لوگو ساز سه بعدی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «عبدالناصر همتی» در حاشیه همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: رشد نقدینگی تا بهمن امسال حدود ۲۸ درصد بوده است.

رییس بی مو بانک مرکزی با اشاره بوسیله اینکه میانگین ۵۰ ساله رشد نقدینگی حدود ۲۵ درصد بوده است که تلاش می کنیم آن را کنترل کنیم، ادامه رحم: تکثیر سه درصدی رشد نقدنگی امسال درون مقایسه با میانگین ۵۰ ساله به دلیل بالا  رفتن تمام عیار ذخایر ارزی کشور بوده است.

وی پافشاری کرد: بانک مرکزی چند میلیارد دلار ارز برای تکثیر ذخایر ارزی صرف کردن کرده است.

همتی خاطرنشان کرد: برخی به اشتباه گفته اند که رکورد ۵۰ ساله شکسته شده شده که امین حلق و تو فداکار سال ها بیشتر از این رقم همچنین بوده است.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شعار ما کنترل تورم است، افزودن کرد: هیچ کدام از پیش دماغ های ما برای سال آینده، پیله بالای ۲۰ درصد را نشان نمی دهد.

وی گفت: نوسانات اخیر ارج ارز به دلیل این است که فدایی به بهانه برگزاری جلسه FATF تکاپو می کنند در میدان ارز تپش ایجاد کنند این درون حالی است که بارها اعلام کرده ایم این موضوع تاثیری پیاده شدن این بازار نخواهد داشت.

رییس کل بانک مرکزی اعتراف داشت: برخی می گویند که سطح پایداری ۱۴ هزاره تومان نرخ ارز شکسته شده است اما باید به یاد داشت که داخل یک سال گذشته حدود سه وعده این سطح شکسته شده شده ولی بانک مرکزی توانست راسته را کنترل کرده و ارج ها متعادل شود.

همتی ادامه رحم: درخواست غلام این است افرادی که وارد این بازار می شوند ریسک آن را بپذیرند، اما باید توجه داشت که بانک مرکزی مراقبت لازم را برای بازار ارز دارد.

رییس بی مو بانک مرکزی درباره احتمال تصویب نشدن اف ای تی اف و قطع همدستی بانک های کشورهای دوست با ایران گفت: هر کسی یک نظری دارد اما اینکه چه اتفاقی بیفتد محسوس حلق.

وی افزود: یک احتمال وجود دارد که باخبر لیست سیاه شود اما یک احتمال دیگر همچنین است که در این لیست قرار نگیرد.

همتی امتداد قسط: هر اتفاقی که رخ دهد باید توجه داشت که مبادلات تجاری و ارزی ما از شیوه مسیرهای تحریم ناپذیر اجرا می شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ میلیارد دلار تامین ارز برای واردات لوازم تو کشور انجام شده که همین روند را ادامه خواهیم عدالت.

رییس کل بانک مرکزی مداومت کرد: بوسیله رویت من اتفاق بدی که برخی فکر می کنند رخ نخواهد داد.

وی گفت: البته خاطر نکنم که این تصمیم اشتباه را اتخاذ کرده و ایران را داخل لیست سیاه استراحت دهند.

رییس کل بانک مرکزی درباره ادعای سوداگران بازار ارز بخاطر رسیدن اضافه قیمت ارز به مرز ۲۰ هزار تومان نیز گفت: آنها می تواند همچین آرزویی را داشته باشند آرزو به خشکی امدن جوانان عیب نیست. میدان ارز زیر تاثیر FATF ؛ دلار بوسیله سمت کانال ۱۴ هزار تومان رفت | یورو ۱۵۲۰۰ تومان شد | جدیدترین نرخ مبلغ و طلا
  • ۹۸/۱۱/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی