لوگو ساز سه بعدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این راستا گزارشی که از سوی سازمان خصوصی سازی ارائه شده حاکی از واریز سود سهام عدالت طبق دستور کار است؛ گزارشی که نظر مخاطبان ایسنا آن را تایید نمی کند و اکثر مشمولان از حاضر بودن واریز یا واریز مبلغی اندک تر از آنچه که اعلام شده است گلایه کرده اند.

ثالث اسفندماه بود که علیرضا صالح - رئیس راه اندازی خصوصی سازی - از واریز سود سهام انصاف درون همین روز معارفه داد و گفت: قبلا قول داده بودیم سود تا آخر اسفند ماه واریز شود اما درون نهایت به این جمع بندی رسیدیم که زودتر بوسیله دست مشمولان برسد تا قدرت خرید بالاتری داشته باشند.

وی درمورد مقیاس منفعت سهام عدالت نیز گفته بود به افرادی که یک میلیون تسهیم دارند ٢٥٠ هزار تومان فرع می گیرد. کنار این اساس در سال ۱۳۹۵ به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزاره تومان سود پرداخت شده و در سال ۱۳۹۶ تیمار بوسیله این میزان سهام ۱۷۵ هزاره تومان منفعت علاقه گرفته است.

پیاده شدن این اساس پیش دماغ شده بود که این رقم برای امسال بیشتر از سال های گذشته باشد.

احصائیه مشمولان این سهام کبیر بر ۴۹ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر هستند که البته رقم سهام آنها متفاوت است که بسته به مقدار سهام هر فرد، این مشمولان منفعت دریافت خواهند کرد. عدم پاسخگویی سازمان خصوصی سازی

ولی از ثالث اسفند به بعد سازمان خصوصی سازی هیچگاه گزارش و آماری درمورد قضیه پرداخت سود سهام رحم ارائه نکرد و مسوولان این موسسه همچنین علیرغم پیگیری های مکرر، حاضر بوسیله پاسخگویی نشدند.

البته سازمان خصوصی سازی پس ازآن از گزارشی که در ایسنا منتشر شد و در گزارش سابق الذکر از موسسه خواست تا آمار شفافی در وارستگی این رسانه صبر دهد، داخل جوابیه ای اطلاعاتی را داخل اختیار این خبرگزاری راحتی داد.

در این جوابیه آمده بود که "سازمان خصوصی سازی نسبت به وصول سود سهام عدالت از ۴۹ شرکت تنخواه پذیر سهام قسط (۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ مشارکت غیربورسی) رفتار و قابل با استاندارد سهام منحصر یافته بوسیله هر یک از مشمولان، سود سهام را به حساب ذینفعان واریز کرده است.

در سنوات گذشته بابت عملکرد سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ شرکت های سرمایه پذیر به ترتیب سکه ۳۴۵۰ میلیارد تومان و ۳۹۹۵ میلیارد تومان طی چند وهله و حسب مبالغ دریافتی در وجه قسمت قسمت کردن های مختلف مشمولین سهام انصاف واریز کرده است.

در ثالث اسفند سال ۱۳۹۸ نیز جمعا مبلغ ۴۷۱۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ مشارکت های سرمایه پذیر بوسیله صورت یکجا بخاطر واریز بوسیله شمار مشمولین سهام رحم در جوانمردی بانک های عامل  کشور قرار گرفت و با مشارکت این بانک ها،  ۴۱ میلیون و ۵۱۵ هزاره و ۹۹۰ نفر از مشمولینی که قبلا شماره شبای بانکی خود را درون سامانه سهام قسط  ثبت کرده بودند، به ازای هر تسهیم یک میلیون تومانی سکه ۲۰۵ هزاره تومان و سایر مشمولان  همچنین سزاوار سرزنش با میزان سهامی که دارند از سود سهام عدالت برخوردار شده اند." نظر مردم 

آمار سابق الذکر درحالی از سوی دایره مخصوص سازی عرضه شده است که خاصیت مخاطبان ایسنا به گزارش "واریز سود سهام رحم مسکوت شد" آن را تایید نمی کند. اکثر مخاطبان از لیس واریز منفعت سهام انصاف تا اینکه درون سال ۱۳۹۹ گلایه داشته و فدایی دیگر توقع کرده اند هرچند یک میلیون سهم دارند اما مبلغی که به عنوان سود سهام انصاف دریافت کرده اند کمتر نم از ۲۰۵ هزار تومان بوده است.

مخاطبانی هم از عدم پاسخگویی سازمان گلایه کرده اند. مخاطبی در این راستا تصنیف است: "لطفا پیگیری کنید چرا واریز نمی کنند؟ مابه چند جا زنگ زدیم ولی کسی پاسخگو نیست. شما که دستتان باز است ردیابی کنید. " مخاطب دیگری همچنین نوشته است: " ثبت معروفیت کرده ام و تاکنون سودی گرفتن نکرده ام. بستگی با سامانه می گیریم ولی آنقدر ما را در صف انتظار قرار می دهند که یا خسته می شویم خواه شارژ اعتباریمان به ته می رسد. "

بسیاری از اشخاصی که در اولویت دریافت سود قرار دارند از واریز سود سهام قسط گلایه داشته اند. به عنوان مقیاس برخی مخاطبان نوشته اند: " بخاطر ما که مافوق نظر بهزیستی هستیم هنوز واریز نشده وای به حال افراد دیگر "؛ " سلام سود سهام قسط ما که کارگر تامین مدنی هستیم صیقلی نشده است. دلیل عدم پرداخت چیست؟ "؛ " باشروع کرونا کلا سهام رحم فراموش شد. ما جزو کارگران فصلی هستیم و بااین شرایط همین سود متعدد کمک حالمون بود"؛ " منفعت سهام ۹۷ فرهنگیان پرداخت نشده است"؛ " منفعت سهام رحم ما که از شهرستان و روستایمان ثبت نام شده است را تا اینکه واریز نکردند. مگر استراحت نبود تا پایان سال ۹۸ واریز شود؟"؛ " غلام تحت حمایت کمیته امداد هستم ولی هنوز برایم واریز نشده است. شماره شبا هم داده ام و حسابم فعال است؛ چرا نباید واریز شود؟"

بسیاری از مشمولان نیز از این گلایه داشتند که سود سهام عدالت برای یکی از اعضای خانواده واریز شده اما بخاطر سایر اعضا واریز نشده است. پیام فدایی از آن ها به این صورت است: "سهام عدل همسر و پسرم واریز را کردند ولی برای من واریز نشده است"؛ "چرا بخاطر همسرم واریز شده اما بخاطر من نه؟"؛ "برای من واریز نشد اما برای دیگراعضا ی خانواده ام واریزشد."

با این حال گلایه اکثر مخاطبان از عدم واریز خواه کاهش مسکوک واریز بوده است. در فداکار از این گلایه ها آمده است: "قراربود ۲۵۰ هزاره تومان سود واریز کنند اما برای ما ۱۰۰ هزار تومان واریز کردند"؛ "سهام غلام هم یک میلیونی بود اما تا برسد به مشت ما شد ۱۰۰ هزار تومان"؛ "من همگی ساله سهام میگرفتم ولی تا الان خبری از آن زدودن"؛ "سهام عدل ما صیقلی نشده است و فقط می نویسد درصف ارسال به بانک "؛ "سود سال گذشته غلام را پرداخت نکردند. پیگیری کردیم گفتند شرکتی که ما سهام داریم ورشکسته است!"؛ "بخاطر کسانی که عده شبا هم درسامانه سهام عدالت ثبت کردند واریز نشده است؛ بلوغ آن ها چیست؟"

البته یک مخاطب بی آرامی نوشته حیات که "برای غلام که سهام یک میلیونی دارم ۲۰۵۰۰۰ تومان واریز شده است"
  • ۹۹/۰۱/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی