؟» 



در صدایش بغض و خشمی دیرینه شنیده می شود.دلیل نرفتنشان بوسیله گرمخانه ها را جویا می شویم. زیر چشمی نگاهمان می درنگ و می گوید: «این مراکز بخاطر افرادی مثل ما که زندگیشون به مواد گره زده و باید لحظه و بی لمحه مواد مصرف کنند جایی ندارد. داخل اینجور جاها اذن استعمال مواد نداریم. حتی سیگار هم ممنوع است. برای همین تقدم می دهیم کارتن خوابی کنیم. » از مراکز ماده ۱۶ سئوال می کنیم، دستی به موهای ژولیده اش می کشد و بعد از خنده تمسخر آمیزی می گوید: « رفتن به این مراکز چند بار قسمتم شده است .خداوکیلی خدماتی که می دهند خوب است، این اواخر آنجا نبودم اما چند تا از دوستانم در مراکز بودند که بوسیله انگیزه بیماری کرونا آزاد شدند. » حرف از بلای ناگهانی کرونا که به میان می آید فرصت را غنیمت می شماریم و می پرسیم از این بلای ناگهانی نمی ترسید؟ خنده ای می بطی ء و می گوید: «مواد ما را از پا تو نیاورد، مطمئنیم کرونا غم روی ما تاثیری ندارد. » با این حرف خواهش صدای خنده مشابه بمب در فضای چند نفره موجودی می پیچد. جولان بی واهمه معتادان در شوش

کام و دوستانش را درون پهلو بساطشان عزب می گذاریم. آنها همچنان با جمله خاتمه کام می خندند و صدای خنده پایگاه بدرقه راهمان می شود. روز کمتر اندک رو به تاریکی می رود که مخبر شوش می شویم.پیاده شدن عکس خیابانهایی که دیدیم  در حاشیه شوش معتادان کمتری دیده می شوند.اما اهل های محله بوسیله ما می گویند همه درون بوستان جمع شده اند.بوسیله گلستان شوش می رسیم تا چشم کار می درنگ بی خانمانهای کز کرده گوشه و پیاده شدن گلستان دیده می شوند. افرادی که آزادانه به خشکی امدن درختچه ها بساط استعمالشان را پهن کرده اند و هر بدیع واردی که از راه می رسد، کامی می گیرد.



عده ای غم تو محلی خلوت و البته دور از نگاه رهگذران و خودروهای عبوری مشغول اماله مواد هستند. هیچ خال ای از بوستان از حضور معتادان متجاهر در امان ازاله! جای جای بوستان محضر دارند. بوستان به ظاهر تعطیل است اما خیر بخاطر معتادان! به سبب جو حاکم داخل بوستان و تجمع بیش معتادان موفق به گفت و گو با آنها نمی شویم. اهالی نگرانند

آنچه فاش است، تحقیق به وضعیت معتادان در وضعیت عصبی مربوط به اعصاب کرونا متولی ندارد و تردد این افراد تو رخ ابتلا به ویروس کرونا برای اجتماع زیاد خطرناک است و برای همین شهروندان از افسون شده شدن معتادان متجاهر بروز نگرانی می کنند.
«اسماعیلی» از اهالی کوچه «هرندی» می گوید: «ماموران نیروی انتظامی در طرح های امنیتی معتادان را جمع آوری می کردند و محله کنف داشت، ولی با شیوع بیماری کرونا، معتادان مجدد بوسیله محله برگشته اند و امنیت مالی و جانی نداریم. با هرجا که وفاق می گیریم، کسی پاسخگو محو. حتی ماموران شهرداری غم نسبت به جمع آوری معتادان رفتار نمی کنند. اهالی به شدت از این وضعیت نگران و ناراضی هستند. » تعطیلی مراکز در راستای مقابله با کرونا

جمع آوری معتادان متجاهر وظیفه پلیس مبارزه با مواد تریاک است. بنابراین با سرهنگ «عبدالوهاب حسنوند»، رییس نماینده مبارزه با مواد مخدر تهران، تماس گرفتیم تا در این باره توضیح بدهد، اما پاسخگو نبودند. با یکی از افراد فاتحه از تعطیلی مراکز ماده ۱۶ و چرایی توقف طرح امان اجتماعی از سوی ماموران نیروی انتظامی گفت و گوی تلفنی انجام می دهیم. او می گوید: «مراکز ماده ۱۶ با  مسری بیماری کرونا تعطیل شد و تفسیر خواه توضیح ماموران نیروی انتظامی این بود که معتادان متجاهر از کلونی های اعتیاد جمع آوری و به مرکز منتقل و پس از ۴ تا ۶ ماه نگهداری ول می شوند و به جامعه باز می گردند و ممکن است در این بازگشت به بیماری کرونا مبتلا شوند که با جمع آوری دوباره و انتقالشان به مراکز مراقبت می توانند سایرین را تیمار مبتلا کنند. بنابراین تعطیلی این مراکز و توقف طرح امنیت انتظامی، بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است. » وضعیت دهش در منطقه نداریم

در این باره گفت و گویی با معاون خدمات مدنی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ انجام دادیم. «سعید شاه میر» می گوید: «جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر از سطح دهکده تو قالب ماده ۱۵ و ماده ۱۶ انجام می شود. در ماده ۱۵ معتادان به رخساره خود معرف به مراکز نگهداری و بهبودی مراجعه می کنند و التماس جستجو به وضعیتشان را دارند. این افراد پس از پذیرش در مراکز نگهداری ماده ۱۵ و دریافت خدمات بهبودی جریان درمان را پشت شیوه می گذارند.»



او ادامه می دهد: «ما داخل منطقه ۱۲ تماشاگر فعالیت سه مرکز نگهداری از معتادان بی خانمان مشمول ماده ۱۵ هستیم. یک مرکز اختصاص بانوان، یک مرکز ویژه مردان و مرکز «بهاران». هر سه این مراکز شبانه ظرفیت میزبانی از ۴۰۰ نفر را دارند. »
دستیار خدمات مدنی شهرداری منطقه۱۲ یادآور می شود: «همه این مراکز که تحت مدیریت شهرداری منطقه هستند در عهد بحران کرونا باز بوده و ضمن پذیرایی از بی خانمان ها خدمات بهداشتی و پیشگیرانه را شامل توزیع مواد نقیض عفونی کننده، تست درجه گرمی بدن، توزیع ماسک و دستکش به آنها ارائه کرده ایم. حتی در بین مددجویان خانم، سه نفر مشکوک به مصیبت کرونا را تشخیص دادیم که پس از انجام تست، ابتلای دو نفر از آنها بوسیله کرونا ثبوت شد و با هماهنگی اورژانس بوسیله مراکر درمانی منتقل شدند. »
شاه میر می گوید: «اما مشمولان ماده ۱۶ آن دسته از معتادان متجاهری هستند که تو طرح های ضربتی از لفظ نماینده تخصصی مبارزه با مواد افیون از سطح دهات جمع آوری و با کار دستگاه قضایی راهی مراکز محافظت ماده ۱۶ می شوند. این افراد به رخ میکس مواد تریاک را مصرف می کنند و دارای مصیبت های عفونتی زیادی هستند که باید پیش از ورود بوسیله مراکز، مورد علاج قرار بگیرند. »
او دنباله می دهد: «متاسفانه با شیوع بیماری کرونا، فقره جمع آوری معتادان متجاهر از لفظ نیروی انتظامی و انتقال آنها به مراکز ماده ۱۶ تعطیل شده و دلیل آن اندوه جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس به مددجویانی است که درون حال حاضر در این مراکز مستقر هستند. »
معاون خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ می گوید: «عدم جمع آوری معتادان متجاهر از سوی نیروی انتظامی و آزادی زندانیان بی خانمان از لفظ دیگر موجب شده تا ما این روزها تماشاگر بی نظمی این افراد در خیابان های مولوی، شوش، خیام، راسته بازار و کوه گچی باشیم. موضوعی که موجب نگرانی اهالی بی حرکت در این محله ها همچنین شده است. »

تبعات رهایی معتادان متجاهر در شهر

«محمود سپاهیانی»، مددکار اجتماعی و ممیز مسئول حوزه آسیب های اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱، هم در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: «ظرفیت کل بخاری های دهات تهران حدود ۵ هزار نفر است در حالی که نزدیک به ۱۵ هزار معتاد متجاهر داریم. بنابراین نمی قابلیت خواهش داشت که شهرداری همه این افراد را بوسیله انزوا ساماندهی کند. »



او می افزاید: «مددسرای «رازی» تنها مرکز میزبان معتادان بی خانمان در منطقه۱۱ است که هر شب میزبان نزدیک به ۴۰ نفر از این افراد است. »
به گفته سپاهیانی، ارائه یک وعده غذای گرم، امکان استحمام، عرضه مواد ضد عفونی کننده، توزیع دستکش و ماسک از یکسره خدماتی است که از سوی شهرداری بوسیله این افراد ارائه می شود.
این مددکار مدنی هم از آشفته بازاری که تو سایه رهایی معتادان متجاهر پس از تعطیلی مراکز ماده ۱۶ در شهر به راه بی ریا است، اظهار تاسف کرده و می گوید: «نبود چاره اندیشی برای این مهم، وضعیت ناهنجاری را برای جامعه بوسیله دنبال خواهد داشت. » پذیرش گرم داخل بخاری

محدود بودن حجم و امکانات بخاری ها انگیزه شده این روزها فدایی مدیران شهری بنیان گذار وضعیت نابسامان ایجاد شده از سوی معتادان متجاهر بدانند.



«مالک مالک حسینی»، سرپرست دایره رفاه، خدمات و باهم اتحاد کردن های اجتماعی شهرداری تهران، داخل آخرین بیان نظرش از افزایش حجم گرمخانه ها خبر می دهد و می گوید: «بر اساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، زیاد از ۱۱ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می شدند که با تعطیل شدن این مراکز، آنها تو شهر رها شده اند. گرمخانه های تهران ظرفیت محدودی دارند اما تلاش کردیم از همگی فضا و امکانات برای افزایش ظرفیت استفاده کنیم تا بتوانیم مقبول بیشتری داشته باشیم.»
او در ادامه اصرار می کند: «تحت هیچگاه شرایطی گرمخانه ها تعطیل نمی شوند و افرادی که تمایل داشته باشند در گرمخانه ها پذیرش می شوند.» مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این راستا گزارشی که از سوی سازمان خصوصی سازی ارائه شده حاکی از واریز سود سهام عدالت طبق دستور کار است؛ گزارشی که نظر مخاطبان ایسنا آن را تایید نمی کند و اکثر مشمولان از حاضر بودن واریز یا واریز مبلغی اندک تر از آنچه که اعلام شده است گلایه کرده اند.

ثالث اسفندماه بود که علیرضا صالح - رئیس راه اندازی خصوصی سازی - از واریز سود سهام انصاف درون همین روز معارفه داد و گفت: قبلا قول داده بودیم سود تا آخر اسفند ماه واریز شود اما درون نهایت به این جمع بندی رسیدیم که زودتر بوسیله دست مشمولان برسد تا قدرت خرید بالاتری داشته باشند.

وی درمورد مقیاس منفعت سهام عدالت نیز گفته بود به افرادی که یک میلیون تسهیم دارند ٢٥٠ هزار تومان فرع می گیرد. کنار این اساس در سال ۱۳۹۵ به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزاره تومان سود پرداخت شده و در سال ۱۳۹۶ تیمار بوسیله این میزان سهام ۱۷۵ هزاره تومان منفعت علاقه گرفته است.

پیاده شدن این اساس پیش دماغ شده بود که این رقم برای امسال بیشتر از سال های گذشته باشد.

احصائیه مشمولان این سهام کبیر بر ۴۹ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر هستند که البته رقم سهام آنها متفاوت است که بسته به مقدار سهام هر فرد، این مشمولان منفعت دریافت خواهند کرد. عدم پاسخگویی سازمان خصوصی سازی

ولی از ثالث اسفند به بعد سازمان خصوصی سازی هیچگاه گزارش و آماری درمورد قضیه پرداخت سود سهام رحم ارائه نکرد و مسوولان این موسسه همچنین علیرغم پیگیری های مکرر، حاضر بوسیله پاسخگویی نشدند.

البته سازمان خصوصی سازی پس ازآن از گزارشی که در ایسنا منتشر شد و در گزارش سابق الذکر از موسسه خواست تا آمار شفافی در وارستگی این رسانه صبر دهد، داخل جوابیه ای اطلاعاتی را داخل اختیار این خبرگزاری راحتی داد.

در این جوابیه آمده بود که "سازمان خصوصی سازی نسبت به وصول سود سهام عدالت از ۴۹ شرکت تنخواه پذیر سهام قسط (۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ مشارکت غیربورسی) رفتار و قابل با استاندارد سهام منحصر یافته بوسیله هر یک از مشمولان، سود سهام را به حساب ذینفعان واریز کرده است.

در سنوات گذشته بابت عملکرد سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ شرکت های سرمایه پذیر به ترتیب سکه ۳۴۵۰ میلیارد تومان و ۳۹۹۵ میلیارد تومان طی چند وهله و حسب مبالغ دریافتی در وجه قسمت قسمت کردن های مختلف مشمولین سهام انصاف واریز کرده است.

در ثالث اسفند سال ۱۳۹۸ نیز جمعا مبلغ ۴۷۱۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ مشارکت های سرمایه پذیر بوسیله صورت یکجا بخاطر واریز بوسیله شمار مشمولین سهام رحم در جوانمردی بانک های عامل  کشور قرار گرفت و با مشارکت این بانک ها،  ۴۱ میلیون و ۵۱۵ هزاره و ۹۹۰ نفر از مشمولینی که قبلا شماره شبای بانکی خود را درون سامانه سهام قسط  ثبت کرده بودند، به ازای هر تسهیم یک میلیون تومانی سکه ۲۰۵ هزاره تومان و سایر مشمولان  همچنین سزاوار سرزنش با میزان سهامی که دارند از سود سهام عدالت برخوردار شده اند." نظر مردم 

آمار سابق الذکر درحالی از سوی دایره مخصوص سازی عرضه شده است که خاصیت مخاطبان ایسنا به گزارش "واریز سود سهام رحم مسکوت شد" آن را تایید نمی کند. اکثر مخاطبان از لیس واریز منفعت سهام انصاف تا اینکه درون سال ۱۳۹۹ گلایه داشته و فدایی دیگر توقع کرده اند هرچند یک میلیون سهم دارند اما مبلغی که به عنوان سود سهام انصاف دریافت کرده اند کمتر نم از ۲۰۵ هزار تومان بوده است.

مخاطبانی هم از عدم پاسخگویی سازمان گلایه کرده اند. مخاطبی در این راستا تصنیف است: "لطفا پیگیری کنید چرا واریز نمی کنند؟ مابه چند جا زنگ زدیم ولی کسی پاسخگو نیست. شما که دستتان باز است ردیابی کنید. " مخاطب دیگری همچنین نوشته است: " ثبت معروفیت کرده ام و تاکنون سودی گرفتن نکرده ام. بستگی با سامانه می گیریم ولی آنقدر ما را در صف انتظار قرار می دهند که یا خسته می شویم خواه شارژ اعتباریمان به ته می رسد. "

بسیاری از اشخاصی که در اولویت دریافت سود قرار دارند از واریز سود سهام قسط گلایه داشته اند. به عنوان مقیاس برخی مخاطبان نوشته اند: " بخاطر ما که مافوق نظر بهزیستی هستیم هنوز واریز نشده وای به حال افراد دیگر "؛ " سلام سود سهام قسط ما که کارگر تامین مدنی هستیم صیقلی نشده است. دلیل عدم پرداخت چیست؟ "؛ " باشروع کرونا کلا سهام رحم فراموش شد. ما جزو کارگران فصلی هستیم و بااین شرایط همین سود متعدد کمک حالمون بود"؛ " منفعت سهام ۹۷ فرهنگیان پرداخت نشده است"؛ " منفعت سهام رحم ما که از شهرستان و روستایمان ثبت نام شده است را تا اینکه واریز نکردند. مگر استراحت نبود تا پایان سال ۹۸ واریز شود؟"؛ " غلام تحت حمایت کمیته امداد هستم ولی هنوز برایم واریز نشده است. شماره شبا هم داده ام و حسابم فعال است؛ چرا نباید واریز شود؟"

بسیاری از مشمولان نیز از این گلایه داشتند که سود سهام عدالت برای یکی از اعضای خانواده واریز شده اما بخاطر سایر اعضا واریز نشده است. پیام فدایی از آن ها به این صورت است: "سهام عدل همسر و پسرم واریز را کردند ولی برای من واریز نشده است"؛ "چرا بخاطر همسرم واریز شده اما بخاطر من نه؟"؛ "برای من واریز نشد اما برای دیگراعضا ی خانواده ام واریزشد."

با این حال گلایه اکثر مخاطبان از عدم واریز خواه کاهش مسکوک واریز بوده است. در فداکار از این گلایه ها آمده است: "قراربود ۲۵۰ هزاره تومان سود واریز کنند اما برای ما ۱۰۰ هزار تومان واریز کردند"؛ "سهام غلام هم یک میلیونی بود اما تا برسد به مشت ما شد ۱۰۰ هزار تومان"؛ "من همگی ساله سهام میگرفتم ولی تا الان خبری از آن زدودن"؛ "سهام عدل ما صیقلی نشده است و فقط می نویسد درصف ارسال به بانک "؛ "سود سال گذشته غلام را پرداخت نکردند. پیگیری کردیم گفتند شرکتی که ما سهام داریم ورشکسته است!"؛ "بخاطر کسانی که عده شبا هم درسامانه سهام عدالت ثبت کردند واریز نشده است؛ بلوغ آن ها چیست؟"

البته یک مخاطب بی آرامی نوشته حیات که "برای غلام که سهام یک میلیونی دارم ۲۰۵۰۰۰ تومان واریز شده است"
سامسونگ گوشی های پرچم دار گلکسی اس ۲۰ را در دو نسخه با دو پردازنده ی متفاوت رونمایی کرده است: یکی با پردازنده ی اسنپدراگون ۸۶۵ برای بازارهای آمریکا و دیگری با پردازنده ی سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ برای بازارهای جهانی. بااین حال، کاربران از وضعیت موجود ناراضی هستند و از سامسونگ می خواهند استعمال از پردازنده های اگزینوس را متوقف کند؛ چرا که آن را فرسوده برنده از اسنپدراگون می دانند.

تاکنون ۲۱ هزاره نفر این دادخواست را امضا کرده اند و در آن آمده است: گوشی هایی که با تراشه های اگزینوس عرضه می شوند، کندتر عمل می کنند، عمر باتریآن ها کم است، حسگر دوربین نامرغوبی دارند، بیش ازحد گرم می شوند و مشکلات متجاوز دیگری دارند.

نکته ی درخورتوجه درون این درخواست مقایسه ی نسبت عملکرد به نبوغ مصرفی این پردازنده ها است. وب سایت Notebookcheck می نویسد پردازنده ی اگزینوس ۹۹۰ در گوشی سامسونگ سری گلکسی S20 حداکثر عملکرد به توان مصرفی ۱۳ به خشکی امدن وات ارائه می دهد؛ تو حالی که اسنپدراگون ۸۶۵ حداکثر عملکرد به توان مصرفی ۱۹/۶ پیاده شدن وات. حتی عملکرد اسنپدراگون ۸۵۵ در سال گذشته از اگزینوس ۹۹۰ بهتر است و حداکثر عملکرد به استعداد مصرفی ۱۵ بر وات ارائه می دهد . شایان تذکر است این آزمایش ازطریق  بطی ء وسایل بنچمارکSPECint بوسیله مشت آمده است. همچنین، کاربران می توانند از این لینک اطلاعاتی درباره ی عملکرد به توان مصرفی (Performance per watt) بوسیله مشت آورند.



سایر معیارها نشان می دهد اسنپدراگون عملکر بهتری از اگزینوس دارد. تراشه های سامسونگ در آزمون های AnTuTu ،Geekbench ،3DMark و AITUTU عملکرد خسته تازگی داشتند؛ اگرچه تو برخی موارد از اسنپدراگون بهتر بودند. ناگفته نماند این موضوع جدیدی نیست؛ در مقابل تو سال ۲۰۱۸ پس از معاینه گلکسی S9 پلاس نیز، این دوگانگی روشن شد.

موضوع دیگر این درخواست مربوط به سنسور دوربین ها است. در التماس آمده است سامسونگ داخل نسخه ی خصوصی بازارهای جهانی از سنسورهای دوربین خود استفاده می کند؛ اما تو نسخه ی خصوصی بازارهای آمریکا قطعات سونی را به کار می برد. درنهایت، امضاکنندگان می گویند چنانچه این شرکت از خراش های اسنپدراگون در تمام گوشی های خود استفاده نمی کند، درباره ی چیپ ها شفاف سازی کند خواه نسخه های اگزینوس را با قیمتی مناسب زیرفون از نسخه های اسنپدراگون عرضه کند.

دیدگاه شما درباره ی این دوگانگی چیست؟ آیا شما هم از امضاکنندگان این درخواست هستید؟بیشتر بخوانید:آپدیت جدیدی برای دوربین های سری گلکسی اس 20 منتشر شدگلکسی A31 سامسونگ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی شناساندن شدتراشه های اکسینوس با عبور از اپل ایستگاه سوم بازار را تصاحب کردندتوقف فعالیت کارخانه های سامسونگ و ال جی تو هند از ترس مسری کرونامشخصات باطراوت افزاری نسخه 5G گلکسی A71 نمودار شد
سه سال قبل، اسنشال به عنوان استارتاپی متفاوت و با مدیریت اندی روبین کارش را آغاز کرد؛ اما اواخر بهمن ، معلوم شد  اسنشال، شریک شدن تولیدکننده ی گوشی هوشمند، تعطیل می شود و به غیر از اسنشال PH-1، دیگر گوشی هوشمند جدیدی شناساندن و عرضه نخواهد شد. 

سپس از چشم پوشی بیش از یک ماه از گستردن خبر تعطیلی شرکت، کوین هافمن، طراح قبلی اسنشال، طرح های مفهومی اسنشال PH-2 به همراه تصاویر مفهومی اسنشال PH-3 را در پست وبلاگی خویشتن منتشر کرد. این گوشی هوشمند پیش از تعطیلی همدستی در مراحل مقدماتی ی طراحی قرار داشت و انتظار می رفت اوایل ۲۰۲۰ معرفی شود.



طراحی اسنشال PH-2 شباهت زیادی به اسنشال PH-1 دارد و از ترک خوردگی جرعه ای شکل بالای نمایشگر، پنل پشتی سرتیز ای با دوربین دوگانه، حسگر اثرانگشت و کانکتور پین پوگو برای اتصال لوازم جانبی مخصوص بوسیله صورت ماژولار بهره می برد. باتوجه بوسیله تصاویر، به رویت می رسد داخل دو طرف و بالای گوشی، انحناهایی دیده می شود؛ درحالی که نخستین گوشی هوشمند اسنشال کاملا مسطح بود. ناگفته نماند تمام تکمه ها درون سمت راست گوشی هوشمند جدید قرار دارند. پنل پشتی لوزی ای اسنشال PH-1 شفاف بود؛ ولی دستگاه جدید ظاهرا قرار بوده با پنل پشتی شیشه ای کدر معرفی کردن شود. 

در قسمت پایین PH-2 نیز دو اسپیکر راحتی دارد و ظاهرا قرار بوده با استاندارد IP68 و مقاومت دربرابر نفوذ آب و گرد و غبار معرفی شود. براساس اخبار کوین هافمن، اسنشال تو دومین وهله ی آزمایش نمونه ی نخستین ی گوشی هوشمند جدید، تصمیم پژمرده است شرکت را تعطیل یواش. 

باتوجه به اینکه پروژه ی طراحی گوشی هوشمند اسنشال PH-3 از اوایل سال ۲۰۲۰ مقدمه شده، این مایه در مراحل اولیه ی طراحی فراغت داشته است. ظاهرا اسنشال درون نظر داشت گوشی هوشمند جدید خود را با قیمت گران، دوربین سه گانه گانه، نمایشگر OLED، حاشیه ی باریک تر و تنه ای تماما آلومینیومی به بازار عرضه بطی ء.

اواسط مهر، اسنشال تصاویری از گوشی هوشمند جدیدی با فرم فکتور متفاوت به پول اعانه گذاشت. همان زمان گفته شد صیت GEM را اسنشال ثبت تجاری کرده است و ظن دارد نام نهایی این دستگاه متاخر GEM باشد که درنهایت با تعطیلی شرکت، همگی ی پروژه ها متوقف شد. بیشتر بخوانید:اسنشال، باهم اتحاد کردن تولیدکننده گوشی به مدیریت اندی رابین، تعطیل می شوداسنشال معین متفاوت گوشی جدید خود را هویدا کرد؛ فرم فکتور جدید؟گوشی متاخر Essential داخل مراحل مقدماتی پیدایش صبر داردتولید گوشی هوشمند اسنشال فون متوقف شدخالق اندروید در جای پا پیدایش گوشی مبتنی کنار هوش ساختگی با توانایی ارسال خودکار SMS