لوگو ساز سه بعدی

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و معصوم جمعه یزد نوشت: شب گذشته، چندی از اراذل و اوباش با سلاح سرد عزیمت تعرض و سوء قصد به منزل و دفتر ایت الله ناصری را داشتند که توسط نیروهای حفاظت امام جمعه و نیروهای امنیتی مستقر درون محل، شناسایی و با درگیری مختصری و پیش از آنکه موفق بوسیله نظریه کردن هدف منحوس خود شوند چهار نفر از آنان دستگیر و بعضی هم متواری می شوند.

از این افراد ۲ کار قمه و شمشیر، یک چاقوی ضامن دار و یک موتورسیکلت سرقتی کشف و ضبط و به همراه دستگیر شدگان به مراجع ذیصلاح تحویل شدند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این بی توجهی ها تا این روزها ادامه پیدا کرده و محیط اطراف کلیسای «آنجلی» اکنون بوسیله پارکینگ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی همدان تغییر شده و در کنار تبدیل کلیسای قاجاری «آنجلی» در دل بیمارستانِ دانشگاه علوم پزشکی همدان بوسیله انبارِ بیمارستان، فضای اطراف کلیسا همچنین که گورستانی از برخی شخصیت های موثر در تاریخ همدان است را به پارکینگ درمانگاه تحول کرده اند. تکاپو بخاطر ثبت جهانی میراث فرهنگی همدان

حسین زندی - فعال میراث فرهنگی همدان - با پیش روی این که بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی همدان محوطه کلیسای تاریخی «آنجلی» را به پارکینگ تبدیل کرده است، گفت: در دوروبر این کلیسای قاجاری نیز گورستانی بسیار بنیانی از افرادی است که در تاریخ همدان نقش موثری داشته اند، مانند «رابی اسحاق» یا بعضی از مسیونرهای آمریکایی.

وی با رمز به این که کلیسای آنجلی در زمان ساخت در دل بیمارستان امریکایی ها بوسیله عنوان بدوی درمانگاه همدان ساخته شده بود، افزود: تو طول سال های گذشته این بیمارستان با تحول و تحولات زیادی مواجه می شود، ولی مهر ماه دو سال گذشته و به طور ناگهانی این بیمارستان را تخریب کرده و جای آن بیمارستان جدیدی ساخته شد.

او با اشاره به ۶ مرتبه بودن رفعت بیمارستان جدید به جای نخستین درمانگاه همدان که مشرف به هتل بوعلی است و این هتل پهلو روی این کلیسای قاجاری همچنین سایه انداخته است، امتداد داد: با وجود اعتراض های زیادی که تو طول چند سال گذشته نسبت به اتفاقات رخ داده داخل بناهای تاریخی موقوف به این دانشگاه اتفاق افتاده است، اما اکنون محوطه ی اطراف مسجد «آنجلی» و گورستان قدیمی این کلیسا، بوسیله پارکینگ تبدیل شده است.

وی با اشاره بوسیله مالکیت بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی همدان پهلو کلیسای آنجلی، اضافه کرد: قطعا زمانی که اثر تاریخی تو مالکیت دستگاهی باشد، از آن سازمان توقعِ توجه و ساماندهی آن بنای تاریخی بود دارد.

زندی اظهار کرد: قطعا کسی التماس بازگرداندن کاربری گذشته این کلیسا را ندارد، اما به جای تبدیل این فضا به خاشاک دانی بیمارستان جدید باریک شده، می توان آن را به ارسی ی مربوط به این دانشگاه یا آمفی تئاتر و مرکزی فرهنگی تغییر کرد اما متاسفانه هر دستگاه ی اضافی خود را در این فضای تاریخی خزانه می کنند.

او با بیان این که این کنیسه روی نقشه ی گردشگری همدان نیز جانمایی شده است، ادامه داد: این تو حالی است که به هیچگاه عنوان اجازه ی ورود گردشگرانی که التماس دیدنِ این کلیسا را دارند، داده نمی شود، تا اینکه بوسیله قفا وزشِ بادهای طوفانی سال گذشته در همدان، اندکی ازسقف مسجد تخریب شد که میراث فرهنگی همدان آن را مرمت و ساماندهی کرد.

این فعال میراث فرهنگی همدان به تاریخچه ی توجه دانشگاه علوم پزشکی همدان به بناهای تاریخی همدان رمز کرد و گفت: در کشش سال های گذشته این دانشگاه که خانه مسکونی تاریخی بدیع الحکما را در اختیار داشت، آن فضای تاریخی را بعد از سال ها ایستادگی دوستداران میراث فرهنگی از تخریب، بوسیله کفش ی دانشگاه علوم پزشکی تبدیل کرد، آن ارسی در کم از یک ماه تعطیل شد و دیگر کارگر برای آن نیز اجرا نشد.

زندی این اقدامات را بیشتر بوسیله یک نگاه تبلیغاتی از سوی مسوولان این دانشگاه و بیمارستان مربوط دانست.

کلیسای «آنجلی» همدان داخل خیابان طالقانی و درون محوطه بیمارستان اکباتان و در گورستان تاریخی آن، درون ۱۲ آبان ۱۳۷۸ با عده ثبت ۲۴۵۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسا است.
همشهری - محمد سرابی: چه مقدار از درآمد شهرداری تنها برای اداره امور سیال و چقدر از آن به توسعه و ایجاد امکانات بیشتر اختصاص دارد؟ آیا هزینه ساخت مترو و روش اندازی آن با قیمت بلیت ها تناسب دارد؟ هر مایه اتوبوس بی آرتی در شب هنگام روز چند نفر را جابه جا می کند؟ قیمت آلودگی هوای شهر چطور حد گیری می شود و چند معیار بخاطر آن وجود دارد؟  

روزانه چقدر زباله از درون نهرها خارج می شود تا آب جریان صریح کند؟ چه معیار و نقشه ای تعیین می کند که بناء ها چندطبقه مصنوع شوند؟ چرا محدوده طرح ترافیکی تغییر می کند؟ شهرداری هر روز عزب برای نگه داشتن شهر به شکل عادی خود چه می کند؟

اینها اطلاعاتی هستند که جمله ساکنان روستا از آن خبر ندارند. اگرچه رسانه ها بخشی از آن را منتشر می کنند، اما هنوز اندوه قسمت عمده شهروندان با وجود اینکه در ایالت زندگی می کنند از کارکرد سامانه های آن بی خبر هستند. همین بی خبری ماخذ انتظارات و انتقاداتی را فراهم می کند که از واقعیت دور هستند. کسی که قدری از قانون کار شبکه مبصر حمل ونقل عمومی ملتفت باشد- به نسبت کسی که از این امور اطلاعی ندارد- در مقابل ایجاد وقفه در لول قطار مترو، شلوغی پری اتوبوس ها خواه از امر افتادن پله برقی ها تاثیر متفاوتی خواهد داشت.

آموزش عمومی در این زمینه ممکن حلق و نمی نبوغ نزدیک ۱۰میلیون نفر ساکنان شهر را پای کلاس درس نشاند. با توجه بوسیله فضای عمر روزانه و مشکلات مرتبط با آن مقدور است تمایل چندانی بوسیله کسب این مفروضات در میان مجعد شهروندان حیات نداشته باشد اما یک دسته از جمعیت ولایت کاملا برای کسب این آگاهی ها مستعد هستند. نوجوانانی که درون طرح «شهردار مدرسه» مشارکت کردند، علاقه خود به موضوع «مدیریت بطرف خانه» را نشان داده اند و می توان با همکاری مدارس از این علاقه بخاطر افزایش سطح آگاهی آنها استعمال کرد.

 اگر به سؤالات این قسمت قسمت کردن کنجکاو پاسخ صحیح داده شود در یک دهه آینده قسمتی- هرچند ناچیز- از پری مؤثر شهرنشین، درک صحیحی از روند اداره پایتخت خواهند داشت. دیدگاه این نسل از دانش آموزان بوسیله سازو فقره شهری که تو آن زندگی می کنند،  توقع و گرایش آنها از خدمات شهری را منطقی مرطوب خواهد کرد و   از این سطر راهی برای ربط متقابل مدیریت بخانه برگشتن و شهروندان ثابت قدم خواهد شد.
به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی درون دیدار با کلودیو پروویداس(Claudio Providas)نماینده برنامه توسعه دایره ملل تو ایران با تبیین بخشی از چالش ها و مشکلات کلانشهر تهران، بوسیله محاکمه ها و برنامه های مدیریت شهری برای مقابله با این چالش ها و ایجاد شرایط زیست بهتر بخاطر شهروندان تهرانی اشاره کرد و افزود: تهران مانند بسیاری دیگر از کلانشهرهای گیتی از مشکل ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا رنج می برد.   

وی ادامه قسط: در تهران حدود چهار و نیم میلیون خودرو داریم و ۴۰ درصد ریشه آلودگی تهران مربوط به خودروهای شخصی است که اغلب هم به رخساره تک سرنشین داخل سطح بخانه برگشتن تردد می کنند و ۱۰ درصد از آلودگی ها همچنین مربوط به موتورسیکلت هاست که علاوه به خشکی امدن آلودگی هوا، ناامنی و آلودگی صوتی غم ساختن می کنند.

به گفته شهردار تهران، در مجموع نزدیک به ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به بنزین های فسیلی است که توسط خودرو خواه سایر منابع آلوده کننده ساکن و متحرک تولید می شود.  

وی اضافه کرد: ما تو این دوره کنار توسعه زیرساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی و گسترش سیستم های حمل و نقل پاک و در دسترس شبیه دوچرخه تاکید داریم و داخل این راستا، طرح برقی کردن موتورسیکلت ها و خودروهای عمومی را داخل اجازه کار خود داریم.

حناچی ادامه داد: همچنین، تو پی اصلاح قوانین و مدیریت ترافیک به ویژه تو محدوده مرکزی شهر هستیم و طرح کاهش آلودگی (LEZ) را در این محدوده اجرا می کنیم که نتایج آن امیدبخش بوده است.
شهردار تهران تصریح کرد: برغم تحریم ها و موانع موجود در مسیر دستیابی به امکانات و تسهیلات جهانی، از حجم های داخلی از جمله توانمندی های مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت های معرفت بنیان داخلی استفاده می کنیم و تلاش داریم که در چارچوب صرفه جویی مقاومتی، با حمایت از این نحو مراکز و شرکت ها، بتوانیم پهلو مشکلات فائق شویم و اتفاقا موفقیت های نیکوکاری داخل این رابطه به مشت آورده ایم.

وی توضیح عدالت: واقعیت این است که جوانان خلاق و کارآفرین ما توانسته اند تقریبا برای همه خدمات، سیستم ها و تصرف و کارهای جدید و اینترنتی خرد بنیان، جایگزین های مشابه داخلی تولید کنند. روزانه ۶۵۰۰ تن خاشاک درون تهران تولید می شود

حناچی با بیان اینکه چالش رادیکال دیگر شهر تهران، حجم انبوه پسماند های تولیدی توسط خانوارها و دیگر تولید کنندگان است، گفت: روزانه تقریبا معادل ۶ هزاره و ۵۰۰ کالبد زباله در تهران تولید، جمع آوری و به بیرون از قصبه محموله می شود.

 وی امتداد داد: متاسفانه بسیار از ۵۰ سال است که مقدر شدن اعظم این خاکروبه ها دفن می شود که قاعده ناکارآمد و مخربی است؛ تنها جزء کمی از زباله های تولیدی داخل تهران، بازیافت و خواه به انرژی دگرگونی می شود که تلاش می کنیم اولا از عادت آموزش ها و ارتقای فرهنگی و اصلاح قوانین و مقررات، حجم پسماند های تولیدی را کاهش داده و در جنین بعد، با استعمال از ضابطه های نوین کارآمد، معیار بازیافت زباله را اضافه دهیم.  
بوسیله گفته شهردار تهران، حجم نخاله ها و پسماندهای ساختمانی یومیه در تهران نزدیک به ۴۵ هزار کالبد است که به بیرون از شهر محموله می شود و اندکی از آن ها نیز بازیافت و مجدد به دوچرخه تولید و مصرف هوشیار می شود. برگزاری جایزه خشت زرین تهران، ستودنی است

کلودیو پروویداس، پاسبان برنامه توسعه موسسه ملل در تهران نیز داخل این دیدار با رمز به حضرت خویشتن در مراسم روز جهانی شهرها و چهارمین دوروبر اهدای جایزه جهانی خال خشتی طلایی تهران، این رویداد را درون سطح جهانی کم نظیر ارزیابی کرد و گفت: برگزاری چنین دستور کار ای برتر تقدیر و ستودنی است و من از مدیریت شهری تهران درون این رابطه شکر می کنم.
وی امتداد عدل: تنها ۶ ماه است که عهده دار شدن خویشتن را در تهران آغاز کرده ام، تو این مدت تهران را کلان شهری زیبا، امن، تمیز و سبز دیده ام که از بسیاری از کلان شهرهای دیگر دنیا که غلام دیده و امتحان زیست درون آن ها را داشته ام، وضعیت بهتری دارد. خوشبختانه در تهران مشکلات شدیدی مثل فقر، بی خانمانی، حاشیه نشینی، ناامنی و خطا و ترور گسترده وجود ندارد.
نماینده دستور کار توسعه سازمان ملل درون تهران تاکید کرد: تو گوهر حال وضعیت ترافیک به خاص نرخ بالای استفاده از خودروهای شخصی آن هم به شکل تک سرنشین، اختلال موکد داخل زندگی روزمره شهروندان و ساکنان این شهر ساختن کرده است.  

وی ادامه داد: من به استعمال از دوچرخه برای تردد روزانه عادت دارم و یک شهروند حرکت دورانی سوار تلقی می منحوس به همین انگیزه وقتی به تهران آمدم، چندین دستگاه حرکت دورانی برای خود و اعضای خانواده ام آوردم که بدبختانه درون همگی جا امکان استعمال از آن ها حیات ندارد.

پروویداس تاکید کرد: باید در تهران دست خط های ویژه دوچرخه اتومبیل طراحی و گسترش رک بطی ء.  

وی خطاب به شهردار تهران تصریح کرد: پویشی که شما با عنوان سه شنبه های بدون خودرو شروع کرده اید بسیار خوب و باارزش است و لازم است حمایت و همراهی شود.  
پروویداس تاکید کرد: نکته دیگری که غلام به نشانی یک شهروند خارجی مشاهده می کنم، لیس سخت گیری پلیس داخل اجرا و اعمال قوانین و مقررات تربیت و رانندگی است. وی با بیان اینکه نفقه های سرکشی از قوانین و مقررات در تهران پایین است، گفت: باید قوانین و مقررات متناسب با تغییر و تحولات شهری، سازش شود و قوانین و جرایم بازدارنده داخل زمینه آلودگی هوا، رها کردن خواه ریختن زباله تو اماکن و معابر شهری و عجیب اخذ مقررات ترافیکی توسط رانندگان و صاحبان خودروها، با شدت بیشتری اعمال شوند.
وی افزایش کرد: تجارب جهانی در کلان شهرهای مبصر نشان می دهد اجرای بی کم و کاست و صحیح قوانین و مقررات می تواند بیش کمک کننده باشد. کارگروه مشترک باهم اتحاد کردن شهرداری تهران و UNDP

تو پایان این دیدار به پیشنهاد شهردار تهران و تایید نماینده پروگرام توسعه سازمان ملل در تهران، مقرر شد مطلع مجموعه ای از بازدیدهای میدانی از پروژه ها و اقدامات شهرداری تهران برای نماینده UNDP با محوریت مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران تنظیم شود و کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین برای پیگیری مذاکرات فنی و ادا ارزیابی های موردنیاز و فرود امدن به یک چارچوب مفت باهم اتحاد کردن تشکیل شود.
دل مدت ها است که نسخه ی مخصوص توسعه دهندگان لپ تاپ هایش را که مبتنی پیاده شدن لینوکس هستند تولید و روانه ی بازار می کند؛ البته امکان تدارک ی آن ها بخاطر همگی بود دارد و به رخ انحصاری در دسترس توسعه دهندگان استراحت نمی گیرند. 

دل چند ماه پیش نسخه ی مخصوص ترقی دهندگان لپ تاپ XPS 13 را با نام Dell XPS 13 7390 Developer Edition شناساندن و روانه ی بازار کرد. این لپ تاپ که مبتنی بر اوبونتو است و از تراشه ی سری کامت لیک اینتل استفاده می کند، تنها تو یک کانفیگ با پردازنده ی چهار هسته ای Intel Core i5-10210U در دسترس قرار گرفته بود. بااین حال دل اخیرا کانفیگ های جدیدی را بخاطر این معیار معرفی کردن کرده است تا دست علاقه مندان برای تهیه ی مدل مناسب باز باشد. 



براساس اعلام رسمی، کاربران بی قراری اینک می توانند کانفیگ جدیدی از لپ تاپ باریک و استیل قطع XPS 13 Developer Edition را با پردازنده ی قدرتمندتر Intel Core i7-10710U که از ۶ هسته ی پردازشی، ۱۲ ترد و مجموعا ۱۲ مگابایت ذهن ی کش (Cache) بهره مند است، تهیه کنند. 

بارتون جورج، از اعضای دل، می گوید درون حال حاضر ۱۸ کانفیگ جدید برای لپ تاپ XPS 13 Developer Edition شناساندن شده اند که کاربر می تواند یکی از آن ها را بنابه خواسته اش انتخاب و تدارک کند. ۱۶ مورد از ۱۸ کانفیگ لپ تاپ دل، از شیوه وب سایت رسمی این شرکت بوسیله نشانی Dell.com بوسیله رخ آنلاین قابل تدارک هستند. ۱۶ کانفیگ موردبحث لپ تاپ Dell XPS 13 7390 Developer Edition شامل موارد ذیل هستند: کانفیگ های مختلف لپ تاپ Dell XPS 13 7390 Developer Editionپردازنده ی مرکزی (CPU)Core i5-10210U خواه Core i7-10710Uحافظه ی رم۸ یا ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR3 2133حافظه ی پس انداز سازی۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت از نوع NVMe SSDصفحه نمایشغیرلمسی با صراحت 1080p یا لمسی با وضوح 4K

با خیساندن قطعات مختلف بالا با یکدیگر، به مجموعا ۱۶ کانفیگ مختلف از لپ تاپ جدید بیرونی دست صریح خواهید کرد. برای مثال دل مدلی را با ۸ گیگابایت حافظه ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی NVMe SSD، نمایشگر 1080p غیرلمسی و پردازنده ی i5 عرضه می کند؛ مقیاس دیگری را با مشخصات قرین اما ۵۱۲ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی روانه ی میدان می کند و... .

افزون به خشکی امدن ۱۶ کانفیگ اوج که به صورت آنلاین قابل تمهید هستند، بیرونی دو کانفیگ ویژه را از لپ تاپ XPS 13 7390 Developer Edition تنها بوسیله قیافه آفلاین و از عادت فروشگاه های فیزیکی تو دسترس فرع مندان استراحت می دهد. کانفیگ مقدمه دارای پردازنده ی Core i7-10710U اینتل، ۱۶ گیگابایت ذهن ی رم، ۱ ترابایت ذهن ی ذخیره سازی NVMe SSD و نمایشگر لمسی 4K است. از طرفی کانفیگ دوم از همان مشخصات بهره می گیرد، اما به جای ۱ ترابایت از ۲ ترابایت ذهن ی ذخیره سازی مصرف می کند.

لپ تاپ های جدید قلب از پردازنده ی نسل دهمی سری کامت لیک اینتل بهره مند هستند

تک تک مدل های لپ تاپ Dell XPS 13 7390 Developer Edition از شبکه ی وای فای 802.11ax تو به خشکی امدن بلوتوث ۵پشتیبانی می کنند. این لپ تاپ ها از دو درگاه تاندربولت ۳، یک پیشگاه USB 3.1 Type-C، جک ۳/۵ میلی متری هدفون و کارت خوان میکرو SD بهره مند هستند و با باتری ۵۲ وات ساعتی روانه ی راسته می شوند. لپ تاپ متاخر قلب دارای ابعاد ۳۰۲ در ۱۹۸ در ۱۱/۶ میلی متر است و حد آن براساس میزان های مختلف نفاق دارد. ریختگی ترین مدل این لپ تاپ دارای وزنی پیمانه حدودا ۱/۲ کیلوگرم است.

با نگاهی کلی به کانفیگ های نسخه ی توسعه دهندگان لپ تاپ Dell XPS 13 7390 می توانیم بیدار شویم که این کانفیگ ها تا کمیت اضافی متشابه کانفیگ های مدل معمولی هستند. بزرگ ترین مغایرت بین دو مدل لپ تاپ یادشده این است که نسخه ی ترقی دهندگان به جای جهیز عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت با Ubuntu 18.04 LTS روانه ی میدان می شود.

ممیز رسانه ی فوربز که سابقه ی ۱۶ ماه امر با XPS 13 Developer Edition را دارد، این لپ تاپ را محصولی قابل اتکا، بادوام و بسیار قابل محموله توصیف می کند. در ضمن لپ تاپ موردبحث از نمایشگر باکیفیت و مدل سازی ترتیب برخوردار است و قطعا استقبال زیادی از آن به عمل خواهد آمد.

نمونه محور ی نسخه ی توسعه دهندگان Dell XPS 13 7390 با قیمت پایه ی ۱٬۱۰۰ دلار نمایش می شود

مدل پایه ی Dell XPS 13 7390 Developer Edition با مشخصاتی نظیر پردازنده ی Core i5 کامت لیک اینتل، ۸ گیگابایت حافظه ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی و نمایشگر 1080p دارای قیمت ۱٬۱۰۰ دلار آمریکا است. دل از چند روز پیش کاستن اختصاص ای را روی وب سایتش برای این میزان قائل شده و بوسیله علاقه مندان امکان می دهد آن را از ضابطه کد تخفیف 50OFF699 با صیقل ۸۵۰ دلار تهیه کنند. مدل پایه ی نسخه ی ویندوزی همین لپ تاپ که از پردازنده ی Core i3 داخل پیاده شدن ۴ گیگابایت حافظه ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی ذخیر ه سازی بهره می گیرد، هم اکنون ۱٬۰۰۰ دلار قیمت دارد؛ این یعنی بوسیله لطف کاستن دل، نمونه پایه ی نسخه ی توسعه دهندگان XPS 13 7390 در حال فراهم با نفیس کمتر از مدل پایه ی نسخه ی ویندوزی شایان تدارک است. 

امروزه لپ تاپ های متعددی در میدان با جهیز عامل لینوکس ارائه می شوند و هر یک به نوبه ی خویشتن محصولات باکیفیت و باارزشی به شمار می آیند. دو شرکت دیگری که چنین محصولاتی تولید می کنند System76 و ZaReason هستند که احتمالا پیش نم نام آن ها را نشنیده بودید. این دو مشارکت لپ تاپ های بسیار عالی مجهز به لینوکس با پشتیبانی بلندمدت تولید می کنند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین اساس دارید؟

قیمت بوسیله روز، مشخصات متخصص و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه ی انواع لپ تاپ های اداری و گیمینگ قلب نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. داخل این بخش، علاوه بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.بیشتر بخوانید:لینوس توروالدز: دیگر خود را برنامه نویس نمی دانممانیتور ۲۷ اینچی جدید UltraSharp دل با مداقه رنگ بسیار زیاد شناساندن شدتبلت Latitude 7220 Rugged Extreme دل شناساندن شد۸ رویکرد اوبونتو که باعث تبدیل و گشایش لینوکس شدندآیا لینوکس قاتل یونیکس تجاری بود؟
روز گذشته شرکت های فیسبوک، کلاودفلرو موزیلا از حکم روی پروتکل امنیتی جدیدی با معروفیت Delegated Credentials خبر دادند؛ ظاهرا Delegated Credentials پروتکل اختصاص ای بوسیله شمار می آید که از سوی شرکت های یادشده برای حمایت تر کردن فضای وب به منظور کوتاه کردن مشت هکرها از دسترسی به اطلاعات کاربران معرفی شده است.

براساس جزئیات رسمی، پروتکل Delegated Credentials به نوعی مکمل TLS محسوب می شود؛ TLS (مخفف Transport Layer Security) داخل گوهر پروتکل امنیتی خاصی است که وب سایت ها از آن به ترانه برقراری ارتباطی امن با مرورگرهای وب بهره می گیرند.  ظاهرا Delegated Credentials قرار است داخل نقش اکستنشنی بخاطر TLS برملا شود. این پروتکل به طور ویژه برای وب سایت های مبصر نظیر فیسبوک یا وب سایت هایی که از شبکه ی تحویل محتوا (CDN) استفاده می کنند تولید شده است.

پروتکل امنیتی TLS بخاطر فرمان کردن تکیه بر نوعی تکنیک اختصاص با شهرت رمزنگاری نامتقارن (Asymmetric Encryption) یا رمزنگاری مفتاح اشتراکی است. داخل این تکنیک، مفتاح مربوط به رمزنگاری با کلید مربوط به رمزگشایی تفاوت دارد. رمزنگاری نامتقارن روشی قدرتمند برای محافظت از داده ها به شمار می آید، با این حال وقتی مذاکره ارائه ی محتوا در فضای وب مطرح می شود، این طرز فداکار کاستی ها دارد که Delegated Credentials درون پی برطرف ابداع آن ها است.



رمزنگاری نامتقارنِ پروتکل امنیتی TLS بوسیله مرورگرها دستور می دهد، بوسیله عارض جداگانه تأیید کنند که وب سایت ها امنیت هستند خواه خیر؛ روند تأیید امن بودن خواه نبودن وب سایت ها از قاعده ارسال درخواست گواهی دیجیتالی قیافه می پذیرد. گواهی موردبحث عزب توسط گرداننده ی واقعی وب سایت و از شیوه کلید رمزنگاری خصوصی منحصربه فردی تولید می شود. با این حال اگر هکرها بتوانند به هر نحوی به کلید مخصوص موردبحث دسترسی بی پرده کنند، می توانند با استعمال از آن، هویت گرداننده ی سایت را جعل کنند و بوسیله پایش ترافیک کاربران بپردازند. 

موضوع یادشده بخاطر وب سایت های ابهت نظیر فیسبوک، نگرانی بسیار شکوه به احصائیه می آید. شبکه ی اجتماعی موردبحث به صورت ماهانه توسط میلیاردها نفر موردبازدید قرار می گیرد، از همین رو فیسبوک بوسیله رخ ماهانه ترافیک مربوط بوسیله کاربران را با هزاران ارباب مافوق وب پردازش می کند؛ تک مورد این سرورها دارای کلید خصوصی منحصربه محدودیت هستند که عزب خود فیسبوک بوسیله آن ها دسترسی دارد. اگر هکر بتواند بوسیله کلید خصوصی عزب یکی از این سرورها دست یابد، می تواند از لحاظ تئوری، هویت فیسبوک را جعل کند و صدمه ی شکوه بوسیله بار بیاورد.

دقیقا همین جا است که پروتکل امنیتی Delegated Credentials وارد فقره می شود. تو فناوری به کاررفته درون پروتکل Delegated Credentials به جای اینکه کلیدهای خصوصی روی سرورهای وب سایت ها استراحت بگیرند، مجموعه ی جدیدی از کلیدها تولید و در بین سرورها توزیع می شوند. این رویکرد باعث می شود، کلید خصوصی هر سرور داخل خارج از دسترس هکرهایی قرار گیرد که ممکن است بخواهند درون شبکه نفوذ کنند.

از محاسبه تئوری، امکان سوءاستفاده از کلیدهایی که توسط پروتکل Delegated Credentials در بین سرورها توزیع شده اند نیز وجود دارد، اما این کلیدهای جدید در مقایسه با کلیدهای بدوی مزیت مهمی دارند: کلیدهای تولیدشده توسط Delegated Credentials دارای تاریخچه انقضای کوتاه تری هستند. امروزه وب سایت ها بوسیله دلیل وجود برخی انفراد های فنی می توانند کلیدهای مخصوص سندیت را پس از گذر چند ماه یا حتی به صورت سالانه عوض کنند؛ ولی به لطف Delegated Credentials امکان انجام این امر در هر چند روزگار وجود دارد. این موضوع به شکل درخورتوجهی روی کاهش خطرات مربوط بوسیله نمایان شدن کلید خصوصی وب سایت ها معلول می گذارد.



گروهی از مهندسین فیسبوک در این زمینه گفته اند: «معترف های مربوط به Delegated Credentials تنها برای مدت زمان مشخصی جاه دارند و پس از گذر این زمان، منقضی می شوند. پس از منقضی شدن گواهی ها، مرورگرهای وب آن ها را نخواهند پذیرفت. با اتخاذ این رویکرد، ما موثر کرده ایم تا مدت زمانی که ممکن است هکر بوسیله معترف وب سایتی دسترسی داشته باشد و از آن سوءاستفاده کند، کاهش یابد.»

Delegated Credentials افزون پهلو مورد یادشده، یک مزیت مهم و راهبردی دیگر نیز دارد؛ این پروتکل امنیتی به شرکت های مختلف امکان می دهد که خودشان را در برابر شکسته شدن رمزنگاری کوانتومی (Quantum Cryptography) بیشتر از قبل نگهداری کنند. 

گفته می شود، رایانه های کوانتومی سرانجام روزی آنقدر قدرتمند خواهند شد تا بتوانند پیاده شدن فناوری های رمزنگاری امروزی نظیر TLS غلبه کنند و به راحتی آن ها را بشکنند. از همین رو محققان از مدتی پیش امر روی الگوریتم های رمزنگاری جدیدتر و معتمد رطوبت را اول کرده اند تا اگر آن روز فرا رسید، توانایی مقابله با رایانه های کوانتومی را داشته باشند. پروتکل Delegated Credentials به گردانندگان وب سایت ها امکان می دهد با صرف زمان و هزینه ی کمتری نسبت بوسیله قبل، الگوریتم های رمزنگاری جدید یادشده را روی سرورهای شان پیاده سازی کنند. این یعنی Delegated Credentials می تواند تأثیر بوسیله سزایی روی افزودن سرعت انتقال اینترنت امروزی به دوران کوانتومی داشته باشد.

فیسبوک، کلاودفلر و موزیلا تو شریک شدن با یک دیگر موفق بوسیله تولید پروتکل Delegated Credentials شده اند؛ این انبازی ها پروتکل یادشده را در اختیار کارگروه مهندسی اینترنت (Internet Engineering Task Force) قرار داده اند تا به زودی به استانداردی جدید در صنعت تبدیل شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد پروتکل امنیتی Delegated Credentials چیست؟ بیشتر بخوانید:گوگل با مبلغی دوبرابر سکه پیشنهادی فیسبوک، فیت بیت را تصاحب کردهک گوشی برخی از مقامات دولتی دنیا از طریق اپلیکیشن واتساپگزارش مالی فیسبوک منتشر شد؛ افزایش سودا با وجود انتقادهای موکد بوسیله تبلیغات سیاسیفیسبوک بوسیله خاطر رسوایی کمبریج آنالیتیکا جریمه ۶۴۳ هزار دلاری صیقلی می کندمحققان فیسبوک، هوش بدلی با استعداد نیرنگ اعطا کردن جهیز نمره چهره توسعه دادند
مرکز شناسایی رسانی نماینده پایتخت با رمز به پخش صحنه هایی از درگیری مامور پاسبان و دختری جوان که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده است اطلاع دادن کرد: این موضوع مربوط به چند ماهه پیش است و رسیدگی به جوانب و زوایای متنوع آن از سوی بازرسی نماینده پایتخت در حال عمل است.

پلیس پایتخت همچنین اخبار کرده است که در این ماخذ طرح دعاوی نیز عارض گرفته و موضوع در مرجع قضایی درون حال رسیدگی است.
هواوی به متعاقب آن است گوشی های هوشمند سری نوا را با بوسیله روزرسانی های جدیدی به میدان عرضه کند. رندر برملا شده ی متاخر صدا ۶ با استعداد پشتیبانی از شبکه ی اینترنت نسل پنجم، این غرض هواوی را تأیید می کند. تاکنون دستگاه های مختلفی از قوم ی نغمه ۵ معرفی شده است. درون اوایل خرداد، هواوی گوشی های نغمه ۵ و ندا ۵ پرو و نوا ۵ آی و اواخر مهربانی نیز، نغمه ۵ زد را معرفی کرد. ناگفته نماند نغمه ۵ تی و نوا ۵ آی پرو دیگر گوشی های هوشمند این سری هستند. 

مقاله های مرتبط:رندرهای هواوی مدیاپد M7، اولین تبلت با صفحه عرضه حفره دار را علامت می دهندهواوی پی اسمارت ۲۰۲۰ تاییدیه TENAA را اخذ کرد

پس از شناساندن گوشی های مذکور، اکنون قضا و قدر بوسیله معرفی گوشی هوشمند متاخر خانواده ی نوا فصیح است. رندر به اشتراک گذاشته شده ی نوا ۶ نسخه ی 5G، مدل سازی دستگاه و تغییرات دوربین سلفی آن را به خوبی نشان می دهد.

دستگاه جدید با روزنه ی دوربین سلفی روی نمایشگر به بازار عرضه خواهد شد. البته هواوی تو دیدن دارد گوشی هوشمند جدید را با دو روزنه ی دوربین سلفی دردسترس کاربران قرار دهد؛ درنتیجه، ندا ۶ متاخر با بهره مندی از حسگر ToF درکنار دوربین واقعی و دو بور ی کانونی برای تصویربرداری معرفی می شود.

قابل ذکر است داخل پنل پشتی دستگاه نیز، حسگر ToF درکنار دوربین سه گانه گانه فراغت داده شده است. هنوز مشخصات دقیق دوربین سه گانه گانه ی ندا ۶ مشخص نشده است؛ ولی مقصود می رود مبتنی بر درایت مصنوعی طراحی شده باشند.

گوشی های هواوی صدا ۵ اس و نوا ۵ و ندا ۵ پرو با نمایشگر OLED به بازار عرضه شدند؛ اما نوا ۶ نسخه ی 5G ظاهرا از نمایشگر LCD بهره می برد. باتوجه به اینکه دکمه ی بزرگی در کناره ی مایه دیده می شود، ممکن است این گوشی نیز نظیر نوا ۵ تی به حسگر اثرانگشت در کناره ی مایه حاضر باشد. بااین حال، اگر قرار باشد گوشی هوشمند جدید با نمایشگر OLED به بازار عرضه شود، احتمال دارد نوا ۶ جدید حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر داشته باشد.

درنهایت باید هواخواه اعلام اینده حیات و نمی توان فقط به میانجی ی رندر فاش شده، اطلاعات دقیقی از نوا ۶ نسخه ی 5G دراختیار داشت. بیشتر بخوانید:ARM بوسیله شرکت خود با هواوی ادامه می دهدهواوی پیش بینی می کند امسال ۲۷۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشدهواوی از عرضه گوشی میت Xs در سال ۲۰۲۰ اطلاع دادهواوی بند ۴ با نمایشگر لمسی زندگی باتری ۷ روز، معرفی شدنبود اپلیکیشن های گوگل در گوشی های هواوی مشکل ساز شده است
هنگام ۳۰ سال آینده،  پری گیتی تقریبا با افزودن ۲ میلیاردی روبه رو خواهد بود؛ به همین دلیل باید کیاست ای برای تأمین تغذیه، پوشاک و خانه انسان ها اندیشید. گرمایش جهانی به نشانی عامل اصلی صحرا زایی، خشکسالی ها، موج های گرما و دیگر تنش ها یکی از موانع حقیقی تأمین نیازهای مقدماتی است. با وجود این، به عقیده ی بسیاری، انسان به فراغت می تواند بر این چالش ها غلبه کند و عاری کمبود طعام خواه منابع دیگر، زمینه ی مساعدی را برای زندگی آیندگان فراهم سازد.

البته همگی با این اعتقاد موافق نیستند. در ماه فوریه انجمن اقتصاد جهانی نسبت بوسیله قرمز شدن وضعیت غذای جهان بانگ انصاف که استخراج منابع زیاد از میزان پس انداز سازی است و طبیعت تو مسیر نزولی راحتی دارد. داخل ماه اوت، هیئت میان دولتی تغییرات اقلیمی سازمان ملل گزارشی گسترده را منتشر کرد که در آن فرسایش زمین و ناامنی غذایی برای دهه های آینده پیش دماغ شده وجود. عناوین این گزارش برای دادرسی گذارها ترسناک بودند. بر بن اختصار ی یکی از گزارش ها:تغییرات اقلیمی به شدت بر پناه غذایی تأثیر خواهد گذاشت و منجر به کاهش منابع غذایی به اختصاص داخل مناطق گرمسیری خواهد شد؛ پیامدهای چنین تغییری افزایش قیمت ها، کاهش کیفیت مواد مقوی و اختلال داخل زنجیره ی تأمین خواهد بود.



دشوار فقط غذانیست؛ به اعتقاد ی برخی، بشر درآینده با مشکلات دیگری مثل کمبود مواد معدنی مهم هم روبه رو خواهد شد. هم گذاری شیمیایی اروپا، امسال جدول تناوبی مصالحه شده ای را منتشر کرده است که تقاضا و تأمین ۹۰ عنصر طبیعی در ۱۰۰ سال آینده را وارسی می بطی ء. طی ۱۰۰ سال آینده، تقریبا نیمی از عناصر به صورت محدود در دسترس خواهند بود و ۱۲ اصل با تهدید موکد روبه رو خواهند شد.مقاله های مرتبط:تلاطم کمبود مواد غذایی در جامعه با ما چه خواهد کرد؟گذار به آینده؛ کشاورزی داخل دل بیابان و با آب مرید

ولی چرا برخی درون مواجهه با این هشدارهای واقعی باز هم خوش بین هستند؟ چون بوسیله عقیده آن ها و بسیاری از مدرن گراها، دو نیروی تنخواه داری و ترفیع فناوری به برآورده ابداع نیازها و خواسته های انسان معاون خواهند کرد. به گفته ی آبراهام لینکلن، تو سیستم امتیازی، خیساندن سوخت علاقه و آتش توان به اکتشاف و تولید محصولات پرمنفعت و کاری کمک خواهند کرد. آتش توان برچسب مناسبی بخاطر پیشرفت فناوری است و بنزین دلبستگی تلخیص ای کوتاه از سرمایه داری است؛ این دو در چرخه ای روبه توسعه و خودتقویتی با یکدیگر تعامل می کنند.

 عملکرد این چرخه درون گذشته چگونه بوده است؟ تو پاسخ بوسیله این سؤال دو مثال را در رویت بگیرید. در سال ۱۹۶۸ پاول ارلیچ کتابی با عنوان بمب جمعیت منتشر کرد که در آن نسبت به کمبودهای غذایی آینده هشدار داده وجود. نسخه های ابتدایی ی این کتاب با این پاراگراف آغاز می شدند:نبرد پهلو شیوه غذای بی مو بشر به سرانجام رسیده است. تو دهه ی ۱۹۷۰ با بود برنامه های فشرده، صدها میلیون نفر تا قطع مرگ گرسنگی خواهند کشید. داخل این کتاب هیچ چیز جلوگیری کننده از بها مرگ ومیر در بکلی دنیا نخواهد شد.

پیشگویی های ارلیچ درباره ی رشد پری نوک تیز کاملا صحیح بودند. انباشتگی سراسر گیتی بین سال های ۱۹۵۹ و ۱۹۷۴ از ۳ میلیارد بوسیله ۴ میلیارد نفر رسید و چند میلیارد نفر دیگر طی ۱۵، ۱۲ و ۱۱ سال بعد تکثیر شدند؛ اما گرسنگی متراکم هرگز عارض نداد؛ بلکه دقیقا عکس این روانی اتفاق افتاد. مردم سراسر گیتی امروزه بسیار از گذشته از سخاوت غذا برخوردارند. میانگین تأمین کالری روزانه ی آمریکای شمالی، اروپا و اقیانوسیه در سال ۱۹۶۸ بوسیله ۲۵۰۰ کالری در روز رسید (که به شدت بخاطر سلامتی افراد بزرگ سال فعال و حفظ پیمانه آن ها ضروری است). از سال ۱۹۸۰ میانگین جهانی زیر این مقدار وجود اما در سال ۲۰۰۵ طولانی مناطق جهان به این مقیاس رسیدند.

در سال ۱۹۷۲ تیمی از مدل سازهای کامپیوتری در MIT تحت سرپرستی دنلا میدوز مشت بوسیله انتشار اثر «فردی های رشد» زدند. براساس شبیه سازی های آن ها، رشد نمایی جمعیت و صرفه جویی منجر بوسیله کاهش چشمگیر منابع درون صد بیست ویک خواهد شد. طبق این مدل حتی در خوش بینانه ترین سناریوها، ذخایر شناخته شده ی جهانی زر هنگام ۲۹ سال از ۱۹۷۲، نقره در ۴۲ سال، مس و فرآورده های نفتی طی ۵۰ سال و آلومینیوم طی ۵۵ سال به پایان خواهند رسید.

پیشگویی های علو به هیچ نشانی صحت نداشتند. امروزه هنوز ذخایر عظیم طلا و نقره وجود دارد که تا اینکه با حیات نصف صد استعمال افزوده، بسیار عظیم تر از ذخایر موجود در سال ۱۹۷۲ هستند. ذخایر جهانی زر تقریبا ۴۰۰ درصد بیشتر از ذخایر طلای ۱۹۷۲ و ذخایر نقره ۲۰۰ درصد بیشتر هستند. ذخایر شناخته شده ی آلومینیوم حزن تقریبا ۲۵ برابر بیشتر از ذخایر موجود در اوایل دهه ی ۱۹۷۰ هستند.



دو پی بمب جمعیت و محدودیت های رشد به احسان نتوانستند آتش نبوغ و سوخت فرع را درک کنند؛ و نمی دانستند که با نزول غذا، فلز و منابع دیگر جستجوی سراسری بخاطر جایگزین آن ها ادامه خواهد یافت. در نتیجه کمبود غذا جبران می شود و قیمت ها بی آرامی کاهش می یابند.

اقتصاددانی به نام جولین سیمون به خوبی تغییرات را درک کرده است. او داخل کتاب خویشتن با عنوان منابع نهایی (۱۹۸۱) توضیح می دهد که دشوار اصلی نزول منابع حلق. او داخل سال ۱۹۹۰ خیس ی شرط بندی خود با ارلیچ کنار سر نرخ منابع می شود؛ پیاده شدن اساس پیش بینی اشتباه ارلیچ به برهان کمبود بی وقفه ی منابع، قیمت ها رفعت می روند.

دو پژوهشگر به نام گیل پولی و ماریان توپی به محاسبه ی شاخص فراوانی سیمون می پردازند که جمعیت جهانی و قیمت ۵۰ کالای مهم بخاطر رفاه انسان (همه چیز از تشکر و ماهی تا کانی آهن و گاز طبیعی) را درون دیدن می گیرد و نشان می دهد شخصی از مرتبه ی متوسط چگونه باید برای تهیه ی هر واحد کار یواش. طاس ۵۰ کالای رادیکال از دهه ی ۱۹۸۰ حتی با وجود انفجار انباشتگی در دسترس صبر دارند و دسترسی به آن ها همچنین نسبت بوسیله گذشته افزایش روبرو کرده است. شاخص فراوانی تجمعی در سال ۱۹۸۰ برابر با ۱۰۰ بود که در سال ۲۰۱۹ به ارج قابل توجه ۶۲۰ رسید.تا اینکه در بدترین سناریوها بی آرامی منابع غذایی جهان به سرانجام نخواهند رسید

مؤلفان انجمن اقتصاد جهانی و گزارش های IPCC، جدول تناوبی دسترسی به عناصر آینده و بسیاری از پیشگویی های بدبینانه ی دیگر، معمولا دیدگاه های سیمون را درون نظر نمی گیرند یا به ربط آن ها معتقد نیستند؛ اما این دیدگاه ها جلال زیادی دارند. تغییرات اقلیمی واقعی هستند و می توانند آسیب های یدکی را به وعده بیاورند اما باعث نمی شوند، انسان اقتدار خود برای تأمین غذای جهان در چند دهه ی آینده را از دست بدهد.

دمای میانگین جهانی از سال ۱۹۸۰ تقریبا شش دهم منصب ی سانتی گراد افزایش یافته؛ اما مقابل شواهد، دسترسی تمام نقاط گیتی به غذا درون کشش این مدت اضافه یافته است. به همین دلیل متباعد است، طبق پیش بینی ها تکثیر ۰/۷۵ تا ۱ درجه ی سانتی گرادی دما تا سال ۲۰۵۰ این سیلان را معکوس یواش و بوسیله نعوظ کامل توان انسان برای تأمین غذای سراسر دنیا را از بین ببرد. البته قیمت جهانی سوءتغذیه از سال ۲۰۱۵ به میزان ۰/۲ درصد افزودن یافته است اما در سال های پیش رو این روند با گشادگی بازارها و فناوری ها برعکس خواهد شد.



بسیاری از کشورها تولید غذا و دیگر محصولات را در سال های پیش رو افزایش خواهند رحم. در عین حال مصرف فلز، مواد معدنی، کود، آب، زمین کشاورزی، درختان، بنزین فسیلی و دیگر منابع کاهش خواهد یافت. کشور آمریکا درون حال فراهم این روند را آغاز کرده است.

کالای مصرفی ایالات متحده که ۲۵ درصد اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد، سال بوسیله سال افزودن می یابد؛ اما حالا این کشور تصمیم خمود تا مصرف منابع را کاهش دهد؛ بخاطر مثال کاربرد برق و کارمایه ایالات متحده در دهه ی گذشته بدون تغییر پاینده مانده است.

اما ایالات متحده چطور از کمترین منابع به بیشترین بهره وری رسید؟ پاسخ به این پرسش در ابزار عصر دیجیتال ازجمله شیرهدار افزار، نرم ابزار و شبکه ها برای مادی زدایی استفاده نهفته است. به اظهار دیگر، روش هایی بخاطر مصرف کمینه مواد از عادت فناوری خلق شده است.به لطف ترفیع های فناوری می توان از مواد کمتری بخاطر تولید محصول کاربرد کرد

صندوق های آلومینیومی کنونی ۷۵ درصد سبک تر از قوطی های چند دهه ی گذشته شده اند بجای مهندسان با استعمال از طراحی کامپیوتری و بدون نیاز به قربانی کردن استحکام محصول، حد آن ها را کاهش داده اند. کشاورزی دقیق با استفاده از حسگرها و فناوری رایانشی به کشاورزها اجازه می دهد، به جای پوشش دهی بی مو زمین، بوسیله رخساره گزینشی از مقادیر کم آب، بار و آفت کش استفاده کنند. به لطف تلفن های هوشمند امروزه کمتر نیاز به دیسک های فشرده، اطلس جغرافیایی، رول های فیلم، نوارهای ویدئویی و بسیاری از رسانه های دیگر است.

نمونه هایی از این قبیل را می توان داخل سراسر قناعت پیدا کرد. این تغییرات به خشکی امدن کل رابطه ی انسان با سیاره ی زمین تأثیر خواهند گذاشت. انسان سال به سال در اساس ی یکروز برداری از زمین بوسیله توفیق های عظمت رسا است و امروزه روش رشد و رونق و در عین حال مصرف کمتر را می داند.

تجربه ی آمریکا منحصربه بی مانند ازاله. شواهد نشان می دهند، بریتانیا هم در حال ماده زدایی است و یکنواختی یا کاهش مصرف منابع درون کشورهای دارا دیگر بی قراری دیده می شود. این مسئله حیرت آور ازاله زیرا کل کشورهای ثروتمند کنونی از اقتصاد بازاری خوب و فناوری های مدرن برخوردار هستند. با توجه به قدرت نظام سرمایه داری و صعود فناوری می نبوغ از کمترین منابع بوسیله بیشترین سود رسید.

مهم برنده از هر چیز باید از انحصار زمان به پژوهش های مربوط بوسیله سقوط غذای آینده جلوگیری کرد. تو دنیایی که فراوانی و ماده زدایی جریان روبه افزایشی دارند، پژوهش هایی از این دست سودی نخواهد داشت. با این حال باید روی چالش هایی کار کرد که سرمایه داری و فناوری به تنهایی قادر به حل آن نیستند. این چالش ها دربرگیرنده کاهشآلودگی به ویژه آلودگیگازهای گلخانه ای، محافظت از رویه ها و زمین های در معرض خطر و بازگشت فرصت به جوامعی است که از هم چشمی تنخواه داری و صعود فناوری عقب هستند. کل این موارد مستلزم توجه بوسیله زمان حال و سال های آینده است؛ اما جایی برای نگرانی تکمیل یا هبوط منابع ضروری در دهه های آینده نیست؛ همه چیز به فراوانی بخاطر همگی در دسترس است.بیشتر بخوانید:کشاورزی ارگانیک موجب اشاعه گازهای گلخانه ای بیشتری می شودچرنوبیل روی یخ؛ چرا گیتی از لطمه اتمی بیشتر از مجادله اقلیمی می ترسد؟۸ ایده برای تنش علیه صنایع سوخت فسیلیتولید آب شیرین از آب دریا: هزینه ها و چشم اندازآیا سفرهای فضایی می توانند سیاره ی زمین را نجات دهند؟
مقاله ی مرتبط:بخاطر اضافه سلامت دهان ها چه کنیم؟

دهان ها سخت ترین عضو بدن آدم هستند و علاوه کنار خاییدن غذا، در گفتار هم نقش موثری انجام می کنند. ضمن اینکه زیبایی افراد می تواند در یک نگاه تحت تأثیر برملا دهان ها صبر بگیرد؛ دندان ها می توانند بیانگر طبقه ی مدنی افراد تیمار باشند! بوسیله طوری که داشتن چند دهان خراب متناسب دید، این قضاوت را خلق نرم که فرید در موضع مالی مناسبی قرار ندارد یا نسبت بوسیله وضعیت ظاهرش بی توجه است. با این اوصاف، شناخت بهتر چنین عضوی تهی از بزرگی نخواهد حیات. هر دندان دربرگیرنده بخش های مادون است:مینای دندان

 مینا، دل ترین و سخت ترین سرنوشت دهان است. این بخش دندان از کلسیم فسفات مصنوع شده که یک ماده ی معدنی شاداب است. از آنجا که مینای دهان شفاف است، پرتو را از خود گذر می دهد.





با این حال، رنگ اصلی دهان شما توسط عاج واضح می شود که توسط مینا پوشیده شده است. درون مواقعی، کاربرد نوشیدنی هایی مانند چای، نوشابه، آبمیوه و نیز مصرف سیگار می تواند باعث لکه دار شدن مینای دندان شود.  از این رو، مراجعه ی منظم به دندانپزشک و پاکدامن کردن یومیه ی دهان ها می تواند به پاکسازی لکه های سطحی کمک کند تا بتوانید از سالم وجود داشتن دندان های خود اطمینان حاصل کنید.عاج دندانعاج دهان نسبت به مینا حساس نمدار است

عاج تو قسمت زیرین مینا قرار دارد.  عاج دهان دارای بافت های سخت است که محتوی لوله های کم پهنا میکروسکوپی می شود.  چنانچه مینا آسیب ببیند، گرما یا برد می تواند وارد این مسیرهای لوله ای شده و ایجاد درد خواه حساسیت کند. حدود ۴۵ درصد از ساختار عاج را ماده ی معدنی هیدروکسیلاپاتیت و ۳۳ درصد آن را مواد آلی و ۲۲ درصد را آب تشکیل می دهد. به علت شفاف بودن مینا، زردی عاج می تواند رنگ جزیی کلی دندان را بوسیله شدت زیر تأثیر صبر دهد. از آنجا که عاج نسبت بوسیله مینا، درصد ماده ی معدنی کم تری دارد، شکنندگی آن هم ناچیز تر است و می تواند از مینای دندان حراست کند. دو ویژگی اصلی حیات دارد که عاج را از مینا متمایز می نرم: ابتدا اینکه عاج در طول دوران عمر لباس می گیرد و دوم اینکه نسبت به مینا حساس مرطوب است.پالپ دندان



پالپ یا مغز دندان، همان بخش نرم و داخلی دندان است.  به طوری که عصب های خونی و رگ ها درون تو پالپ دندان قرار دارند. تو حالت عادی مغز دهان زنده و فعال است ولی پوسیدگی ها و آزردگی های رگ ها و عصب ها می تواند به مرگ پالپ منجر شود. درون این شرایط لازم است که علاج نسب یا عصب کشی انجام شود.سمنتوم

سمنتوم یا ساروجه لایه ای از بافت بی قراری سد است که ریشه ی دهان ها را به طور محکم به فک و لثه ها وحدت می زند.  سمنتوم کمی نرم زیرفون از عاج است و ۴۵ تا ۵۰ درصد ساختار آن از ماده ی معدنی هیدروکسیلاپاتیت و ۵۰ تا ۵۵ درصد آن از مواد آلی و آب است.

ترکیب آلی این پاره از پروتئوگلیکان و کلاژن تشکیل شده است. سمنتوم فاقد رگ های خونی است و سلول های داخلی خود را از ضابطه لیف های عروقی اطراف تغذیه می بطی ء. این بسرنوشت شوم دچار کردن از دندان،  زرد ته رنگ بوده و نسبت به عاج، اثر جزیی آن مشخص نم است. ضمن اینکه نسبت به دیگر لیف های معدنی، بالاترین میزان فلوراید را دارد.لیگامنت پریودنتال

لیگامنت پریودنتال بافتی کلاژنی است که بوسیله امین نگه داشتن دندان ها در فک کمک می بطی ء.  لیگامنت پریودنتال از یک طرف بوسیله سمنتوم و از طرف دیگر به استخوان آلوئل متصل است.





عملکرد این بافت مستقل از دهان است. بطوری که امکان پذیر است دندانی کاملاسالم باشد ولی تو اثر بیماری این لیف نگهدارنده لق شده و کارآیی خویشتن را از دست بدهد.گوناگون دندان

هر بزرگسال عادی ۳۲ عدد دهان در دهان خود دارد که پیش از این، تمامی آن ها (به جاهل از دهان های عقل) در سن ۱۳ سالگی از بین رفته اند. این دندان ها شامل موارد مادون هستند:دندان های پیشین

دهان های پیشین دربرگیرنده ۸ دندان میانی فک های پشته و پایین هستند. این دندان ها وظیفه ی بریدن اعطا کردن و تکه کردن طعام را به عهده داری دارند.دندان نیش

تعداد ۴ دندان نیش دقیقا در کنار دندان های پیشین فراغت دارند.  سطح این دندان ها نم بوده و پاره ی کننده ی مواد غذایی هستند. در هر دو نوع دندان شیری و دایمی ۴ دندان نیش بود دارد.دندان های آسیاب کوچک

این دندان ها بین دندان های نیش و دندان های آسیاب ارشد استراحت دارند و برخلاف دهان های پیشین و نیش، سطح آن ها بی پیرایه و مسطح است. مقرری ی دندان های آسیاب، معرفت کردن مواد غذایی است.  درون مجموع، ۸ دندان آسیاب کوچک در دندان خود داریم.دهان آسیاب بزرگ

 هرچند دندان های آسیاب بزرگ داخل عقب دندان قرار دارند، اما بهترین آسیاب کننده های غذا هستند. این دندان ها بزرگ ترین جنس دهان بوده و سطح بزرگی برای خرد کردن طعام دارند.   دهان های شیری اولیه دارای ۸ دندان آسیاب بزرگ و دندان های دایمی دارای ۱۲ دندان آسیاب بزرگ هستند.دندان عقل

این دندان ها از سن ۱۸ سال اول به رویش می کنند اما اغلب اوقات به برهان اینکه باعث جابجایی دندان های دیگر می شوند، کشیده می شوند. بعضی پزشکان موعظه می کنند که حتی درون صورت سالم وجود داشتن این دندان اقدام به کشیدن آن کنید!مشکلات و مصیبت های دندان

فضای داخل دهان، محیطی مستعد برای نمو و پروش انواع باکتری ها است. از این رو دندان های ما به راحتی در معرض انواع و اقسام مشکلات و بلای ناگهانی های مختلف صبر دارند.







مشکلات و بلای ناگهانی های دهان شامل این موارد هستند:پوسیدگی دندانپوسیدگی دندان، از شایع ترین مشکلات بهداشت و سلامت در جهان است

تعدادی باکتری ها با مسواک و بزاق دهان برطرف نمی شوند و باعث آسیب بوسیله مینای دندان و همچنین قسمت های عمیق تر آن می شوند. معمولا دندان های آسیاب بسیار از باقی دندان ها دچار پوسیدگی می شوند. حفره ای که به آن پوسیدگی دندان گفته می شود، سوراخی است که در دندان لباس می گیرد.  حفره ها مطلع کوچک بوده و به تدریج مبصر و بزرگ تر می شوند.  علاوه پیاده شدن این، حفره ها تو مراحل اولیه هیچ دردی خلق نمی کنند؛ به همین دلیل افراد، به موقع رفتار به تداوی آن ها نمی کنند.  مراجعه ی منظم بوسیله دندانپزشک می تواند پوسیدگی را بوسیله موقع تشخیص دهد.

موافق آمارهای منتشر شده، پوسیدگی دندان، از شایع ترین مشکلات بهداشت و اشتی در جهان است. ضمن اینکه دندان های نوزادان غصه از این مشکل ایمن تراشیدن و می تواند دستخوش پوسیدگی شود.علائم پوسیدگی دندان

علائم پوسیدگی دندان به شدت پوسیدگی بستگی دارد.  این علایم دربرگیرنده موارد زیر هستند:حساسیت دنداندندان دردسوراخ قابل رویت داخل دندان هالکه های سفید یا سیاه روی دندانعلل پوسیدگی دندانپلاک دندان، ماده ی چسبنده ای است که روی دندان ها قرار می گیرد و باعث ابداع پوسیدگی می شود.  پلاک دندان ترکیبی از موارد دون است:باکتریبزاق دهاناسیدذرات غذا

همه ی افراد باکتری هایی در دهان خویشتن دارند. سپس از نوشیدن خواه نوشیدن مواد غذایی دارای قند ، باکتری های موجود درون دهان شما قند را بوسیله اسید دگرگونی می کنند. در این شرایط، پلاک ها ابتدا به شکل گیری روی دهان می کنند.  بوسیله همین دلیل، مصرف از مسواک پس از مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین اهمیت بسیاری دارد.



اسید پلاک ها سپس از چسبیدن بوسیله دندان، باعث خرابکاری مینای دندان می شود.  با تضعیف مینای دندان ، کار بزرگ پوسیدگی افزایش پیدا می بطی ء. همگی ی افراد درون معرض مخاطره پوسیدگی دندان هستند. اما احتمال پوسیدگی دندان در چندی افراد بیش از سایرین است:افرادی که غذاها و نوشیدنی های ترش خواه شیرین متجاوز کاربرد می کنندافرادی که اصرار چندانی بوسیله مسواک و نخ دندان ندارندافرادی که فلوراید کافی دریافت نمی کنندافرادی که دندان خشکی دارندافرادی که دستخوش پرخوری مسئله یا بی اشتهایی هستندافرادی که شاق رفلاکس معده دارند و اسید برگشتی از معده ی آن ها بوسیله مینای دندان آسیب می زند

شیارهای دندان های آسیاب باعث می شود که ذرات مواد غذایی راحت خیس داخل آن ها به دام بیفتد.  ضمن اینکه مسواک زدن و کشیدن ریسمان دندان در مورد دندان های آسیاب شاداب تر است؛ بنابراین این دهان ها بیش از همیشگی دچار دشوار پوسیدگی می شوند.  پریودنتال

پریودنتال نوعی بیماری لثه است که از تورم ساختارهای عمیق مرطوب دندان ها نشات می گیرد و علت اصلی آن بهداشت ضعیف دندان و دندان است. تو عفونت های حاد لثه ای، بافت نرم، آسیب دیده و استخوان های تکیه گاه دندان از بین می مسئله. به همین دلیل، پریودنتال می تواند منجر به ریزش دندان ها شود. با این حال، این عفونت قابل پیشگیری است.   حداقل، دو بار مسواک زدن درون روز و همچنین انجام معاینات منظم دندانپزشکی می تواند احتمال ابراز این بیماری را تا قطع زیادی کاهش دهد.علائم پریودنتال

لثه های تندرست سفت بوده و بوسیله رنگ جزیی صورتی کم اثر جزیی هستند؛ ضمن اینکه با دندان های اطراف تو تناسب قرار دارند.  علائم و مقصد های پریودنتال می تواند دربرگیرنده موارد دون باشد:لثه های متورم یا پف دارلثه های قرمز اندک رنگ، سرخ مات یا مایل بوسیله قرمزلثه هایی که خلال لمس شدن احساس گزگز می کنندخونریزی لثه هالثه هایی که از دندان ها پشت نمدار هستند و باعث می شود دندان های شما درازتر از معادل عادی به نظر برسدفضاهای جدیدی بین دهان هازخم بین لثه ها و دندان هابوی ناپسند دهانلق شدن دهان هاجویدن دردناکتغییر درون نحوه ی قرارگیری دهان ها شما خلال گاز سرقت کردن

چندین نوع متنوع پریودنتال وجود دارد. گوناگون متداول پریودنتال شامل موارد زیر است:پریودنتال مزمن متداول ترین سنخ بیماری لثه است که بیشتر افراد بزرگسال را تهدید می کند. هر چند که امکان وقوع آن در کودکان هم وجود دارد. پریودنتال در معلول ایجاد پلاک ابراز نمودار می کند و به آرامی پیشرفت می یواش. البته مقدور است وضعیت آن بهبود پیدا کند خواه بدتر شود.پریودنتال تهاجمی درون دوران کودکی یا اوایل بزرگسالی آغاز می شود و فقط تعداد کمی از افراد را عرشه تأثیر فراغت می دهد.بلای ناگهانی پریودنتال نکروتیزه با مرگ بافتن های لثه، رباط های دندان و استخوان های تکیه گاه همراه است که داخل معلول عفونت های شدید ابراز پیدا می کند. به طور کلی، این نوع پریودنتال، تو افرادی که جهیز ایمنی آن ها سرکوب شده قیافه می دهد. مبتلایان به سرطان و همچنین HIV درون این قسمت قسمت کردن راحتی دارند.جینجیویت یا التهاب لثه

در این حالت، سطح لثه و گرداگرد تاج دندان متورم می شود. پلاک ها و تارتارها می توانند از عوامل خلق کردن مصیبت جینجیویت باشند. جینجیویت لثه به معنی التهاب لثه ست و معمولا به دلیل تشکیل فیلمی از پلاک یا تجمع باکتری روی دندان ایجاد می شود. این بلای ناگهانی نوعی از حالت جاهل برنگ خون پریودنتال است اما درون صورتی که تداوی نشود می تواند منجر به بروز پریودنتال شود.





علائم جینجیویت شامل قرمزی و ورم لثه ها است. علاوه کنار این، تو این شرایط، لثه های بیمار در پی مسواک سرقت کردن به قرار دچار خونریزی می شود. جینجیویت هم مشابه بسیاری از بیماری های دندان، ناشی از بهداشت فرسوده دهان و دهان است و با مسواک زدن مداوم و استفاده ی منظم از نخ دندان رفع می شود.  علاوه بر این ، یک دهانشویه ضد عفونی کننده ممکن است به درمان آن معاون کند.

در موارد خفیف تر، ممکن است بی تا به جینجیویت مبتلا باشد اما از بیماری خود باخبر نباشد.  با این حال، در صورت مشاهده ی علایم، باید جدی گرفته شده و سریع العمل تک درمان استراحت گیرد.گوناگون جینجیویت

جینجیویت به دو عارض وجود دارد:التهاب لثه ناشی از پلاک دندان

این حالت می تواند به علت پلاک، عوامل سیستمیک، دوا خواه سوء تغذیه خلق شود.قلق لثه ی غیر پلاکی

این جنس جینجیویت می تواند توسط باکتری، ویروس خواه قارچ اختصاص ایجاد شود. همچنین، عوامل ژنتیکی، تاثیر های آلرژیک، ضغطه ها یا واکنش بدن به عوامل بیگانه مثل پروتزها می تواند باعث بروز این نوع خاص از التهاب لثه شود.دلایل ابتلا بوسیله التهاب لثهشایع ترین جهت التهاب لثه، تجمع پلاک های باکتریایی بین دهان ها و گرداگرد آن ها است

شایع ترین علت التهاب لثه، تجمع پلاک های باکتریایی بین دهان ها و اطراف آن ها است. حیات پلاک ها باعث تحریک پاسخ های ایمنی شده که می تواند منجر به از بین روبیدن لثه یا لیف های لثه ای شود. همچنین امکان پذیر است درون نهایت منجر به عوارض شدید خیس متشابه از بین رفتن دندان شود.

پلاک دندان یک بیوفیلم است که به نعوظ غریزی روی دندان ها جمع می شود. این پلاک ها معمولا شاگرد از ازدحام باکتری هایی است که سعی دارند روی سطح بی پیرایه دندان بچسبند. باکتری ها ممکن است بتوانند از دهان ها درون برابر تجمع میکروارگانیسم های زیان بخش پناه کنند؛ ولی پلاک ها می توانند باعث پوسیدگی دندان ها شده و مشکلات پریودنتال مانند جینجیویت و پریودنتال مزمن ایجاد کنند.

در صورتی که پلاک های دندانی به طور ارزان از سطح دندان پاکسازی نشوند، می توانند به خطا یا تارتار در مباشرت لثه تبدیل شوند. جرم و تارتار هر دو زردرنگ بوده و پاکسازی آن ها باید به متد حرفه ای و توسط پزشک رخساره گیرد. داخل نهایت، وجود پلاک و تارتار باعث تورم لثه و خونریزی بلافاصله آن می شود.سایر علل و عوامل بیماری های دهان و دندان

بعضی شرایط می تواند بوسیله ابراز مشکلات دهان و دهان ذیل بزند و سربزرگی ابتلا به آن ها را اضافه دهد: تغییرات هورمونی: بلوغ و ابستنی می تواند باعث حساسیت لثه ها شده و کار بزرگ التهاب آن ها را افزودن دهد.دیابت و اچ آی وی: مصیبت های دیگر مانند دیابت و اچ آی وی بی آرامی ریسک ابتلا بوسیله التهاب لثه ای را تکثیر می دهند.استعمال دوا: تعدادی از داروها می توانند روی سلامت دهان و دندان تأثیر سلبی بگذارند؛ به خصوص اگر جریان بزاق را کاهش دهند. برای مثال دیلانتین که یک داروی مخالف تشنج است و بعضی از داروهای نقیض آنژین می تواند باعث نمو غیرطبیعی بافت های لثه شود.سیگار کشیدن: افرادی که به عارض مداوم سیگار می کشند در مقایسه با افراد غیرسیگاری، بیشتر در معرض مصیبت های دهان و دندان راحتی دارند.سن و سال: با تکثیر سن، خطر ابتلا بوسیله قلق لثه افزایش پیدا می کند.رژیم غذایی نامناسب: در رژیم هایی که ویتامین C کافی ندارد، حدس بروز بلای ناگهانی های لثه اعلی است.سابقه ی خانوادگی: در خصوص افرادی که والدین آن ها مبتلا بوسیله التهاب لثه ای بوده اند، خطر پیشرفت این بیماری بیشتر است. شاید این مورد، بوسیله این جهت باشد که تعدادی از باکتری های بدن، درون زمان تولد شکل می گیرند.تارتار دندان

در صورتی که پلاک سطح دندان برداشته نشود، با مواد معدنی مختلط شده و به تارتار تغییر می شود که ماده ای سخت نم از پلاک است. رفع تارتار کار شما حلق و احتیاج به پاکسازی حرفه ای دارد. لازم است بدانید، هر چقدر هم به خوبی از دهان های خود مراقبت کنید، هنوز اندوه باکتری هایی تو دهان شما قرار دارند. این باکتری ها با پروتئین ها و فرآورده های غذایی مخلوط شده و تشکیل پلاک می دهند.  این پلاک ها تا زیر شیار لثه روی دندان، مواد پرکن دندانپزشکی و سایر موارد می چسبند.  پلاک ها حامل باکتری هایی هستند که می تواند بوسیله مینای دندان آسیب رسانده و منجر بوسیله حفره شوند.

چنانچه پلاک روی دهان باقی بماند، مشکل بزرگ تری به نام تارتار رخ می دهد

چنانچه پلاک روی دهان باقی بماند، شاق بزرگ تری به نام تارتار قیافه می دهد.  تارتار که به آن بزه دهان بی آرامی می گویند تو مادون و بالای لثه تشکیل می شود.  معصیت دندان حالت زبر و متخلخل داشته و باعث بیماری لثه خواهد شد و بابد با ابزارهای خصوصی دندانپزشکی برداشته شود.چگونه تارتار روی دهان ها و لثه ها تأثیر می گذارد؟

تارتار می تواند فرایند مسواک زدن و طناب دهان کشیدن را ابکی تیز از حالت عادی کند.  علاوه بر این، جرم یا تارتار منجر به ایجاد حفره و نیز پوسیدگی دهان خواهند شد.

هر نوع تارتاری که بالای شیار لثه ی شما باشد، می تواند عواقب نامطلوبی برای شما ایجاد درنگ.  بوسیله همین دلیل، باکتری های موجود داخل جرم دهان می تواند لثه های شما را تحریک کرده و به آن ها آسیب برساند.  با گذشت زمان، بیماری لثه ها شدت خواهد گرفت.راهکارهای رفع پلاک دندان

همان طور که گفته شد، پلاک فیلم چسبناکی است که توسط باکتری های داخل دهان روی دندان ها شکل می گیرد.  زمانی که پلاک ها مدت زمانی طولانی روی دندان تان ابدی بمانند، عواقب ناخوشایند آن ها گریبان گیرتان خواهد شد.

پلاک ها باعث ضعیف شدن دندان ها شده  و به پوسیدگی دهان و بیماری لثه منجر می شوند.  البته که خارج کردن تمام باکتری ها از دهان ممکن نیست؛ ولی اقداماتی وجود دارد که می تواند از تجمع آن ها روی دندان های شما جلوگیری بطی ء:۱- حداقل دو بار داخل روز مسواک بزنید

همگی می دانند که مسواک کوفتن لازم است. اما چند وهله داخل روز لازم است؟ در حالت ایده آل، باید پس از هر وهله ی غذایی مسواک زد تا پلاک ها به محض خلق شدن از بین بروند. مسواک زدن قبل از رویا اهمیت یدکی دارد؛ مربوط به در رخ مسواک نزدن در این زمان، پلاک ها تمام طول شب فرصت دارند تا روی دندان های شما مستقر شوند!



تکاپو کنید، مسواک خویشتن را نرم انتخاب کنید. مسواک های مستحکم ممکن است لثه های شما را آزرده کنند.  در فاصله ی ۳ تا ۴ ماه مسواک خود را تعویض کنید.  چنانچه مسواک شما دیرینه شده باشد، کارآیی مناسبی نخواهد داشت. تو مسواک کوفتن این نکات را تکریم کنید:هنگام مسواک زدن، مسواک خود را با زاویه ی ۴۵ منصب نسبت به لثه ی خود نگه دارید.مسواک زدن شما به صورت حرکات یواش و دایره ای انجام شود زبان خود را حزن مسواک بزنید تا بی آرامی باکتری ها را از بین ببرید و هم نفس خود را تازه کنید.سعی کنید مدت زمان مسواک کوفتن خویشتن را به ۲ دقیقه ی کامل برسانیددر این میان، مسواک های الکترونیکی داخل رفع پلاک ها موثرتر از مسواک معمولی عمل می کنند.۲-  بین دندان های خویشتن تمیز کنید

پلاک ها فقط در دندان های شما جمع نمی شوند.  آن ها می توانند در فواصل بین دندانی غصه قرار بگیرند.  از این رو، مصرف از چفت دهان یا ابزارهای دیگر ارزان خواهد حیات. بنابراین لازم است بدانید که مسواک زدن به انزوا پلاک ها را از بین نمی برد و حداقل یه بار نخ دندان ضروری است. چنانچه با نورافکندن پاوند دهان دور انگشتان خویشتن بغرنج دارید، جایگزین های دیگری بخاطر نخ دندان بود دارد:هنگام دنداننخ دندان حاضر بوسیله نگه دارندهمسواک های کوچک که برس آن ها بین دندان ها قرار می گیردنخ دندان با دهانشویه (نوعی دستگاه)

به پندار داشته باشید که هیچ زمان قائم یا غلطی برای تمیز کردن بین دهان های شما حیات ندارد. شما می توانید قبل یا بعد از مسواک زدن، از طناب دندان استفاده کنید؛ فقط تامین شوید که این فقره را عمل خواهید داد!۳- شستشو با دهانشویه

بخاطر بسیاری از افراد، استفاده از دهانشویه ی ضد باکتری می تواند گزینه ی مناسبی در پیشگیری از پلاک دندان باشد.  زیرا دهانشویه به حذف اسایش مرطوب پلاک های دندان معاون می بطی ء. بعضی از دهانشویه ها حاوی الکل بوده و باعث خشک شدن دهان می شوند.  تو حالی که خشکی دهان برای جلوگیری از پلاک بستن دندان ها ارزان حلق.  در مدت اب دهان پرتاب کردن شما به سالم ماندن دهان دستیار می کند. تو دهان خشک، پلاک های چسبنده تازگی لباس می گیرد که پاک کردن آن ها ابدار تیز است. بنابراین دهانشویه ای تفویض کنید که فاقد ترکیبات الکلی باشد.۴- ناچیز کردن مصرف غذاهای ترش و شیرین

پس از اینکه از غذا نوشیدن دست کشیدید، باکتری ها سراغ قند باقی مانده داخل دهان می روند و از آن تغذیه می کنند.  هرچه غذای شما شیرین تر باشد، باکتری بیشتری در دندان شما تجمع پیدا می نرم.



از طرفی، غذاهای قندی و غذاهای اسیدی باعث پوسیدگی دندان می شوند.  بنابراین، از این غذاها اندک برنده استفاده کنید تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری کنید.  اوربایت دندان (over bite)

 در حالت اوربایت، دندان های فوقانی از دهان های فک پایین کوتاه پر حرارت هستند. اوربایت یک مصیبت شایع دندان است که در صورت عدم معادله کم ارزش دندان های شما رخساره می دهد. این بلای ناگهانی می تواند در مراحل ابتدایی ی کودکی به دلیل عادت هایی متشابه مکیدن انگشت شست ، فشار دادن کلمه بوسیله دندان ها یا کاربرد ی تمام از پستانک ایجاد شود. هنگامی که قوس و سقف دهان ساخته می شوند ، فک پایین گزینه ی دیگری جز ظهر نشینی ندارد و دندان های فوقانی نمی توانند با دندان های فک پایین اندوه پوشانی رک کنند.  اوربایت در بیمارانی که دهان های آسیاب خویشتن را از دست داده اند، احتمال بیشتری دارد.  اگرچه اوربایت معمولا بین سنین ۱۰ تا ۱۲ سال درمان می شود، اما تو سنین دیگر هم قابل درمان است.امتیاز خانگی اوربایت

دهان خود را در حالت عادی ببندید. دندان های خویشتن را به نعوظ غریزی کنار هم صبر دهید تا مطمئن شوید که فک شما بدون فشار دهان ها راحت است.  این لول می تواند علامت دهد که دهان های شما تو موضع طبیعی صبر دارند خواه روی حزن صبر نمی گیرند.به آینه نگاه کنید و لبخند بزنید. برای اینکه بتوانید یک اوربایت را تشخیص دهید، به یک آینه حاجت دارید تا به شما در مدال دادن دهان هایتان کمک یواش. در حالی که داخل مقابل آینه ایستاده اید ، لبخند بزنید و دندان های خود را نشان دهید.خود را تا حد امکان به آینه نزدیک کنید و طوری لبخند بزنید که عین هایتان از دندان ها فاصله بگیرد.بررسی کنید که آیا دندان های بالایی جلوتر از دهان های پایین راحتی پژمان اند یا خیر.چنانچه دندان های ارتفاع بسیار از ۳.۵ میلی متر از دندان های پایین فاصله داشته باشند، مشغول به اوربایت هستید.همچنین در حالت اوربایت، مقدور است عاطفه کنید که دندان های ردیف پایین بوسیله سقف دهان نزدیک است یه بوسیله آن اصابت کرده است.آندربایت دندان (جلو بودن دندان های فک پایین)

در این حالت دندان های پایینی به طور قابل توجهی از دندان های فوقانی بیرون خورده اند. بعضی از آندربایت ها موکد بوده و باعث به جلو کشیده شدن دندان های فک پایین می شود. موارد دیگر خفیف تر بوده و تقریباً قابل توجه نیستند. با این حال، مشکل آندربایت دندان چیزی بسیار از بحث نظام است. درون موارد خفیف آندربایت مشکلی ابداع نمی کند؛ اما در موارد جدی می تواند مشکلات بهداشت دهان و دندان را برای بی همتا ایجاد کند. مواردی مثل ابداع اختلال در مدفوع زدن و جویدن غذا، بغرنج در صحبت کردن و درد فک و قیافه بوسیله سبب انتظام نبدن فک ها از عموم ی این مشکلات است.

دلایل آندربایت دندان

نحوه ی صنوبر شدن دهان های شما ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد. به طور معمول ، دندان ها به گونه ای رشد می کنند که دندان های بالایی اندکی جلوتر از دهان های پایین راحتی گیرند. دهان های آسیاب شما که سطحی صاف و پهن دارند و در قفا دهان هستند، باید خود را با سایر دندان ها هماهنگ کنند.  تراز صحیح دندان ها دستیار می یواش در هنگام خورد غذا، فک یا کلمه تان را بی اختیار سرگین نگیرید.مقاله ی مرتبط:چرا دهان های بیشتر افراد نامرتب است؟

تو این میان، عواملی حیات دارد که می تواند منجر به بغرنج آندربایت شود. این عوامل شامل مواد پایین تر هستند:عادت های بچگی

چندی از قانون های دوران بچگی می تواند به آندربایت خواه سایر ناهمترازی های دندانی منجر شود.مک زدن انگشت شستفشار دادن تعبیر روی دندان هااستفاده از پستانک در کودکان بالای ۳ سالتغذیه ی طولانی مدت از شیشه ی شیر پس از دوران خردسالیژنتیک

ژن ها از آنچه ما فکر می کنیم، تأثیر بیشتری در زندگی ما دارند! بیشتر اوقات، آندربایت یا جلو بودن فک پایین یک مورد ارثی است. ژنتیک می تواند تو مورد لباس و قطع ی فک و دندان های ما تصمیم گیری نرم. بنابراین چنانچه یکی از اعضای خانواده این بغرنج را دارد، احتمال ابراز آن داخل پایا افراد غم وجود خواهد داشت.گزند و آسیب

صدمات جدی به قیافه ممکن است باعث آسیب دائمی داخل فک شود.  البته اغلب اوقات فک شکسته شده زیبنده ترمیم است اما پس از جراحی لزوما فک ها قابل روی هم قرار نمی گیرند و تو نهایت مشکل آندربایت ابداع می شود.تومورها

تومورهای فک یا دندان می تواند باعث جلوافتادگی فک و آندربایت شود.تداوی آندربایت

بیشتر افراد با دندانهای کاملاً تراز متولد نمی شوند. معمولا شماره ی کمی هستند که دهان های آن ها بوسیله علاج پزشکی نیاز ندارد.  با این حال، درمان آندربایت مزایای زیادی می تواند داشته باشد. پس از درمان، تمیز کردن دهان ها آسان پر حرارت می شود و مخاطره پوسیدگی دهان و بیماری های لثه کاهش معلوم خواهد کرد. همچنین روی دندان ها ، فک ها و عضله های صورت فشار کم تری احساس خواهید کرد.بروکسیم خواه دندان قروچه

دهان قروچه بوسیله حالتی گفته می شود که بی تا به صورت ارادی خواه غیرارادی دندان های خود را به بی آرامی فشار می دهد و دهان ها روی غصه ساییده می شوند. استرس های درونی رایج ترین دلیلی است که برای دهان قروچه شناخته شده است. دندان قروچه لزوما بغرنج خاصی ایجاد نمی یواش ولی در چندی افراد با درد در ملک ی شیوه و قیافه و خرد شدن و تغییر شکل دهان ها همراه است.

علائم دهان قروچه

علائم دندان قروچه دربرگیرنده موارد دامن است:درد صورتسردرددرد گوشاحساس درد و قرص شدن سرزمین ی فک و ماهیچه های اطرافاختلال تو خواب فرسودگی دندان ها که می تواند منجر به زکام آن ها شودشکسته شدن دندان ها خواه مواد پرکن آن ها

معمولا داخل موارد حاد دهان قروچه، دندان ها آسیب می بینند.چه زمانی برای دندان قروچه به پزشک مراجعه کنید؟

تو این موارد به دنداپزشک مراجعه کنید:دندان های شما فرسوده ، آسیب دیده یا حساس شده انددر نواحی فک ، عارض یا گوش احساس درد می کنید از سایرین اول می شوید که در خواب دندان قروچه می کنید

مقدور است برای جلوگیری از مشکلاتی مانند عفونت خواه آبسه ی دندانی به مراقبت های دندانپزشکی نیاز هویدا کنید. در صورتی که دهان قروچه ناشی از استرس باشد، یک پزشک اعصاب می تواند برای کنترل آن به شما معاون نرم. داخل این میان، استفاده از محافظ دهان ساییدگی و برخورد دهان ها با یکدیگر را کاهش می دهد. علاوه بر این، تمرینات آرامش عضلات قبل از خواب می تواند به جلوگیری از دندان قروچه معاون کند.علاج پوسیدگی دندانمقاله های مرتبط:نوسازی دهان های پوسیده با داروی طراحی شده برای بیماران آلزایمریتوسعه واکسن بخاطر مقابله با پوسیدگی دندان

پر کردن دهان حداقل دشوار دندانی است که در طول زندگی چندین جنین بخاطر اکثر ما اتفاق می افتد  و دندانپزشک برای جلوگیری از ترفیع پوسیدگی، پس از تراش تقدیر پوسیده ی دندان، رفتار به مملو کردن آن با یکی از دو ماده ی آمالگام یا کامپوزیت می نرم. هر کدام از این مواد مزایا و معایب خصوصی بوسیله خود را دارد:مزایا و معایب آمالگام

پرکن های آمالگام از فلزات مختلفی مانند نقره، جیوه، روی و مس ساخته می شوند؛ تو مقایسه با کامپوزیت، این سنخ انباشته کردن مقرون بوسیله صرفه برنده است و استحکام و دوام کامل تری هم دارد.  تو صورتی که از آمالگام به درستی نگهداری شود، می تواند تا ۱۵ سال هم مهمان دندان شما باشد.  از آنجا که تو ساخت آمالگام از آلیاژ فلزی مصرف شده است، مقاومت بیشتری در مقابل ضربه یا صدمات احتمالی دارد و برای پوسیدگی های ژرف تر هم گزینه ی ارجح لطافت است.

با این حال، درون سال های اخیر، عنصرجیوه ی موجود در آمالگام بوسیله بدنامی آن منجر شده است.  جیوه، فلزی وزین است و فدایی از بیماران نسبت به آن حساسیت دارند.  نکته منفی دیگر بی پرده آن است.  پرکن های نقره ای در هنگام خندیدن خواه لبخند زدن بسیار مورد توجه هستند.  ضمن اینکه با عفو زمان، آمالگام ها می توانند ظاهر دندان پر شده را تیره تر کرده و روی نقش لبخند تأثیر بگذارند.

مزایا و معایب کامپوزیت

پرکن های کامپوزیت که بوسیله نشانی پرکن های رنگ دندان شناخته شده است , ترکیبی از اکریلیک و سرامیک هستند که می تواند ترکیبی طبیعی و قشنگ به پدیدار دندان شما ببخشند. علاوه بر این، درون جای گذاری کامپوزیت، میزان کم لطافت از مینای دندان تراشیده می شود و ساختار دهان تا حد امکان حفظ کردن خواهد شد.

از معایب کامپوزیت دندان می استعداد بوسیله هزینه ی بالا و کشش عمر کمینه خیس آن نسبت به آمالگام رمز کرد.  از این رو، آمالگام نسبت به کامپوزیت، مقرون بوسیله صرفه تر است.   از آنجا که کامپوزیت، دوام آمالگام را ندارد، طول عمر آن نهایتا بوسیله ۷ تا ۱۰ سال می رسد.کامپوزیت خواه آمالگام؟

در حالتی که دندانی که راحتی است ترمیم شود در هنگام لبخند دیده می شود، کامپوزیت گزینه ی کم قیمت تری خواهد وجود.  بخاطر دهان های عقب دهان که بیشتر درون معرض پوسیدگی هستند، آمالگام دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.درمان گوهر یا عصب کشی

عصب کشی یا درمان منبع زمانی ایفا می شود که دهان به شدت پوسیده و عفونی شده است. درون فرایند عصب کشی، عصب و پالپ تو دهان برداشته شده و داخل کانال های دندان پاکیزه و آب بندی می شود. تو غیر این رخ دندان عفونت جلوه گر کرده و مقدور است بوسیله آبسه منجر شود. عصب دندان در داخل کانال گوهر قرار پژمرده است و دندان نقش یک حسگر برد یا گرما را ارتکاب می کند؛ بنابراین نقش مهمی تو سلامت دهان ندارد و بود و نبود آن بر عملکرد روزانه ی دهان تأثیر نمی گذارد.چرا داخل عصب کشی، پالپ دندان برداشته می شود؟

نفس بافت عصبی یا پالپ دندان آسیب می بیند، باکتری ها در محفظه ی پالپ شروع بوسیله اضافه می کنند.  باکتری ها و سایر بقایای پوسیده، می توانند باعث آبسه یا عقونت دندان شوند. آبسه به صورت یک کیسه ی پر از چرک است که تو انتهای ریشه تشکیل می شود. آبسه وقتی رخ می دهد که عفونت در تمام طول انتهای نسب های دندان گسترش پیدا نرم. بنابراین برای جلوگیری از پیشرفت عفونت پالپ دهان برداشته می شود.ورید کشی چگونه ایفا می شود؟

عصب کشی توسط دندانپزشک یا متخصص جوهر (آندودنتیست) قابل عمل است. سطح اشکال خواه پیچیدگی درمان ریشه ی دندان نمایان می نرم که به کدام یک رجوع کنید.

مقاله های مرتبط:ژل ترمیم کننده متاخر می تواند جایگزینی برای عمل پرکردن دهان باشدخمیر دندانی که درون خواب دندان های شما را تعمیر می یواش

معمولا، اولین مرحله ی علاج ذات عکس برداری از دندان با اشعه ی ایکس است تا لباس کانال های ریشه و علائم عفونت در عظم های اطراف آن مشخص شود. در عصب کشی معمولا از تنقیه بی حسی به حوالی دندان آسیب دیده استفاده می شود. البته استفاده از بی حسی ضرورتی ندارد اما دندانپزشکان معمولا برای راحتی بیشتر بیمار، بی حسی را تنقیه می کنند. در بار ی بعد، لازم است که محیط دندان را برای انجام عصب کشی از رسوخ براق، خشک نگه داشت. بنابراین از تیوب های لاستیکی ساکشن برای این کار استفاده می شود.

سپس دندانپزشک با مته ی خصوصی حفره ای را در دهان ایجاد می کند.  به این ترتیب، پالپ به همراه باکتری ها ، بافت عصبی پوسیده شده و بقایای مربوطه از دندان خارج می شود.  فرایند تمیز کردن با استفاده از سوزن های مخصوصی به اشتهار فایل انجام می شود.  فایل ها معادل های متفاوتی دارند تا کانال های ریشه را خراشیده و بینش کنند.  از تنگ کردن آب یا هیپوکلریت سدیم بخاطر تهی سازی ی تقدیر های تراشیده شده استفاده می شود.

هنگامی که دندان کاملاً نظیف شد، دو روش وجود دارد: بعضی از دندانپزشکان، ترمیم نهایی را به یک هفته پس از عصب کشی موکول می کنند تا اگر عفونتی باقی مانده بود با دارو رفع شود.  بعضی دنداپزشکان هم، ترمیم نهایی را موقت پس از عصب کشی انجام می دهند.

تو مراجعه ی بعدی،دندانپزشک برای انباشته کردن فضای داخلی دندان از یک خمیر چسبنده و یک خیساندن لاستیکی به نام گاتا پرچا استفده می کند و آن را در کانال ریشه ی دهان قرار می دهد. برای پر کردن حفره ی بیرونی ابداع شده در ابتدای درمان ، یک ماده ی پرکن صبر داده می شود.

مرحله ی آخر ترمیم مقدور است در چندی دهان ها با موارد زیادی همراه باشد.  معمولا در پوسیدگی های شدید برای جلوگیری از سربزرگی شکستن دهان عصب کشی شده، داخل کانال ابزارهایی مانند پین یا پست جای گذاری می شود تا از دندان محافظت بیشتری شود.آیا ورید کشی دردناک است؟

به انگیزه اثر بی حسی، معمولا فرایند رگ کشی درد خاصی ندارد. با این حال، در روزهای نخست پس از عصب کشی، مقدور است بافت های طبیعی به جهت هیجان حساس شده باشند؛ بوسیله خصوص اگر قبل از عصب کشی درد یا عفونت حزن حیات داشته است.  البته این عاطفه درد و ناراحتی معمولا با خانه هایی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن قابل التیام است. از طرفی پیشنهاد می شود، تا زمانی که عصب کشی دندان شما بوسیله نعوظ کامل صورت نگرفته است، از خاییدن خوردنی با دندان تحت درمان، خودداری کنید تا از شکستن آن جلوگیری شود. عصب کشی تا چه اندازه موفق است؟

معمول درمان ریشه ی دهان در ۹۵ درصد مواقع با موفقیت عارض می گیرد؛ همچنین بعضی از دندان های عصب کشی شده تا سرانجام زندگی تندرست پایا می مانند.عوارض عصب کشی

باوجود تلاش های دندانپزشک شما برای پاکدامن کردن کانال های دندان و روکش آن، ممکن است باز هم دندان عصب کشی شده عفونت کند. عفونت دندان عصب کشی شده می تواند به این دلایل باشد: تعداد کانال ها بیشتر از امتیاز دندانپزشک بوده است و یکی از آن ها پاکسازی نشده است. وجود ترک ناشناخته تو ریشه ی دندانترمیم ناقص یا ناکافی دندان که بوسیله باکتری ها دستور داده است از مواد ترمیمی سرنوشت های داخلی دندان عبور کرده و دوباره کانال را آلوده کنندمقاله های مرتبط:آدم های اولیه هم دستخوش مشکلات دندان شبیه ما می شده اندمواد واقعی تشکیل دهنده خمیر دهان چه اثراتی دارند

در تعدادی مواقع، ورید کشی دوباره می تواند موفقیت آمیز باشد. در موارد دیگر، پزشک باید راه دیگری برای استخلاص دندان انتخاب کند.  یکی از مرسوم ترین روش های جراحی درمان ریشه، اپپیکتکتومی خواه برداشته ریشه ی دندان است. این رویه باعث کاهش ناراحتی یا عفونت در قلمرو استخوانی اطراف انتهای دهان می شود.  تو این روش ، بافت لثه باز شده و لیف آلوده برداشته می شود و گاهی اوقات انتهای حقیقت برداشته می شود و به قفا آن یک پرکن کوچک  برای آب بندی کانال ریشه استفاده شود.

در تعدادی مواقع، پس از عصب کشی پاره زیادی از جداره های دندان به علت پوسیدگی زیاد تراشیده می شود؛ در این موارد دنداپزشک، گزینه ی استفاده از روکش دندان را پیشنهاد می دهد تا دهان روبرو بهتری محسوس کرده و عمر طولانی تازگی داشته باشد.جمع بندی نهایی

عوامل متنوعی حیات دارند که می توانند سلامت دندان ها را تهدید کنند؛ علاوه به خشکی امدن این، دندان های ما فرصت چندانی درون برابر بی توجهی های ما نمی دهند و برای حفظ آن ها مجبور به صرف نفقه های اوج خواهیم بود. مراقبت های میسر و کاربردی بهداشت دهان و دندان می توانند تا حدود زیادی، مشکلات دندانی را کاهش دهند و از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنند.بیشتر بخوانید:کشف چسب قدیمی از اندیشه پیچیده نئاندرتال ها معارفه می دهدفروتنی و تواضع از دیدگاه روانشناسانمغزهای نمو یافته در آزمایشگاه، چگونگی جدایش انسان و خجسته را آشکار می کنندآیا واقعا تک فرزندها خودشیفته هستند؟درصورت انقراض نسل بشر، آیا اثری از انسان برای آیندگان به جا خواهد ماند؟