لوگو ساز سه بعدی

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

TSMC چندی پیش گزارش مالی جزئی از جمله سوم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد. این شرکت درکنار گزارش جدید، از افزودن هزینه کرد مایملک چهارمیلیارددلاری خبر داده است. برنامه ی متاخر نفقه های صرف کردن شده در سال ۲۰۱۹ را به ۱۴ میلیارد دلار می رساند. شرکت تایوانی قبلا نفقه کرد دارایی (CapEx) را بین ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار پیش بینی کرده بود. داخل گزارش های قبلی، آن ها داخل پیش بینی آینده ی تراشه های ۵ نانومتری با شک و محافظه کارگر بسیار انجام کرده بودند.مقاله های مرتبط:TSMC تولید انبوه تراش های 7nm را آغاز کردArm و TSMC جهیز چیپلت هفت نانومتری را رونمایی کردند

غول تایوانی صنعت تراشه از زمان ترویج گزارش و پیش بینی مالی قبلی، مسیر خویشتن را تا حدی تبدیل داده است. آن ها تقاضا برای تراشه های ۷ نانومتری را بیشتر پیش بینی می کنند و آینده ی خوبی هم برای تراشه های پرچم دار بعدی، یعنی ۵ نانومتری، در رویت دارند. TSMC می گوید استعمال از فناوری 5G و پیاده سازی برگ مرتبط با آن، با رویکردی کاملا تهاجمی پیش می جوی و شرکت ها حداکثر توان خود را برای پیوستن بوسیله شبکه ی مخابراتی جدید به امر خواهند گرفت؛ درنتیجه، آن ها علاوه پیاده شدن اضافه پیش دماغ های نفقه ای سال ۲۰۱۹، برای سال ۲۰۲۰ نیز هزینه هایی مشابه متصور شده اند تا پاسخ مناسبی به افزایش حاجت راسته داشته باشند.

سهم اساسی ی افزودن خرج ی چهارمیلیارددلاری ماه های پاینده مانده از سال ۲۰۱۹، اکثرا به تجهیز کارخانه های تولیدی و تکثیر ظرفیت تولید خراش های ۵ نانومتری و ۱/۵ میلیارد دلار از آن همچنین برای افزایش ظرفیت تولید خراش های ۷ نانومتری ویژه خواهد یافت. تولید تراشه با فناوری های N7 و N6 و N5 حاجت به کاربرد ی بیشتر از فناوری EUV در لایه های بیشتر دارد. می قابلیت ادعا کرد تسهیم عمده ای از هزینه های TSMC درادامه ی سال، به تأمین برگ EUV اختصاص صریح کند. همدستی ASML یکی از تأمین کننده های اصلی این برگ محسوب می شود. آن ها اخیرا گزارش مالی عزل سوم سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرده اند که از رکوردشکنی درخورتوجه در تولید تجهیزات EUV شناسایی می دهد.



جزء فناوری های پیشرفته ی TSMC که طبق تعریف خویشتن شریک بوسیله فرایندهای تولیدی ۱۶ نانومتری و کوچک پر حرارت خاص دارد، تو مفارقت سوم سال جاری، ۵۱ درصد از درآمد حصه ویفر را تأمین کرد. دراین میان، تراشه های ۷ نانومتری با آمار ۲۷ درصدی، بیش از همه تو درآمد همکاری تأثیرگذار بوده اند. مدیرمالی TSMC، وندل هوانگ، درباره ی گزارش مالی اخیر می گوید:با دیدگاه مثبتی که درباره ی اجرای 5G درون سال آینده وجود دارد، تقاضا برای تراش های ۵ و ۷ نانومتری ما به مقیاس چشمگیری تو ماه های اخیر اضافه یافته است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم هزینه ی دارایی را برای ادامه ی سال ۲۰۱۹ چهارمیلیارد دلار افزایش دهیم تا اقتدار رفع نیاز راسته را داشته باشیم. اکنون پیش بینی می کنیم نفقه کرد مایملک برای سال ۲۰۱۹ بین ۱۴ تا ۱۵ میلیارد دلار ثبت شود. حدود ۱/۵ میلیارد دلار از خرج ی سابق الذکر برای توسعه ی ظرفیت تولید ۷ نانومتری اختصاص می یابد و ۲/۵ میلیارد دلار دیگر مخصوص ترقی ی ظرفیت تولید ۵ نانومتری خواهد بود.بیشتر بخوانید:TSMC گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۹ را منتشر کردکوالکام بخاطر سیستم عامل اینترنت اشیاء مایکروسافت Azure Sphere، تراشه می سازدTSMC تولید انبوه تراشه های 7nm را آغاز کردپردازنده ها چگونه طراحی و ساخته می شوند؟ (قسمت دوم)سامسونگ فناوری پکیجینگ ۱۲ لایه تراشه مبتنی بر TSV را توسعه داد
مهاجمان سایبری پشت عملیات سرقت بیت کوین از کابران دارک وب، سال ها است که نسخه ای مخرب از مرورگر Tor را پخش و توزیع می کنند تا از طریق این نسخه بوسیله زیرساخت های اینترنت دسترسی پیدا کنند. این نسخه بدلی توزیع شده یک سرقت رمزنگاری را نیز بوسیله همراه دارد که منجر به سرقت ۴/۸ بیت کوین شده است.مقاله های مرتبط:مبصر ترین ربایش سایبری بین المللی صد 21 در سراسر جهان، بپا پول هایتان باشید!نمایی رمزی از حملات سایبری پیاده شدن کره زمین

ورود به شبکه Tor یک زور برای دسترسی به وب سایت های زیرزمینی دارک وب است؛ در نتیجه اپراتورهای کلاهبردار از این فرصت استفاده کردند و نسخه خود از امانت Tor را در هم گذاری ها و سایت هایی بجهت PasteBin بوسیله عنوان «نسخه رسمی روسی زبان مرورگر Tor» تبلیغ کردند. طبق گزارش ESET، تو کشش سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، توزیع این مرورگر تقلبی داخل حال اجرا بوده است.

بازدیدکنندگان از روال این تبلیغات به یک وب سایت دیگر که حاوی نسخه ی تقلبی یادشده از مرورگر Tor بود، هدایت می شدند و نسخه ویندوزمرورگر مصنوعی را قبض می کردند. تو حال حاضر، هیچ گزارشی از گمارش این مرورگر قلابی داخل سیستم عامل مک، لینوکس یا نسخه های موبایل بود ندارد.



پس از انتصاب نسخه ی تقلبی از مرورگر Tor، تغییراتی در تنظیمات و افزونه ها اعمال خواهد شد و مدل کاربر را مقداری تغییر می دهد که می تواند از سوی کارفرما به سرقت معلومات کاربر بپردازد. از سوی دیگر تنظیمات xpinstall.signatures.required نیز با دستکاری رو به رو خواهد شد. در نتیجه نبوغ مطالعه امضای دیجیتالی که توسط درخت سرو قانونی Tor ارتکاب می شود تا از برنامه های مخربی که می توانند امان و ناشناس بودن کاربر را به کار بزرگ بیاندازد نیز در این نسخه بدلی غیرفعال خواهد شد. تو واقع این نسخه ی برنگ خون از مرورگر Tor به مهاجمان امکان اصلاح، تحول یا بارگیری افزونه ها را خواهد رحم.نسخه ی برنگ خون مرورگر Tor، به مهاجمان امکان تبدیل یا بارگیری افزونه ها را خواهد داد.

از لفظ دیگر این نسخه ی مخرب، افزونه ی HTTPS Everywhere به قیافه پیش تصور اضافه اسکریپتی را که تو هر صفحه فراغت دارد بارگذاری می کند و فعالیت کاربر را مستقیماً به سرور فرمان و کنترل (C2) که توسط مهاجمین کنترل می شود، ارسال خواهد کرد. C2 که در دارک وب واقع شده، میزبان یک payload بوده که برای اجرا درون مرورگر طراحی شده است. این حمله JavaScript بوسیله نعوظ خاص، سه گانه بازار ارشد دارک وب روسی زبان را شعار راحتی داده است.

خریدهای انجام شده در این بازارها معمولاً با استعمال از ارز دیجیتال مانند بیت کوین ایفا می شود. اگر یک کاربر از این دامنه ها بازدید کرده و اقدام به خرید کند، اسکریپت فعال شده و تلاش می کند تا آدرس کیف پول را تغییر دهد، در نهایت وجه پرداختی به کیف پول دیگری انتقال خواهد یافت.

نمی توان گفت که میزان تبلیغات چقدر گشاد بوده است، اما محققان می گویند که صفحات PasteBin برای ارتقاء این مرورگر، حداقل شقه میلیون جنین بازدید شده اند؛ کیف های پول متعلق به این مجرمان سایبری نیز دارای ۴/۸ بیت کوین حد تقریبا ۴۰/۰۰۰ دلار بوده است اما مقدار واقعی قوطی های دزدی شده احتمالاً بالاتر خواهد بود.

بوسیله هر جهت تاکتیک دستکاری نرم افزارهای عرفی بخاطر مقاصد انقلابی یک امر رایج است و برای کاهش خطرات، همیشه باید از منابع محترم و رسمی بخاطر دریافت بطی ء افزارهای جدید کاربرد کرد.بیشتر بخوانید:بیت کوین هنوز رمزارز محبوب مجرمان سایبری استنرخ هش استخراج بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به ۱۲۰ اگزاهش می رسدبرتری کوانتومی گوگل چه تأثیری بر رمزنگاری مبتنی بر بلاک چین دارد؟شکوفایی مزارع استخراج بیت کوین در خرابه های صنعتی شوروی تو سیبریمدیرکل حقوقی موسسه فناوری داده ها: دخالتی در تدوین روال بخاطر بلاک چین در قلمرو نداریم
عصیان در واشنگتن بر سر فساد رئیس جمهور آمریکا در اوکراین و تحرکاتش در سوریه داستانی عریض نمدار را روبرو کرده است.

به گزارش ایسنا، مجله واشنگتن پست تو مطلبی نوشت: «این تیرگی از ۷ سپتامبر مبدا شد؛ هنگامی که ترامپ به طور ناگهانی اجلاس از پیش اعلام نشده با طالبان افغانستان را که استراحت بود روز پس ازآن در کمپ دیوید برگزار شود، لغو کرد و پیش نویس توافقنامه صلحی را که فرستاده ویژه وزارت امور خارجه روی آن ثانیه گذاشته بود، پهلو گذاشت. نتیجه فوری آن، افزایش تندی درون افغانستان بود و دست کمتر توقف موقت قدر طلبی ترامپ برای خارج کشیدن نیروهای آمریکایی قبل از انتخابات ۲۰۲۰.

یک هفته بعد، کمپین "تنگ کردن حداکثری" ترامپ علیه ایران از بین رفت. به متعاقب حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، ترامپ پاسخ نظامی را رد کرد؛ تو معاوضه او به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت بخاطر ملاقات با مهتر جمهور ایران درون موسسه ملل و الغا تحریم های دولتش تو ازای مناظره آماده است. این قمار شکست خورد؛ شیخ ترامپ را معطل نگه داشت اما عربستان سعودی این پیام را قبض کرد؛ خلیفه محمد شالوده سلمان از عراق و پاکستان خواسته است تا میانجی کاهش تنش با تهران باشند.

فقط دو هفته پس از ناکامی موافق ایران، ترامپ دوباره گواه فرو ریختن مذاکرات هسته ای خود با کره شمالی شد. در جلسه ای در استکهلم، نمایندگان کیم جونگ اون پیشنهاد ایالات متحده برای معامله را رد کردند -فراتر از خلع سلاح جامعی که ترامپ زمانی در پی آن بود- و کنار کشیدند و از موافقت با تاریخی بخاطر مذاکرات آینده خودداری کردند. امیدهای ترامپ برای دستیابی به موفقیت تو دستیابی به جایزه نوبل سال ۲۰۲۰ بسیار اندک فام شد.

به عقب تمامی این اتفاق ها، ربط تلفنی ترامپ درون ۶ اکتبر با رجب طیب اردوغان، مهتر جمهور ترکیه پیش آمد و ترامپ با تسهیل حمله ترکیه به شمال سوریه عملا پنتاگون را به حاشیه نویسی راند. محتمل ترین نتیجه، علاوه به خشکی امدن غدر به متحدان کرد که در چهار سال گذشته در کنار سربازان آمریکایی جنگیده اند، احیای داعش خواهد حیات که نابودی آن ملموس ترین دستاورد سیاست خارجی ترامپ است.

آیا چیزی از دستور کار "مبدا آمریکا" پاینده مانده است؟ نه واقعا. تقلا بخاطر براندازی طالع سوسیالیستی ونزوئلا در ماه آوریل با جار و جنجال ناموفق ماند. دستور کار "توافق بازپسین" بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها هرگز منتشر نشده است و چهره سرشناس ترامپ در این پروژه، جیسون گرینبلات، ماه گذشته کناره گیری خویشتن را اخبار کرد.

درست است؛ ترامپ هنوز غم در حال جنگ تجاری با چین است و روز جمعه از توافق لخت اطلاع عدل اما بیشتر تعرفه ها همچنان برقرار هستند و پیروزی آسان به خشکی امدن پکن که او زمانی قول داده بود، دیگر در تیررس قرار ندارد.

این همان جایی داخل این سیلندر است که غلام قرار است موضوع تهدید مشترکی را تطویل دهم که طولانی این بلایا را تشریح می دهد. فقط یکی نیست، جز نابسامانی رو به افزایش ترامپ. توضیحات او درباره خروج از مأموریت ایالات متحده در سوریه -جایی که فقط ۱۰۰۰ سپاهی آمریکایی از کوفته ماندن داعش اطمینان حاصل می کنند، ضمن خنثی کردن بلندپروازی روسیه و ایران- این است که او مصمم بود تا "جنگ های بی پایان" را متوقف درنگ.

اما اصلاح افغانستانی که او پیاده شدن تیمار زد، سربازان آمریکایی بسیار بیشتری را بوسیله ساختمان می آورد - ۵۰۰۰ سرباز فوراً و تا روز انتخابات تا ۱۵ هزار تن. تنها توضیحی که ترامپ برای توجیه آن ارائه عدل این حیات که شبه نظامیان حمله ای را انجام دادند که باعث کشته شدن یک نظامی آمریکایی شد -برهان عجیبی بخاطر پایان ندادن به شورش ۱۸ ساله است.

البته برای برخی از سیاست های شکست زده ترامپ دلیلی وجود دارد. رویارویی با ایران جاهل ضروری بود و جنگ درون خلیج فارس ضغطه بار خواهد بود. توافق طالبان خیانتی به دولت افغانستان بود که ایالات متحده دو دهه با صدها میلیارد دلار روی آن سرمایه گذاری کرده است.

اما احتمالاً کشتار عام سیاست خارجی ترامپ هنوز تمام نشده است. کیم جونگ اون مهلت آخر سال را برای بوسیله دست آوردن آنچه از ترامپ می خواهد تعیین کرده است -پایان بایکوت ها- پس از آن کره شمالی می تواند به آزمایش کلاهک هسته ای خواه موشک های قاره پیما بازگردد. ایران اندوه ممکن است بخاطر مجبور کردن ترامپ بوسیله فسخ تحریم ها تحرکاتی ایفا دهد. و احتمالا داعش رد پای خود را تو شرق سوریه تقویت خواهد کرد. تمام این ها امکان پذیر است به قطع رأی استیضاح برای ترامپ خطرناک نباشد اما می تواند صدمات زیادی بوسیله منافع ملی ایالات متحده ملتفت کند.»
مان قصد دارد در مراسم Bus World سال ۲۰۱۹ که هفته ی آینده تو دهکده بروکسل کشور بلژیک برگزار خواهد شد، از دشت جدیدی نام eTGE کامبی رونمایی بطی ء. این خودرو نسخه ی مسافری ون باری فولکس واگنکرفتر (Crafter) الکتریکی است. مان eTGE کامبی مانند مرسدس بنز EQV به خریداران خصوصی فروخته نخواهد شد تا محصولی فاقد آلایندگی، خصوصی همکاری های تجاری باشد.



تنها دگرگونی ظاهری مدل کامبی تو مقایسه با نسخه ی عادی مان eTGE، سپرهای هم رنگ قد و پنجره های جانبی عقب هستند. با باز کردن داخل کشویی این خودرو با یک فضای داخلی جادار و کاربردی مواجه می شویم که برای ۹ سرنشین مناسب است. صندلی ها در این اتوبوس کوچک، مشابه صندلی های هواپیماهای مسافربری است. مان eTGE کامبی دقیقا ۵۹۸۶ میلی متر کشش دارد. این خودرو به دوربین دید عقب، کروز کنترل، محدودکننده ی سرعت، فناوری ترمز اضطراری خودکار و گرم کن صندلی برای تمامی سرنشینان مهیا است. مان به عنوان آپشن یک بالابر مخصوص صندلی چرخ دار نیز تو پشت این خودرو گمارش می کند.

مقاله های مرتبط:ون برقی Canoo سال ۲۰۲۱ بوسیله بازار می آیدمرسدس بنز EQV، اولین ون تمام برقی لوکس جهان، رونمایی شد

موتور برقی eTGE کامبی با مدل باری آن همسان است و در قسمت جلوی خودرو نصب می شود. موتور برقی مان می تواند ۱۳۴ اسب بخار غلبه و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. باتری مان eTGE کامبی از نوع لیتیوم یون با ظرفیت ۳۵/۸ کیلووات روزگار است. امکان شارژ این باتری درون مدت ۵/۵ ساعت با استفاده از شارژر دیواری ۷/۲ کیلووات ساعتی AC وجود دارد. با استفاده از سیستم شارژر سریع ۴۰ کیلووات ساعتی داخل عرض ۴۵ دقیقه می توان باتری را تا ۸۰ درصد شارژ کرد. براساس تست های WLTP شعاع حرکتی این مدل با نسخه ی باری آن موافق است و می تواند با هر بار شارژ ۱۱۴ کیلومتر را خلال بطی ء که البته برای سفرهای درون شهری مناسب است.

هدف از ساخت eTGE کامبی توسط مان به کارگیری آن داخل شبکه های حمل و نقل اشتراکی شهری است. مان درون Bus World از مدل TGE 4×4 Intercity و مینی بوس TGE City همچنین رونمایی خواهد کرد.بیشتر بخوانید:پورشه 911؛ خودرو اسپرت آلمانی ها چگونه جاودانه شد؟فولکس واگن اطلس کراس اسپرت رونمایی شدرندرهای رسمی فولکس واگن گلف 2020 منتشر شدخودروهای برقی آئودی براساس چهار پلتفرم تولید خواهند شدشارژر خانگی خودروی برقی با بها ۴۹۹ دلار
مایکروسافت اعلام کرد هدف گذاری پروگرام ی ایرباند، همراهی ۴۰ میلیون نفر به شبکه ی جهانی اینترنت تا ژوئیه سال ۲۰۲۲ است. این برنامه که سال ۲۰۱۷ با هدف اتصال افراد بیشتر درون ایالات متحده راه اندازی شد، به سمت مناطقی از آمریکای لاتین و مناطق جنوبی صحرای بزرگ آفریقا فراخ خواهد شد.

تو حال فراهم مایکروسافت درون ایالات متحده از TVWS (طیف فرکانس های بلااستفاده ی رادیو تلویزیونی) روی فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز برای همراهی ۳ میلیون شهروند این قلمرو به شبکه ی اینترنت کاربرد می کند.



مایکروسافت برای رسیدن به هدف جدیدش در سطح بین المللی باید علاوه به خشکی امدن TVWS از فناوری های نوآورانه ی جدید هم استفاده کند. این شرکت تصمیم دارد برای بررسی نیازهای دقیق هر منطقه، با همکاری های محلی همکاری کند. مایکروسافت همچنین می خواهد با بخت های محلی بخاطر برطرف کردن ویژگی های نظارتی پهلو فناوری های موجود داخل آن مناطق هم مذاکره کند. این شرکت نیاز دارد با ISPهای محلی بخاطر خلق کردن بستر اینترنتی لازم انبازی داشته باشد.

مایکروسافت با مباهات از موفقیت هایش در طرح های گسترش بین المللی اینترنت گزارش داده؛ برای مثل این شرکت در کلمبیا پروژه ای با کمک فناوری TVWS اسلوب اندازی کرده که ۲ مدرسه و ۵ مزرعه را به شبکه ی اینترنت هموار کرده است. این شریک نیز به عرضه دهنده های اینترنت درون کلمبیا دستیار کرده تا دسترسی ۶ میلیون نفر از شهروندان این کشور به اینترنت را میسر کنند.

مایکروسافت همچنین مظفر شد تو غنا، محدودیت های نظارتی دولت روی فناوری TVWS را برطرف کند. این کار دسترسی ۸۰۰ هزار نفر اهالی غنا بوسیله اینترنت را میسر خواهد کرد.مقاله های مرتبط:تا فرجام سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد از جمعیت جبر زمین به اینترنت متصل خواهند بودآینده اینترنت و گذار از امواج الکترومغناطیس بوسیله پرتوهای نوری

مایکروسافت تنها شرکتی ازاله که روی اتصال جهانی به شبکه ی اینترنت تمرکز کرده است. گوگل با طرح «یک میلیارد کاربر بعدی» می خواهد افراد بیشتری را در سطح جهان به اینترنت متصل نرم. فیسبوک هم تمام نیروی خود را بوسیله امر بسته تا بتواند افراد بیشتری را تو سطح دنیا بوسیله اینترنت همواره یواش.

سبب ی این شرکت ها برای چنین سرمایه گذاری هایی متجاوز سهل است؛ هر کاربر جدید اینترنت در هر کجای دنیا، یک مشتری بالقوه برای همه ی این همدستی ها به شمار می رود.بیشتر بخوانید:ویندوز 10 با پردازنده مبتنی به خشکی امدن آرم؛ مراد چه تجربه ای را داشته باشیم؟چرا مایکروسافت برای دوئو از اصطلاح گوشی هوشمند استفاده نمی کند؟آیا سرفیس دوئو مایکروسافت از دوربین پشتی روزی خواهد برد؟جزئیات پردازنده های جدید مایکروسافت که با شرکت AMD و کوالکام ساخته شدندویندوز 10 ایکس منو استارت جدیدی دارد
خاطراتی در مغز فنچ های راه طرز جوان کاشته شد که علت تبدیل داخل طول نُت هایی شد که آن ها می خواندند. این فرایند شامل مشت کاری منطقه ای در عدد وجود که پرندگان برای درس نغمه های خود از آن استفاده می کنند. نغمه های فنچ راه رویه متشکل از مجموعه ای از نت های کوتاه است. فنچ های راه نحو نخست صداهای بابا را بوسیله فکر کردن می سپرند و سپس بوسیله تدریج آن ها را تقلید می کنند و می خوانند.تاد رابرتز و همکارانش از مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس بخاطر درک این موضوع داخل حال تلاش هستند که چگونه خاطرات در مغز رمزگذاری می شوند؛ به اختصاص خاطراتی که توسعه ی گفتار و مهارت های اجتماعی را هدایت می کنند.

نتایج مطالعات گذشته مدال می انصاف منطقه ای از مغز پرندگان به اشتهار HVC برای تحصیل صداها بسیار مهم است و خلق کردن اختلال در فعالیت آن توانایی تدریس آواز را تضعیف می کند. این ملک از مغز ورودی های منطقه ی دیگری از مغز به اشتهار NIf را گرفتن می بطی ء و نورون های موجود در این ساختار در آغاز و انتهای هجاها برانگیخته می شوند. این موضوع مدال می دهد نورون های مذکور داخل رمزگذاری طول هجاها مؤثرند. پژوهشگران برای مشت موثر فعالیت عصبی در نگرش اتصالات یا سیناپس های بین نورون های NIf و HVC از تکنیکی به صیت اپتوژنتیک مصرف کردند. این حکم محتوی دو مرحله است: ۱. واردکردن ژن هایی به نورون ها که موجب می شود بتوان آن ها را بوسیله دستگاه ی تلالو کنترل کرد؛ ۲. استفاده از کابل های فیبر نوری کوچکی بخاطر تاباندن پرتو به بخش انتخاب شده از مغز.



تاد رابرتز با فنچ راه گونه. آزمایشگاه وی درزمینه ی مستندسازی نحوه ی عملکرد مغز در هنگام یادگیری آواز فعالیت می نرم.

دسته رابرتز آزمایش هایی روی فنچ های راه راه شباب ایفا دادند که هرگز آواز خواندن بالغان خود را نشنیده بودند؛ ولی در حال آغاز اتساع نغمه های خود بودند. پژوهشگران ۳۰ روز بعد، تضاد های موجود بین تُن نهایی آواز را بررسی کردند. وقتی پژوهشگران از پالس های کوتاه تلالو استفاده می کردند، پرندگان صداهایی با هجاهای کوتاه ایجاد می کردند. درون حالت اعمال پالس های طولانی نور، پرندگان صداهایی با هجاهای بلند تولید می کردند. رابرتز می گوید:مقاله های مرتبط:وقوف نورون هایی داخل مغز که موجب فراموش کردن خاطرات می شونددانشمندان سیگنال های مغز را به گفتار تغییر کردندما مسیری را در مغز شناسایی کردیم که اگر آن را فعال کنیم، عاری اینکه پرنده صدای پرنده ی دیگری را شنیده باشد، می تواند خاطرات دروغینی را برای طول هجاها در عدد او ایجاد کند.

طول هجاها، عزب یک گنجایش از آوایی است که فنچ ها باید آن را یاد بگیرند. احتمالا فردی های دیگری مانند ارتفاع ندا و ترکیب هجاها بوسیله صورت یک ترادف رمزگذاری دشوارتری دارد؛ اما رابرتز امیدوار است گروه او درنهایت بتواند این انفراد ها را نیز در مغز پرنده بکارد. ده ها ژن مرتبط با تدریس صدا شناخته شده اند که نشان می دهند گفتار انسان نیز از الگوهای مانند فعالیت پرندگان آوازخوان پیروی می کند. رابرتز می گوید با توجه به این شباهت ها، مکانیسم های درس آواز در مغز پرندگان می تواند همچون مدلی بخاطر درک نحوه ی یادگیری حیوانات از تجربیات اجتماعی باشد. او می گوید:ما می توانیم از این اطلاعات برای نشان اعطا کردن مدارهای مغزی استعمال کنیم که مقدور است داخل اختلالات تندخو تکاملی ماننداوتیسم درگیر باشند.

نتایج بررسی ای دیگر نشان داده است که می توانیم خاطرات را داخل مغز موش ها بکاریم؛ به طوری که باعث شویم اشتیاق داشته باشند پاداشی تو محلی خاص بیابند. راه بزمین نشستن به مرحله ی استعمال چنین تکنیک هایی در آدم بسیار تمام است؛ اما فدایی پژوهشگران امیدوار هستند روزی بتوانند خاطرات مرتبط با آسیب های قضیه را تغییر دهند.

ناگفته نماند نتایج این استیناف داخل نامه یScienceمنتشر شده است.

 

بیشتر بخوانید:تهییج مغز در تداوی افسردگی موکد موثر استمصرف غذاهای فرافرآوری شده مکانیسم سیری را مختل می کندچرا استرس خطرناک است و وضع حل مقابله با آن چیست؟مکمل غذایی رایجی که کلید مبارزه با بیماری آلزایمر استشناسایی نورون هایی در مغز که موجب فراموش کردن خاطرات می شوند
به گزارش ایسنا، برخی از زائران اربعین حسینی برای شریک در این سنت و رفتن به عراق از خودروهای شخصی خود استفاده می کنند و بخاطر این کار اسباب نقلیه گیرایی را کاپوتاژ می کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودروهای انحصاری با تغییر پلاک شان به پلاک بین المللی و شهود دیگر مدارک لازم که هر کدام هزینه های خودش را دارد، می توانند از مرزهایی که این درخت سرو را کنترل می کنند، عبور کنند.

مهران قربانی در گفت وگو با ایسنا در این باره تقریر کرد: آن دسته از زائرانی که خودرهای خویشتن را کاپوتاژ کرده اند و می خواهند بخاطر سیر به کربلا از وسیله نقلیه شخصی خودشان مصرف کنند، باید در بازه زمانی اعلام شده این کار را انجام دهند، چرا که امسال در ایام پیک، خودروهای انحصاری نمی توانند از مرز عبور کنند.

وی افزود: پیاده شدن اساس تصمیم اخیر اتخاذ شده خودروهای شخصی کاپوتاژ شده تنها تا ۱۶ مهر ماه می توانند به عراق وارد شوند و بخاطر رجعت نیز از چهارم آبان ماه می توانند به کشور بازگردند چرا که تردد خودروهای شخصی از ۱۶ نرمی ماه تا ۳ آبان ماه ممنوع است.

معاون محموله ونقل دایره راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز درباره نفقه کاپوتاژ خودرو نیز اطلاع دادن کرد: گرچه هزینه های کاپوتاژ ارتباطی بوسیله سازمان راهداری ندارد ولی برای خودروهای سواری، کاپوتاژ یکساله حدود ۱.۵ تا دو میلیون تومان خرج دارد و این هزینه ها را به گمرک می پردازند.

قربانی با بیان اینکه قیمت بنزین درون عراق لیتری ۵۰۰۰ تومان است، گفت: بخاطر خودروهای کاپوتاژ شده که می خواهند وارد قلمرو عراق شوند، نمونه سوختی که این خودروها دارند، لحاظ شده و مابه التفاوت قیمت بنزین آن با عراق را محاسبه کرده و قدری کمتر از این مابه التفاوت را از راننده دریافت می کنند که البته این وجه باید به شمار شرکت ملی نفت واریز شود.
تاکنون اخبار فاش شده ی مختلفی از سرفیس لپ تاپ ۳ و سرفیس پرو ۷ منتشر شده است. در فاصله ی دو روز مانده بوسیله موعد رونمایی دو دستگاه جدید، تصاویر تبلیغاتی سرفیس لپ تاپ ۳ و سرفیس پرو ۷ منتشر شده است. براین اساس، واکینگ کت (WalkingCate) در توییتی با نشر چهار تصویر تبلیغاتی، بخشی از دستور کار های مایکروسافت برای دستگاه های جدید سرفیس لپ تاپ ۳ و سرفیس پرو ۷ را به نمایش گذاشت.

مقاله های مرتبط:تیزر متاخر مایکروسافت از رویداد سرفیس؛ صدای کلیک مرموزوالپیپرهای سرفیس لپ تاپ پیش از رونمایی رسمی دیده شدند

تصاویر منتشرشده کاربرانی را علامت می دهد که از وسیله های سرفیس مصرف می کنند. با توجه به آنچه تو تصاویر مشاهده می شود، به نظر نمی رسد مدل سازی دستگاه های جدید تفاوت فاحشی با طراحی وسیله های فعلی داشته باشد. البته عاری بررسی دقیق و نگاه کامل تر به محصولات جدید، نمی استعداد درباره ی آن ها اظهارنظر جدی کرد.

براساس تصاویر نمودار شده و اخبار منتشرشده ی غیررسمی، به نظر می رسد مایکروسافت ترانه دارد با افزایش کردن پورت USB-C به سرفیس پرو ۷ و سرفیس لپ تاپ ۳، دستگاه ارتقایافته تری به میدان عرضه کند. ناگفته نماند پیش تر، گفته شده وجود هر دو دستگاه از پردازنده ی نسل دهمی اینتل بهره خواهند برد. همچنین، درباره ی نسخه ی ۱۵ اینچی در اعلام دیگری اعلام شده وجود که سرفیس لپ تاپ ۳ با پرازنده ی هشت هسته ای رایزن AMD معرفی کردن می شود. 

سرفیس لپ تاپ ۳ در طعم جزیی های متاخر آبی (Glacier Blue ) و زرد ماسه سنگی (Yellow Sandstone ) و قزل شقایقی (Poppy Red ) به راسته نمایش خواهد شد. همچنین، شایعه هایی درباره ی نمایش ی نسخه ای از این لپ تاپ عاری استفاده از ماده ی آلکانتارا ( Alcantara) و مجهز به پردازنده ی  AMD مطرح شده بود. 

سزاوار سرزنش ذکر است اخبار متعددی درباره ی تغییرات مدل سازی و مشخصات سرفیس پرو ۷ منتشر شده است. چند روز قبل، گفته شد سرفیس پرو ۷ احتمالا طراحی متاخر و بدون حاشیه خواهد داشت و اواخر شهریور نیز، مشخصات فنی منتسب به سرفیس پرو ۷ واضح شد. همان طورکه در اوایل سال سیال اخبار شد، مایکروسافت احتمالا پردازنده های ARM را به سرفیس پرو می آورد. 

البته علاقه مندان به محصولات ردموندی ها مشتاق سرفیس قنطورس (Centaurus) هستند. شایعه شده است سرفیس قنطورس با نمایشگر دوگانه شناساندن خواهد شد؛ اما بوسیله دیدن نمی رسد مایکروسافت این دستگاه را به صورت رسمی تا سال ۲۰۲۰ شناساندن یواش. درنهایت، باید منتظر رویداد رونمایی ۲ اکتبر (۱۰ مهر) مایکروسافت باشیم تا ببینیم محصولات متاخر با چه مشخصاتی شناساندن خواهند شد. بیشتر بخوانید:مایکروسافت نقش هوش ساختگی را در تجسس به روزرسانی های ویندوز 10 شرح دادهرآنچه از رویداد دهم مهربانی مایکروسافت اشتیاق داریممایکروسافت ۳۸ فایل فرمت را در نسخه ی پایین تر وب اوت لوک ممنوع اعلام کردمایکروسافت احتمالا استاندارد متاخر ماوس و کیبورد Ergonomic را بوسیله زودی شناساندن می کندسرفیس پرو 7 احتمالا طراحی متاخر و بدون حاشیه خواهد داشت
ایرنا نوشت: محمد باقر نوبخت در حساب شخصی خود درون توئیتر تصاویری از خط سیر های تخصیص، پرداخت و تسویه پاداش بازنشستگی فرهنگیان، دانشگاهیان، وسیله های استانی و ۳۴ مایه ملی ارائه کرد.  

براساس جدول منتشر شده برای تسویه پاداش بازنشستگی فرهنگیان ۲۲ هزاره و ۴۲۵ میلیارد ریال و بخاطر دانشگاهیان ۷۸۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، بخاطر تسویه پاداش بازنشستگان ۳۴ وسیله ملی دیگر نیز نزدیک به ۲ هزاره و ۳۰۰ میلیارد ریال و برای دستگاه های ۳۱ استان نیز ۴۴ میلیارد ریال افزایش بودجه به آنها تخصیص یافت.

رئیس اداره برنامه و بودجه دوشنبه گذشته تو شمار شخصی خود در توئیتر تالیف وجود که نیمی از پاداش بازنشستگان سال ۹۷ هفته مقدمه شهریوماه صیقلی شد و بقیه مزد بازنشستگان محتوی فرهنگیان، دانشگاهیان و سایر ادارات دولتی تا خاتمه هفته جاری به طور کامل تسویه و پرداخت خواهد شد.

نوبخت افزودن کرد: پاداش بازنشستگان دانشگاه های علوم پزشکی همچنین در آینده نزدیک صیقلی خواهد شد. /
به گزارش بی بی سی باهم اتحاد کردن Servier سازنده این دوا متهم است که استفاده کنندگان درباره اثرات جانبی مرگبار داروی تولیدی اش که برای درمان  افراد دچار دیابتدارای اضافه پیمانه به کار می رفته است، گمراه کرده است.

قرار است این شرکت به اتهام کشتار و تزویر داخل یکی بزرگ ترین رسوایی های پزشکی در فرانسه محاکمه شود.

این شرکت اتهامات را رگه می یواش و مدعی است که درباره اثرات جانبی داروی تولیدی اش کذب نگفته است.

کارشناسان پزشکی فرانسوی معتقدند این دوا با اشتهار تجاری مدیاتور (Mediator) پیش از آنکه درون سال ۲۰۰۹ از میدان خارج شود، باعث مرگ بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر شده است. بانگ درباره یک داروی ضددیابت مرگبار

سازمان دولتی ناظر داروها در فرانسه نیز به اتهام مسامحه در جلوگیری از مرگ و آسیب دیدگی بیماران درون دادگاه سیاست خواهد شد.

کام می رود این محاکمه که دربرگیرنده ۲۶۰۰ معارض و ۲۱ متهم است، کبد ماه طول بکشد.

این دادگاه همچنین به این موضوع رسیدگی خواهد کرد که چرا این دوا که داخل سال ۱۹۷۶ معرفی کردن شد، با بود هشدارهای گوناگون درباره عوارض جانبی اش برای این مدت طولانی امکان فروش نمودار کرد.

وکلای نماینده شاکیان مدعی اند که همکاری سازنده دوا به طور عامدانه بیماران را بخاطر دهه ها گمراه کرده و اهمال مقامات مسئول غم به تخطی این شریک کمک کرده است.

این همدستی فرانسوی متهم است که دست کم یک میلیارد یورو از فروش این دوا سود برده است.

دکتر ایرنه فالکون متخصص کبد فرانسوی برای نخستین بار با بررسی سوابق پزشکی به این نتیجه رسید که استعمال کنندگان داروی مدیاتور دچار مشکلات پنجره های دل می شود. پژوهش های بعدی درستی نظر او را مدلل کرد و خرید دوا ممنوع شد.