لوگو ساز سه بعدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سپهبد حسین خلاصی درباره اصیل اخیر بی بی سی فارسی درون مورد جلسه فرماندهان سپاه در میانه دفاع مقدس گفت: ما در زمان بحران دو جریان مغایرت داشتیم؛ یک جریان نفاق آشکار وجود که همان منافقین بودند که به صدام پناهنده شدند و اخبار و معلومات هیاهو را یا به صورت خالی کردن تلفنی یا به شفیع نفراتی که داشتند، در جوانمردی صدام می گذاشتند.

جانشین قرارگاه ثارالله تهران با پیش روی اینکه یک مسئله نفاق پنهان هم داشتیم که در دکه آقای منتظری جمع شده بودند، اظهار کرد: این روند که تبلور آن تو داماد آقای منتظری و برادر دامادش، سید مهدی هاشمی بود که بعدا اعدام شد، از ساده لوحی آقای منتظری استفاده و احساس می کردند که می توانند همه کارهایی که مدنظرشان است را از عادت ایشان ایفا دهند. ایشان شیخ مختار و عذاب کشیده ای بود ولی متاسفانه بسیار میسر بود و روی ایشان اثر می گذاشتند.

سپهبد استقلال ادامه داد: آنها اولین کاری که کردند، این بود که توانستند با روانی سازی به رویه ای که کسی بی قراری متوجه چگونگی آن نشود - بوسیله فکر صلاحیت های فقهی و سابقه مبارزاتی که آقای منتظری داشت - توانستند در مجلس خبرگان ایشان به عنوان متین مقام رهبری رای گیری کنند، بدون اینکه با امام مشورت یا صحبتی کرده باشند.  

وی با پیش روی اینکه بعدها امام (ره) در نامه ای فرمودند که والله از همان فاتحه من با قائم مقامی آقای منتظری ضد بودم و با من غصه مشورت نشد، تصریح کرد: این جریان دنبال بازوی دوم هم بودند یعنی گند را بوسیله عنوان یک قدرت برای خویشتن می خواستند بنابراین جریانی بر علیه فرماندهان آن مقطع سپاه جماز کردند دو نفر مد نظرشان بود یکی مهدی هاشمی مسئول واحد انقلاب های ارتش که بعدها به افترا همکاری با ساواک و جنایت مرحوم شمس ابادی و دو نفر دیگر و عامل پا بر جا نفوذ در بیت منتظری اعدام شد و دیگری بی آرامی آدم بدی نبود لیکن بوسیله بیت آیت الله منتظری خوش بین بود و تابع آنان حیات.

سردار نجات افزود: زمانی که ما درگیر جنگ بودیم و حاجت به اتحاد داشتیم، این افراد جریانی توسط تعداد محدودی از برادران یکی از  یگان های ما سفت کردند که موجه و پاک بودند ولی آنها اینطور وانمود کردند که فرمانده وقت طاس سپاه در جبهه ها خیانت می کند، تو صورتی که تو آن موقع همه تلاش محسن رضایی معطوف بوسیله این حیات که همه نیروها و سلیقه ها را جمع نرم تا در جبهه پیشروی انجام دهد.  

این حاکم دوران دفاع مقدس با بیان اینکه آن سیلان قبل از عملیات بدر در جلسات مختلف کنار علیه فرمانده لحظه کل سپاه موضع گیری کردند، خاطرنشان کرد: تا اینکه در میتینگ ای هم آقای منتظری به خدمت امام رسیده و گفته بود که فرمانده گند کودتا می کند که معصوم چون می دانست این از کجا آب می خورد، به آقای منتظری گفته بود اینها که بچه های خودمان هستند، بگذارید براندازی کنند. بچه های خودمان که علیه ما کودتا نمی کنند.  

سردار استقلال با اعتراف اینکه مسئله کودتای بهار به عنوان تغییر فرمانده کل گند و گذاشتن فردی هم راستای خودشان در مشت دکه آقای منتظری بود، پیش روی کرد: آنها همان بلوا را راه انداختند که تو آن زمان فرمانده ارتش پاسخ گیرایی را داد که تصویب نکردند. نهایتاً امام (ره) پیامی توسط آیت الله شهید محلاتی دادند که درون پادگان ولیعصر قرائت شد. مبدا معصوم افرادی که این بلوا را با راه انداختند، اندرز کرد و گفتند فریب نخورید ما با غوغاسالاری فرمانده عوض نمی کنیم. الان لحظه بحران است همگی باید بوسیله غوغا توجه کنید.  

وی افزایش کرد: ایشان گفتند چون می دانم شما فریب خورده اید و به اصطلاح خائن نیستید، شما را می بخشم، بروید قفا هیاهو. چنانچه پس ازآن از این کسی این قضیه را ادامه دهد، آن موقع تلاقی دیگری می کنم. آن برادران حزن در برابر فهمیدند که مغلوط کردند و مسیر قباحت را طی کردند، اتفاقاً داخل یگان های دیگر به رخساره ناشناس رفتند، جنگیدند و یکی، دو نفر از آنها که من یادم هست، شهید شدند.  

ولیعهد قرارگاه ثارالله تهران با اقرار اینکه بعضی از آن افراد قرین اکبر گنجی که خود او هم عامل بیت منتظری و سیدمهدی هاشمی ها بودند، همان فتنه انگیزی ها را ادامه دادند که منجر به فرارشان از ایران شد، عنوان کرد: طیف اکبر گنجی و اینها که سنجیده کار مغایرت را اجرا می دادند، همین الان اندوه در خارج از کشور با رسانه های تلخ شرکت می کنند ولی جریانی که نیرنگ زده بودند، شهید شدند.

در همین زمینه:  خاصیت عطاءالله مهاجرانی به مستند کودتای بهار بی بی سی فارسی فایده نوک تیز مشاور مهتر جمهوری به نجیب بی بی سی درباره جلسه فرماندهان ارتش بشنوید | صدا تمام نشست محسن رضایی با معترضان داخل سال۶۳
  • ۹۹/۰۷/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی