لوگو ساز سه بعدی

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

همشهری آنلاین: دیوارهای محله مظاهری به کمک بانوان نونوار شد. «اکبر مختاری» کمک اجتماعی و فرهنگی شهردارمنطقه ۱۵ دراین باره گفت: «این طرح با شعار جلب همدستی اجتماعی زنان، وقوف و ارتقا ی ظرفیت های هنری، تعامل با مراکز حرفه ای هنری در منطقه و توانمندسازی بانوان به همت اداره امور بانوان انجام شد.» او افزود: «برای اجرای این طرح از طریق پرتال محله ها اطلاع رسانی و سپس نصب پوستر و ارسال طرح های هنری شهروندان، گزینش طرح نهایی، داوری و برپایی کارگاه های آموزشی با موضوع ساخت گلدان پلاستیکی از مواد دورریختنی و کارگاه هنری تفکیک پسماند انجام شد.» او ادامه داد: «از میان آثار ارسالی طرح دسته هنری «حس یک نگاه» گزینش شد.»
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «حسن شجاعی علی آبادی» در مورد ادعای «محمود احمدی بیغش» نماینده شازند تو تک سند همکاری ایران و چین مبنی پهلو اینکه ایران اختیار تمامیت جزیره دین را به چین سپرده است، اقرار داشت: ممکن است کسانی نقدی بر اشعار رویت ایشان داشته باشند، ولی این مورد نمی تواند تو صلاحیت هیات نظارت بر اقدام نمایندگان باشد.

خاصیت ها به ادعای جنجالی یک نماینده درباره واگذاری جزایر ایرانی | اظهارات احمدی بیغش که خودش نفی کردرابشنوید

تنه هیات نظارت پهلو رفتار نمایندگان اظهارداشت: هر کس می تواند از رفتار ایشان شکایت بطی ء و اگر شکایتی داخل این خصوص به هیات داده شود، بوسیله آن رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه این امکان وجود دارد که نهاد باشگاه خود به اظهارات بیغش استفهام کند، یادآورشد: داخل مواردی که بیان دیدگاه پلیس ای فضا را ملتهب کند، حتما شکایت از نماینده در دستور کار قرار می گیرد.

شجاعی علی آبادی افزود: تضمین اشتی درونی جماعت با تاکیدی که پیشقدم انقلاب داشتند مقرری پا بر جا هیات نظارت است و دغدغه دیگر این است که اقدامات این هیات نباید اختلالی در ایفای وظایف شعبه داشته باشد.

قد هیات نظارت کنار اقدام نمایندگان گفت: قانون بنیانی حقوقی را برای نماینده در نظر گرفته است و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان  باید در نقطه تعادلی، عملکرد خویشتن را به گونه ای انتظام بطی ء که منجر به تضمین سلامت اقدام نمایندگان شود.
به گزارش همشهری آنلاین، حمید رسایی در احصائیه کاربری اش تو توییتر نوشت:«در رسیدگی  به یک ضبط قضایی، ۳ نفر محکوم بوسیله اعدام شده اند. شماره ای (که بخشی از آنها از روی غیظ است) هشتک زدند اعدام  نکنید فوری درمقابل گیرایی عده ای مدافعانه هشتک زدند اعدام بکنید. هر دو هشتک، دعوی ای لغزش است وقتی هنوز در حروف ضبط امکان سیاست مجدد هست طریق را انجام کنید. چنانچه در اعاده دادرسی، مشخص شد فقره اعدام درست بوده اعدام بکنید حتی چنانچه تندباد توییتری رویه انداخته شود و اگر مشخص شد که حکم گیج است، اعدام نکنید هر چند همه کسانی که در دفاع از شما توییت دمغ شوند. یک محکوم تا آخرین وعده راست مصرف از ظرفیت قانونی اش را دارد خصوصا محکوم بوسیله اعدام.»
هیئت مدیره ی نوکیا، درون ابتدای سال جاری یک مدیرعامل جدید انتخاب کرد. تغییر داخل ساختار مدیریتی، با ابهام بسیار درباره ی آینده ی شرکت تو صنعت 5G همراه بود. درواقع کارشناسان نظر مثبتی نسبت بوسیله فعالیت های غول فنلاندی داخل صنعت اصلی اش یعنی مخابرات نداشتند. حالا به دید می رسد که نوکیا برنامه هایی موکد برای هماهنگی بیشتر با روند صنعت و نمایش ی محصولات و تجهیزات حرفه ای دارد. آن ها تصمیم دارند تا رابط های بازتری را درون برگ خود استفاده کنند تا فناوری RAN آن ها در دستگاه های دیگر به راحتی قابل تفسیر باشد. به اظهار دیگر، فنلاندی ها تصمیم دارند تماس با رقبای خود را در اتصال های 5G آسان کنند. این طور امکاناتی باعث می شود تا اپراتورهای موبایلی بیشتری بوسیله زیرساخت های نوکیا جذب شوند. خصوصا اپراتورهایی که به تعاقب ترکیبی از راهکارها و اتصال ها از شرکت های گوناگون هستند، از این امکانات استقبال می کنند.

در دنیای تولیدکننده های صنعت مخابرات، مراد زیادی بوسیله تولید تجهیزاتی با توان تعامل با رقبا وجود ندارد. از دهه ها پیش، اپراتورها باید یک تولیدکننده ی برگ را انتخاب کرده و تا مدت ها زنجیره ی تأمین خود را براساس محصولات و تجهیزات آن ها برنامه ریزی می کردند. درواقع، اختلاط کردن تجهیزات و زیرساخت های گوناگون و افزایش سرعت پیاده سازی شبکه و صرفه جویی داخل نفقه ها، آن چنان ممکن نبود.

نوکیا بدوی شرکتی است که تجهیزات با قابلیت تعامل با رقبا تولید می کند

نوکیا اولین تولیدکننده ی تجهیزات مخابراتی در گیتی محسوب می شود که رابط های باز را بوسیله محصولات خود افزایش می بطی ء. تصمیم فنلاندی ها که اخیرا داخل رسانه ها منتشر شد، راهکاری بوسیله شهرت Open Radio Access Network خواه OpenRAN را در پی دارد که در آن، اصول مبتنی پهلو خدمات بومی ابری، در پیاده سازی شبکه های فرانت هال و میدهال استفاده می شود. غرض متاخر نوکیا، برای همکاری هایی که به تعاقب پیاده سازی شبکه های 5G هستند مزیت هایی همچون معماری سریع العمل مرطوب و ارزان تر و منعطف تر را بوسیله همراه خواهد داشت که فرایندهای عملیاتی آسان تازگی غم دارد.

راهکار OpenRAN هر دو بخش رقیق ابزار و درنگ وسایل را پوشش می دهد. بسیاری از استقرارهای 5G مبتنی بر راهکار جدید، داخل پلتفرم های مجازی و مستقل انجام می شود که در کلکسیون ی مختلف تازگی از سخت افزارها قابل مصرف خواهند بود. اینتل درون این مرزوبوم تلاش اضافی دارد تا جای پای خویشتن را متین تیز نرم. پیش بینی ها مدال می دهند که بازار تراش های 5G تا سال ۲۰۲۳ به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید و اینتل بخاطر کسب سهم هرچه بیشتر درون همین میدان سعی می کند.

مقاله های مرتبط:نوکیا تیم های خویشتن را برای توسعه شبکه 5G تلفیق می کندنوکیا و مدیاتک بخاطر ترقی شبکه 5G تفاهم روزنامه امضا کردند

نوکیا می گوید استقرار هر دو فناوری OpenRAN و Cloud RAN را داخل تجهیزات خویشتن پشتیبانی می نرم. نیز همدستی فنلاندی درون ماه های پیش رو، رابط های باز را در ایستگاه های شبکه ای موجود خود پیاده سازی خواهد کرد. تا پایان سال آینده، رابط های میدان درون تمامی راهکارهای درنگ افزاری و رقیق افزاری نوکیا پیاده سازی می شود.

نوکیا ماه گذشته تو شرکت با AT
به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از دِ هلثی نوشت: حس بیشتری روی ۱۳ مورد ذیل داشته باشید و هر درد و تغییر بدون دلیل را تو بدن به دکتر گزارش دهید.

۱. درد به هنگام پیشاب کردن

اگر داخل هنگام ادرار کردن درد احساس می کنید و داخل شاش خود خون می بینید فوری با یک طبیب کیاست کنید. وجود درد در اندام های تناسلی را شدید بگیرید و به یک طبیب اورولوژ مراجعه کنید. این درد از وجود لخته خون در مجاری ادراری خواه بیضه ها وقوف می دهد که بوسیله عطارد پروستات منجر می شود.

۲. هماتوسل (بیماری های خایه)

مردان باید با بدن خود آشنا باشند و تغییرات را متوجه شوند. تنها خودمان هستیم که می توانیم متعدد زود بیماری را شناسایی کنیم. هر تغییری شبیه دگرگونی سایز، تورم و احساس ثقل درون بیضه ها را جدی بگیرید، چراکه مقدور است این ها نشان دهنده عطارد بیضه باشند.

۳. تغییرات پوستی قابل توجه

اغلب مردان بالای ۵۰ سال بوسیله سبب سرطان پوستی جان خود را از مشت می دهند. طبق گزارش های شالوده سرطان پوستی آمریکا، مردان بالغ بیشتر درون معرض ریسک ملانوم(سرطان پوست اکید) هستند. تغییرات شایان توجه مانند نقطه های ممتاز و مایع دار، هیجان های پوستی و تغییر رنگ ناگهانی از گروه نشانه هایی اند که باید بوسیله آن ها توجه کنید.

۴. آفت خواه درد در دهان

اگر خبردار آفتی درون دهان شدید که خوب نمی شود یا دردی که در حول دهان جابه جا می شود، به حکیم مراجعه کنید. لکه های سرخ و سفید داخل لثه و زبان خواه درد در لثه ها بوسیله هنگام جویدن را جدی بگیرید. این ها نشانه هایی از سرطان دهان هستند.

۵. سرفه های مزمن

سرفه هایی را که بیشتر از سه هفته و به طور وخیم ادامه دارند با حکیم داخل میان بگذارید. به یاد داشته باشید علائمی قرین سرماخوردگیو آلرژیدر طولانی مدت خبر از سرطان و مشکلات ریوی می دهند. گاهی اوقات به ممارست زمان و عدم درمان این سرفه ها به برونشیت حاد تبدیل می شوند. تو این زمان سرفه ها همراه لخته های خون هستند.

۶. خون در مدفوع

خون در مدفوع ممکن است علامت از هموروئید(بواسیر یا خون شار) و شروع این بیماری باشد. نیز این نشانه مقدور است وقوف از سرطان روده بزرگ همچنین بدهد. در عارض مشاهده به پزشک فلوشیب مراجعه کنید.

۷. دل درد و حالت شکوفه

همیشه دل درد و حالت تهوع خبر از سرطاننمی دهد، ولی اگر این علائم را در طولانی مدت (۵ روز) عاطفه می کنید بهتر است بوسیله پزشک مراجعه کنید و آزمایش های نخستین را انجام دهید. این حالات علامت از زخم معده و در موارد حاد اطلاع از سرطان خون، معده، لوزالمعده، مری، ریه یا سرطان روده ارشد می دهد.

۸. تب های دوباره

اگر به نعوظ مکرر تبمی کنید و هیچ علائم دیگری ندارید، تو این باره نگران باشید. عفونت های خونی و در بدترین حالت عطارد خون بر تعداد گلبول های سفید معلول می گذارند و نفوذ بین گلبول ها و عفونت یا سلول سرطانی تو خونموجب تب های دوباره می شوند.

۹. درد خرخره به طی قورت دادن

در بسیاری از موارد، درد گلو به انگیزه سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. تو این صورت نیازی نیست ناراحت باشید و فقط باید داروهایی که پزشک توصیه می نرم استعمال کنید، اما اگر این گلودرد طی هفته ها ادامه دارد و به مرور زمان بدتر می شود نشان از سرطان روده، خرخره یا معده دارد.

۱۰. کبودی بی دلیل درون بدن

کبودی بدن اغلب مورد سراسیمه کننده ای نیست، ولی اگر بوسیله طور مکرر و بدون برهان رخ بدهد باید توجه کنیم. این ائتلاف به علت عدم اقتدار محموله اکسیژن کافی داخل خون اتحاد می افتد که مدال از سرطان خون دارد.

۱۱. کاهش قطع بی برهان

شاید داخل مبدا برایتان بشاش کننده باشد که عاری هیچ دلیلی وزن کمتر کنید، ولی این موضوع نباید شما را از جهت وزن ناچیز کردن غافل نرم. این بغرنج (لاغری بدون دلیل رژیم یا ورزش) حاکی از بیماری عطارد لوزالمعده، مری، ریه یا روده بزرگ است.

۱۲. خستگی طولانی مدت

پایین بودن انرژی در این دوره و ساعت مسئله عجیبی نیست، اما خستگی های مزمن و طولانی مدت (یک ماهه) بدون دلایلی مشابه خستگی از کار یا بیماری بوسیله ردیابی نیاز دارد. عطارد خون و بافت های لنفاوی (لنفوم) علائمی این چنینی دارد.

۱۳. سردردهای مزمن

چنانچه میگرنندارید و با قاعده سردردهای مزمن دارید، بهتر است بوسیله پزشک مرجعه کنید. قدیم سردردتان را با مستقر های ساختمانی آرام نکنید و بوسیله عقب برهان اصلی بگردید. سردرد مزمن نشان از تومور مغزی دارد که به ورید های عصبی و خونی قانون تنگ کردن می آورد.
آنر ایکس ۱۰ مکس 5G تنها گوشی معرفی شده توسط هواوی تو روز گذشته نبود. این همکاری ضمن معرفی مقیاس جدید گوشی های قوم ی آنر X، دست به رونمایی از گوشی هوشمند دیگری با پشتیبانی از شبکه ی 5G زد. آنر ۳۰ لایت (Huawei Honor 30 Lite)که قرار است در فداکار بازارهاآنر ۳۰ یوث (Huawei Honor 30 Youth) نامیده شود، از روز هشتم جولای ۲۰۲۰ (۱۸ تیر ۱۳۹۹) در دسترس کاربران چینی راحتی می گیرد. مقدار کانفیگ پایه ی این گوشی ۱٬۷۰۰ یوآن (حد ۲۴۰ دلار) است. 

آنر ۳۰ لایت به لطف بهره مندی از تراش ی دایمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک توانایی همراهی به خاندان پنجم شبکه های ارتباطی را دارد. این خراش از چهار هسته ی کورتکس A76 و چهار هسته ی کورتکس A55 بهره می گیرد که همه دارای فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتز هستند. دایمنسیتی ۸۰۰ که کنار پایه ی لیتوگرافی ۷ نانومتری مخلوق شده است برای پردازش کارهای گرافیکی از پردازنده ی Mali-G57 MC4 بهره می گیرد. 



کانفیگ پایه ی آنر ۳۰ یوث مجهزبه ۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت ذهن ی پس انداز سازی است که همانطور که گفتیم ۲۴۰ دلار ارج دارد. قوی ترین کانفیگ از ۸ گیگابایت ذهن ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی استفاده می کند. آنر ۳۰ لایت با رابط کاربری Magic UI 3.1 بر پایه ی اندروید ۱۰ روانه ی بازار می شود. در دیدن داشته باشید که این گوشی همچون دیگر محصولات جدید هواوی به دلیل تحریم های آمریکا دارای خدمات موبایلی گوگل (GMS) حلق.

آنر ترانه دارد گوشی ۳۰ لایت را درون رنگ های Summer Rainbow و Phantom Silver و Wizard of Oz و Night Black روانه ی بازار کند. جلوه ی انعکاسی پنل پشتی این گوشی از گوشه ی پایین سمت چپ شروع می شود و بوسیله گوشه ی دیگر می رسد

داخل پنل جلویی میان رده ی متاخر آنر تماشاگر صفحه نمایش ۶٫۵ اینچ LCD با وضوح 1080p پلاس هستیم. همانطور کهاخبار پیشینگفته بودند، آنر ۳۰ لایت از ورقه نمایشی با مقدار نوسازی (رفرش ریت) ۹۰ هرتز و ارزش نمونه برداری لمسی ۱۸۰ هرتز استفاده می کند تا محتوای بصری را به شکلی فصیح به نمایش بگذارد.

پنل جلویی گوشی نیز میزبان دوربینی سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است؛ این دوربین درون انشقاق جرعه ای شکل بالای صفحه ارائه جای گرفته. ازطریق این دوربین سلفی می توان بوسیله استفاده از فناوری امتیاز چهره پرداخت. درضمن اگر کاربر تمایل داشت می تواند قفل گوشی را با حسگر اثر انگشت که در مدخل کناری جای گرفته، باز کند. 



پنل پشتی گوشی جدید آنر میزبان کلکسیون دوربین سه گانه است. در این مجموعه، دوربینی ۴۸ مگاپیکسلی با حسگری به معادل ی 1/2 اینچ و لنزی با دیافراگم f/1.8 در نقش دوربین اصلی معین می شود. دوربین دوم که به هنگام در مشت شهود گوشی در پایین ترین نقطه از ماژول جای می گیرد، از حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز علو گشاد استفاده می کند. درنهایت دوربینی ۲ مگاپیکسلی داریم که شهریه اش عمق سنجی چیز پهن ها به مشیت خلق جلوه ی بوکه است. دوربین واقعی آنر ۳۰ لایت از پس ضبط ویدئوی 4K با سیستم لرزه انسداد تصویر الکترونیکی (EIS) برمی آید. درنگ افزار دوربین از حالتی با نام Super Night برای عکس برداری شبانه پشتیبانی می کند.

در گوشی آنر ۳۰ یوث از باتری ۴٬۰۰۰ میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۲٫۵ وات استفاده شده است. درصد شارژ این باتری را می توان ازطریق درگاه USB-C بوسیله لطف فناوری شارژ سریع در عرض ۳۰ دقیقه از صفر به ۵۳ رساند. در آنر ۳۰ یوث نیز شاهد مصرف از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون هستیم. این گوشی از وای فای ۵ پشتیبانی می کند و دو اسلات سیم کارت دارد. در نظر داشته باشید که آنر ۳۰ یوث تنها از کارت های حافظه ی نانومموری (NM) پشتیبانی می کند، بنابراین اگر بخواهید حافظه ی پس انداز سازی را اتساع دهید باید استفاده از دو سیم کارت را فراموش کنید.



کاربران چینی از اکنون می توانند گوشی جدید آنر را ازطریق وی مال تمهید و آن را هجدهم تیرماه گرفتن کنند. کانفیگ پایه ی گوشی با ۶ گیگابایت ذهن ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی ۱٬۷۰۰ یوآن (۲۴۰ دلار) ارزش دارد. همین کانفیگ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی، با قیمت ۲۰۰ یوآن بیشتر ارائه می شود. درنهایت قیمت گوشی آنر ۳۰ لایت در قوی ترین کانفیگ با ۸ گیگابایت حافظه ی رم و ۱۲۸ گیگابایت ذهن ی ذخیره سازی بوسیله ۲٬۲۰۰ یوآن (۳۱۱ دلار) می رسد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد گوشی جدید آنر چیست؟بیشتر بخوانید:آنر X10 مکس 5G با نمایشگر ۷٫۰۹ اینچ رونمایی شدپوکو M2 پرو با ۶ گیگابایت رم داخل گیک بنچ علنی شدبررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس و ردمی نوت 9 پروموتورولا ریزر 2020 احتمالا دوربین دوگانه و شبکه 5G خواهد داشتتولید پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال گوگل رسما متوقف شد
پلSGHAROOOON گلدن گیت (Golden Gate Bridge) یک پل پاندول در سرزمین ایالات متحده است که روی تنگه ای به همین اشتهار در خصیصه سن فرانسیسکو مخلوق شد. معبر ای بوسیله عرض حدود ۱/۶ کیلومتر که خلیج سن فرانسیسکو را به اقیانوس آرام هموار می بطی ء. این پل، ایالت سن فرانسیسکو داخل روستا کالیفرنیا را به شهرستان مارین همواره می یواش. جاده هایی که روی پل گلدن گیت صبر دارند، US Route 101 و California State Route 1 هستند که به معاون پل از روی تنگه ی گلدن گیت گذر کرده اند.

ایالت سن فرانسیسکو و ایالت کالیفرنیا در کشور ایالات متحده، بیش از همه چیز با تشبیه کردن پل گلدن گیت شناخته می شوند. جوزف استراس، مهراز شهرت دار صنعت سازه درون سال ۱۹۱۷ این پل را طراحی کرد که سال ها بعد ازسوی اتحادیه مهندسان سازه ی ایالات متحده به عنوان یکی از عجایب جهان مدرن شناخته شد. بسیاری از منابع گردشگری و گیتی گردی، گلدن گیت را زیباترین پل جهان می دانند که بیشترین عکس ها همچنین از آن توسط گردشگران و شهروندان ثبت شده است. در زمان افتتاح (۱۹۳۷)، گلدن گیت بوسیله عنوان بلندترین و مرتفع ترین پل گیتی شناخته می شد که در ارتفاع ۲۲۷ متری از سطح آب و به طول ۱،۲۸۰ متر ساخته شده بود.

پلی که ساختنش غیر مقدور وجود

پیش از نقشه کشی و ساخت پل گلدن گیت، عزب راه ارتباطی بین سن فرانسیسکو و شهرستان مارین، استفاده از قایق در خلیج سن فرانسیسکو بود. سرو رسمی قایق رانی برای جابه جایی شهروندان و بار، در سال ۱۸۲۰ تو سن فرانسیسکو شروع به فرمان کرد که در دهه ی ۱۸۴۰، دیگر بوسیله سرویسی با زمان بندی منظم و سرویس دهی جامع تبدیل شده بود. ایده ی تاسیس پلی روی خلیج سن فرانسیسکو از میانه ی قرن ۱۹ مطرح شد تا بزرگ ترین ولایت ایالات متحده، از قابلیت های حرفه ای حمل ونقل بهره مند شود. البته از همان ابتدا چالش های بی شماری برای ساخت پل مطرح حیات. خلیج سن فرانسیسکو با امواج خروشان شناخته می شد و شرف تنگه همچنین برای ساختن یک پل، بسیار بلند وجود. به علاوه، عمق آب در پایین ترین خال بوسیله ۱۱۳ متر می رسید که داخل مجموع، بسیاری از مهندسان طرح ریز سازه را داخل ادخال بوسیله پروژه ای بخاطر پیدایش پل روی تنگه ی گلدن گیت، باز می داشت.ایده ی ساخت پلی روی تنگه ی گلدن گیت از سال های بدوی صد ۱۹ شکل گرفته وجود

چارلز کراکر، کارآفرین صنعتی ریلی ایالات متحده در دهه ی ۱۸۷۰ ایده ی تاسیس پل روی تنگه ی گلدن گیت را با مجاهدت پیگیری می کرد و داخل سال ۱۹۱۶، جیمز اچ والکینز، مهندس سازه و مجله نگار یکی از رسانه های سن فرانسیسکو، توجه رسانه ای را به ایده ی مذکور طلبیدن کرد و توانست مهراز نامدار شهرساز سن فرانسیسکو، مایکل اوشونسی را به طراحی و ایده پردازی عمیق برنده روی ایده ی پل، اغوا کند. سه سال بعد، مقام های شهری سن فرانسیسکو بوسیله اوشونسی اجازه دادند تا طرح پلی روی تنگه ی گلدن گیت را به صورت جدی نمدار ردیابی کند. او فرایند مشاوره را با بسیاری از مهندسان بزرگ سازه تو سرتاسر ایالات متحده مطلع کرد که اکثر آن ها، هزینه ی پیدایش پل را حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزیابی می زدند و حتی ساخت چنین سازه ای را غیرممکن می دانستند. در میان آن ها، جوزف برمن استراس، تنها ویژگی بود که ساختن پل را امکان پذیر می دانست و نفقه ی آن را نیز حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار برآورد کرد.

تو ۲۸ ژوئن سال ۱۹۲۱، ادوارد رینی معاون شهردار دم سن فرانسیسکو (جیمز رالف) درکنار اوشونسی و استراس جلسه ای داشت تا ایده ی ساخت پل روی بغاز ی گلدن گیت را بررسی کند. استراس طرح های اولیه را به جلسه آورده بود و خرج ی نخستین را ۱۷ میلیون دلار تخمین زد. طرح مقدماتی ای که استراس ارئه کرده بود، کمی با طراحی بازپسین پل تفاوت داشت؛ ولی او از همان ابتدا مفهوم پل معلق را برای پل گلدن گیت در نظر گرفته بود.



خلیج گلدن گیت پیش از ساخت پل

در دسامبر سال ۱۹۲۲، ایده ی تاسیس پل به صورت عمومی مطرح شد. مخالفت های کمی با ایده ی نخستین عارض گرفت و تنها برخی از رسانه های محلی، آن را «زشت» نامیدند. استراس و اوشونسی درون اعلان برای ایده ی ساخت پل انرژی یدکی صرف کردند. آن ها با مهندسان و مقام های مسئول متعددی مجمع داشتند و ایده و توجیه اقتصادی پل را مطرح می کردند. استراس باور داشت با قبض هزینه های عوارض می نبوغ بوسیله سرعت خرج ی ساخت پل را تأمین کرد.

استراس را می توان سرباز شیار مقدم ایده پردازی و ساخت پل گلدن گیت دانست. او تلاش های متعددی در جبهه های سیاسی، مالی و تبلیغاتی انجام می داد تا رویکرد کلی دادرسی مداران و جامعه، به سمت ساختن مبصر ترین پل جهان، پیش برود. زمان بندی مطرح کردن ایده ی تاسیس پل، طلایی وجود. داخل دهه ی ۱۹۲۰ جمعیت مناطق در دو سوی بغاز بسیار اضافه پیدا کرده بود و نیاز به حمل ونقل متجاوز از قدیم عاطفه می شد. ترافیکی موکد در سرو های جهاز رانی به قطع انفجار رسیده بود و بسیاری از مسافران نیز افزار نقلیه ی موتوری را روی ناوگان حمل ونقل بحری سوار می کردند که دیگر گنجایش کافی را بخاطر خدمت رسانی نداشت. ازطرفی، سرمایه گذاری لازم از لفظ نصیب و قسمت محلی و فدرال ایالات متحده اجرا نمی شد، چون منطقه ی سن فرانسیسکو، کمی قبل، معاون نفقه ی دولتی را بخاطر پیدایش پلی روی خلیج سن فرانسیسکو اوکلند دریافت کرده بود.تأمین هزینه و چالش های حقوقی

سه نفر اصلی که ایده ی ساخت پل گلدن گیت را پیش می بردند، استراس و اوشونسی و رینی، برای تأمین هزینه های ساخت پل ایده ی متد اندازی منطقه ی اختصاص ی اقتصادی را مطرح کردند. جلسه ای با مشارکت سرمایه گذاران سرشناس منطقه تشکیل شد که خراج آن، لباس گیری انجمنی برای دادرسی گذاری و جذب تنخواه برای پیدایش پل حیات (Bridging the Golden Gate Association). نخستین سعی انجمن، کمپینی بوسیله اشتهار Bridge-the-Gate وجود تا هرچه بیشتر، آگاهی اشتراکی نسبت به ایده ی ساخت پل، خصوصا در شهرستان های سیرت کالیفرنیا تکثیر پدیدار کند. تصرف مجوزهای قانونی بخاطر ساخت پل نیز برعهده ی همین هیئت قانونگذاری بود. درنهایت، تقلا های انجمن به اجابت قانونی محلی داخل ۲۵ مه ۱۹۲۳ انجامید که راه اندازی منطقه ی خاص ای را برای تأمین خرج های تاسیس پل، در پی داشت.



طرح نخستین ی هیبریدی طره ای-معلق استراس بخاطر پل

پس از توجیه اقتصادی و مطرح شدن ایده ی منطقه ی ویژه، تقدیر ساخت پل در دستان وزارت غوغا ایالات متحده (زمان حال به نام وزارت دفاع شناخته می شود) متحده بود. تمامی زمین ها درون دو لفظ معبر ی سن فرانسیسکو دراختیار وزارت جنگ بود و آن ها باید مجوز تاسیس وساز را صادر می کردند. به علاوه، دسترسی های قضایی متعددی دراختیار وزارت هیاهو ایالات متحده استراحت داشت که هرگونه تاسیس وساز در بنادر که روی محموله ونقل لشکری تأثیر می گذاشت، منوط به دریافت مجوز از وزارت مسکن می کرد. مجمع ی وزارت ساختمانی برای بررسی ایده در ۱۶ مه ۱۹۲۴ تشکیل شد تا دو قضیه ی پا بر جا را تو فرایند ساخت پل تجسس کنند. ابتدا باید تأثیر پل به خشکی امدن حمل ونقل سرباز معاینه می شد و سپس دولت به طرح توجیهی اقتصادی برای تاسیس رسید. درنهایت پس از چند ماه بحث و گفت وگو، اسناد تیم طراحی پل پذیرفته شدند و مجوز تو ۲۰ دسامبر همان سال، صادر شد.

قبض مجوز از وزارت جنگ ایالات متحده، به معنای تأیید نهایی ساخت پل گلدن گیت نبود. بسیاری از سرمایه داران منطقه و خصوصا شرکت های حمل ونقل دریایی که از نبود پل منفعت می بردند، کمپین های اعتراضی گشاد ای را علیه ایده به نحو انداختند. بحث و جدل گروه ها پهلو سر ساخت یا حاضر بودن تاسیس پل، هشت سال بوسیله طول انجامید. استراس طرحی برای شکل دهی منطقه ی ویژه داشت (Bridge and Highway District) که آن را شخصا با مقام ها و انسان تمامی شهرستان های شمال کالیفرنیا مطرح می کرد تا نظر آن ها را به ساخت پل جلب کند. درنهایت سن فرانسیسکو و مارین و بسیاری از شهرستان های مجاور، با برگزاری همه پرسی، تشکیل منطقه ی اختصاص را پذیرفتند. البته ضیق از لفظ مخالفان همچنان ادامه پیدا کرد که پرونده های بی اندازه حقوقی را تو سطح دادگاه های محلی و عالی برای گروه ساخت پل، در معلول داشت.شریک شدن های حمل ونقل دریایی ارشد ترین مخالفان طرح ساخت گلدن گیت بودند

پیروزی مدافعان طرح تاسیس پل، در سال ۱۹۲۸ قطعی شد. منطقه ی ویژه ی اتوبان و پل گلدن گیت تو دسامبر همان سال با عضویت ۶ شهر شکل گرفت و مقام های قانون گذار قریه کالیفرنیا، منطقه را به عنوان مرکز اصلی و مسئول مدل سازی و ساخت و درآمدزایی از پل انخاب کردند. هیئت ناظران از ۶ خانه دادن درگیر داخل پروژه، پلیس هایی را به هیئت مدیره ی پروژه ی تاسیس پل نمایش کردند. اولیه نشست ی هیئت مدیره داخل ژانویه ی ۱۹۲۹ تشکیل شد و استراس به نشانی معماری کردن ارشد، کار خویشتن را شروع کرد. مجوز رسمی وزارت نزاع نیز در اوت ۱۹۳۰ به دست هیئت مدیره رسید.

جوزف استراس، مهندس بزرگ پروژه ی پل گلدن گیت، انبازی مهندسی استراس را سیاق اندازی کرده حیات که پس از تصرف مجوزهای قانونی و سرمایه گذاری های اولیه، بوسیله همراه همکاران خود در آن شرکت، فرایند مدل سازی نهایی و ساخت را مبدا کرد. فرایندی که به ساخته شدن یکی از زیباترین نمادهای شهری قرن بیستم انجامید.



موقعیت جغرافیایی گلدن گیت

با بود تشکیل منطقه ی قانونی و اخذ مجوزهای لازم، مخالفت های اجتماعی با فشار زیاد تنخواه داران ادامه داشت. حتی اوشونسی هم داخل یکی از قسمت قسمت کردن های نقیض طرح پل تن شده حیات که بوسیله عقب جلوگیری از اجرای طرح اوراق وام برای تأمین نفقه های ساخت بودند. همان طور که گفته شد، تمرکز رهبران مدنی مخالف روی تأثیرهای زیست محیطی و کاهش درآمد حمل ونقل بحری بود. مخالفان، عبارت های زیر را برای توجیه ادعاهای خود مطرح می کردند:حمله ی نیروهای متخاصم به راحتی پل و سیستم حمل ونقل آن را خرابکاری می کند.پیدایش این پل غیر مقدور است.این پل تو برابر زمین لرزه آسیب پذیر است.بستر تنگه ی گلدن گیت توانایی تحمل قطع ستون های پل را ندارد.عزب افراد احمق، اوراق قرضه ی پلی را می خرند که درنهایت تخریب می شود.

در مقابل مخالفان، گروه های طبق ساخت پل روی نتایجی همچون گشایش گردشگری در منطقه و افزایش فروش خودرو متمرکز بودند. بسیاری از سازمان های دولتی و مخصوص هم روی مزایای اشتغال پروژه متمرکز شده بودند. درنهایت یک همگی پرسی بخاطر نشر اوراق قرضه برگزار شد و با حیات وضعیت نه چندان مناسب دهه ی ۱۹۳۰ و فترت مبصر اقتصادی، اکثر مردم بوسیله انتشار اوراق برای سرمایه گذاری در پروژه ی پل گلدن گیت، رأی مثبت دادند. سرمایه ی اولیه که باید تأمین می شد، ۳۵ میلیون دلار حیات تا ۲۷ میلیون دلار هزینه ی ساخت را بوسیله همراه هزینه های تکثیر ی نگه داری و تعمیر و موارد دیگر، تأمین یواش.



پیاده روی روز گشادن گلدن گیت طراحی و ساخت پل گلدین گیت

با وجود اینکه درگیری ها بر سر مدل سازی و ساخت پل گلدن گیت تا دهه ی ۱۹۳۰ ادامه داشت، جوزس استراس از سال ۱۹۲۱ امر اکید روی طراحی را شروع کرده وجود. او در آن سال چارلز الیس را بوسیله عنوان مدیر تیم طراحی استخدام کرد که بوسیله سرعت به معاون ارشد شریک شدن استراس تحول شد. الیس مدیریت و نظارت کنار فرایند طراحی و پیدایش پل را برعهده گرفت. در سال ۱۹۲۵، استراس از الیس هوی تا پروفسور جورج اف سواین از دانشگاه هاروارد و لئون موسیف را بوسیله تیم مشاوران احضار کند. آن ها پل منهتن نیویورک را نقشه کشی کرده بودند.

موسیف و سواین پس از بررسی های وافر طرح اولیه ی استراس، آن را برازنده قبول توصیف کردند. البته در سال ۱۹۲۵ موسیف بهسازی هایی روی طراحی عرضه کرد که بر پایه ی همان مفهوم پل معلق، طراحی بخشی بهینه برنده را پیشنهاد می داد. تو سال ۱۹۲۹، موسیف به همراه دو استاد و متخصص سازه ی دیگر توسط هیئت مدیره ی پروژه ی پل بوسیله عنوان اعضای ناظر و نایب انتخاب شدند.

در اول مارس ۱۹۳۰ با آماده شدن طرح پل و آزمایش های اولیه روی بستر تاسیس ستون ها، الیس به شیکاگو رفت تا نیکوترین سازی هایی بازپسین را روی اطلس اجرا دهد. موسیف و آمان، مشاوران پا بر جا بودند که داخل مراحل نهایی درکنار الیس پیشگاه داشتند. الیس وظایف کثرت لحاظ های سازه ای، ارائه ی فشارهای نهایی روی سازه و بستر تنگه، آماده سازی اسناد محاسباتی و طراحی و توسعه ی مشخصات مورد احتیاج را به همراه قراردادها و فرم های رسمی پروژه برعهده داشت.

درون پنجم دسامبر ۱۹۳۱، الیس که دورانی طولانی را بخاطر آماده سازی اسناد و نقشه های پل سپری کرده بود، نامه ای از استراس اخذ کرد که او را به یک مرخصی جلب می کرد. الیس به مرخصی رفت و سه روز پیش از اتمام آن، مجله ای دیگر از استراس رسید که بوسیله نوعی امر اخراج الیس را داشت. او باید تمامی کارهای خود را به مشاورش، کلاراهان تحویل می عدالت و به یک مرخصی بدون حقوق همیشگی می رفت. دلایل اخراج الیس توسط استراس هیچ گاه پیدا نشد. درنهایت این معماری کردن صنف ای بدون هیچ گونه توجیهی از یکی از پروژه های بزرگ خویشتن کنار رفت و تا اینکه تلاش های بی حساب او داخل طراحی و سندسازی پل نیز هیچ نحو اعتبار و تقدیری دریافت نکرد. استراس هیچگاه گاه داخل تاریخ رمز ای موکد به نقش الیس در پروژه ی گلدن گیت نکرد؛ ولی او هنوز به عنوان یکی از بنیانی ترین مهندسان و مدیران پروژه شناخته می شود.



فرایند ساخت پل گلدین گیت پنجم ژانویه ی ۱۹۳۳ بوسیله قیافه رسمی فاتحه شد. انجمن مدل سازی و توسعه ی پل، داخل ۲۶ فوریه ی همان سال یک جشن برای اول فرایند تاسیس برگزار کردند تا هرچه بیشتر، توجه رسانه ای را به پروژه ی کتاب ساز خویشتن جلب کنند. جشن شروع به پیدایش پل گلدن گیت چیزی از جشن افتتاح یک پروژه ی ساختمانی اندک نداشت. پری زیادی تو محل برگزاری (کریسی فیلد که حالا بخشی از منطقه ی ملی بازسازی پل گلدن گیت است) گرد آمده بودند و مقام های دولتی و محلی در آن سخنرانی کردند. پرنده های نامه بر هم برای ارجاع شناسایی نمادین شروع به امر پروژه، به تصعید درآمدند و حتی یک تلگراف از مهتر جمهور نفس ایالات متحده در تشریفات خوانده شد.چرا پل معلق؟

همان نعوظ که گفته شد طرح بدوی استراس بخاطر پل گلدن گیت از نوع طره ای-معلق هیبریدی بود و درنهایت تیمار طرح معلق برای تاسیس بازپسین انتخاب شد. فرایندی که منجر به تبدیل طرح پل از خمش ای-معلق به معلق کامل شد، بوسیله پندار پیشرفت هایی رخ داد که در علوم مهندسی زمین شناسی و پل سازی پیش آمد. در سال ۱۹۳۲، مطالعات زمین شناسی بیشتر روی منطقه ی محل احداث گلدن گیت نشان داد که زمین آنجا مقاومت لازم برای حفر زیرساخت نگه داری لنگر کابل اصلی پل معلق را دارد.

جوزف استراس با حیات سابقه ی تمام که در طراحی و ساخت پل داشت، از آخرین افرادی بود که پیشرفت های صنعت درون تولید کابل و فولاد و دیگر زیرساخت های موردنیاز برای ساخت پل معلق را پذیرفت. بوسیله هرحال اگرچه مهندسان از ابتدای دهه ی ۱۹۲۰، خلق کردن پل کاملا معلقی به ابعاد تنگه ی گلدن گیت را ممکن می دانستند، استراس تا سال ۱۹۳۲ ایده ی آن ها را نپذیرفته حیات.



شماتیک پل کاملا معلق

سؤال رادیکال این است که مزیت های پل معلق نسبت بوسیله انواع دیگر پل و خصوصا طراحی بسیار مثل دیگری یعنی پل کابلی، چه بوده است که مهندسان، آن را برای گلدن گیت گزینش کرده اند؟ ابتدا تباین و شباهت های پل معلق و کابلی را اعتراف می کنیم و سپس، مزیت های استفاده از نقشه کشی معلق برای گلدن گیت را هم شرح می دهیم.

پل های معلق و کابلی، شباهت یدکی بوسیله تیمار دارند و هردو مدل سازی تو مناطقی که بوسیله پل با دهانه ی اهتزاز حاجت باشد، کاربرد مشهود می کنند. با وجود شباهت های طاسی پل کابلی و معلق، تفاوت های رادیکال ای هم درون آن ها دیده می شود. در پل پاندول شاهد استعمال از دو بارو هستیم که کابل های اصلی حامل بار، از روی آن ها گذر می کنند و در دو طرف پل هموار می شوند. همین همراهی باعث می شود تا پل های معلق برای جا هایی که وضعیت زمین شناسی مناسب ندارند، استعمال نشوند. کابل های حقیقی که در ساختاری مبتنی بر بیرینگ اذن ی جابه جایی روی برج های اصلی را دارند، مواجب ی تحمل مرحله اصلی بدنه ی پل را برعهده می گیرند. بیرینگ خواه یاتاقان به پیش روی سهل به قطعه ای گاراژ گفته می شود که برای تحمل بار تو یک انگیزه (عمود یا موازی با پایه واقعی) در سازه های مهندسی استفاده می شود (بلبرینگ ها زیرمجموعه ای از بیرینگ ها محسوب می شوند).

داخل ساخت پل معلق، نصب کابل های پا بر جا روی حصار ها پیش از نصب بدنه ارتکاب می شود و درنتیجه کابل ها مقدمه تحت کشش پهلو پی وزن خود قرار دارند. سپس، کابل های معلق یا طناب هایی درون فواصل منظم روی کابل های واقعی متصل می شوند که وظیفه ی نگه داری جسم را برعهده دارند. جثه همچنین به رخساره بخش بوسیله مقدر شدن به این کابل ها متصل می شود. پس از نصب نهایی، فشار واردشده به کابل های حقیقی تکثیر علنی می بطی ء که با اضافه شدن وعده حی ی ترافیکی بیشتر بی آرامی می شود. این مرحله وارده، ازطریق اتصال کابل های واقعی بوسیله زمین درون دو طرف پل منتقل می شود و طاقت بخشی از آن هم برعهده ی برج های واقعی فراغت دارد.

تو پل های کابلی، بارو ها عموما ساختارهای بیرینگی دارند که وهله پل را به زمین نقل مکان می کنند. برای حفظ سازه ی اصلی تو نزدیکی حصار یک پل کابلی، از المان های تقویت کننده استفاده می شود و بخش هایی که از حصار حقیقی دور می شوند، با پیوند کابل به حصار مرکزی همواره خواهند شد. این راه اتصال کابلی نقاط ضعفی را برای پل کابلی ایجاد می کند، چون کابل را به عارض افقی می کشد. درنتیجه عضو ی پل باید مقاومت بیشتری داشته باشد تا نیروهای فشاری افقی کابل ها را طاقت کند. خال ی جیره پل کابلی نیز این است که نیازی به لنگرهای قوی بخاطر مقاومت درون برابر کشش افقی کابل های پا بر جا (مانند پل معلق) ندارد. از تفاوت های بنیادی ی طاقت بار پل کابلی با پاندول می استعداد به سفتی زیبنده توجه پل کابلی اشاره کرد که هرگونه دفرمه شدن بدنه ی واقعی تحت بارهای زنده و جابجا شده را از بین می سرما.



شماتیک پل کابلی

از مزیت های عمده طراحی پل معلق که منجر به انتخاب آن بوسیله نشانی سازه ی کلدن گیت تیمار شد، می استعداد بوسیله خرج ی پایین تر نسبت به طر ح های دیگر اشاره کرد. بوسیله علاوه، مهندسان به هرحال باید پلی با دهانه ی اهتزاز می ساختند تا گذر و مرور دریایی از زیر آن امکان پذیر باشد. امکان ساخت پل معلق در ارتفاع والاتر نسبت به مقیاس های دیگر، از مزیت های مهم آن بوسیله شمار می جوی.

منطقه ی کالیفرنیا، یکی از مناطق زلزله خیز ایالات متحده محسوب می شود. درنتیجه پلی که روی معبر ی گلدن گیت صبر دارد، باید در برابر لرزش ها انعطاف بالا را از خود نشان دهد. جالب است بدانید پیش از اتمام مراحل اولیه ی پل گلدن گیت اندوه یک زمین لرزه تو همان منطقه صورت قسط که بخشی از فرایند را به تأخیر انداخت. به هرحال پل های معلق انعطاف پذیری و تلرانس بالایی در تبدیل شکل دارند و برخلاف پل کابلی، سفتی مدلل و شکننده ای ارائه نمی کنند. به همین دلیل پل معلق به نشانی مدل سازی گلدن گیت انتخاب شد تا تحت بارهای زنده ی انواع همچون ورم و طوفان و از همگی اساسی تر، زمین لرزش در خلیج سن فرانسیسکو، انعطاف داشته باشد. درواقع گلدن گیت بوسیله خاطر طراحی معلق کابلی، به نوعی در طبق بارهای سابق الذکر «حرکت» می کند. البته همین «تحرک» تو شرایطی که وضعیت آب وهوایی خطرناک باشد، منجر به تعطیلی این نوع از پل می شود که تو تاریخ گلدن گیت تیمار چند کود عارض داد.



طراحی پل گلدن گیت تا پیش از نهایی شدن، تغییرات دیگری را هم تجربه کرد. از میان عمده ترین ها می توان به کاهش پشته حصار ها از ۲۹۰ متر به حدود ۲۲۷ متر رمز کرد. مقاومت کابل های پا بر جا تیمار نیاز به بهبود داشت که با اضافه قطر آن ها از ۰/۵ متر به ۰/۹ متر انجام شد. عرض پل هم از ۲۴ متر بوسیله ۲۷ متر تکثیر یافت.گالری تصاویر فرایند ساخت گلدن گیتهزینه ها و قرادادها

۱۱ شریک ارشد مهندسی پل و سازه از ایالات متحده، پروپوزال های پیشنهادی پیدایش را به هیئت مدیره ی پروژه ارائه کرده بودند. در ۱۱ اوت ۱۹۳۰، وزارت جنگ، مجوز نهایی را برای تاسیس دهانه ای به طول ۱،۲۸۰ متر و ارتفاع ۲۲۰ متر از سطح آب تو میانه ی دهانه صادر کرد. درون ۲۷ اوت همان سال، استراس طرح نهایی را به هیئت مدیره ی منطقه ی اختصاص ی پل و آزادراه گلدن گیت ارائه کرد.

قراردادهای پیمانکاری برای مراحل گوناگون پیدایش پل گلدن گیت، در نوامبر سال ۱۹۳۲ بوسیله امضا روان بودند. مجموع هزینه ی قراردادها به ۲۳،۸۴۳،۹۰۵ دلار رسید. درنهایت جزئیاتی که برای هزینه های تاسیس و موارد افزودن ی پل گلدن گیت مطرح شد، در جو دامن دیده می شود:موضوعمجموع خرج (دلار)فرایند ساخت سازه۲۷،۱۲۵،۰۰۰مهندسی و نظارت۲،۰۵۰،۰۰۰هزینه های بدوی و مدیریت۴۲۳،۰۰۰فرایندهای تأمین مالی ۴،۰۶۸،۰۰۰مازاد هزینه۱،۳۴۴،۰۰۰

خرج ی فرایند ساخت سازه، ابتدا ۲۳ میلیون دلار تخمین زده شده بود؛ اما افزودن شدن بخش های جدید باعث شد تا هزینه به ۲۷ میلیون دلار برسد. هزینه های زیادی که پس از ایده ی اولیه مطرح شدند، موارد زیر بودند:ساختمان مرکزی ستاندن عوارض: ۴۵۰ هزاره دلارتجهیزات دریافت عوارض: ۷۲ هزار دلارآسانسورهای برج: ۶۰ هزاره دلارتجهیزات متفرقه: ۴۵ هزار دلاربهینه سازی و جایگزینی تجهیرات سرباز: ۵۷۵ هزاره دلار

جزئیات قراردادها و هزینه های هر قرارداد در مراحل ساخت پل را در جدول کوچکتر مشاهده می کنید:عده قراردادموضوع قراردادشرکت پیمانکارهزینه (دلار)Contract I-Aابرسازه ی فولادیMcClintic-Marshall Corporation، زیرمجموعه ی Bethlehem Steel Corporation۱۰،۴۹۴،۰۰۰Contract I-Bکابل های فولادی، تعلیق های مرتبط و قطعات جانبی John A. A'Roebling s Sons Company۵،۸۵۵،۰۰۰Contract IIبرج اسکله های سن فرانسیسکو و مارینPacific Bridge Company۲،۹۳۵،۰۰۰Contract IIIلنگرگاه ها و اسکله های دهانه ی
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، اواخر آذر سال گذشته بود که معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از طرح ساخت بناء های ۲۵ تا ۴۰ متری شناسایی عدل و گفت که احداث این نوع واحدها خیر یک انتخاب، بلکه ضرورت است.

این طرح که سر و صدای زیادی به پا کرد و موافقان و مخالفانی داشت، اخیراً طبق یک تفاهم نامه بوسیله تایید شهرداری تهران و وزارت کشور روان که پهلو ماخذ آن در پایتخت واحدهای کوچک تولید خواهد شد. پاسخگویی به مقدر شدن مهمی از حاجت بازار مسکن، افزایش عرضه و کاهش تقاضا از جمله فواید این طرح نشانی می شود؛ هرچند مخالفانی نیز حتی تو مدیریت شهری دارد که معتقدند نباید الگوی استفاده را بوسیله زندگی درون این نوع واحدها عادت بدهیم.

مطابق طرح تفصیلی حداقل متراژ واحدهای مسکونی درون قریه تهران ۳۵ متر است که کنار مبنا پیشنهاد ساخت خانه های ۲۵ متری، این معیار باید بوسیله ۲۵ متر کاهش پیدا یواش. توافق اخیر شهرداری با وزارت ناحیه نشان می دهد که کانون ماده ۵ مخالفتی با این کاهش متراژ ندارد.

اواخر سال گذشته نیز شهرداری اخبار کرد که برای احداث بناء استیجاری آماده مشارکت با دولت است. داخل این زمینه ساخت واحدهای کوچک یا کپسولی می تواند به طرح بناء استیجاری اختصاص هویدا کند.

یک نماینده: احداث واحدهای کوچک، نمایش و تقاضا درون بازار ساختمانی را بوسیله تعادل می رساند

امروز همچنین یک جسم کمیسیون عمران مجلس درباره طرح احداث خانه های ۲۵ تا ۴۰ متری گفته که تو شرایط کنونی با توجه به راسته خانه و دشوار هبوط عرضه در این حوزه، تولید مسکن از هر طریقی مثبت است، برای اینکه این مسئله، عرضه و ادعا درون بازار مسکن را به تعادل می رساند و در نهایت سبب کاهش قیمت مسکن می شود.

صدیف بدری افزود: تولید مسکن ۲۵ تا ۴۰ متری می تواند تو گشایش وضعیت بازار ساختمان اثرگذار باشد، البته برخی کارشناسان اطلاع دادن می کنند که اجرای آن تبعاتی را بخاطر جامعه از عموم تجردگرایی به همراه دارد، اما خوشبختانه کامل این موارددر طرح سابق الذکر دیده شده است.

بدری گفت: بر ماخذ برنامه ریزی صورت گرفته استراحت است که واحدهای کوچک به زیتون های جوان داده شود، همچنین این ساختمان ها به افراد انتزاعی ارائه نخواهد شد.

این نماینده آدم در محفل یازدهم امتداد عدالت: بسیاری از جوانان برای آغاز زندگی مشترک و عروسی بوسیله دلیل پایین وجود داشتن غلبه مالی بوسیله مساکن کوچک نیازمند هستند و پس از گذشت چندین سال از زندگی متراژ بناء خویشتن را افزایش می دهند؛ بنابراین این مساکن می تواند عمه آغازین بخاطر زندگی افراد باشد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  وزارت خزانه داری آمریکا پنج ناخدای نفتکش های دخیل در انتقال بنزین ایران بوسیله ونزوئلا را در فهرست بایکوت قرار داد.  درون بیانیه ای که روی وب سایت وزارت انبار داری آمریکا صبر خمود این ۵ بی تا بوسیله دلیل «مرتبط وجود داشتن با خطوط سفینه رانی جمهوری اسلامی ایران» تو فهرست تحریم قرار گرفته اند.

 ایران از ماه آوریل تاکنون ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می کردند به ونزوئلا که به شدت بوسیله بنزین نیازمند است، ارسال کرده و این محموله ها کمی از ردیف های طولانی در پمپ های بنزین این قلمرو کاسته است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی پیش در توئیتر نوشت تحریم های میوه انبازی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و  شرکت ای-سیلاب (E-Sail) مستقر در چروک از امروز اجرایی شده است. 

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۹ خرداد(۸ ژوئن) نوشت: «تحریم ها محصول شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل امروز اجرایی شد. رژیم ایران علی رغم ادعای اینکه هیچ گاه اقدام به ساخت سلاح های هسته ای و سامانه های حمل آن نخواهد کرد به تلاش برای دستیابی و تولید اقلام احساساتی سرایت ای امتداد داده است.»

هرچند شرکت خطوط کشتی رانی ایران پیش از آن تاریخ غصه داخل فهرست تحریم ها صبر داشتند ولی تحریم هایی که از چند هفته پیش اجرایی شد، از این منظر تازگی داشت که بر اساس امر اجرایی ۱۳۳۸۲ و دو برچسب «ترویج جنگ افزار جنایت جمعی» و «مقررات تحریم های مالی ایران» صادر می شد.

وزارت انبار داری آمریکا در توضیح خود داخل تک آثار این بایکوت ها، به صراحت عنوان کرده بود که اقدام ابتکاری این کشور ارسال دارو و اقلام انسانی به ایران را محدود می بطی ء.

داخل صفحه پرسش و پاسخ های خزانه داری آمریکا، در این رابطه آمده است: «ایالات متحده مجوزها و معافیت های فراخ ای والا تحریم ها دارد که دستور خرید محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران توسط افراد آمریکایی یا غیرآمریکایی را می دهد. ولی این مجوزها و معافیت ها عموما تراکنش با افرادی که زیر فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ تحریم شده اند را دربرگیرنده نمی شود.»

واشنگتن در آن زمان اعلام کرد این بایکوت ها از روز ۸ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی (۱۹ خرداد ۱۳۹۹) اجرایی می شوند. به نوشته خرمن داری آمریکا، از این تاریخ بوسیله بعد «اتباع ایالات متحده، جز با دریافت مجوزهای موردی، از همدستی در تراکنش با IRISL و E-Sail منع خواهند شد، از یکسره از تراکنش های مربوط به فروش محصولات زراعی، غذا، دوا و برگ پزشکی از سوی اتباع ایالات متحده یا از ایالات متحده.»

خزانه داری آمریکا می افزاید: «علاوه بر این، افراد غیرآمریکایی تیمار که آگاهانه درون تراکنش های مشخص با IRISL و E-Sail مشارکت داشته باشند، حتی برای فروش محصولات زراعی، غذا، دوا و برگ پزشکی، خویشتن را داخل معرض تحریم های دیگر راحتی می دهند.»

تنها راه حلی که آمریکا برای دور ماندن از بایکوت ها به طرف های تجاری ایران نمایش کرده، این است که معاملات خود را تا پیش از زمان اجرایی شدن بایکوت ها به پایان برسانند.

این اقدام آمریکا در حالی قیافه می گیرد که بخش وقار از واردات مواد غذایی و دوا به ایران از سر دریا و توسط شرکت خطوط کشتی رانی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین خطوط سفینه رانی ایران انجام می گیرد. 

تو گوهر برچسب های تازه ای که آمریکا به این باهم اتحاد کردن افزوده، تنها از یک نظر درون شرایط پیشین خطوط سفینه رانی ایران فرق ایجاد کرده و آن هم دشوارتر کردن صادرات اقلام انسانی به ایران است.

این اولین بار نیست که آمریکا مدخل هایی را کمال مطلوب تحریم فراغت می دهد که با عمر روزمره مردم ایران داخل وفاق است. آبان ماه امسال تیمار خزانه داری آمریکا مقدر شدن پیدایش و ساز و ساختمانی ایران را تحریم کرد و قوانین تراکنش های مالی با ایران را سختگیرانه تر کرد. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ بوسیله آن تحریم ها، نوشت: «بر خلاف ادعاهای فریبکارانه ایالات متحده، مقررات جدید این کشور تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را تشدید می نرم... حالا مخزن داری دارد نه عزب مواد غذایی، بلکه واردات اقلام دارویی را هم هدف صبر می دهد.»
پس از آن که گروه هندی ماهیندرا از تمایل خود برای واگذار کردن سهام خود داخل همکاری سانگ یانگ معارفه داد، این خودروساز کره جنوبی اعلام کرد که به قفا خریدار بالفعل است. سانگ یانگ که مدتی است با مشکلات دست وپنجه نرم می کند، اوضاع مناسبی ندارد و همین موضوع باعث شده تا سهام داران اصلی آن به فکر فروش سهام خود باشند. سخنگوی این شرکت روز جمعه گفت که سانگ یانگ مشاوری تو شالوده ی بازارهای مالی بخاطر واضح کردن سرمایه گذار متاخر انتخاب کرده است.

هم اکنون ۷۴/۶۵ درصد سهام سانگ یانگ بوسیله گروه خودروسازی ماهیندرا دلبستگی دارد. پس از آن که رسانه های عنف جنوبی با استناد به منبعی ناشناس روز جمعه اخبار کردند که جیلی و بی وای دی چین بوسیله سودا سهام سانگ یانگ تمایل دارند، مقدار سهام این شریک حدود ۳۰ درصد رشد کرد. بااین حال پاسبان جیلی گفت که این خودروساز هیچ برنامه ای برای همدستی در مناقصه های ابتیاع سانگ یانگ ندارد. انبازی BYD نیز که درون اساس ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت می کند، از اظهارنظر تو این باره خودداری کرد.مقاله های مرتبط:پینین فارینا خودروی بعدی سانگ یانگ را مدل سازی می کندسانگ یانگ از اولین پنجره لمسی خودرو درون جهان رونمایی کرد

رسانه های الزام جنوبی اعلام کردند که سانگ یانگ شرکت سامسونگ سکیوریتیز (Samsung Securities) را به نشانی کارپرداز خویشتن تفویض کرده است که با شریک استراتژیک خود یعنی روچیلد همکاری می یواش. سامسونگ سکیوریتیز و روچیلد از اظهارنظر در این اساس خودداری کردند و سانگ یانگ همچنین نام مشاور خود را تأیید نمی کند.

سانگ یانگ با قرضه بالایی مواجه شده و سیزدهمین زیان متوالی سه ماهه خود را داخل ژانویه و مارس گزارش کرده است. سانگ یانگ تا اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا نیز بوسیله دلیل رقابت شدید در راسته خودروهای شاسی بلند، از ابتیاع بیش پایین محصولات خویشتن رنج می برد.

یکی از مدیران اجرایی ماهیندرا هفته گذشته گفت که این انبازی هندی حاضر است سهام مالکیتی خود را درون سانگ یانگ واگذار کند. از روز جمعه تاکنون ارزش سهام سانگ یانگ تو بازار بورس به ۳۳۲ میلیارد وون (اندازه ۲۷۴/۵۹ میلیون دلار) رسید.بیشتر بخوانید:سدان برقی لوسید ایر ۱۹ شهریور امسال رونمایی می شودوانت جی ام سی سایکلون با تیونینگ SVE معرفی کردن شدتویوتا ونزا 2021 با کیت TRD معرفی کردن شدمدیران خودرو رتبه اول پاسخ گویی به شکایات مشتریان را کسب کردشاسی بلندها بیش از دیگر انواع خودرو برای عابران خطرناک هستند