لوگو ساز سه بعدی

کشف مونولیتنقره ای رنگ بسیار ساطع داخل یکی از درّه های کمتر عمق صحرای قرمز یوتا گمانه زنی های زیادی تو فضای مجازی به حیات آورده بود و حتی برخی ماجراجویان و کوه نوردان هم مجاهدت کردند خود را به محل انتصاب آن برساند. حال اطلاع می رسد که این مونولیت تیره همان طور که به گونه مشکوکی از وادی قاعده درآورده بود، عاری بوسیله جا گذاشتن مدال و ردپایی مکتوم شده است.

به گفته دفتر مدیریت زمین های یوتا، این مونولیت روز جمعه تو زمانی نامشخص از محلی برداشته شده است که در آن گذاشته شده بود. درون بیانیه رسمی این اداره آمده است:برابر گزارش های معتبر، سازه ای که به عارض غیرقانونی نصب شده بود و از آن به نشانی «مونولیت» صیت توقیف می شد، از اراضی عمومی اداره مدیریت زمین های یوتا برداشته شده است... ازآنجاکه این سازه جزو اموال مخصوص محسوب می شده، دفتر مدیریت زمین های یوتا نقشی درون برج حمل آن انجام نکرده است.

مأموران اداره ایمنی عمومی یوتا این مونولیت ۳/۶ متری را اولین بار ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) کشف کردند. آنان به همراه بالگرد در حال سرشماری هوایی گوسفندهای بزرگ شاخ منطقه داخل جنوب خاوری یوتا بودند که متوجه شیء براقی شدند. بِرت هاچینگز، خلبان بالگرد، درون این باره بوسیله شبکه محلی کی اس ال تی وی، از زیرمجموعه های شبکه تلویزیونی CNN گفت:درحالی که مشغول تصعید بر بلندی این شیء براق بودیم، یکی از زیست شناسان حاضر در بالگرد خبردار اش شد و با قلق گفت «بایست بایست... برگرد آنجا چیزی است که باید نگاهی به آن بیندازیم».

آنچه در میان صخره های سرخ رنگ خودنمایی می کرد، مونولیت خواه تک سنگ نقره ای بسیار براقی حیات. هاچینگز حدس زد بالا آن را بین ۳/۳ تا ۳/۶ متر اعلام کرده بود. او به کی اس ال تی وی گفت به نظر نمی رسید این شیء تصادفا روی زمین محذوف باشد؛ بلکه کاملا کاشته شده وجود. این خلبان بالگرد افزود تصور می کند مونولیت کار پریدن هنری موج ابتکاری یا یکی از هواداران فیلم سینمایی «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» بوده باشد. مونولیت پرابهت و سیاه فام فیلم مشهور استنلی کوبریک یکی از عناصر اصلی این فیلم سینمایی بود.

بااین حال، اداره امنیت عمومی یوتا داخل بیانیه روز دوشنبه هفته گذشته اش اعلام کرد نصب هرگونه سازه یا معلول هنری به هر عنوانی تو اراضی عمومی نوبت فدرال غیرقانونی است. همچنین، مقام ها محل نصب این مونولیت را همچنین فاش نکردند؛ چرا که التهاب آن می رفت بسیاری از افراد حادثه تصمیم بگیرند خودشان بوسیله محل نصبش بروند و باتوجه به ناهمواری سیاق های منتهی به مونولیت، گم شوند و بعدا به خلاصی نیاز رک کنند.مونولیت بدون به جاگذاشتن هیچ نشانی از خود مخفی شده است



افشانشدن محل دقیق مونولیت از ظن و گمان های کاربران اینترنتی عایق نشد. مختصات GPS محل مونولیت داخل شبکه اجتماعی رِدیت دست به مشت می گشت؛ ولی هیچ کدام از کاربران نتوانستند صحت آن را تأیید کنند. بوسیله گفته سه نفری که بوسیله محل نصب مونولیت رفته اند، بخاطر الحاق بوسیله محل گمارش آن باید شبانه رانندگی می کردند و با گذر از مسیری ناهموار و سنگلاخی خود را به محل نصب مونولیت می رساندند. دست کم یک نفر از این افراد ماجراجو در ابتدا راهش را گم کرد؛ اما بوسیله گفته این ماجراجوان، تا اینکه چنانچه مونولیت امر موجودات فضایی نبوده باشد، بازهم سیر سخت و پرمخاطره این چنینی ارزشش را داشت.

دیوید سوربر ۳۳ ساله، افسر سابق خیل آمریکا، یکی از اولیه کسانی بود که شخصا خود را بوسیله مونولیت رساند و مختصات دقیق محل نصب مونولیت را تأیید کرد. سوربر پس از اینکه توانست درستی مختصات را تأیید کند، نتیجه یافته های خود از بازدید محل مونولیت را با کاربران ردیت به ابونمان گذاشت. ازجمله یافته های سوربر این وجود که مونولیت آهن ربایی یا محکم نبود؛ بلکه بیشتر قرین جعبه مقوایی بود. او همچنین دستورالعمل های گام بوسیله گامی برای رانندگی تا محل مونولیت بوسیله تعهد پرداخت گذاشت.

سوربر در ایمیلی به CNN گفت:نهایتا چه این مونولیت امر موجودات فضایی بوده یا گنجایش هنری داشته باشد، فرصتی برای هزاران نفر حاضر کرد تا دوباره پیاده شدن طریق موضوعی مثبت گردهم بیایند. این ماجرا انحراف مناسبی از تمام اتفاقات ناخوشایند و سلبی حیات که در سال ۲۰۲۰ امتحان کردیم.

پس از اخبار شناسایی گم شدن مونولیت، اداره امنیت عمومی یوتا در پستی اینستاگرامی بوسیله آن واکنش مدال داد و گفت: «تقریبا به همان سرعتی که ظاهر شده بود، ناپدیده شد.» مقام های اداره ایمنی عمومی در ادامه پست به شوخی نوشتند: «ظن می زنیم برداشتن مونولیت کار موجودات فضایی بوده باشد!»

دیوید سوربر، افسر قبلی ارتش آمریکا، از اولین کسانی بود که خود را به محل مونولیت در صحرای قرمز یوتا رساند

نحوه نصب بی سروصدای مونولیت خودش راز سربه مُهری بود که حالا با ناپدیدشدن ناگهانی مونولیت هیچگاه گاه فاحش نمی شود. ستوان نیک استریت، واج گوی موسسه امنیت عمومی یوتا، درباره نصب مونولیت گفته وجود این شیء کاملا درون سنگ فرورفته حیات. او بیان کرد:کسی وقت گذاشته بود و با نوعی اسباب برش سنگ و بتن خواه ابزارآلات دیگر گودالی با ابعاد دقیق در زمین حفر کرده و مونولیت را داخلش گذاشته بود. این موضوع واقعا عجیب است. البته جاده هایی در معاشرت محل مونولیت وجود دارد؛ ولی محموله ابزارآلات شکاف سنگ و ورقه های فلزی با ابعاد ۳/۵ متری بوسیله چنین خال ی دورافتاده ای واقعا شگفت انگیز است.

درحالی که گمانه زنی ها درباره ماهیت این مونولیت اسرارآمیز دنباله داشت، بسیاری حدس می زدند این سازه اثری هنری است. به باور کارشناسان هنری، سازه ذکرشده به آثار مجمسه ساز مینیمالیست، جان مک کراکن، شباهت اضافی داشت که خودش از علاقه مندان داستان های علمی تخیلی بود. مک کراکن در سال ۲۰۱۱ در بخشیدن. بااین حال، پاتریک، پسرش، هفته گذشته در گفت وگو با نیویورک تایمز اعلام کرده حیات پدرش داخل سال ۲۰۰۲ به او گفته وجود می خواهد برخی از آثار هنری اش را داخل مکان های دورافتاده بگذارد تا بعدها کشف شوند.

مقاله های مرتبط:حقیقت آزمایش اسرارآمیز فیلادلفیا چه بود؟سیگنال اسرارآمیزی از اعماق فضا هر ۱۵۷ روز یک بار جبران می شود

دفتر مدیریت زمین های یوتا اعلام کرده است درباره ناپدید شدن این مونولیت رسیدگی نمی کند؛ بمنظور کلانتری های محلی به جرایم مرتبط بوسیله اموال مخصوص باید تفحص کنند. تا به حال، مقام های دفاتر کلانتری سن خوان و گراند کانتی، نزدیک ترین حوزه های کلانتری به نگرش نصب مونولیت، درباره این موضوع اظهارنظری نکرده اند.

شب گذشته، سوربر پس از اطلاع دادن خبر ناپدید شدن مونولیت در استوری اینستاگرامی نوشت: «مونولیت ظاهرا گم شده است. گمان می کنم طبیعت دوباره بوسیله همان حالت دست نخوردگی خود بازگشته باشد.»بیشتر بخوانید:باستان شناسان از حیات حکاکی های نفرین مومیایی ها درون قبر های سقاره خبر دادندکشف یک مونولیت بی سابقه درون صحرای یوتا داخل آمریکاربوده شدن دست نوشته های چارلز داروین از کتابخانه دانشگاه کمبریجبوئینگ 737 مکس که ۳۴۶ نفر را به مقصود مرگ کشاند، مجوز پرواز مجدد گرفتکشف دهکده ها تابوت و مجسمه طلاکاری شده از دوران بطلمیوس داخل مصر
  • ۹۹/۰۹/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی