لوگو ساز سه بعدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  وزارت خزانه داری آمریکا پنج ناخدای نفتکش های دخیل در انتقال بنزین ایران بوسیله ونزوئلا را در فهرست بایکوت قرار داد.  درون بیانیه ای که روی وب سایت وزارت انبار داری آمریکا صبر خمود این ۵ بی تا بوسیله دلیل «مرتبط وجود داشتن با خطوط سفینه رانی جمهوری اسلامی ایران» تو فهرست تحریم قرار گرفته اند.

 ایران از ماه آوریل تاکنون ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می کردند به ونزوئلا که به شدت بوسیله بنزین نیازمند است، ارسال کرده و این محموله ها کمی از ردیف های طولانی در پمپ های بنزین این قلمرو کاسته است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی پیش در توئیتر نوشت تحریم های میوه انبازی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و  شرکت ای-سیلاب (E-Sail) مستقر در چروک از امروز اجرایی شده است. 

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۹ خرداد(۸ ژوئن) نوشت: «تحریم ها محصول شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل امروز اجرایی شد. رژیم ایران علی رغم ادعای اینکه هیچ گاه اقدام به ساخت سلاح های هسته ای و سامانه های حمل آن نخواهد کرد به تلاش برای دستیابی و تولید اقلام احساساتی سرایت ای امتداد داده است.»

هرچند شرکت خطوط کشتی رانی ایران پیش از آن تاریخ غصه داخل فهرست تحریم ها صبر داشتند ولی تحریم هایی که از چند هفته پیش اجرایی شد، از این منظر تازگی داشت که بر اساس امر اجرایی ۱۳۳۸۲ و دو برچسب «ترویج جنگ افزار جنایت جمعی» و «مقررات تحریم های مالی ایران» صادر می شد.

وزارت انبار داری آمریکا در توضیح خود داخل تک آثار این بایکوت ها، به صراحت عنوان کرده بود که اقدام ابتکاری این کشور ارسال دارو و اقلام انسانی به ایران را محدود می بطی ء.

داخل صفحه پرسش و پاسخ های خزانه داری آمریکا، در این رابطه آمده است: «ایالات متحده مجوزها و معافیت های فراخ ای والا تحریم ها دارد که دستور خرید محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران توسط افراد آمریکایی یا غیرآمریکایی را می دهد. ولی این مجوزها و معافیت ها عموما تراکنش با افرادی که زیر فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ تحریم شده اند را دربرگیرنده نمی شود.»

واشنگتن در آن زمان اعلام کرد این بایکوت ها از روز ۸ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی (۱۹ خرداد ۱۳۹۹) اجرایی می شوند. به نوشته خرمن داری آمریکا، از این تاریخ بوسیله بعد «اتباع ایالات متحده، جز با دریافت مجوزهای موردی، از همدستی در تراکنش با IRISL و E-Sail منع خواهند شد، از یکسره از تراکنش های مربوط به فروش محصولات زراعی، غذا، دوا و برگ پزشکی از سوی اتباع ایالات متحده یا از ایالات متحده.»

خزانه داری آمریکا می افزاید: «علاوه بر این، افراد غیرآمریکایی تیمار که آگاهانه درون تراکنش های مشخص با IRISL و E-Sail مشارکت داشته باشند، حتی برای فروش محصولات زراعی، غذا، دوا و برگ پزشکی، خویشتن را داخل معرض تحریم های دیگر راحتی می دهند.»

تنها راه حلی که آمریکا برای دور ماندن از بایکوت ها به طرف های تجاری ایران نمایش کرده، این است که معاملات خود را تا پیش از زمان اجرایی شدن بایکوت ها به پایان برسانند.

این اقدام آمریکا در حالی قیافه می گیرد که بخش وقار از واردات مواد غذایی و دوا به ایران از سر دریا و توسط شرکت خطوط کشتی رانی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین خطوط سفینه رانی ایران انجام می گیرد. 

تو گوهر برچسب های تازه ای که آمریکا به این باهم اتحاد کردن افزوده، تنها از یک نظر درون شرایط پیشین خطوط سفینه رانی ایران فرق ایجاد کرده و آن هم دشوارتر کردن صادرات اقلام انسانی به ایران است.

این اولین بار نیست که آمریکا مدخل هایی را کمال مطلوب تحریم فراغت می دهد که با عمر روزمره مردم ایران داخل وفاق است. آبان ماه امسال تیمار خزانه داری آمریکا مقدر شدن پیدایش و ساز و ساختمانی ایران را تحریم کرد و قوانین تراکنش های مالی با ایران را سختگیرانه تر کرد. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ بوسیله آن تحریم ها، نوشت: «بر خلاف ادعاهای فریبکارانه ایالات متحده، مقررات جدید این کشور تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را تشدید می نرم... حالا مخزن داری دارد نه عزب مواد غذایی، بلکه واردات اقلام دارویی را هم هدف صبر می دهد.»
  • ۹۹/۰۴/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی