لوگو ساز سه بعدی

وارسی جدید نشان می دهد کار بزرگ مرگ در مشارکت کنندگانی نیم می شود که شاخص مجعد ی بدنی آن ها (BMI) در اوایل بزرگ سالی تا میان سالی از محدوده ی چاق به اضافه معادل می رسد. بااین حال، کاهش کمیت بعد از نیمه عمر باعث کاهش چشمگیر سربزرگی اجل زودهنگام شخص نمی شود. درحقیقت تجسس ای که سال گذشته منتشر شد، نشان داد کاهش قطع در سنین میان سالی و مبصر تر به طور درخورتوجهی با افزایش خطر مرگ و میر مرتبط است.

ووبین شی، ادیب ی اصلی این مطالعه، اعتراف کرد: «پژوهش های موجود از شواهد مهم و جدیدی درباره ی حفظ کردن وزن سالم در طول زندگی وقوف می دهد.» این تجسس محتوی ۲۴،۲۰۵ شرکت کننده ۴۰ تا ۷۴ ساله بوده و از داده های استفهام ملی بهداشت و آزمایش تغذیه (بررسی سالانه ی نماینده ی ملی شامل مصاحبه و معاینات فیزیکی و مدل خون)، کاربرد شده است. پژوهشگران از BMI شرکت کنندگان ۲۵ ساله، ۱۰ سال قبل از ورود به تجسس و BMI خویشتن در زمان مطالعه استفاده کردند تا رابطه ی بین تغییر BMI و احتمال مرگ یک شرکت کننده داخل طول تجسس را تحلیل کنند.

پس از کنترل عواملی متشابه جنسیت و استعمال دخانیات درون گذشته و حال و سطح تحصیلات دریافتند شریک کنندگانی که BMI آن ها از محدوده ی چاق به اضافه وزن تغییر معلوم کرده است، ۵۴ درصد کمتر از مشارکت کنندگانی درمعرض کار بزرگ اجل قرار دارند که داخل حالت چاق باقی مانده اند. درحقیقت، افرادی که از چاقی به اضافه کمیت تغییر مشخص کرده بودند، درمقایسه با افرادی که BMI آن ها در محدوده ی اضافه پیمانه راحتی داشت، بیشتر درمعرض مخاطره مرگ استراحت داشتند.

اندرو استوکس، نویسنده ی ارشد این مطالعه، اعلام کرد: «نتایج حاکی از فرصتی بنیانی برای بهبود سلامت جمعیت ازطریق پیشگیری اولیه و ثانویه نسبت به چاقی، به خاص در سنین شباب است.» چاقی مشکلی مبصر برای سلامت افراد است. براساس آخرین آمار مرکز کنترل بلای ناگهانی ها، در ایالات متحده بسیار از ۴۰ درصد از مردم چاق هستند. چاقی با بعضی از مشکلات جدی بهداشتی همانند دیابت و مصیبت های قلبی و برخی سرطان ها در ارتباط است و خطر مرگ و میر را در افراد تا دوبرابر اضافه می دهد.

محققان معتقدند ۱۲/۴ درصد مرگ و میرهای زودهنگام در آمریکا می تواند از داشتن BMI بالاتر از پیمانه استاندارد در اوایل تکلیف و اواسط بزرگ سالی نشئت بگیرد. براساس ارزیابی پژوهشگران، افرادی که بتوانند شاخص توده ی بدنی خود را از محدوده ی مسطح در ۲۵ سالگی به محدوده ی افزایش وزن تو میان سالی برسانند، ۳/۲ درصد کمتر درمعرض اجل ومیر فراغت خواهند گرفت.

بااین همه، آن ها متوجه شدند کاهش کمیت داخل افراد بی حالت بوسیله ندرت رخ می دهد. پژوهشگران دریافتند کمتر از ۱ درصد شرکت کنندگان می توانند از محدوده ی چاق به محدوده ی اضافه وزن برسند؛ ولی به طور مشخص علت این روند را نمی دانستند که نتایج تحقیقات علامت عدل خلال کاهش پیمانه متابولیسم بدن کُند شده و هورمون ها احساس ناتوانی می کنند.

همچنین، بسیاری از مطالعات علامت داده اند بیشتر افرادی که اندازه خویشتن را کاهش می دهند، دوباره به وزن اولین خود برمی گردند. این بدان مجرد است که نیکوترین سیاق برای پیشگیری از اجل زودرس، جلوگیری از اضافه وزن در همه حال است.بیشتر بخوانید:کشف نشانه هایی از ایمنی ماندگار دربرابر کووید ۱۹کاستاریکا آنتی بادی های اسب را به عنوان درمان کووید ۱۹ آزمایش می کندچرا اقرار به تنهابودن بغرنج است؟ علائم تنهایی و نحوه ی مدیریت آنفرمانده عملیات مقابله با کرونای تهران: امسال ابکی ترین پاییز را تجربه خواهیم کردبرای درامان ماندن از ابتلا به کرونا داخل نشست کنکور چه کارهایی ایفا دهیم؟
  • ۹۹/۰۵/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی