لوگو ساز سه بعدی

همشهری - محمد سرابی: چه مقدار از درآمد شهرداری تنها برای اداره امور سیال و چقدر از آن به توسعه و ایجاد امکانات بیشتر اختصاص دارد؟ آیا هزینه ساخت مترو و روش اندازی آن با قیمت بلیت ها تناسب دارد؟ هر مایه اتوبوس بی آرتی در شب هنگام روز چند نفر را جابه جا می کند؟ قیمت آلودگی هوای شهر چطور حد گیری می شود و چند معیار بخاطر آن وجود دارد؟  

روزانه چقدر زباله از درون نهرها خارج می شود تا آب جریان صریح کند؟ چه معیار و نقشه ای تعیین می کند که بناء ها چندطبقه مصنوع شوند؟ چرا محدوده طرح ترافیکی تغییر می کند؟ شهرداری هر روز عزب برای نگه داشتن شهر به شکل عادی خود چه می کند؟

اینها اطلاعاتی هستند که جمله ساکنان روستا از آن خبر ندارند. اگرچه رسانه ها بخشی از آن را منتشر می کنند، اما هنوز اندوه قسمت عمده شهروندان با وجود اینکه در ایالت زندگی می کنند از کارکرد سامانه های آن بی خبر هستند. همین بی خبری ماخذ انتظارات و انتقاداتی را فراهم می کند که از واقعیت دور هستند. کسی که قدری از قانون کار شبکه مبصر حمل ونقل عمومی ملتفت باشد- به نسبت کسی که از این امور اطلاعی ندارد- در مقابل ایجاد وقفه در لول قطار مترو، شلوغی پری اتوبوس ها خواه از امر افتادن پله برقی ها تاثیر متفاوتی خواهد داشت.

آموزش عمومی در این زمینه ممکن حلق و نمی نبوغ نزدیک ۱۰میلیون نفر ساکنان شهر را پای کلاس درس نشاند. با توجه بوسیله فضای عمر روزانه و مشکلات مرتبط با آن مقدور است تمایل چندانی بوسیله کسب این مفروضات در میان مجعد شهروندان حیات نداشته باشد اما یک دسته از جمعیت ولایت کاملا برای کسب این آگاهی ها مستعد هستند. نوجوانانی که درون طرح «شهردار مدرسه» مشارکت کردند، علاقه خود به موضوع «مدیریت بطرف خانه» را نشان داده اند و می توان با همکاری مدارس از این علاقه بخاطر افزایش سطح آگاهی آنها استعمال کرد.

 اگر به سؤالات این قسمت قسمت کردن کنجکاو پاسخ صحیح داده شود در یک دهه آینده قسمتی- هرچند ناچیز- از پری مؤثر شهرنشین، درک صحیحی از روند اداره پایتخت خواهند داشت. دیدگاه این نسل از دانش آموزان بوسیله سازو فقره شهری که تو آن زندگی می کنند،  توقع و گرایش آنها از خدمات شهری را منطقی مرطوب خواهد کرد و   از این سطر راهی برای ربط متقابل مدیریت بخانه برگشتن و شهروندان ثابت قدم خواهد شد.
  • ۹۸/۰۸/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی