لوگو ساز سه بعدی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از سال ۱۳۸۹ تاکنون هر ماه مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به احصائیه افراد مجهز در لیست راه اندازی هدفمندی یارانه ها واریز می شود که موافق آخرین اعلام مسوولان دولتی حدود ۷۸ میلیون نفر یعنی بالای ۹۰ درصد پری ایران را در پیاده شدن می گیرد.

این مسکوک هر چند کم سالانه هزینه سنگین بیش از ۴۲ هزاره میلیارد تومانی را برای شانس ها به همراه داشته که در مقاطعی  تا اینکه به دلیل کسری منابع در مطمئن خرج آن، استقراض از بانک مرکزی همچنین صورت گرفته است؛ در عین حال که موجب شده سهم پاره های دیگر از جمله تولید یا هزینه های مربوط به بخت داخل منابع هدفمندی یارانه ها عجیب محزون شود.

به هر صورت بخاطر واداشتن از ایجاد کسری بیشتر منابع و هدر رفت آن، چند سالی است که در ضابطه بودجه الزام حذف سه گانه دهک بالای درآمدی از جمعیت گسترده یارانه بگیر بود دارد، ولی اقبال در مقاطعی رسما اطلاع دادن می کرد که توانایی چنین حذفی را ندارد و درون مواردی بی آرامی که نسبت بوسیله آن اقدام کرد با اعتراض مواجه شده و نتیجه چندان مثبتی به همراه نداشت.

داخل سال گذشته اقبال اعلام کرد که برای انجام تکلیف بودجه در  حذف سه دهک رفعت ادخال کرده و از شهریور ماه ۱۳۹۸ وجود که حذف را آغاز کرد، ولی طولی نکشید که ظاهرا این وقوع نصف کاره باقی ماند؛ بوسیله طوری که اعلام شد حدود یک میلیون نفر حذف شدند و با توجه بوسیله ابعادی که می توانست بوسیله دنبال داشته و نگرانی های در بین مردم از جهت حذف یارانه بگیران ساختن شود، ظاهرا برنامه قضا و قدر برای اجرای قاعده تکمیل نشد و آخرین اظهارات از پرداخت یارانه به همان حدود ۷۸ میلیون نفر حکایت داشت.

این در حالی است که براساس شیوه بودجه امسال همچنین اقبال موظف بوسیله حذف سه دهک بالای درآمدی شده است و اخیرا هیات وزیران آیین روزنامه مربوط به تبصره هدفمندی را تدوین کرد که طبق آن وزارت تعاون، امر و شادکامی مدنی موظف شد تا با استعمال از کلیه بانک های اطلاعاتی نسبت به شناسایی سه دهک بالای یارانه بگیران اقدام درنگ.

بوسیله هر رخساره نفقه سنگین پرداخت یارانه های نقدی و کسری منابعی که در یارانه و تو حال حاضر تو بودجه قضا و قدر حیات دارد موضوعی است که حذف یارانه ها را الزامی می کند ولی تجربه گذشته مدال داده که تضمینی برای حذف سه دهک ارتفاع و اجرای شیوه بودجه وجود ندارد؛ آنهم در شرایطی که اقدام شانس در اجرای طرح معاون معیشتی نشان داد که به سهولت می تواند بخاطر این سه دهک پرداختی ادا ندهد.

تو سال گذشته و با اجرای طرح کمک معیشتی که با ارامش قیمت بنزین داخل رخصت کار استراحت گرفت، اقبال از بین ۷۸ میلیون یارانه بگیر، ۶۰ میلیون نفر را گزینش کرد تا به آنها کمک معیشتی پرداخت یواش که این نشان می رحم می تواند به صبر ۱۸ میلیون همیشگی مانده که معتقد بود تو دهک های بالا فراغت دارند را حذف بطی ء ولی تاکنون درباره انباشتگی یارانه بگیران چنین اقدامی عمل نداده و در حذف این  گروه ملاحظه کرده است.

برای ۱۸ میلیون نفر در یک سال حداقل ۱۰ هزاره میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه نقدی لازم است که البته خانوارها نیازی نیز بوسیله دریافت آن ندارند، اما در شرایط موجود کسری بودجه می تواند کمکی بوسیله منابع اقبال باشد.

اخیرا نیز نوبخت - رئیس سازمان پروگرام و بودجه- با اشاره به وضعیت کنونی بودجه ای و کسری منابع و نیز اضطرار برای تامین جایگزین های درآمدهای نفتی به یارانه های پرداختی اشاره کرده و گفته که در حال مهیا ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت آشکار و پنهان یارانه پرداخت می شود که باید بتوان درصدی از آن را برای منابع دولتی استفاده کرد.

این تو شرایطی است که از ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداختی در سال حداقل ۷۰ هزار میلیارد آن به قیافه نفدی است که ۴۲ هزاره میلیارد تومان یارانه نقدی ۴۲ هزاره و ۵۰۰ تومانی و حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت کمک های معیشتی پرداخت می شود که در قیافه صیقل هدفمند این منابع به دسته های شعار مقابل بانکهای اطلاعاتی که دولت اعلام کرده در جوانمردی دارد، می تواند داخل زمان فعلی کمکی بوسیله مطمئن منابع باشد. نوزادانی که گیتی بیایند یارانه نمی گیرند؟ | پرداخت یارانه متولدین جدید مشروط شد
  • ۹۹/۰۳/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی