لوگو ساز سه بعدی

هنگامی که کانر اسپرولس به عنوان نماینده ی خدمات مشتریان درون مرکز تماس شرکت بیمه ی MetLife مبتلا پاسخگویی به بستگی های مشتریان است چشم از گوشه سمت عبث پایین ورقه مانیتور خویشتن برنمی دارد. چرا که در این قسمت یک ورقه کوچک باز شده و در آن هوش مصنوعی وی را از کیفیت پاسخگویی به ربط گیرندگان نخست می سازد.

چنانچه اسپرولس با سرعت زیادی با مخاطبان مصاحبت کند، آیکون سرعت سنج درون ورقه مربوط به هوش مصنوعی به ارائه درآمده و به او یادآوری می درنگ که باید سرعت صحبت کردن خود را کاهش دهد. چنانچه صدای کانر خواب آلود باشد، آیکون انرژی به همراه تمثال یک لیوان قهوه داخل ورقه مذکور به نمایش داخل خواهد آمد. چنانچه نغمه پاسخ وی چندان گرم و صمیمی نباشد یک آماج قلب توسط فهمیدن جعلی به نمایش داخل می آید تا هوشیار نقصان موجود در فرایند پاسخگویی خود شود.

برای سال های متمادی مردم تخیل می کردند که سرانجام روزی ربات هایی پیشرفته و با کارایی بالا وارد ادارت و کارخانه ها شده و شغل انسان ها را کسب خواهند کرد؛ ولی واقعیتی که درون این میان ممکن است نادیده گرفته شده باشد این است که درایت مصنوعی خیر عزب جایگاه کارمندان و کارگران، بلکه ایستگاه مدیران را نیز امکان پذیر است اشغال یواش.

مقاله های مرتبط:Gen؛ زبانی متاخر برای برنامه نویسی هوش مصنوعیهوش مصنوعی فوق پیشرفته؛ تهدیدی مبصر بخاطر آینده بشرموفقیت هوش مصنوعی مایکروسافت داخل رنگی کردن ویدئوها فقط با یک تصویر

آقای کانر اسپرولس و بسیاری از همکاران او در مرکز ارتباط هنوز تعداد اضافی از مدیران و ناظران را بالای سر خود می بینند. اما یواش افزار مبتنی بر هوش مصنوعی که روی ورقه نمایش آن ها خودنمایی می کند و توسط شرکت Cogito واقع در بوستون ایالات متحده مدل سازی و ساخته شده است نقش مدیر کمکی را ادا کرده و همواره به آنان بازرسی می درنگ. در پایان هر تماس، تمامی نشانه های ارائه داده شده توسط هوش مصنوعی ذخیره شده و به داشبورد آماری بازرس کارمندان منتقل می شود و داخل دسترس وی قرار می گیرد. نکته جالب توجه دراین میان آن است که اگر پاسخ دهندگان، دریچه مربوط به درایت جعلی را ببینند، مدیران و ناظران موقت متوجه این موضوع خواهند شد.

نرم افزار مدل سازی شده توسط شرکت Cogito عزب یکی از درنگ افزارهای موجود داخل راسته بوده که در تعداد متناسب توجهی از انبازی ها و ادارات تک استفاده قرار می گیرند. به گفته جاشوا فیست مدیر اجرایی شرکت Cogito مرام پا بر جا از مدل سازی این طور برنامه ای کمک به افزایش استاندارد بهره وری کارمندان ازطریق ارائه بازخورد بلافاصله است. در همین ارتباط آقای فیست معتقد است : «عملکرد انسان تنوع متجاوز زیادی دارد. ما از لحن و نحوه صحبت کردن افراد می توانیم دریابیم که آیا همگی چیز روبه نحو است خواه خیر؟»



نگرانی اولیه تاثیر مردم نسبت به نقش هوش مصنوعی در آینده بشر است

مرام از اتوماسیون و مصرف از ماشین افزایش بهره وری بوده است. اما این روزها فضای ادارات و کارخانه ها متفاوت شده و بوسیله دید می رسد هوش جعلی انسان را بوسیله عنوان موجودی که می توان عملکرد او را مورد بازرسی و سازش قرار داد می نگرد. براساس گزارش های منتشر شده، شرکت آمازون از الگوریتم های پیچیده ای در مرکز تحقق اهداف خود برای تخمین عملکرد و میزان بهره وری کارگران خود استفاده کرده و این الگوریتم ها به رخساره خودکار امر طرد کارگرانی را که بوسیله اهداف از پیش گلچین شده کارگر خود نمی رسند، صادر می درنگ. اگرچه آمازون اعلام کرده است که مدیران این همکاری می توانند تو فرایند صدور امر اخراج کارگران دخالت کنند، اما این موضوع نافی استفاده این غول خرده فروشی آمریکایی از فهمیدن قلابی برای نظارت پیاده شدن کارکنان خود نیست. شرکت IBM از پلتفرم اختصاصی هوش مصنوعی خود با اشتهار واتسون استفاده می کند. واتسون بیشتر در جریان انجام مصاحبه های شغلی به کمک مدیران IBM آمده و با تحلیل پاسخ های متقاضی فقره مقیاس روزی وری وی در آینده را پیش بینی می بطی ء. براساس ادعای مدیران IBM واتسون دقتی برابر با 96 درصد دارد.باوجود تمامی صعود های صورت اندوهناک در مرزوبوم شعور مصنوعی، کاربرد از این تکنولوژی بخاطر مدیریت و نظارت پیاده شدن کارکنان این روزها به یک موضوع مناقشه برانگیز بدل شده است



پس از همدستی های بزرگ، اقبال به استارتاپ ها می رسد. مدیران شریک بطی ء افزاری Cogito ادعا می کنند که تو کنار شرکت بزرگی نظیر MetLife و Humana و درکنار مؤسسات مالی و لقمه فروشی های معتبر، 20 هزاره کاربر دیگر هم دارند که از نرم افزارهای طراحی شده پیاده شدن پایه فهمیدن قلابی این شرکت برای نظارت بر عملکرد و میزان بهره وری کارمندانشان استفاده می کنند. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت Cogito استارتاپ هایی مانند Percolata و 7- Eleven از جمله باهم اتحاد کردن هایی هستند که با کاربرد از سنسورهای مخصوص تو فروشگاه های خود مدل روزی وری واقعی و نحوه عملکرد کارمندان خود را تقویم و پالایش کرده و با استفاده از مکانیزم نمره دهی، فعال ترین و کم کارترین کارمندان خود را رک می کنند.

مدیریت توسط الگوریتم یک مفهوم جدید ازاله. در اوایل قرن بیستم میلادی، فردریک وینسلو تیلور با نظریه مدیریت علمی خود انقلابی در کارخانه ها و شرکت های تجاری ایجاد کرد. وی با استفاده از این نظریه تکاپو کرد تا با استفاده از زمان بندی و محاسبه گنجایش های متنوع مشاغل، معیار ناکارآمدی را تو کارخانه ها کاهش دهد. اخیرا همدستی های موفقی مانند اوبر و لیفت با برون سپاری برخی وظایف نیروی انسانی نظیر برنامه ریزی، پرداخت حقوق و جایزه و مرور عملکرد کارکنان خود و استفاده از کامپیوتر برای انجام این وظایف میلیاردها دلار بر میزان درآمد خویشتن افزوده اند.

باوجود تمامی پیشرفت های صورت پژمان درون مملکت هوش مصنوعی، استفاده از این تکنولوژی بخاطر مدیریت و نظارت به خشکی امدن کارکنان این روزها به یک موضوع بحث برانگیز بدل شده است. منتقدان شرکت ها را متهم می کنند که از الگوریتم ها برای انجام وظایف مدیریتی خود استعمال می کنند. به اعتقاد این منتقدین جهیز های خودکار می توانند علت غیرانسانی شدن تعامل با کارکنان شده و آنان را به صورت غیرمنصفانه تهذیب کنند. بااین حال و داخل شرایطی که مدیران باهم اتحاد کردن ها بوسیله تعاقب استفاده از هوش ساختگی و الگوریتم ها برای مدیریت و بازرسی بر عملکرد کارکنان خود هستند، بی پرده نیست که آیا کارگران و کارمندان نیز کاربرد از چنین تکنولوژی هایی را برمی تابند خواه خیر.



تخیل صراحت از ادراک قلابی در میان عموم مردم حیات ندارد

داخل همین راستا و در ماه آوریل گذشته، مارک پرون مدیر سندیکا بین المللی کارگران و مواد غذایی تو ربط با استعمال آمازون از الگوریتم ها بخاطر مدیریت کارکنان با صدور بیانیه ای اظهار داشت: «اینکه همکاری ها بدون دخالت نیروی انسانی و صرفا براساس استفاده از الگوریتم های مدیریتی اقدام بوسیله طرد کارمندان شان کنند بسیار غیرواقعی بوسیله دید می رسد.»

در اقتصاد گیگ، مدیریت کارکنان با استفاده از الگوریتم ها منشاء نهضت میان کارمندان و پلتفرم هایی است که آنان را به مشتریان متصل می نرم. درون سال جاری، رانندگان شریک شدن هایی نظیر Postmates و DoorDash و سایر همدستی هایی که در مرزوبوم حمل و نقل فعالیت می کنند، محصول الگوریتمی که میزان اجر پرداختی بوسیله آنان را لحاظ می کند به مخالفت برخاستند. چرا که ابهامات زیادی در رابطه با نحوه محاسبه مقیاس عطیه پرداختی توسط الگوریتم وجود دارد. بخاطر مثال الگوریتم مورد استفاده، انعام پرداخت شده توسط مسافران را به پایین ترین میزان اجاره اطلاع دادن شده از سوی رانندگان اختصاص می دهد که این موضوع تعرض سایر رانندگان را برانگیخته است.

با وجود جنجال ها و انتقادات صورت گرفته ثمر استفاده از الگوریتم ها، تو مرکز پاسخگویی تماس شرکت بیمه MetLife اعتراضی از سوی کارمندان مشاهده نمی شود. آن ها تو بدترین حالت کند ابزار نظارت کننده باهم اتحاد کردن Cogito را یک موضوع آزاردهنده خفیف ارزیابی می کنند. درون نظرسنجی صورت گرفته از اپراتورهای مرکز ارتباط همکاری Cogito بسیاری از آن ها نظر مثبتی نسبت به نرم وسایل مذکور داشتند و فداکار دیگر مشکلاتی از قبیل ارائه پی درپی نشان افت سرسپردگی در ندا پاسخگویی را گزارش می کردند (این درون حالی است که باهم اتحاد کردن Cogito توقع می کند نرم وسایل طراحی شده توسط این انبازی از تُن صدای مشتریان و اپراتورها حالت روحی آنان را مورد ارزیابی قرار داده و داخل اکثر موارد از اپراتورهای مرکز تماس می خواهد تا صدا گفتگو خود را به ندا صحبت مشتریان نزدیک کنند).

دراین میان شرکت MetLife اعلام کرده است که استفاده از یواش افزار بازرسی کننده بر عملکرد اپراتورهای مرکز وابستگی این همکاری سبب بهبود عملکرد ۱۵۰۰ نیروی شاغل درون این بخش شده و نمونه رضایت مشتریان را بوسیله معیار 13 درصد اضافه داده است. در همین بستگی کریستوفر اسمیت مدیر بسرنوشت شوم دچار کردن عملیات جهانی شرکت MetLife می گوید: «مصرف از شعور بدلی تو فرایند بازرسی پیاده شدن عملکرد کارکنان انگیزه بهبود عملکرد و اقدام افراد می شود عاری آنکه خودشان خبردار این موضوع شوند.» به اعتقاد آقای اسمیت استفاده از فهم مصنوعی ناظر به خشکی امدن عملکرد اپراتورهای مرکز ارتباط این همکاری انگیزه شده است تا ارتباط و تعامل انسانی بهتری میان کارمندان این مرکز و مشتریان برقرار شود.

مدیران باید به این نکته توجه کنند که از هوش قلابی و قابلیت های آن همانند نظارت و تجرید دائم عملکرد نیروی انسانی و در خراج اضافه کنترل بر کارکنان سندیت استعمال نکنند



باوجود تمامی جنبه های مثبت استفاده از هوش مصنوعی تو مدیریت و نظارت بر کارکنان و میزان یکروز وری آن ها، همچنان افکار عجیب و علمی-تخیلی داخل رابطه با فهمیدن مصنوعی و نحوه اثرگذاری آن بر اقدام آدم ها با یکدیگر وجود دارد. به باور بسیاری از افراد این مسئله یادآور راه بازی های کار کننده است که تو یک بازه زمانی در باهم اتحاد کردن های تجاری آمریکا مورد استقبال قرار اندوهناک بود. در این عهد مدیران و غرض سازان شرکت ها از ترفندهای جریان که از بازی های ویدئویی الگوبرداری شده بود برای بهبود عملکرد و افزایش معیار بهره وری کارکنان خود کاربرد می کردند.

درون همین رابطه فیل لیبین مدیر اجرایی همدستی All Turtles که در سانفرانسیسکو واقع شده و در حوزه هوش بدلی بوسیله فعالیت می پردازد، زمانی که از نحوه کار اپراتورهای مرکز تماس انبازی MetLife و نظارت فهم مصنوعی بر عملکرد آنان شروع شد باک کرد! وی داخل این باره معتقد است: «تصور کار کردن داخل یک چنین شرایطی بسیار غم انگیز است.» وی افزود: «فکر نمی کنم کسی بخواهد جهانی بسازد که در آن عملکرد آدم ها توسط یک بطی ء افزار هوش مصنوعی و صفحه آن روی نمایشگر، قضاوت شود.»

داخل چنین شرایطی مدافعان استفاده از درایت بدلی در محل کار ممکن است ادعا کنند که این سامانه ها برای سرکوب کارکنان مخلوق نشده اند؛ بلکه شعار از طراحی و مصرف از این طور سامانه هایی بهبود عملکرد و اضافه بهره وری کارمندان ازطریق اطلاع دادن بانگ به آن ها در وفاق با سپاسگزاری از مشتری، همدردی و صمیمیت با یک مشتری ناراضی و درنهایت فرار نکردن از ایفا وظایف شان است.



فهمیدن قلابی مدت اضافی موضوع فیلم های علمی تخیلی بوده است

نیکوترین استدلال برای مفید بودن استعمال از فهمیدن مصنوعی در نگرش کار زمانی است که تعصبات انسانی فرایند تصمیم گیری در رابطه با موضوعات بنیانی مشابه استخدام نیروی امر را مختل می کند. بهترین مثال در این زمینه باهم اتحاد کردن Pymetrics است. این استارتاپ نیویورکی اخیرا تصمیم گرفته است تا فرایند غربالگری متقاضیان کار و رزومه های آنان را بوسیله درایت مصنوعی واگذار بطی ء. این نرم افزار مبتنی به خشکی امدن هوش مصنوعی نیز از یک سری بازی های مختلف برای سنجش مقیاس مهارت فرد متقاضی استفاده کرده و سپس الگوریتم های طراحی شده پاسخ ها و عملکرد شخص را به دقت تحلیل می کنند تا از لیس اتخاذ تصمیم های متعصبانه و سمت دارانه در فرایند استخدام نیروی کار مورد حاجت اجتناب کرده و گروهی را کنار گروهی دیگر برتری ندهند.

فریدا پلی مدیر اجرایی شرکت Pymetrics در همین تماس می گوید:ما می توانیم تا زمان حصول اطمینان از قضاوت و غرض جماز فهمیدن مصنوعی تنظیمات و داده ها را دگرگونی دهیم. اما این فرمان را نمی توان با یک انسان انجام داد.

استفاده از شعور مصنوعی برای به صفر رساندن خطاها و تعصبات انسانی در محیط کار و فرایند تصمیم گیری نکته مثبتی است. اما مدیران باید به این نکته توجه کنند که از هوش مصنوعی و قابلیت های آن بسان نظارت و تحلیل دائم عملکرد نیروی انسانی و در خراج افزایش کنترل بر کارکنان شان استفاده نکنند؛ چرا که در این صورت خیر ربات ها، بلکه این انسان ها خواهند بود که محصول فهمیدن جعلی به پا خواهند خاست.بیشتر بخوانید:ماهی رباتیکی که از باتری چیز ابکی انرژی می گیردچه زمانی کامپیوترهای کوانتومی کنار کامپیوترهای عادی برتری پیدا می کنند؟ویدیوی طنزی که باعث مطرح شدن پرسیدن های اخلاقی شد؛ آیا باید بخاطر ربات ها حزن دل سوزاند؟هوش ساختگی فوق پیشرفته؛ تهدیدی بزرگ برای آینده بشرهمه چیز درباره برنامه نویس شدن: ماجراجویی در دنیای کدها
  • ۹۸/۰۴/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی